Złocień

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Złocień

#256 Post autor: Kaszmir » 23 gru 2019, o 10:53

pjetrek pisze:Może to jest dobry pomysł, żeby zmienić lekko układ KMK na tym osiedlu... Przez nową trasę puścić linię 163, która wjeżdżałaby przez Agatową, a wyjeżdżała przez Domagały i Nad Drwiną. W zamian za to 125 pozbawić wjazdów kieszeniowych pod Fadom i Urząd Celny...
Na "125" zostawiłbym te kursy wariantowe - linia ta obsługuje zupełnie inne rejony niż "163", z tym drugim ma wspólną jedynie garstkę przystanków, do tego obsługuje centrum miasta. Słowem, przy likwidacji kursów wariantowych, większość obecnych pasażerów musiałaby prawdopodobnie jechać z przesiadką, co przy niskich częstotliwościach linii na Rybitwach, oraz ich spóźnieniach, zapewne byłoby dość niedogodne.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Złocień

#257 Post autor: Arsents » 23 gru 2019, o 11:56

Nawet nie żartuj , odkąd tam przeniósł się Fideltronik mnóstwo ludzi jeźdżi "125"
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Złocień

#258 Post autor: Locutus » 24 gru 2019, o 09:57

https://krabok.wordpress.com/2019/12/23 ... #more-5158
Kaszmir na Kraboku pisze:(...) Kierowcom ulica Domagały zapewni szybszy i wygodniejszy dojazd do osiedla Złocień od strony Rybitw – w szczególności pozwoli ominąć nie najlepszą nawierzchnię na Półłanki. Przyspieszy ona również podróżowanie pasażerom autobusów, gdyż pojedzie nią w obu kierunkach linia „163”. Jej nowa trasa będzie zatem następująca: Rżąka – po obecnej trasie – Półłanki – Agatowa – Złocień – Domagały – Nad Drwiną – Półłanki – i dalej jak obecnie do osiedla Piastów. Na nowym odcinku uruchomiona zostanie dodatkowa para przystanków, prawdopodobnie pod nazwą „Domagały Magazyny” (...)
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Kuciak
Inspektor
Posty: 350
Rejestracja: 3 wrz 2012, o 08:11
Lokalizacja: Kraków

Złocień

#259 Post autor: Kuciak » 24 gru 2019, o 13:59

W końcu. Już miałem dość tłuczenia się autem po półłanki że by dojechać na Złocień :clap:

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Złocień

#260 Post autor: NowaHutaWschód » 24 gru 2019, o 22:48

Moze teraz bedzie szansa na wymiane nawierzchni na kolejnej czesci ulicy Półłanki
Polska Kibolska

kucyk
Dyrektor
Posty: 2862
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Złocień

#261 Post autor: kucyk » 25 gru 2019, o 10:25

NowaHutaWschód pisze:Moze teraz bedzie szansa na wymiane nawierzchni na kolejnej czesci ulicy Półłanki
Szansa zawsze istnieje ale w tym przypadku jej nie będzie. Ta ulica jest planowana od kilku lat do całkowitej przebudowy tylko na chwilę obecną brakuje finansów na nią. :puppyeyes:

Nikt nie będzie robił wymiany nawierzchni asfaltowej tzw. "nakładki" na drodze która za rok czy 2 ma być całkowicie przebudowywana. :xP

Przez ten czas tylko będą łatać pojawiające się ubytki. =P

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Złocień

#262 Post autor: scyzor663 » 25 gru 2019, o 11:27

Kocmyrzowska też ma być przebudowywana a nakładkę zrobili.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2862
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#263 Post autor: kucyk » 2 sty 2020, o 13:59

Odnośnie ul. Domagały i linii "163":
Linie: 125, 163, 183, 643 od 07.01.2020 Uruchomienie komunikacji miejskiej na ul. Domagały
Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z uruchomieniem komunikacji miejskiej w ciągu ulicy Domagały, od dnia 07.01.2020 r. (wtorek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

linie 125, 183, 643 - trasy pozostaną bez zmian (Uwaga! Dla linii 643 w dalszym ciągu obowiązuje zmiana trasy wynikająca z przebudowy ul. Bieżanowskiej). Przy wyjeździe z pętli Złocień linie będą dodatkowo zatrzymywać się na przystanku przelotowym "Złocień", zlokalizowanym na ul. Agatowej (w istniejącej zatoce);
linia 163 - będzie kursować po nowej stałej trasie: Rżąka - ... - Bieżanowska - Półłanki - Agatowa - Domagały - Nad Drwiną - Półłanki - Most Wandy - ... - Os. Piastów. Przystanek "Agatowa" będzie w każdym kierunku obsługiwany tylko jeden raz. Przystanek "Złocień" w obu kierunkach zostanie przeniesiony do istniejących zatok: w kierunku Os. Piastów na ul. Domagały, w kierunku Rżąki na ul. Agatowej (autobusy NIE będą już wjeżdżać na pętlę). Na nowym odcinku trasy linia będzie obsługiwać następujące przystanki: "Domagały Magazyny n/ż" (nowa para przystanków na ul. Domagały, pomiędzy ul. Agatową a ul. Nad Drwiną) oraz "Domagały n/ż" (w kierunku Os. Piastów na ul. Nad Drwiną, w kierunku Rżąki na ul. Domagały). Przystanki "Magazynowa" oraz "Danalówka" NIE będą już obsługiwane przez linię 163.
Przystanki "Domagały" oraz "Domagały Magazyny" (nowy przystanek) będą od dnia 07.01.2020 r. funkcjonować jako przystanki "na żądanie".


