Wieliczka, Biskupice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Jaka trasa "304" jest lepsza?

Stara - przez Piłsudskiego i T. Bagatela
32
37%
Nowa - przez Aleje, Nowy Kleparz i Politechnikę
43
50%
Nie mam zdania
11
13%
 
Liczba głosów: 86

PP69
Pasażer
Posty: 12
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 15:39

Wieliczka, Biskupice

#991 Post autor: PP69 » 23 paź 2019, o 21:09

Moim zdaniem 314 w obecnej formie powinno w ogóle nie powstać, w zamian za pieniądze z 314 proponuję wzmocnić 274 i niech nie kończy na Podgórzu, tylko na Podwawelskim.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieliczka, Biskupice

#992 Post autor: Cukier » 23 paź 2019, o 22:39

Brak miejsca na pętli Wieliczka Kampus to najgłupsza wymówka z możliwych. Idąc totalnie po taniości można postawić słupek na początku ul. Nowej, z przystankiem końcowo początkowym a powrót przez ul. Wincentego Pola, w razie potrzeby uczynioną jednokierunkową. Nie ma że się nie da, równie dobrze można było powiedzieć, że "ło panie, gdzie tam przegubowcem przez Smoluchowskiego w dwóch kierunkach jeździć i jeszcze w Lea skręcać" i całą komunikację zastępczą puścić Czarnowiejską i Armii Krajowej. To samo w przypadku Rydla i Młodej Polski.

To "314" to porażka na wszystkich frontach:
- niska, niesynchronizowalna z niczym częstotliwość
- jazda w przeciwnym kierunku do "304" w Wieliczce -> pasażer musi wybrać na który przystanek iść i oczywiście wybierze ten z którego autobusy jadą częściej i i całkowicie przypadkiem również szybszą trasą
- niby linia przyspieszona, a bawienie się we wjazd kieszeniowy i to w tak głupim miejscu, że wydłuży on nawet podróż do pierwszego wspólnego przystanku z tramwajem. Nawet stojąc w Wieliczce na Narutowicza, gdzie "2x4" jadą w tym samym kierunku, zamiast wsiąść do "314" warto je przepuścić i wsiąść w "2x4" które do tramwaju dotrze szybciej. To samo co w jeździe z Mogilskiego na Nowy Kleparz - warto olać "192", poczekanie na "5x1" wychodzi często szybciej niż wycieczka wokół DGW, równie idiotyczna (powinny być tam przystanki przelotowe na głównej ulicy).

Nie dość, że Wieliczka zrobiła sobie roz***dol z trzema formami zbiorkomu pozbawionymi integracji taryfowej, to nawet w ramach jednej opcji nie umie sensownie poukładać marszrut.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7632
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#993 Post autor: Locutus » 24 paź 2019, o 08:03

Kaszmir pisze: Nie za te same bo trasa "304" jest dłuższa w Krakowie o około 4 km.
Za te same. Oczywiście, że nie oznaczałoby to dorzucenia dwóch kursów na godzinę przez cały dzień, ale przynajmniej szczyt można by sensownie wzmocnić. A tak - zrobili kolejnego potworka, którym będą jeździć przypadkowi pasażerowie, który kasę pochłonie a żadnych problemów nie rozwiąże...
Kaszmir pisze: Plus urzędnicy zasłaniali się że pętla w Wieliczce nie pomieści przegubowców - możliwe więc, że nie pomieściłaby też więcej kursów.
A już 1. listopada odkryjemy, że 804 mieści się tam w obsłudze przegubowej bez żadnych problemów...

Kaszmir, wybacz, ale "nie zmieści się przegubowiec" to tylko wymówka, którą słyszymy bardzo regularnie jak stosownej jednostce miejskiej nie chce się jakiejś linii wzmacniać bo nie. Było już "na lotnisku nie zmieści się przegubowiec" za czasów dawnej 192 (i na nocce MANem dziadkiem pokazaliśmy, że jednak się zmieści), ostatnio usłyszeliśmy, że nie zmieszczą się przegubowce na Dworcu Głównym Wschód a nawet na Os. Na Stoku, byle tylko nie dać ich na 182/482, więc i tu wartość tego argumentu jest identyczna.
Kaszmir pisze: Trochę zastanawiam się, czy zatem rozwiązaniem nie mogłoby być:
"304" ~f=15 do Dworca Głównego
"314" ~f=15 do Nowego Kleparza (na przykład)

