Wieliczka, Biskupice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Jaka trasa "304" jest lepsza?

Stara - przez Piłsudskiego i T. Bagatela
32
37%
Nowa - przez Aleje, Nowy Kleparz i Politechnikę
43
50%
Nie mam zdania
11
13%
 
Liczba głosów: 86

Wiadomość
Autor
volferssj
Kierownik
Posty: 777
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#931 Post autor: volferssj » 3 lip 2019, o 10:56

Coś Ci chyba pomieszało. Kraków jest powiatem sam w sobie. Wieliczka jest "stolicą" innego powiatu i podpowiem, że nie jest to powiat krakowski.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3142
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieliczka

#932 Post autor: tomek_m » 3 lip 2019, o 16:27

Kraków jest "stolicą" powiatu krakowskiego, a Wieliczka "stolicą" powiatu wielickiego.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Powiat_krakowski
https://pl.wikipedia.org/wiki/Powiat_wielicki
Tylko że Kraków jest miastem wydzielonym.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2603
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Wieliczka

#933 Post autor: scyzor663 » 3 lip 2019, o 17:10

Powiat krakowski to powiat "ziemski" bez stolicy a jedynie z siedzibą urzędu w Krakowie. Natomiast sam Kraków jest miastem na prawach powiatu czyli nie przynależy on do powiatu krakowskiego. Wieliczka natomiast jest miastem powiatowym powiatu wielickiego. Większość dużych miast w Polsce to miasta na prawach powiatu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22831
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieliczka

#934 Post autor: Kaszmir » 11 lip 2019, o 16:45

Locutus pisze:I linie aglomeracyjne zazwyczaj dojeżdżają do najbliższego węzła przesiadkowego lub najbliższego większego węzła przesiadkowego - a Mały Płaszów zdecydowanie nie jest bliżej Węgrzc niż Nowy Bieżanów, nie jest też większym węzłem przesiadkowym... W dodatku na Półłanki przejazdy imienia Litewki powodują opóźnienia autobusów (coś czego brak na trasie do Nowego Bieżanowa)... O wiele bardziej prawdopodobnym rozwojem sytuacji jest przedłużenie 264 do Wieliczki - miasta, które regularnie komunikację rozwija.
Locutus, mam wrażenie że znów tworzysz zasady które nie istnieją. Jest mnóstwo linii aglo które nie kończą na najbliższej dostępnej końcówce, choćby "202/212/222/232", "204/224/244", "208/308", "211", "257/277/280", "304" i wiele innych. Linie aglo kończą tam, gdzie jest potrzeba by kończyły albo gdzie są takie możliwości. Jeśli wystarczy najbliższa końcówka - tak by ludzie przesiedli się na tramwaj i jechali dalej do miasta - to tak kończą, lecz w wielu przypadkach linie docierają dalej by zapewnić mieszkańcom potrzebne połączenia.

I tak samo byłoby w przypadku tej dyskutowanej linii z Węgrzc przez Półłanki do Małego Płaszowa. Ona miała mieć za zadanie połączyć mieszkańców z Węgrzc i Sucharskiego z zakładami pracy na Rybitwach. Skierowanie autobusu do Nowego Bieżanowa czy Podgórza SKA takiego połączenia w ogóle by nie zapewniło. Tak samo wydłużenie "264" bo linia po takiej trasie ominęłaby sporo powyższych potoków.
Locutus pisze:@ Cukier - moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina. Linie strefowe zawsze znałem kiepsko, więc tu na szybko kuknąłem sobie w Jakdojade, wpadłem na dwie przypadkowe 2x6 i 2x8, które akurat pasowały do mojej teorii, i - jako ze patrzyłem z komórki - dałem sobie spokój z dalszym sprawdzaniem... Pozostaje mi serdecznie przeprosić za błąd... I dodać, że w takim razie psu na budę te ostatnie cyferki o które tak walczy Kaszmir...
Rety. "2x0" jadą na północ - przez Jasnogórską, a "2x8" jadą do Zabierzowa. Proste. Natomiast "226" jest błędem w numeracji który dawno już sugerowaliśmy, że nadaje się do poprawy, i który zasadniczo właśnie pokazuje co się dzieje kiedy odejdzie się od porządku numeracyjnego.

