Ciekawe czy trójskłady znikną, czy będzie ich więcej.kucyk pisze: ↑10 wrz 2020, o 14:57Od poniedziałku 21 września tramwaje pojadą częściej:
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24262 ... owych.html
Rozkłady powakacyjne 2020
Moderator: Moderatorzy
Rozkłady powakacyjne 2020
Rozkłady powakacyjne 2020
Część studentów wróci, więc musieli.
Intuicja by podpowiadała, że trójskłady i tak będą - 52 i 50 nadal rzadziej niż co 5 minut. 24 rzadziej - zamiast co 10 w szczycie to co 15. I tak problemy taborowe będą.
Intuicja by podpowiadała, że trójskłady i tak będą - 52 i 50 nadal rzadziej niż co 5 minut. 24 rzadziej - zamiast co 10 w szczycie to co 15. I tak problemy taborowe będą.
MKM-owie to jednak wielkie: 

- Locutus
- Moderator
- Posty: 7633
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozkłady powakacyjne 2020
Ciekawe czy zwiększenie wykorzystania taboru wymusi wreszcie zwiększenie odsetka brygad niskopodłogowych w porównaniu do stanu sprzed pandemii...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozkłady powakacyjne 2020
Jak napisałem w poście o 5.09.
Powinniście się cieszyć, że MPK tak robi jak robi.
Powinniście się cieszyć, że MPK tak robi jak robi.
MKM-owie to jednak wielkie: 

- pasazer_mobilisu
- Administrator Techniczny
- Posty: 1523
- Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7633
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozkłady powakacyjne 2020
@ PanA – cieszyć się, że MPK ma w d***e potrzeby mieszkańców i robi sobie dobrze ich kosztem?
@ Pasazer Mobilisu – no jak niemożliwe? Już prawie dziesięć nowych, niskopodłogowych tramwajów więcej, podobno kilka wiedni za to już poszło na beton czy nawet na żyletki, może wreszcie zacznie być widać na mieście, że jakieś wiednie zastąpiono niskaczami, jak większość taboru będzie musiała wyjechać na miasto i nie będzie się już dało niskaczy złośliwie chować po zajezdniach, ludzi uporczywie wożąc złomem?
Pozdrawiam!
LOKI
@ Pasazer Mobilisu – no jak niemożliwe? Już prawie dziesięć nowych, niskopodłogowych tramwajów więcej, podobno kilka wiedni za to już poszło na beton czy nawet na żyletki, może wreszcie zacznie być widać na mieście, że jakieś wiednie zastąpiono niskaczami, jak większość taboru będzie musiała wyjechać na miasto i nie będzie się już dało niskaczy złośliwie chować po zajezdniach, ludzi uporczywie wożąc złomem?
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozkłady powakacyjne 2020
@Locutus - ja tylko siebie zacytują:
PanA pisze: ↑6 wrz 2020, o 16:58To jest z powodu OsZcZęDnOśCi. To jest konsekwencja tej zasady, żeby MPK działało na zasadach rynkowych. MPK ponosi odpowiedzialność za cięcia bez rekompensat, kupuje tabor w trybie ciągłym, z powodów politycznych jest zmuszone pracownikom dawać wyższe pensje i warunki socjalne niż u konkurencji na kontrakcie, a wy płaczecie, że i tak droższe. No to macie.
Bombardiery i Pesy w Gdańsku poszły do NG już po 10 latach, bo tak szybko przebiły pułap ok. 500 tys. km. Gdyby tak samo zrobiono w Krakowie przy obecnym finansowaniu MPK (buuu... Za droga stawka za wozokilometry! Buuu!), to byście dziś nie mieli Lajkoników, bo cała kasa poszłaby na NG wszystkich serii NGTx. I w ciągu 5 lat by trzeba było szykować Krakowiaki. I te najstarsze Bombardiery by już musiały być po DRUGIEJ NG - no ewentualnie tuż przed (a zaraz by nadchodził czas Krakowiaków) lub podczas.
Niedofinansowane krakowskie MPK musi bawić się w rotację pojazdów, by partie niezbyt szybko zaczęły się zużywać i robi to póki może - póki jeszcze 105-tki i wiednie są na stanie, bo jak te "przegapią" NG, to po protu wypadnie silnik, hamulec, wszystko naprawi się na zajezdni. Z nowoczesnymi tramwajami się to nie uda.
Widzicie, Gdańsk modernizuje tramwaje co ok. 10 lat, pozostałe miasta co ok. 15 - trzeba na to mieć pieniądze. Macie, że "MPK powinno brać mniej pieniędzy", to dozują i nie stać.
MKM-owie to jednak wielkie: 