Byłoby ciut mniej kursów do Dworca, jednak za to przybyłoby kursów do Alej gdzie "304" notuje spore zapełnienia. No i przede wszystkim można by dać równy takt ~f=7,5 na "304/314" przez cały dzień powszedni, zamiast planowanych nie do skoordynowania ~f=10 i ~f=30, dzięki czemu byłby to najmocniejszy autobus w mieście.
To też jest niezgorsze rozwiązanie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieliczka, Biskupice

#994 Post autor: lucapacioli » 24 paź 2019, o 08:18

Cukier pisze: Idąc totalnie po taniości można postawić słupek na początku ul. Nowej, z przystankiem końcowo początkowym
Trzeba by wtedy zrezygnować z postoju na takiej "pętli", bo inaczej autobus blokowałby przejazd. Poza tym, OIDP to tam stoi B-1, a droga należy do spółdzielni mieszkaniowej.
lolek-12 pisze:Wg mnie jednak już lepsza byłaby dowozówka do Prokocimia Szpital,
Końcówki przy szpitalu raczej nie ma jak sensownie zorganizować, musiałby pewnie jechać do Dworca Płaszów.
Locutus pisze: A już 1. listopada odkryjemy, że 804 mieści się tam w obsłudze przegubowej bez żadnych problemów...
No 904 też się mieści bez żadnych problemów, tylko co to ma do rzeczy?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#995 Post autor: Kaszmir » 24 paź 2019, o 09:44

Cukier pisze:- niska, niesynchronizowalna z niczym częstotliwość
To nie do końca prawda. Ostatnio w artykule pisano, że "301" też ma dostać ~f=35 od listopada. Trochę w to powątpiewaliśmy, jednak teraz wychodzi że może to być prawda, bo "314" też dostanie ~f=35. Czyli wyraźnie chcą skoordynować obie linie od Bieżanowskiej do Wieliczki.

By nie było wątpliwości - też uważam tę ~f za absurdalną, za czasów dyr. Saponia coś takiego by nie przeszło. Ale mimo wszystko będzie to "synchronizowalne", właśnie z "301".
Cukier pisze:- jazda w przeciwnym kierunku do "304" w Wieliczce -> pasażer musi wybrać na który przystanek iść i oczywiście wybierze ten z którego autobusy jadą częściej i i całkowicie przypadkiem również szybszą trasą
Początkowo, jeszcze jako "311", miało z Wieliczki wyjeżdżać jak "304" (przez Dembowskiego), a wracać jak "204/244/301" (przez Piłsudskiego). Ciekawe, że to zmienili. Wyraźnie liczą na to, że koordynacja z "301" (wypadkowo ~f=17,5) ściągnie część pasażerów "304". Wg mnie jest to założenie błędne - między Wieliczką a Bieżanowską i tak jest częste "204+244" więc gdyby taki autobus miał pomóc "304", to robiłby to już od dawna.
Locutus pisze:Oczywiście, że nie oznaczałoby to dorzucenia dwóch kursów na godzinę przez cały dzień, ale przynajmniej szczyt można by sensownie wzmocnić.
A skąd wiesz, że "304" nie potrzebuje też wzmocnień poza szczytem? Z moich odczuć właśnie potrzebuje - przypomnijmy zresztą, że w zeszłym roku została wzmocniona właśnie w międzyszczycie, czyli tłok jest.
lucapacioli pisze:
Locutus pisze: A już 1. listopada odkryjemy, że 804 mieści się tam w obsłudze przegubowej bez żadnych problemów...
No 904 też się mieści bez żadnych problemów, tylko co to ma do rzeczy?
Dokładnie. Tu nie chodzi o to, że przegubowce się nie mieszczą same w sobie, a o to że nie mieszczą się razem z innymi liniami.

luki118
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 lip 2019, o 09:03

Wieliczka, Biskupice

#996 Post autor: luki118 » 24 paź 2019, o 10:17

Od 31.10.2019r linia 244 wraca na stałą trasę.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka, Biskupice

#997 Post autor: kot_feliks » 24 paź 2019, o 11:21

Locutus pisze:Za te same. Oczywiście, że nie oznaczałoby to dorzucenia dwóch kursów na godzinę przez cały dzień, ale przynajmniej szczyt można by sensownie wzmocnić. A tak - zrobili kolejnego potworka, którym będą jeździć przypadkowi pasażerowie, który kasę pochłonie a żadnych problemów nie rozwiąże...
Tyle, że pomysł z 301/311 z f-15 przez cały dzień i wspólną trasą do os. Podwawelskiego był jeszcze lepszy, niż wzmacnianie 304 przez kilka godzin podczas szczytu. Problem w tym, że z dobrego pomysłu zrobiono całkowite g....

