Wszystkich Świętych 2020

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

krawiec
Kierownik
Posty: 990
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wszystkich Świętych 2020

#31 Post autor: krawiec » 21 paź 2020, o 08:30

Postawienie wyjazdu = zezwolenie na jazdę, czyli na semaforze "zielone".

Drugie czerwone poprawione.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6411
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#32 Post autor: Coffee » 21 paź 2020, o 10:59

krawiec pisze:
20 paź 2020, o 23:52
Nie sądzę, żeby zamknięcie przejazdu było konieczne na postawienia wyjazdu w Dłubni czy Nowej Hucie...
Ależ oczywiście, że jest: Dłubnia jest posterunkiem zdalnym, sterowanym przez Batowice więc jest poza kontrolą wizyjną. W związku z tym, dla możliwości podania wyjazdu w relacji Dłubnia - NHA lub NHA - Dłubnia potrzebna jest informacja od dróżnika przejazdowego, że rogatki są opuszczone. Rogatki według przepisów muszą być opuszczone min. 2 minut przed wyjazdem pociągu, więc zanim się cała procedura rozpocznie, zanim pociąg nadjedzie (a jeszcze jak stoi pod semaforem, to zanim ruszy) mija od 5-7 minut.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

krawiec
Kierownik
Posty: 990
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wszystkich Świętych 2020

#33 Post autor: krawiec » 21 paź 2020, o 15:21

Coffee pisze:
21 paź 2020, o 10:59
krawiec pisze:
20 paź 2020, o 23:52
Nie sądzę, żeby zamknięcie przejazdu było konieczne na postawienia wyjazdu w Dłubni czy Nowej Hucie...
Ależ oczywiście, że jest: Dłubnia jest posterunkiem zdalnym, sterowanym przez Batowice więc jest poza kontrolą wizyjną. W związku z tym, dla możliwości podania wyjazdu w relacji Dłubnia - NHA lub NHA - Dłubnia potrzebna jest informacja od dróżnika przejazdowego, że rogatki są opuszczone. Rogatki według przepisów muszą być opuszczone min. 2 minut przed wyjazdem pociągu, więc zanim się cała procedura rozpocznie, zanim pociąg nadjedzie (a jeszcze jak stoi pod semaforem, to zanim ruszy) mija od 5-7 minut.
Przecież to reguluje Ir-7
https://www.plk-sa.pl/files/public/user ... 019_r..pdf

Rogatki mają być opuszczone nie później niż na 2 minuty przed pojawieniem się czoła pociągu NA PRZEJEŹDZIE, a w szczególnych przypadkach 1 min.

Kamer nie ma w Dłubni? Monitoring wizyjny jest.

Kowalik
Miłośnik
Posty: 137
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Wszystkich Świętych 2020

#34 Post autor: Kowalik » 21 paź 2020, o 18:20

krawiec pisze:
21 paź 2020, o 15:21
Coffee pisze:
21 paź 2020, o 10:59
krawiec pisze:
20 paź 2020, o 23:52
Nie sądzę, żeby zamknięcie przejazdu było konieczne na postawienia wyjazdu w Dłubni czy Nowej Hucie...
Ależ oczywiście, że jest: Dłubnia jest posterunkiem zdalnym, sterowanym przez Batowice więc jest poza kontrolą wizyjną. W związku z tym, dla możliwości podania wyjazdu w relacji Dłubnia - NHA lub NHA - Dłubnia potrzebna jest informacja od dróżnika przejazdowego, że rogatki są opuszczone. Rogatki według przepisów muszą być opuszczone min. 2 minut przed wyjazdem pociągu, więc zanim się cała procedura rozpocznie, zanim pociąg nadjedzie (a jeszcze jak stoi pod semaforem, to zanim ruszy) mija od 5-7 minut.
Przecież to reguluje Ir-7
https://www.plk-sa.pl/files/public/user ... 019_r..pdf

Rogatki mają być opuszczone nie później niż na 2 minuty przed pojawieniem się czoła pociągu NA PRZEJEŹDZIE, a w szczególnych przypadkach 1 min.

