Wieliczka, Biskupice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Jaka trasa "304" jest lepsza?

Stara - przez Piłsudskiego i T. Bagatela
32
37%
Nowa - przez Aleje, Nowy Kleparz i Politechnikę
43
50%
Nie mam zdania
11
13%
 
Liczba głosów: 86

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3267
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Wieliczka, Biskupice

#961 Post autor: tomek_m » 21 wrz 2019, o 15:58

Zapewne część radnych ma jakieś powiązania z busiarzami kursującymi z Gdowa DW 966 a więc i po trasie "274" Więc ten autobus jest konkurencją, nawet jeśli kursuje kilkakrotnie rzadziej od busów. Więc radni lobbują za uwaleniem autobusu.
Tu bym upatrywał ukrytej przyczyny.

WIK
Znawca
Posty: 42
Rejestracja: 29 lip 2018, o 23:57

Wieliczka, Biskupice

#962 Post autor: WIK » 23 wrz 2019, o 16:35

Piszę w sprawie 274. Z informacji od mojego znajomego, który jest radnym Prawa i Sprawiedliwość dowiedziałem się, że wewnątrz partii jest polecenie zniszczenia 274 jako odwet od kandydata na wójta Romana Wcisło za to, że nie został wójtem. Jego pomysłem było zwiększenie częstotliwości 274, jednak po jego przegranej temat podjęła obecna wójt Renata Gawlik, więc Wcisło upatrzył sobie, żeby zniszczyć linię, żeby on mógł promować pomysł reaktywacji 274.

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Wieliczka, Biskupice

#963 Post autor: PiVoSH92 » 24 wrz 2019, o 12:33

Dojrzałe, jak zawsze. Szkoda, że najbardziej ucierpi obywatel...

luki118
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 lip 2019, o 09:03

Wieliczka, Biskupice

#964 Post autor: luki118 » 6 paź 2019, o 19:26

Jutro przejazd techniczny nowej linii aglomeracyjnej 311.
Linia 274 ZOSTAJE i planuje się dodatkowe kursy od grudnia.

luki118
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 lip 2019, o 09:03

Komunikacja aglomeracyjna

#965 Post autor: luki118 » 21 paź 2019, o 17:34

NOWA Wielicka linia aglomeracyjna (przyspieszona) - 314

TRASA: WIELICZKA CENTRUM - Wieliczka Dembowskiego, Wieliczka Powstania Warszawskiego, Wieliczka Słowackiego, Wieliczka Asnyka, Wieliczka Piłsudskiego, Wieliczka Gabriela Narutowicza, Wieliczka Krakowska, Wielicka, Jakubowskiego, Kazimierza Kostaneckiego, Wielicka, Kamieńskiego, Konopnickiej - OS. PODWAWELSKIE

Na linii kursować będzie autobus 12 metrowy. Miasto i Gmina Wieliczka stara się o 18 metrowy - przegubowy.

Więcej szczegółów wkrótce.
Zródło: WIK

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#966 Post autor: Kaszmir » 21 paź 2019, o 18:16

Czyli z numerem jest chyba tak jak przypuszczaliśmy. Roboczo było "311" bo początkowo planowano jeszcze skierować do Podwawelskiego "301" i obie byłyby w takcie ("301+311"). Jednak to nie wyszło więc linia nie będzie mieć nic wspólnego z "301" i tym samym dostaje najbardziej oczywisty numer - "314".

Tancin
Inspektor
Posty: 328
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja aglomeracyjna

#967 Post autor: Tancin » 21 paź 2019, o 19:51

O, będzie przejeżdżać pod nowym szpitalem. Może dzięki autobusom poprawią nawierzchnię na zjeździe do Wielickiej :hmm:

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 21:36
Lokalizacja: Skawina

Komunikacja aglomeracyjna

#968 Post autor: Yunkers » 21 paź 2019, o 22:15

Pod nazwą "Wieliczka Centrum" ukrywa się przystanek "Wieliczka Rynek-Kopalnia"? Poza tym trochę dziwna ta linia. Niby przyspieszona, a robi najpierw kółko wokół Wieliczki, a potem kółko wokół Szpitala Uniwersyteckiego. Zastanawiam się, czy jadąc z centrum Wieliczki w ogóle będzie sens używania tej linii.

luki118
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 3 lip 2019, o 09:03