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#998 Post autor: Kaszmir » 24 paź 2019, o 11:56

kot_feliks pisze:Tyle, że pomysł z 301/311 z f-15 przez cały dzień i wspólną trasą do os. Podwawelskiego był jeszcze lepszy, niż wzmacnianie 304 przez kilka godzin podczas szczytu. Problem w tym, że z dobrego pomysłu zrobiono całkowite g....
Oryginalny pomysł może i był lepszy, jednak nie jestem pewny czy mimo wszystko wystarczający. "304" jeździ zatłoczone na całej trasie, a nie tylko od Kamieńskiego. Zwróćcie uwagę, że pierwszym wspólnym przystankiem "314" i "304" w stronę Wieliczki jest dopiero rondo Matecznego. Na Jubilacie czy Alejach wciąż zatem byłby tłok. Jasne, była szansa że jakaś część pasażerów by wtedy zaczęła podjeżdżać innymi liniami do ronda Matecznego by tam łapać więcej autobusów ("301", "304", "311"), jednak podejrzewam że byłby to stosunkowo niewielki odsetek - większość wolałaby i tak zaczekać na "304" niż ryzykować, że wsiądzie np. w "144" czy "173" i po drodze wyprzedzi ich przyspieszona "trzysta czwórka".

Inna sprawa, że gdyby "503" zaczęło jeździć punktualnie to odciążenie "304" prawdopodobnie nie byłoby już aż tak potrzebne. Nie oszukujmy się, przez korki m.in. na Górce Narodowej rozkład "503" jest loterią i w efekcie, jeśli akurat w międzyczasie przyjedzie "304", to zbiera pasażerów "pięćset trójki". Na razie jednak jest to niestety chyba nieosiągalne.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7632
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#999 Post autor: Locutus » 24 paź 2019, o 12:19

lucapacioli pisze:No 904 też się mieści bez żadnych problemów, tylko co to ma do rzeczy?
Słucham? Czy chcesz mi właśnie wmówić, że 804 jest linią nocną? Czy może że na okres Wszystkich Świętych zawiesza się wszystkie inne linie normalnie kursujące do pętli Wieliczka Kampus? :O
Kaszmir pisze:(...) By nie było wątpliwości - też uważam tę ~f za absurdalną, za czasów dyr. Saponia coś takiego by nie przeszło. Ale mimo wszystko będzie to "synchronizowalne", właśnie z "301". (...)
A w czym typowo saponiowskie raz na 24 minuty albo raz na 48 minut jest mniej absurdalne niż raz na 35 minut?
Kaszmir pisze: A skąd wiesz, że "304" nie potrzebuje też wzmocnień poza szczytem? Z moich odczuć właśnie potrzebuje - przypomnijmy zresztą, że w zeszłym roku została wzmocniona właśnie w międzyszczycie, czyli tłok jest.
Można by te wzmocnienia rozłożyć tam, gdzie potrzeba jakoś, część w szczycie, część w międzyszczycie (na przykład plus jeden kurs na godzinę w międzyszczycie, plus dwa w szczycie), wedle potrzeb... Można by też zastosować Twoje rozwiązanie (serio, bardzo mi się spodobało)... Wiele rzeczy można by zrobić, a wszystkie lepsze niż to horrendum zaproponowane przez ZTP...
Kaszmir pisze: Dokładnie. Tu nie chodzi o to, że przegubowce się nie mieszczą same w sobie, a o to że nie mieszczą się razem z innymi liniami.
Tak, Kaszmir, bo jak powszechnie wiadomo na Wszystkich Świętych wszystkie linie normalnie kończące na pętli Wieliczka Kampus są zawieszane. :wall: No proszę Cię...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka, Biskupice