Kamer nie ma w Dłubni? Monitoring wizyjny jest.
Przypomnę, że prócz instrunkcji, są warunki miejscowe ustalone w regulaminie technicznym posterunku. Tak jak wcześniej wspomniany przejazd w ciągu ulicy Kamiennej. Ani dyżurny stacji Kraków Główny, ani dyżurny PODG Kraków Przedmieście, nie wyświetli sygnału zezwalającego bez wcześniejszego potwierdzenia zamknięcia rogatek. Czas zamknięcia jest krótszy, ze względu na dystans między posterunkami, a przejazdem. Uważam, że potwierdzenie zamknięcia jest dobrym rozwiazaniem, ponieważ w przypadku awarii urządzeń, dyżurny zawiadomi drużynę trakcyjną rozkazem pisemnym, który można przyjąć tylko przed wyjazdem na szlak. A patrząc w same kamery, w przypadku problemów na przejeździe pozostałby tylko system radiostop.

krawiec
Kierownik
Posty: 990
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wszystkich Świętych 2020

#35 Post autor: krawiec » 21 paź 2020, o 21:56

Kowalik pisze:
21 paź 2020, o 18:20
Przypomnę, że prócz instrunkcji, są warunki miejscowe ustalone w regulaminie technicznym posterunku. Tak jak wcześniej wspomniany przejazd w ciągu ulicy Kamiennej. Ani dyżurny stacji Kraków Główny, ani dyżurny PODG Kraków Przedmieście, nie wyświetli sygnału zezwalającego bez wcześniejszego potwierdzenia zamknięcia rogatek. Czas zamknięcia jest krótszy, ze względu na dystans między posterunkami, a przejazdem. Uważam, że potwierdzenie zamknięcia jest dobrym rozwiazaniem, ponieważ w przypadku awarii urządzeń, dyżurny zawiadomi drużynę trakcyjną rozkazem pisemnym, który można przyjąć tylko przed wyjazdem na szlak. A patrząc w same kamery, w przypadku problemów na przejeździe pozostałby tylko system radiostop.
To po co jest ten dróżnik? Żeby tylko zamykać i otwierać rogatki?
Jego rola jest nadzorowanie przejazdu. Ma łączność z dyżurnymi ruchu, w ostateczności może zatrzymać pociąg (D7) albo przez radiostop.
Beton PLK jak widać jest nie do ruszenia, skoro w regulaminie technicznym jest zapis, że rogatki powinny być zamknięte w momencie wyprawiania poc. z Batowic/Huty.

Kowalik
Miłośnik
Posty: 137
Rejestracja: 22 kwie 2017, o 21:39
Lokalizacja: Bieżanów-Prokocim