Rozkłady powakacyjne 2020
Widze komunikat od 21.09 i nie podoba mi sie troche wariant 138. Ktoś chyba zapomniał, że w tych godzinach których będzie omijał zajezdnie korzystali z niej motorniczowie. Lepiej jakby jechal Kombinat-Walcownia-Zajezdnia i dalej w stronę Azorów, a nie w kółko....
Rozkłady powakacyjne 2020
Chyba najlepszym kandydatem do obsługi Walcowni byłoby, tak jak kiedyś, 132, ale wydaje mi się, że te linia nie wróci, skoro przetrasowali 138.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7633
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozkłady powakacyjne 2020
@ PanA – no właśnie o tym mówię, że dbają o to, żeby im było wygodniej, a pasażerów mają w tylno-dolnych częściach ciała (i bynajmniej nie chodzi mi o pięty). Ale czy MPK jest takie niedofinansowane, to bym się spierał – w końcu stać ich było na masową (i w gruncie rzeczy zbędną) wymianę taboru autobusowego dwa lata temu, nie?
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozkłady powakacyjne 2020
To raczej nie była decyzja samego MPK tylko prikaz przyszedł z góry. To była czysto propagandowa decyzja przedwyborcza JM
Rozkłady powakacyjne 2020
No i na stałe niestety na 138 zagoszczą krótkie wozy
Dostałem odpowiedź od rzecznika MPK że to jest związane z zmianą trasy tej linii co jest zupełnie bez sensu
Logika mpk namawia do samochodu niestety


-
- Znawca
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 sty 2020, o 19:00
Rozkłady powakacyjne 2020
I to w dobie pandemii takie przytulne jeżdżenie...a o ile się nie mylę to były kiedyś długie mobilisy na 722 więc argument o zmianie trasy chybiony. BTW pamiętam w 1999 jak zabrano linię C z Wrocławskiej i 130 zrobiła się niezabieralna - dzwoniłem z interwencją do mpk (wtedy to mpk odpowiadało za wszystko, organizację przewozów też). Padł stary wyświechtany argument - "nie zmieści się przegubowiec pod wiadukt na Łobzowie" Zapytałem wtedy - a na 901 na Wszystkich Świętych się zmieścił?? No i po 2 tygodniach pojawił się na 130 mix z Ikarusów przegubowych i krótkich Scanii. No ale w mpk był mniejszy opór i niedasizm niż w ZTP...
Rozkłady powakacyjne 2020
Były i bardzo dobrze sobie radziły w rejonie Walcowni więc jakoś nie przekonuje mnie argument zmiany trasy w tamtym rejonie, po prostu MPK widać lubi utrudniać życie pasażerom w szczególności że na linii 182 przeguby zostałytomaszep42 pisze: ↑14 wrz 2020, o 20:15I to w dobie pandemii takie przytulne jeżdżenie...a o ile się nie mylę to były kiedyś długie mobilisy na 722 więc argument o zmianie trasy chybiony. BTW pamiętam w 1999 jak zabrano linię C z Wrocławskiej i 130 zrobiła się niezabieralna - dzwoniłem z interwencją do mpk (wtedy to mpk odpowiadało za wszystko, organizację przewozów też). Padł stary wyświechtany argument - "nie zmieści się przegubowiec pod wiadukt na Łobzowie" Zapytałem wtedy - a na 901 na Wszystkich Świętych się zmieścił?? No i po 2 tygodniach pojawił się na 130 mix z Ikarusów przegubowych i krótkich Scanii. No ale w mpk był mniejszy opór i niedasizm niż w ZTP...
Rozkłady powakacyjne 2020
A teraz MPK decyduje o taborze, czy ZTP?