#1000 Post autor: kot_feliks » 24 paź 2019, o 12:40

Kaszmir pisze:Oryginalny pomysł może i był lepszy, jednak nie jestem pewny czy mimo wszystko wystarczający. "304" jeździ zatłoczone na całej trasie, a nie tylko od Kamieńskiego. Zwróćcie uwagę, że pierwszym wspólnym przystankiem "314" i "304" w stronę Wieliczki jest dopiero rondo Matecznego. Na Jubilacie czy Alejach wciąż zatem byłby tłok. Jasne, była szansa że jakaś część pasażerów by wtedy zaczęła podjeżdżać innymi liniami do ronda Matecznego by tam łapać więcej autobusów ("301", "304", "311"), jednak podejrzewam że byłby to stosunkowo niewielki odsetek - większość wolałaby i tak zaczekać na "304" niż ryzykować, że wsiądzie np. w "144" czy "173" i po drodze wyprzedzi ich przyspieszona "trzysta czwórka".
Na Jubilacie i ATW byłby tłok, ale to już nie wina samej '304', tylko tak, jak samo napisałeś - m.in. loterii na '503'.

Poza tym takie 301/311 z f-15 miałoby jeszcze przystanek na rondzie Grunwaldzkim, gdzie zapewne (również z braku zatrzymywania się tam 304) zbierałoby sporo pasażerów. F15 to już dosyć mocna linia, tym bardziej, jak jeździ punktualnie, a tutaj mielibyśmy w sumie pierwszy przystanek. Tak więc tutaj obróciłbym to trochę w drugą stronę, tj. część pasażerów, która obecnie podjeżdża na '304' np. na Mateczny, być może nie robiłaby tego, mając w miarę mocną linię z r. Grunwaldzkiego ;) A tu byłaby również przecież bardzo fajna przesiadka z tramwajów.

Zresztą właśnie takie coś (mocna linia z Grunwaldzkiego) miałoby imho szansę być fajną alternatywą właśnie dla mieszkańców Wieliczki, którzy nie musieliby walczyć o miejsce z większością pasażerów przemieszczających się jedynie po Krk ;)

No ale skoro w UM Wieliczki pracują najwyraźniej ludzie, którzy myślą d..., a nie głową, no to będziemy mieli g..., a nie sensowne połączenie :)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#1001 Post autor: Kaszmir » 24 paź 2019, o 12:53

Locutus pisze:Słucham? Czy chcesz mi właśnie wmówić, że 804 jest linią nocną? Czy może że na okres Wszystkich Świętych zawiesza się wszystkie inne linie normalnie kursujące do pętli Wieliczka Kampus? :O
Przecież w święta linie kursują rzadziej - "204+244" około dwukrotnie rzadziej niż w dni powszednie w szczycie, podobnie "304". To oznacza, że na pętli średnio stoi dwa razy mniej autobusów i stąd jest miejsce na "804".
Locutus pisze:A w czym typowo saponiowskie raz na 24 minuty albo raz na 48 minut jest mniej absurdalne niż raz na 35 minut?
Po pierwsze, jesteś w błędzie bo dyr. Sapoń nie wprowadził ~f=48 na żadnej linii więc nie wiem skąd Ci się to wzięło. Tu masz na dowód listę linii z małej marszrutyzacji wraz z częstotliwościami http://kmk.krakow.pl/liniebus_remarszru ... _2012.html

Po drugie, ~f=24 istniało już przed dyr. Saponiem tylko na mniejszą skalę, m.in. na "124", "125", "148", "182", "183", "185", "424".

Po trzecie, przy koordynacji dwóch linii z ~f=24 dostajesz w efekcie rozkład który jest powtarzalny co godzinę, a tym samym łatwy do zapamiętania. Przykład? Odjazdy "124/424" z Pilotów kier. centrum w popołudniowym szczycie to 00, 12, 24, 36, 48 i tak co godzinę. Przy ~f=35 tego nie ma.