Wszystkich Świętych 2020

#36 Post autor: Kowalik » 22 paź 2020, o 08:28

krawiec pisze:
21 paź 2020, o 21:56
Kowalik pisze:
21 paź 2020, o 18:20
Przypomnę, że prócz instrunkcji, są warunki miejscowe ustalone w regulaminie technicznym posterunku. Tak jak wcześniej wspomniany przejazd w ciągu ulicy Kamiennej. Ani dyżurny stacji Kraków Główny, ani dyżurny PODG Kraków Przedmieście, nie wyświetli sygnału zezwalającego bez wcześniejszego potwierdzenia zamknięcia rogatek. Czas zamknięcia jest krótszy, ze względu na dystans między posterunkami, a przejazdem. Uważam, że potwierdzenie zamknięcia jest dobrym rozwiazaniem, ponieważ w przypadku awarii urządzeń, dyżurny zawiadomi drużynę trakcyjną rozkazem pisemnym, który można przyjąć tylko przed wyjazdem na szlak. A patrząc w same kamery, w przypadku problemów na przejeździe pozostałby tylko system radiostop.
To po co jest ten dróżnik? Żeby tylko zamykać i otwierać rogatki?
Jego rola jest nadzorowanie przejazdu. Ma łączność z dyżurnymi ruchu, w ostateczności może zatrzymać pociąg (D7) albo przez radiostop.
Beton PLK jak widać jest nie do ruszenia, skoro w regulaminie technicznym jest zapis, że rogatki powinny być zamknięte w momencie wyprawiania poc. z Batowic/Huty.
Weź pod uwagę dwa czynniki. Mianowicie po użyciu radiostopu w promieniu kilku kilometrów wszystkie pociągi zostają zatrzymane pracujące na tym kanale radio łączności. A sygnał D7 może być późno zauważony przez maszynistę przy prędkości 100km/h, droga hamowania wynisie kilkaset metrów. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, zważywszy na zachowanie naszych kierowców, którzy mimo działania sygnalizacji wyjeżdżają na przejazdy, bo im się "spieszy" i zostają uwięzieni między zaporami, zwłaszcza na przejazdach z samoczynną sygnalizacją. Dziennie w Polsce jest kilka takich zdarzeń.
P. S. Jest to wątek o komunikacji na Wszystkich Świętych, myślę że Administracja może spokojnie przerzucić debatę do wątku kolejowego np. pod hasłem bezpieczeństwo na przejazdach.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6411
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#37 Post autor: Coffee » 22 paź 2020, o 13:15

Pojawiły się już oficjalne komunikaty odnośnie kursowania linii w dniach 24-25.11 oraz cały weekend 31.10-2.11. Potwierdziła się również totalnie bezsensowna trasa linii "884".
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

toja
Znawca
Posty: 21
Rejestracja: 3 lis 2014, o 20:17

Wszystkich Świętych 2020

#38 Post autor: toja » 22 paź 2020, o 22:35

Coffee pisze:
22 paź 2020, o 13:15
Pojawiły się już oficjalne komunikaty odnośnie kursowania linii w dniach 24-25.11 oraz cały weekend 31.10-2.11. Potwierdziła się również totalnie bezsensowna trasa linii "884".
Spróbowano dokonać zadośćuczynienie we wszystkich świętych w zamian za zniszczoną 184 i cuda 155 i 165 w pozostałe dni roku.
To nie ma sensu. Pomija Wolę Duchacką, Witosa i Nowosądacką a o Kurdwanów zahacza w małej części. Sens byłby, gdyby otwarta była Witosa (odcinek budowanej Trasy Łagiewnickiej) i poprowadzenie przez nią.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2860
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wszystkich Świętych 2020

#39 Post autor: kucyk » 22 paź 2020, o 23:01

Za tydzień w piątek i w poniedziałek 2 listopada nie będą kursować linie tramwajowe: "6", "12" oraz "49". W zamian linie "83", "84" kursować będą od godzinach: od 6 do 19. ^_^

Awatar użytkownika
MarekB
Dyspozytor
Posty: 609
Rejestracja: 17 lis 2014, o 00:03

Wszystkich Świętych 2020

#40 Post autor: MarekB » 23 paź 2020, o 07:29

Trasa 884 to zapewne manifest ZTP pod tytułem "nie da się już nigdy puścić autobusu przez Dietla".

Jak już wymyślili taki cyrk to może można było się pokusić o puszczenie 884 przez Malborską i Wielicką koło Cm. Podgórskiego, niczym 184 z przed 1.10.1999...
W Krakowie bez zmian, Wisła PANY!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wszystkich Świętych 2020

#41 Post autor: Locutus » 23 paź 2020, o 08:25

Panowie, chyba przeoczyliście, że w tym roku 803 zostanie wydłużony przez Wielicką i Nowosądecką aż do Kurdwanowa.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

toja
Znawca
Posty: 21
Rejestracja: 3 lis 2014, o 20:17

Wszystkich Świętych 2020

#42 Post autor: toja » 23 paź 2020, o 21:49

Locutus pisze:
23 paź 2020, o 08:25
Panowie, chyba przeoczyliście, że w tym roku 803 zostanie wydłużony przez Wielicką i Nowosądecką aż do Kurdwanowa.

