Wieliczka, Biskupice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Jaka trasa "304" jest lepsza?

Stara - przez Piłsudskiego i T. Bagatela
32
37%
Nowa - przez Aleje, Nowy Kleparz i Politechnikę
43
50%
Nie mam zdania
11
13%
 
Liczba głosów: 86

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10869
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieliczka

#916 Post autor: Cukier » 14 cze 2019, o 23:49

Locutus pisze:Przyporządkowanie ostatniej cyferki jest dużym ułatwieniem dla pasażerów jadących niedaleko Krakowa, bo od razu wiedzą, że 2x0 pojedzie na północ od ROK, 2x6 na zachód od ROK, zaś 2x8 od razu na zachód, bez przejazdu przez ROK. Pamiętasz dwie cyferki i wiesz, gdzie jedziesz, nie musisz pamiętać całej listy...
O panie, nie siej pan takich herezji. 2x0 się zgadza, ale reszta to już odlot. Pięć z siedmiu bronowickich 2x8 jedzie przez ROK i Pasternik. Dwie pozostałe 2x8 jadą "od razu w lewo" czyli Balicką przez południową Rząskę i Szczyglice, a wraz z nimi "226" której numer w tej okolicy pasuje jak człek imieniem Bożydar do zgromadzenia satanistów.

Po samej "8" na końcu nie idzie rozróżnić czy autobus pojedzie Pasternikiem czy Balicką. A jeszcze głupiej jest z dojazdem do Balic (wioski, nie lotniska), gdzie oprócz "218" i "226" jadących Balicką pojawia się "258" jadące Pasternikiem i już stanowiące zupełną abstrakcję "209" z Salwatora.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1463
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Wieliczka

#917 Post autor: Afterbirds » 15 cze 2019, o 07:13

Olbrzymia większość pasażerów linii strefowych mieszka bądź pracuje przy trasach tych linii. Oni raczej wiedzą co jeździ w okolice ich domu czy firmy i żadnych reguł numeracyjnych nie potrzebują. Reszta to przypadkowi pasażerowie którzy reguł i tak nie znają. Zasady w rodzaju "linie o numerach kończących się na x obsługują gminę y" albo "linie o numerach zaczynających się na 2y startują z pętli z" są użyteczne głównie dla przewoźnika i organizatora...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6995
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#918 Post autor: Krakowiak2013 » 15 cze 2019, o 08:04

Wieliczka potrzebuje pilnie dodatkowego połączenia MPK do centrum Krakowa
Mieszkaniec Wieliczki, pan Łukasz proponuje wydłużenie do Wieliczki niektórych kursów linii 503, kursującej na trasie Górka Narodowa - Nowy Bieżanów południe. „tylko w godzinach szczytu, w dni powszednie w godz. 6-9 oraz 13.30-18. Pozostałe kursy linii 503, nadal dojeżdżałyby od Węzła Wielickiego przez ul. Aleksandry do Nowego Bieżanowa (przez cały dzień w dni powszednie co 15 minut oraz w soboty i niedziele bez zmian)” - podaje wieliczanin w piśmie przesłanym do redakcji „Dziennika Polskiego” oraz do ZDP w Krakowie i Urzędu Miasta w Wieliczce.
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-p ... 1-14213087
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7340
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#919 Post autor: Locutus » 15 cze 2019, o 08:05

@ Cukier - moja wina, moja wina, moja bardzo wielka wina. Linie strefowe zawsze znałem kiepsko, więc tu na szybko kuknąłem sobie w Jakdojade, wpadłem na dwie przypadkowe 2x6 i 2x8, które akurat pasowały do mojej teorii, i - jako ze patrzyłem z komórki - dałem sobie spokój z dalszym sprawdzaniem... Pozostaje mi serdecznie przeprosić za błąd... I dodać, że w takim razie psu na budę te ostatnie cyferki o które tak walczy Kaszmir...

@ Krakowiak - a niech się ten mieszkaniec w nos pocałuje...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3142
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieliczka

#920 Post autor: tomek_m » 15 cze 2019, o 16:15

Krakowiak2013 pisze:Wieliczka potrzebuje pilnie dodatkowego połączenia MPK do centrum Krakowa
Mieszkaniec Wieliczki, pan Łukasz proponuje wydłużenie do Wieliczki niektórych kursów linii 503, kursującej na trasie Górka Narodowa - Nowy Bieżanów południe. „tylko w godzinach szczytu, w dni powszednie w godz. 6-9 oraz 13.30-18. Pozostałe kursy linii 503, nadal dojeżdżałyby od Węzła Wielickiego przez ul. Aleksandry do Nowego Bieżanowa (przez cały dzień w dni powszednie co 15 minut oraz w soboty i niedziele bez zmian)” - podaje wieliczanin w piśmie przesłanym do redakcji „Dziennika Polskiego” oraz do ZDP w Krakowie i Urzędu Miasta w Wieliczce.
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-p ... 1-14213087
1. Odbija się czkawką bezsensowne wykasowanie wszystkich wozów poniżej Euro5. I ta czkawka jeszcze może potrwać nawet kilka lat.
2. Niech sobie Wieliczka rozbuduje pętle na większą tak, aby wozy 18m mieściły się bez problemu.
3. Mają swoje pojazdy, które niedawno kupili, to niech sobie jeszcze dokupią większą ilość autobusów w tym 18m, i przejmą obsługę "wielickich Aglo" własnymi pojazdami w ramach KMK, a nie że Kraków ma im zapewnić wszystko. Obsługa własnym taborem mogłaby ich nawet taniej kosztować niż obecnie.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1463
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Wieliczka