I po czwarte, ~f=24 było podyktowane częściową koordynacją również z liniami które miały cały dzień ~f=12. Np. na alei Kijowskiej było poza szczytem "194" z ~f=12 i "144" z ~f=24, obie skoordynowane dzięki czemu w efekcie był takt 12+6+6 - między co drugi kurs "194" wchodziło "144" i przynajmniej połowa pasażerów miała krótsze czekanie (teraz przy ~f=12 na jednym i ~f=20 na drugim tego nie ma i w efekcie z Łobzowa "144" jedzie 11:35, 11:55, w parze ze "194" o... 11:33 i 11:57). Dla kontrastu, ~f=35 na "301/314" nie będzie podyktowane żadną koordynacją z innymi liniami.
Locutus pisze:Można by te wzmocnienia rozłożyć tam, gdzie potrzeba jakoś, część w szczycie, część w międzyszczycie (na przykład plus jeden kurs na godzinę w międzyszczycie, plus dwa w szczycie), wedle potrzeb...
+1 kurs poza szczytem dałby 7 kursów/h, i dziwne ~f=8,5. Nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, z wielu względów.
kot_feliks pisze:Na Jubilacie i ATW byłby tłok, ale to już nie wina samej '304', tylko tak, jak samo napisałeś - m.in. loterii na '503'.
No ale szukamy realnych rozwiązań które mogłyby pomóc "304", a nie wymówek. Co by dało pasażerom zapewnienie, że "gdyby 503 jeździło punktualnie, byłoby lepiej", skoro dalej nie mieściliby się do "304" na Alejach?
kot_feliks pisze:Poza tym takie 301/311 z f-15 miałoby jeszcze przystanek na rondzie Grunwaldzkim
Miałoby albo nie miało. "314" w stronę Wieliczki nie będzie się zatrzymywać na r. Grunwaldzkim, tylko od razu wyjeżdżać z os. Podwawelskiego w kier. r. Matecznego. Powodem zapewne są oszczędności wzkm i nic nie wskazuje na to, że przy "301/311" miało być inaczej :( Choć oczywiście zgodzę się z Tobą, że tak być powinno i sam uważam nieobsługiwanie r. Grunwaldzkiego za duży błąd.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka, Biskupice

#1002 Post autor: kot_feliks » 24 paź 2019, o 12:57

Kaszmir pisze:No ale szukamy realnych rozwiązań które mogłyby pomóc "304", a nie wymówek. Co by dało pasażerom zapewnienie, że "gdyby 503 jeździło punktualnie, byłoby lepiej", skoro dalej nie mieściliby się do autobusów na Alejach?
No ale mówimy o poprawie jakości podróżowania wszystkim, czy o poprawie z punktu widzenia Wieliczki (żeby nie wjeżdżali do miasta autami)? Bo imho z punktu widzenia mieszkańców Wieliczki, to lepszą opcją byłoby coś w miarę mocnego i pustego z r. Grunwaldzkiego, gdzie nie musieliby walczyć o miejsce z pasażerami jadącymi jedynie przez Krk. I byłaby to imho opcja lepsza również od wzmocnienia samej '304', gdzie de facto w większości zyskaliby mieszkańcy miasta, w dużej mierze wsiadający w to "co podjedzie pierwsze".

A na '304' widziałbym po prostu przeguby, to jest zresztą linia w większości miejska ;) Plus ogarnięcie sytuacji na '503'.

W takim układzie, patrząc z punktu widzenia mieszkańca Wieliczki, to raczej:
- z dworca i okolic docelowo najlepszą opcją będzie SKA (czyli w sumie ze wszystkich miejsc, gdzie jest w miarę dobry i szybki dojazd na dworzec i nie trzeba się "wracać", aby na niego dojechać);
- z rejonów, gdzie jest daleko do dworca, ale da się dojechać sensownie na Grunwaldzkie (to będzie również spora część miasta), miałbyś autobus z f-15, praktycznie pusty na tym przystanku;
- '304' (znowuż, patrząc z punktu widzenia dojazdu z/do Wieliczki) to za to opcja głównie dla tych, którzy chcieliby się dostać głównie w rejon Jubilatu, czy ATW - czyli pewnie w dużej mierze studenci. Nawet Bronowice (z przesiadką) odpadają, bo tam docelowo będzie szybciej SKA.
Kaszmir pisze:Miałoby albo nie miało. "314" w stronę Wieliczki nie będzie się zatrzymywać na r. Grunwaldzkim, tylko od razu wyjeżdżać z os. Podwawelskiego w kier. r. Matecznego. Powodem zapewne są oszczędności wzkm i nic nie wskazuje na to, że przy "301/311" miało być inaczej :( Choć oczywiście zgodzę się z Tobą, że tak być powinno i sam uważam nieobsługiwanie r. Grunwaldzkiego za duży błąd.
No to to jest jakiś kretynizm do kwadratu, jeszcze głupszy od idiotycznego f35 ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#1003 Post autor: Kaszmir » 24 paź 2019, o 13:04