Pozdrawiam!
LOKI
803 będzie pełne a nawet przepełnione. Ta linia jednak nie pojedzie Nowosądecką a Malborską - z czym kojarzy się fatalne poprowadzenie linii 165,jak również dawna niezbyt przemyślana, bo objazdowa a co za tym idzie fatalna trasa 184.
Natomiast 884 jeżdżące z inną częstotliwością będzie tlenowozem, który ogonem zawija o róg ok. 30 tys. os. Kurdwanów. Boję się, że długo nie trzeba czekać, jak Swoszowice (ze stosunkowo niewielką gęstością zaludnienia) zaczną upominać się o tę linię.
Skoro poprowadzona jest przez karkołomną Bujaka, to w chwili obecnej jedynym ratunkiem na zapełnienie, będzie poprowadzenie trasy przez (również trudną do prowadzenia) ul. Wysłouchów.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1600
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Wszystkich Świętych 2020

#43 Post autor: Jamnik » 24 paź 2020, o 20:21

Jeśli rząd zdecyduje się jednak zamknąć cmentarze 1 listopada to zrobi to chyba na ten jeden dzień, nie? Zatem w sobotę 31 października linie cmentarne powinny wyjechać zgodnie z komunikatem. Dobrze rozumiem?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1463
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Wszystkich Świętych 2020

#44 Post autor: pasazer_mobilisu » 24 paź 2020, o 21:08

Zamknięcie na 1 dzień miałoby jakikolwiek sens? Wtedy się wszyscy rzucą 31.10 bo to sobota, więc większość ma wolne I efekt byłby jeszcze gorszy niż jak się to rozłoży na 2 dni.

Był nawet pomysł jakichś extra dodatkowych dni wolnych, ale to źle wpłynęłoby na gospodarkę chociaż w 2018 dali wolny 12 listopada zupełnie bez sensu.

Mam wrażenie że linie cmentarne na razie służą miłośnikom i przewoźnikowi by się wzkm zgadzały.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1600
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Wszystkich Świętych 2020

#45 Post autor: Jamnik » 25 paź 2020, o 00:13

Jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc związanych z kursowaniem dodatkowych linii cmentarnych w Krakowie jest rejon tak zwanych "wiaduktów". To właśnie tutaj torowisko tramwajowe w kierunku Wzgórz Krzesławickich poprowadzono po dwóch dawnych wiaduktach linii kolejowej do Kocmyrzowa. W pobliżu znajduje się Cmentarz Grębałów. Poza tramwajami, przejeżdżają tędy również autobusy linii cmentarnych. Miejsce to co roku przyciąga osoby fotografujące tramwaje i autobusy. Nic dziwnego, znajduje się ono nieco na uboczu. Dodatkowo, pojazdy komunikacji miejskiej można tu uwiecznić na zdjęciach na tle przyrody, przyjmującej w okresie uroczystości Wszystkich Świętych piękne jesienne barwy.

"Wiadukty" takie jakie znamy doskonale, najpewniej w tym roku będzie można zobaczyć po raz ostatni. W tym rejonie powstanie bowiem węzeł drogi ekspresowej S7. Przygotowania do budowy już się rozpoczęły. W rejonie "wiaduktów" ruszyło bowiem usuwanie istniejącej zieleni. Dzięki temu odsłonięto zarówno panoramę na ulicę Kocmyrzowską, jak i całą łącznicę do ulicy Łowińskiego. W ten sposób w tym roku można w tym rejonie uwiecznić na zdjęciach autobusy dodatkowych linii cmentarnych w zdecydowanie szerszej perspektywie.

Za rok, jeśli w ogóle będzie możliwy dojazd tramwajem na Wzgórza Krzesławickie, tory przebiegać będą przez środek placu budowy. Klimat "wiaduktów" przejdzie do historii. Za dwa lata natomiast, tramwaje kursować będą po zupełnie innym torowisku.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/w ... -2-11-2020

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”