Na chwilę zostawmy pomińmy jednak "226". Zwróć uwagę, że przez dziesiątki lat na Bronowicach Małych kończyły wyłącznie linie aglo jadące od strony Zabierzowa. I wtedy też ktoś mógł przecież powiedzieć "nie ma szans by linia algo z Bronowic jechała gdziekolwiek indziej, więc konsekwencja w numeracji nie jest ważna". Przecież "210" i "230" uruchomiono dopiero... w 2004 roku (link), czyli 25 lat po tym jak dotarło tu pierwsze "2x8". A jednak trzymano się konsekwencji (nie licząc nieszczęsnego "226") i dzięki temu w 2004, przy uruchomieniu "210" i "230", dało się utrzymać porządek.

I tak samo jest wg mnie z Małym Płaszowem. Nie wiem, czy linia przez Półłanki ruszy, a jeśli tak to czy ruszy w tym roku, za dwa lata, czy za piętnaście. Jednak kiedyś może ruszyć, mogą też ruszyć różne inne. Dlatego w mojej opinii ważne jest bycie konsekwentnym w numeracji dzisiaj - by kiedyś nie było bałaganu, albo by kiedyś nie trzeba było zmieniać numerków i mieszać ludziom w głowach.

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Wieliczka

#935 Post autor: Zieleńczanin » 11 lip 2019, o 22:23

Kaszmir pisze:Jest mnóstwo linii aglo które nie kończą na najbliższej dostępnej końcówce, choćby (...) "257/277/280", ...
Akurat te kończą na chyba najbliższej końcówce ;)

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3142
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieliczka

#936 Post autor: tomek_m » 11 lip 2019, o 23:24

Kaszmir pisze: Zwróć uwagę, że przez dziesiątki lat na Bronowicach Małych kończyły wyłącznie linie aglo jadące od strony Zabierzowa. ... Przecież "210" i "230" uruchomiono dopiero... w 2004 roku
Wcześniej od strony Jasnogórskiej do Bronowic Małych kursowały linie Aglo:
"218" z Modlniczki (1975-1991)
"228" z Modlnicy/Tomaszowic (1982-1991). :yes:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7340
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#937 Post autor: Locutus » 12 lip 2019, o 07:08

Kaszmir pisze: Locutus, mam wrażenie że znów tworzysz zasady które nie istnieją.
Przytyka motyka gracy a oba jednacy. Przecież zasada, że końcowa cyferka coś oznacza również nie istnieje - bo zawsze można od niej znaleźć jakieś wyjątki. Więc skoro Tobie wolno nie tylko tworzyć zasady, które nie istnieją, ale jeszcze domagać się, by były one przestrzegane, to mnie również.
Kaszmir pisze: Jest mnóstwo linii aglo które nie kończą na najbliższej dostępnej końcówce, choćby "202/212/222/232", "204/224/244", "208/308", "211", "257/277/280", "304" i wiele innych.
Część z tych linii spełnia zasadę kończenia na najbliższym większym węźle przesiadkowym. W wypadku części winne są zaszłości historyczne. Przykładów na to, żeby jakaś linia jechała do dalszego i gorszego węzła przesiadkowego pomijając bliższy i lepszy o ile mi wiadomo brak.
Kaszmir pisze: Linie aglo kończą tam, gdzie jest potrzeba by kończyły albo gdzie są takie możliwości. Jeśli wystarczy najbliższa końcówka - tak by ludzie przesiedli się na tramwaj i jechali dalej do miasta - to tak kończą, lecz w wielu przypadkach linie docierają dalej by zapewnić mieszkańcom potrzebne połączenia.

I tak samo byłoby w przypadku tej dyskutowanej linii z Węgrzc przez Półłanki do Małego Płaszowa. Ona miała mieć za zadanie połączyć mieszkańców z Węgrzc i Sucharskiego z zakładami pracy na Rybitwach. Skierowanie autobusu do Nowego Bieżanowa czy Podgórza SKA takiego połączenia w ogóle by nie zapewniło. Tak samo wydłużenie "264" bo linia po takiej trasie ominęłaby sporo powyższych potoków.
Serio uważasz, że linia obsługująca z jednej strony domki jednorodzinne terenów o charakterze wiejskim a z drugiej zakłady pracy, które generują taki potok pasażerski, że wystarcza tam ledwo kilka kursów na godzinę (dających się policzyć na palcach u rąk) taborem standardowym kiedykolwiek powstanie? Kaszmir, obudź się, my tu właśnie zostawiamy gigantyczny węzeł przesiadkowy dla całego południowego zachodu aglomeracji z dziewięcioma kursami tramwajowymi na godzinę do końca wakacji, a Tobie się marzy powstawanie nowych linii o tak egzotycznych trasach? Zawsze będą pilniejsze potrzeby, zawsze będą większe potoki wymagające pilnych wzmocnień... To nigdy nie przejdzie...
Kaszmir pisze: Rety. "2x0" jadą na północ - przez Jasnogórską, a "2x8" jadą do Zabierzowa. Proste. Natomiast "226" jest błędem w numeracji który dawno już sugerowaliśmy, że nadaje się do poprawy, i który zasadniczo właśnie pokazuje co się dzieje kiedy odejdzie się od porządku numeracyjnego.
226 jest dowodem na to, że reguła o tym, że ostatnia cyferka ma coś znaczyć nie istnieje.