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linię 163, których okres obowiązywania rozpoczyna się najpóźniej w dniu 06.01.2020 r., zachowują ważność na starej i na nowej trasie do końca ich ważności. Bilety okresowe wykupione na linię 163, których okres obowiązywania rozpoczyna się w dniu 07.01.2020 r. lub później, zachowują ważność tylko na nowej trasie.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#264 Post autor: Arsents » 2 sty 2020, o 17:01

Info kucyka dałbym to wątku Złocień

Przeniosłem posty zgodnie z sugestią. Mod.: Locutus.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#265 Post autor: NowaHutaWschód » 2 sty 2020, o 20:17

Dodatkowy przystanek "Złocień" dla 125 i 183 bez sensu, ledwo z petli sie wyjedzie i juz chwilowy postoj. Rownie dobrze przed petla powinni zrobic zatoke plus przystanek.
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#266 Post autor: Kaszmir » 2 sty 2020, o 21:51

NowaHutaWschód pisze:Dodatkowy przystanek "Złocień" dla 125 i 183 bez sensu, ledwo z petli sie wyjedzie i juz chwilowy postoj. Rownie dobrze przed petla powinni zrobic zatoke plus przystanek.
Ten przystanek dodano by mieszkańcy Złocienia mieli możliwość złapania autobusów w jednym miejscu. "163" już nie wjeżdża na pętlę by nie tracić czasu, więc bez tego przystanku pasażerowie chcący jechać czymkolwiek w kierunku Nowego Bieżanowa ("163", "183") musieliby biegać między pętlą a przystankiem. Dlatego wg mnie przyjęte rozwiązanie jest dobre.

Można się zastanowić czy w przypadku "125" jest on potrzebny jednak wg mnie też jest na plus - raz, że ktoś może chcieć podjechać do Agatowej (i dzięki temu też ma wszystkie linie w jednym miejscu), a dwa że dla osób jadących w kierunku Rybitw chyba łatwiej będzie łapać "125" i "163" oba na tym skrzyżowaniu, niż "163" na skrzyżowaniu a "125" na pętli.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#267 Post autor: NowaHutaWschód » 2 sty 2020, o 22:47

To lepiej bylo zostawic 163 z wjazdem na petle, bo jak ktos sie bedzie chcial przesiasc ze 163, moze to zrobic rownie dobrze na Agatowej, lepiej gdyby ktos pomyslal o nowej parze przystankow obok nowych blokow, bo tak patrzac na ludzi ktorzy wędrują na przystanek "Agatowa" rano lub po zmroku to tylko czekac jak kogos wkoncu ktos rozjedzie przy krzakach na zakrecie.
Polska Kibolska

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#268 Post autor: Kaszmir » 2 sty 2020, o 23:20

NowaHutaWschód pisze:To lepiej bylo zostawic 163 z wjazdem na petle
W wielu miejscach tak to działa, że linie nie wjeżdżają na sąsiednie pętle. I wg mnie ma to sens, bo inaczej pasażerowie traciliby mnóstwo czasu na krążenie. Dla przykładu, wyobraźcie sobie "142" w drodze do Czyżyn robiące kółka po pętli "Kombinat", a może nawet "Aleja Przyjaźni". Albo "182" i "139" wjeżdżające, w obie strony, na Mistrzejowice. Czy "123", "139", "169", "193" wjeżdżające pod Szpital Rydygiera. Itd.

By konkurować z autem, km musi być m.in. dostępna i szybka. Rozwiązanie przyjęte na Złocieniu wg mnie jest złotym środkiem. Pasażerowie ze Złocienia wciąż mają łatwy dostęp do wszystkich autobusów na jednym skrzyżowaniu, a jednocześnie przejazd "163" zajmie ciut mniej. Wg rozkładów, w niektórych porach nawet dwie minuty mniej - to spora różnica.

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Nowy Bieżanów, Prokocim, Rżąka

#269 Post autor: Zieleńczanin » 3 sty 2020, o 00:01

Kaszmir pisze:Można się zastanowić czy w przypadku "125" jest on potrzebny jednak wg mnie też jest na plus - raz, że ktoś może chcieć podjechać do Agatowej (i dzięki temu też ma wszystkie linie w jednym miejscu), a dwa że dla osób jadących w kierunku Rybitw chyba łatwiej będzie łapać "125" i "163" oba na tym skrzyżowaniu, niż "163" na skrzyżowaniu a "125" na pętli.
Dodatkowo ktoś po prostu może chcieć dostać się na tramwaj obojętnie w którym kierunku - ma wszystkie linie na jednym przystanku.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Złocień

#270 Post autor: Cukier » 3 sty 2020, o 13:22

Zgadzam się z Kaszmirem, że zastosowane rozwiązanie jest najsensowniejsze. Teraz tak naprawdę przystankiem początkowym będzie przelotowy, a ten na pętli będzie służył tylko tym którzy przyjdą dużo za wcześnie, aby mogli skorzystać z tego, że autobus już jest i wsiąść doń żeby nie moknąć / marznąć / topić się w upale.

Analogiczne rozwiązanie ze wspólnym zbiorczym przystankiem przelotowym wprowadzono kilka lat temu pod kombinatem w tym dla wszystkich linii które dopiero co ruszyły z pętli i uważam je za wielki sukces po latach patologii, gdzie gdy się spieszyło to się stało gdzieś po środku i dobiegało w ostatniej chwili.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”