kot_feliks pisze:No ale mówimy o poprawie jakości podróżowania wszystkim, czy o poprawie z punktu widzenia Wieliczki (żeby nie wjeżdżali do miasta autami)? Bo imho z punktu widzenia mieszkańców Wieliczki, to lepszą opcją byłoby coś w miarę mocnego i pustego z r. Grunwaldzkiego, gdzie nie musieliby walczyć o miejsce z pasażerami jadącymi jedynie przez Krk. I byłaby to imho opcja lepsza również od wzmocnienia samej '304', gdzie de facto w większości zyskaliby mieszkańcy miasta, w dużej mierze wsiadający w to "co podjedzie pierwsze".
Wg mnie oba. Pasażerowie krakowscy to też pasażerowie i tak samo mają prawo podróżować w cywilizowanych warunkach.

A na Alejach wsiadają przecież tak samo pasażerowie z Wieliczki. I nie mają pierwszeństwa nad innymi więc jeśli jest tłok, to tak samo się nie zmieszczą. Namawianie pasażerów np. z Nowego Kleparza czy Placu Inwalidów by podjeżdżali do r. Grunwaldzkiego, w chwili gdy tam autobus jest mimo wszystko rzadziej (~f=15 zamiast ~f=10) a do tego w międzyczasie może ich wyprzedzić przyspieszone "304", wg mnie też by nie zadziałało - nie na wystarczającą skalę.
kot_feliks pisze:A na '304' widziałbym po prostu przeguby, to jest zresztą linia w większości miejska ;) Plus ogarnięcie sytuacji na '503'.
Zgadzam się z Tobą, jednak wydaje się że z różnych względów oba nie są teraz w zasięgu ręki.
kot_feliks pisze:No to to jest jakiś kretynizm do kwadratu, jeszcze głupszy od idiotycznego f35 ;)
Niestety https://www.facebook.com/11744389558232 ... =3&theater

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka, Biskupice

#1004 Post autor: kot_feliks » 24 paź 2019, o 13:12

Ja się zastanawiam, czy serio naprawdę tak drogo kosztowałoby ogarnięcie tych linii w cywilizowany sposób? Przecież tam do zmiany jest naprawdę niewiele:
- przerzucenie '301' na os. Podwawelskie;
- zrobienie oszałamiającego f30 zamiast f35 na '301' i '314' (nawet kosztem 2-3 kursów*) i zrobienie tego w takcie;
- zrobienie przystanku na Grunwaldzkim;
- coś jeszcze? :D

Kwestia przejazdu przez Wieliczkę i końcówki to już imho sprawa drugorzędna, bo może taki tandem z f-15 faktycznie zbierałby ludzi z północnej strony torów.

*Swoją drogą odnośnie wzkm, to bezsensowne kluczenie po Wieliczce i jazda "pod prąd" '304' zapewne zżera więcej wzkm, niż f30 na tej linii... :P

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Wieliczka, Biskupice

#1005 Post autor: suchy » 24 paź 2019, o 13:14

Locutus pisze:Słucham? Czy chcesz mi właśnie wmówić, że 804 jest linią nocną? Czy może że na okres Wszystkich Świętych zawiesza się wszystkie inne linie normalnie kursujące do pętli Wieliczka Kampus?
Nie, chciał ci wmówić, że w dni ŚWIĄTECZNE pozostałe linie kursują o wiele rzadziej :puppyeyes:

W dni powszednie masz 6 kursów 304 + 4/6 kursów 204/244 (z czego obydwa odjeżdżają z Wieliczki praktycznie jeden za drugim) + średnio 1 kurs 224 = 11 lub 13 kursów (w zależności od godziny).

Zaś w święta masz: 204 i 244 co 40 minut (2 lub 4/h), 224 co około 2h oraz 304 co 20min (3/h) = 6 lub 8 kursów (w zależności od godziny). Więc na pętli jest dodatkowe miejsce, żeby zmieścił się przegubowiec z 804 (również co 20 minut).

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”