Zresztą 2x8 też jest średnio informatywne. Skoro 2x0 oznacza kursy przez ROK na północ, to kursy bezpośrednio z Bronowic na zachód oraz przez ROK i na zachód też powinny być rozróżnione ostatnią cyfrą. A nie są. Co dowodzi, że reguły o tym, że ostatnia cyfra ma informować pasażerów o kierunku podróży naprawdę nie ma. Przestań, proszę, tworzyć reguły, które nie istnieją i jeszcze mieć pretensje, że ZTP ich nie przestrzega. :rotfl:

A jeśli uważasz, że reguła że 2x8 przejeżdżają przez Zabierzów jest wystarczająco informatywna, by uzasadniać ujednolicenie ostatniej cyferki, a to którędy linia jedzie jest mniej ważne , to powinieneś też per analogiam uznać prymat reguły mówiącej, że linie 2x4 kończą w gminie Wieliczka nad nieistniejącą regułą mówiącą o drodze wyjazdowej tychże linii.
Kaszmir pisze: Na chwilę zostawmy pomińmy jednak "226". Zwróć uwagę, że przez dziesiątki lat na Bronowicach Małych kończyły wyłącznie linie aglo jadące od strony Zabierzowa. I wtedy też ktoś mógł przecież powiedzieć "nie ma szans by linia algo z Bronowic jechała gdziekolwiek indziej, więc konsekwencja w numeracji nie jest ważna". Przecież "210" i "230" uruchomiono dopiero... w 2004 roku (link), czyli 25 lat po tym jak dotarło tu pierwsze "2x8". A jednak trzymano się konsekwencji (nie licząc nieszczęsnego "226") i dzięki temu w 2004, przy uruchomieniu "210" i "230", dało się utrzymać porządek.
Patrz wyżej.
Kaszmir pisze: I tak samo jest wg mnie z Małym Płaszowem. Nie wiem, czy linia przez Półłanki ruszy, a jeśli tak to czy ruszy w tym roku, za dwa lata, czy za piętnaście. Jednak kiedyś może ruszyć, mogą też ruszyć różne inne. Dlatego w mojej opinii ważne jest bycie konsekwentnym w numeracji dzisiaj - by kiedyś nie było bałaganu, albo by kiedyś nie trzeba było zmieniać numerków i mieszać ludziom w głowach.
No i ZTP jest konsekwentny. Linie jadące do gminy Wieliczka mają numerki 2x4, linie jadące do gminy Niepołomice mają numerki 2x1. Powinieneś to docenić, zamiast wymyślać reguły, które nie istnieją i jeszcze domagać się, by ZTP ich przestrzegał.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

luki118
Znawca
Posty: 23
Rejestracja: 3 lip 2019, o 08:03

Wieliczka

#938 Post autor: luki118 » 14 lip 2019, o 10:37

W ramach obchodów Dni św. Kingi 2019 burmistrz Wieliczki zaprasza na Prezentacja Wielickich Autobusów // Solaris Urbino 12
20.07 (sobota)
15:30
Wielicka Mediateka (plac Skulimowskiego 3)

Solaris Bus & Coach S.A. dostarczył 8 pojazdów: siedem #Urbino12 i jeden Urbino 8,9, natomiast firma MMI: dwa IVECO MMI 72C Urby. Wszystkie autobusy spełniają normy spalin EURO 6, są niskopodłogowe i wyposażone w automaty biletowe, klimatyzację, monitoring, gniazda USB do smartfonów oraz elektroniczny system wewnętrznej i zewnętrznej informacji pasażerskiej.

