Przeliczyłem dla zabawy

Tu rozkłady, poniżej opis.
"304" obecnie -
zdjęcie
"304" + nowe "314" (wariant z "204" przez Szpital Uniwersytecki) -
zdjęcie
"304" + nowe "314" (wariant bez "204" przez Szpital Uniwersytecki) -
zdjęcie
Przy rezygnacji z obecnego "314" i w zamian podzieleniu "304" na dwie: do Dworca ("304") i do Nowego Kleparza (nowe "314"), starczyłoby na ~f=7,5 od rana aż do końca obecnego szczytu, a także na wzmocnienie z ~f=20 na ~f=15 wieczorem (ważne, bo "503" ma wtedy ~f=15, dzięki temu raz że "304" byłoby częściej, a dwa że obie byłyby skoordynowane dając ~f=7,5 do końca dnia). "304+314" stałoby się wtedy chyba najmocniejszą linią autobusową w mieście, można by też skoordynować "304+314" z "503" dając częstotliwość:
-> co 3-4 minuty w szczycie ("304+314" i "503" co 7,5 minuty każda)
-> 4+4+7 minut w międzyszczycie ("304+314" co 7,5 minuty, "503" co 15)
-> co 7-8 minut wieczorem ("304" i "503" co 15 minut każda).
Starczyłoby też wzkm na skierowanie "204" przez Szpital Uniwersytecki, więc rejon ten zyskałby więcej kursów ("204" ma wyższe ~f niż "314") oraz dodatkowe kursy w weekendy ("314" jeździ tylko w dni powszednie). Oczywiście, tak jak powiedziano, wydłużyłoby to przejazd "204" o 3-4 minuty, jednak w zamian przyspieszyłoby "314". Do tego, taka zmiana poprawiłaby takt "204" z "244" w Wieliczce: np. w szczycie obecnie jest to 5+19, a byłoby 9+15.
Wzkm chyba starczyłoby jeszcze na dodatkowy kurs "304" w soboty i w święta, dzięki czemu można by utrzymać ~f=20 (zamiast ~f=30) jedną godzinę dłużej popołudniu, co też poprawiłoby takt z "503" (które jeździ z ~f=20 dłużej, więc obecnie "304" i "503" są skoordynowane w weekendy tylko do ok. godz. 17-18).
Drugi wariant to nie puszczanie "204" przez Szpital Uniwersytecki. Oszczędzone wzkm można by przeznaczyć na dodatkowe trzy kursy "304" w soboty i święta (plus wspomniany wyżej jeden, razem cztery) co dałoby ~f=20 prawie do końca kursowania i również koordynację z "503" do późnego wieczora (
rozkład "503" dla porównania).