#921 Post autor: Afterbirds » 15 cze 2019, o 19:09

Dodatkowym smaczkiem jest to, że "304" zakładane jako linia mająca wozić turystów z centrum Krakowa do Wieliczki jest cięte na wakacje - czyli na czas, kiedy ruch turystyczny jest największy...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

WIK
Znawca
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2018, o 22:57

Wieliczka

#922 Post autor: WIK » 15 cze 2019, o 22:39

Przypomnę, że na 904 w weekendy są 18 metrowce, na Wszystkich Świętych jakoś 804 to nawet dwa się mieszczą na pętli. Problemu by nie było, gdyby 304 zawijało wtedy na "większą pętlę" czyli tam gdzie 204, 244 i 224. Według mnie należy to zrobić tak: obecny przystanek końcowy 304 zamienić na przystanek końcowy 204/244 (przystanek początkowy niech będzie obecny przystanek początkowy 304) linia 304 niech zawija na "większą pętlę" czyli tam, gdzie obecnie 204 i 244 (tak jak 904 oraz 804), natomiast 224, jako że nie kursuje aż tak często, można wcisnąć też na przystanek początkowo-końcowy dla 304.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 6995
Rejestracja: 1 sie 2013, o 07:24
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#923 Post autor: Krakowiak2013 » 19 cze 2019, o 07:23

Wieliczka. Nowa linia MPK - od września. Autobus pojedzie dalej niż do Bieżanowa
- Na spotkaniu byli obecni także przedstawiciele ZTP, którzy zapewnili, że linia do Nowego Bieżanowa nie ma racji bytu z wielu powodów, choćby dlatego, że omijałaby przystanek przy szpitalu w Prokocimiu (po otwarciu tam nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego co jest planowane na przełomie listopada i grudnia tego roku, Kraków chce wzmocnić transport publiczny w ten rejon - red.). Nowy autobus pojedzie na pewno bliżej centrum Krakowa. Na początek sierpnia jesteśmy umówieni na spotkanie, podczas którego ustalimy jego trasę - powiedział nam Piotr Krupa.
https://dziennikpolski24.pl/wieliczka-n ... 9JtO2FgqWg
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/

pjetrek
Specjalista
Posty: 262
Rejestracja: 25 cze 2017, o 10:17

Wieliczka

#924 Post autor: pjetrek » 19 cze 2019, o 08:26

I w ten oto sposób ZTP pokazał, że mamy gminy lepszego (Wieliczka) i gorszego (Zabierzów) sortu... dla jednych uda się zorganizować nową linię wjeżdżającą prawie na Rynek, a dla innych nie da się dołożyć choćby jednej brygady... :/

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3142
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieliczka

#925 Post autor: tomek_m » 19 cze 2019, o 16:13

No bo Wieliczka to miasto a tam kopalnia soli chyba najstarsza w Europie itp, itd ... a nie jakiś tam Zabierzów. :yes:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7340
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#926 Post autor: Locutus » 20 cze 2019, o 06:40

Nie no jasne, bo przecież Zabierzów to takie miejsce, gdzie psy d**ami szczekają, konie na dyszlu śpią, zające w kaskach biegają, bociany pionowo startują, a gołębie latają do góry nogami, bo tam nawet s**ć nie warto... :wall:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3142
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieliczka

#927 Post autor: tomek_m » 20 cze 2019, o 14:38

Locutus@ to była ironia w moim wcześniejszym poście :yes: Oczywiście że gminy są traktowane nierówno.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7340
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka

#928 Post autor: Locutus » 21 cze 2019, o 07:00

Sorry, nie załapałem...

Przepraszam i pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 762
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka

#929 Post autor: lolek-12 » 29 cze 2019, o 16:30

Co do nowej linii do Wieliczki... a nie taniej byłoby puścić taką linię do Dworca Płaszów? Czy rzeczywiście Wieliczka ma być uprzywilejowana i mieć super linie do centrum, a reszcie gmin się mówi, że nie ma wolnego pojazdu...

luki118
Znawca
Posty: 23
Rejestracja: 3 lip 2019, o 08:03

Wieliczka

#930 Post autor: luki118 » 3 lip 2019, o 08:11

lolek-12 pisze:Co do nowej linii do Wieliczki... a nie taniej byłoby puścić taką linię do Dworca Płaszów? Czy rzeczywiście Wieliczka ma być uprzywilejowana i mieć super linie do centrum, a reszcie gmin się mówi, że nie ma wolnego pojazdu...
Do Podgórza SKA jeżdżą już 234,274,301. Nie potrzebna jest 4 linia.Wieliczka jest miastem powiatowym. Za gminy w Powiecie Krakowskim odpowiada Kraków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”