Komunikacja aglomeracyjna

#969 Post autor: luki118 » 21 paź 2019, o 23:05

Yunkers pisze:Pod nazwą "Wieliczka Centrum" ukrywa się przystanek "Wieliczka Rynek-Kopalnia"? Poza tym trochę dziwna ta linia. Niby przyspieszona, a robi najpierw kółko wokół Wieliczki, a potem kółko wokół Szpitala Uniwersyteckiego. Zastanawiam się, czy jadąc z centrum Wieliczki w ogóle będzie sens używania tej linii.
Tak jak linie WST uzyska nazwę końcową Wieliczka Centrum przy DWORCU - Wieliczka Rynek Kopalnia. Przyspieszona dotyczy przystanków w Krakowie. Rozkład zostanie podany w najbliższym czasie na profilu WIK, zachęcam śledzić fan page.

maszynista
Inspektor
Posty: 358
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 11:37
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka, Biskupice

#970 Post autor: maszynista » 22 paź 2019, o 07:29

Tylko jaki sens powstania takiej linii, linie jeżdżące przez Wieliczkę koło cmentarza raczej do przeciążonych nie należą, kto jadąc do kopalni i centrum będzie tym chciał jechać, będzie wolał poczekać na 304, a turyści jadący z centrum Krakowa do kopalni i z powrotem też nie będą z niej korzystać. Sensownie było wzmocnić 304 a nie tworzyć linię dla przypadkowych pasażerów.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7633
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#971 Post autor: Locutus » 22 paź 2019, o 07:56

Pełna zgoda z Maszynistą... No ale to już przedyskutowaliśmy wcześniej na forum... Nie wiem czemu ZTP tak ciśnie na tworzenie jakichś potworków zamiast po prostu wzmocnić przeładowaną 304...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Wieliczka, Biskupice

#972 Post autor: pjetrek » 22 paź 2019, o 10:10

ZTP chyba chce chwycić kilka srok za ogon i obsłużyć nowy SU, obsłużyć osiedla Wieliczki, a przy okazji (bieda)wzmocnić 304... Ale chyba trochę przekombinowali...
Chyba, że to Wieliczka naciskała na dojazd do nowego SU?

Moim zdaniem obsługę SU w Krakowie powinno ogarnąć coś na wzór starej 103 (no może bez wjazdu na Kozłówek).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieliczka, Biskupice

#973 Post autor: Kaszmir » 22 paź 2019, o 12:37

pjetrek pisze:Moim zdaniem obsługę SU w Krakowie powinno ogarnąć coś na wzór starej 103 (no może bez wjazdu na Kozłówek).
Trochę to "314" przypomina mi dawne "103", bo też jedzie w kier. Kamieńskiego, i też ma być co pół godziny.
pjetrek pisze:ZTP chyba chce chwycić kilka srok za ogon i obsłużyć nowy SU, obsłużyć osiedla Wieliczki, a przy okazji (bieda)wzmocnić 304... Ale chyba trochę przekombinowali...
Mam podobne odczucia. Chyba, że coś w ostatniej chwili zmienią bo inaczej jak autobusik z ~f=30 ma odciążyć przetłoczoną linię "304" która ma ~f=10?

PanA
Dyrektor
Posty: 1015
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Wieliczka, Biskupice

#974 Post autor: PanA » 22 paź 2019, o 13:48

Pewnie zakładają, że część ludzi drałuje specjalnie na 304 i w ten sposób chcą podebrać pasażerów. Bo gdyby trasa była prawie taka sama, to dodatkowa linia nie miałaby żadnego sensu, bo i tak pasażerowie by wsiadali w pierwsze co podjedzie.

Więc akurat swoją logikę to ma, tylko zastanawiające jest to, jak to się ma do tego jednego przypadku.

Bo jeśli żadna wspomagająca linia nie miałaby sensu, to jedynym rozwiązaniem byłoby wzmocnienie 304.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Wieliczka, Biskupice

#975 Post autor: kot_feliks » 22 paź 2019, o 14:18

No więc ludzie drałujący specjalnie na 304, jeśli dostaną linię z f-30, to... tym bardziej będą nadal drałować na 304, a nie czekać na potworka, który nie wiadomo, kiedy przyjedzie...

No chyba, że ma to tworzyć takt f15 z 301, tylko pytanie co z koordynacją, skoro na terenie Krk obie linie będą mieć różne trasy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”