Szczegóły w wydarzeniu na fb: https://www.facebook.com/events/712245735860875/
Dojazd z Krakowa 274,304 - przystanek Wieliczka Rynek

obserwator
Dyspozytor
Posty: 542
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Wieliczka

#939 Post autor: obserwator » 14 lip 2019, o 12:18

Zieleńczanin pisze:
Kaszmir pisze:Jest mnóstwo linii aglo które nie kończą na najbliższej dostępnej końcówce, choćby (...) "257/277/280", ...
Akurat te kończą na chyba najbliższej końcówce ;)
No to w takim razie linie "217" i "247" nie kończą na najbliższej końcówce ;)

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Wieliczka

#940 Post autor: Zieleńczanin » 14 lip 2019, o 12:59

obserwator pisze:
Zieleńczanin pisze:
Kaszmir pisze:Jest mnóstwo linii aglo które nie kończą na najbliższej dostępnej końcówce, choćby (...) "257/277/280", ...
Akurat te kończą na chyba najbliższej końcówce ;)
No to w takim razie linie "217" i "247" nie kończą na najbliższej końcówce ;)
Chodziło mi o to, że dla linii, które jechały Al. 29 Listopada do NK właśnie Kleparz był najbliższą pętlą, ale dla 217 i 247, które jechały przez Prądnicką bliżej było do KG ;)
Wg mnie, gdyby na DT był punkt socjalny, można by wybudować zatokę i przekierować tam węgrzeckie 2x7, no ale to niezbyt sensowne na kilka lat :)
Podsumowując - 217 i 247 kończą na KG dając możliwość przesiadki na tramwaje, 257 i 277 kończą na NK dając przesiadkę na autobusy alejowe.
Chociaż... w sumie to żadna z 2x7 nie kończy na najbliższej końcówce - w teorii mogłyby kończyć odpowiednio na PB, GNW i w Witkowicach :P

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3142
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieliczka

#941 Post autor: tomek_m » 14 lip 2019, o 15:00

Zieleńczanin pisze: Chociaż... w sumie to żadna z 2x7 nie kończy na najbliższej końcówce - w teorii mogłyby kończyć odpowiednio na PB, GNW i w Witkowicach :P
Dla 2x7 i 280 jadącym Al. 29 Listopada od strony Węgrzc mógłby być też ... Prądnik Czerwony :yes: Tylko że tam nie byłoby się na coś konkretnego przesiąść, więc konieczny byłby wjazd kieszeniowy na rondo Barei.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 762
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#942 Post autor: lolek-12 » 14 lip 2019, o 16:25

Myślę, że typowego pasażera totalnie nie interesuje ta numerologia, jedynie może końcówka podświadomie sugerować, że linie mają podobne trasy.. ale już dajcie spokój. Przecież jak ktoś planuje podróż to nie po końcówce numeru tylko konkretnym przystanku i trasie. Końcówki to fajnie wyglądają na tabliczkach i w spisach i yyle :D A co do genezy numeru "226", to jest to pozostałość po dawnej linii z którą po części się pokrywała, czyli "126" kursującej do Mydlnik w roznych postaciach. Ale nie widzę powodów, żeby na siłę zmieniać numerek i tabliczki na trasie.

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Wieliczka

#943 Post autor: Zieleńczanin » 14 lip 2019, o 23:27

tomek_m pisze:
Zieleńczanin pisze: Chociaż... w sumie to żadna z 2x7 nie kończy na najbliższej końcówce - w teorii mogłyby kończyć odpowiednio na PB, GNW i w Witkowicach :P
Dla 2x7 i 280 jadącym Al. 29 Listopada od strony Węgrzc mógłby być też ... Prądnik Czerwony :yes: Tylko że tam nie byłoby się na coś konkretnego przesiąść, więc konieczny byłby wjazd kieszeniowy na rondo Barei.
Na GNW bliżej, a o to mi chodziło :)
Wgl jest jakaś 2xx, która rzeczywiście kończy na naprawdę najbliższej końcówce? A nie, są takowe - 2x8 przez ROK, i chyba nic więcej (np. 2x9 mogą kończyć na Bielanach :) ).
PS. Off-top się zaczyna robić :)

franio
Miłośnik
Posty: 96
Rejestracja: 30 paź 2013, o 22:38
Lokalizacja: Golkowice

Wieliczka

#944 Post autor: franio » 15 lip 2019, o 06:46

Chyba troszkę temat się zmienił w temacie Wieliczki.

luki118
Znawca
Posty: 23
Rejestracja: 3 lip 2019, o 08:03

Wieliczka

#945 Post autor: luki118 » 16 lip 2019, o 07:53

IVECO MMI 72C Urby już w Wieliczce Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”