Przetarg na obsługę linii autobusowych II

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#76 Post autor: Kaszmir » 27 mar 2010, o 13:21

Ogólnie masz rację, odniosę się tylko do jednego szczegółu:
LK pisze:Protesty - takie jak złożył Mobilis - wydłużyły czas jaki jest potrzebny na budowę.
Tak, ale w zamian przesunięto termin rozpoczęcia o 3 miesiące (ze stycznia na kwiecień), więc to akurat wpływu nie miało.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#77 Post autor: LK » 27 mar 2010, o 13:25

Kaszmir pisze:Ogólnie masz rację, odniosę się tylko do jednego szczegółu:
LK pisze:Protesty - takie jak złożył Mobilis - wydłużyły czas jaki jest potrzebny na budowę.
Tak, ale w zamian przesunięto termin rozpoczęcia o 3 miesiące (ze stycznia na kwiecień), więc to akurat wpływu nie miało.
Tylko, że trzeba "poszukiwać" (przynajmniej teoretycznie) nowego wykonawcę na budowę, czyli tam też rusza procedura wyboru wykonawcy, ponownego dostarczenia papierów itp.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#78 Post autor: EU8N » 27 mar 2010, o 14:10

Kaszmir pisze:Żadnego rozwiązania umowy nie będzie. Dwa miesiące to mnóstwo czasu, powinni spokojnie się wyrobić.
Wyrobić, to może się wyrobią. Ale co będzie jak już wejdą a cudowne autobusy na gaz LNG będą padać jak muchy i duża część kursów nie będzie realizowana? Nigdy nic nie wiadomo. Poczekajmy dwa miesiące to się przekonamy.
Póki co jednak, uważam, że wieszać psy na PTS-ie jak najbardziej mogę. Zaryzykowali sporo i kiepsko na tym wyszli. Mogę również wieszać psy na Zikicie, za to, że stworzył furtkę takiej ofercie. Przecież to nie tak miało być, to miał być Mobilis z Solarkami CNG lub Hybrid. :twisted:
Kaszmir pisze:Swoją drogą, kara 10% wartości całej umowy za dwa miesiące to bardzo dużo, tym bardziej, że PTS może wynająć np. MPK na ten czas, by zapewniło obsługę linii (oczywiście nie będą to wozy ekologiczne, nie będzie zapowiadania głosowego itp. - ale najważniejsza usługa, czyli przewóz pasażerów byłby zapewniony).
Te 10% może wykończyć PTS, zwłaszcza, jeśli 1 czerwca problemy się nie skończą. Może się okazać, że ta cała umowa z ZIKiTem przestanie im się opłacać.
A co do obsługi tych 7 linii w kwietniu i w maju - to zapewni ją MPK, ale nie na zlecenie PTS-u tylko dalej na zlecenie ZIKiT-u - i bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, o 14:13 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#79 Post autor: Mseifer » 27 mar 2010, o 14:12

EU8N pisze:Przecież to nie tak miało być, to miał być Mobilis z Solarkami CNG lub Hybrid.
Miały być zwykłe solarki i kilka hybryd... CNG raczej nie :P.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#80 Post autor: EU8N » 27 mar 2010, o 14:15

Mseifer pisze:Miały być zwykłe solarki i kilka hybryd... CNG raczej nie :P .
Ja piszę o tym, co mogli hipotetycznie zakładać urzędnicy ZIKiT-u. A pamiętacie, jaką ofertę złożył Mobilis? Czy jest ktoś, kto ma jeszcze dane o ofertach i wynikach przetargu?
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#81 Post autor: Mseifer » 27 mar 2010, o 14:27

EU8N pisze:A pamiętacie, jaką ofertę złożył Mobilis? Czy jest ktoś, kto ma jeszcze dane o ofertach i wynikach przetargu?
Oczywiście że mamy :)
Proszę :
http://www.zikit.krakow.pl/sprawy-urzed ... wy-18v2009


1)
MPK-Łódź Sp. z o.o. / PKS Myślenice Sp. z o.o.

Przyznana punktacja: 87,41 pkt:
87,41 pkt za cenę brutto dla pierwszego roku wykonania zamówienia
0 pkt za procentowy udział taboru zasilanego gazem ziemnym lub napędem hybrydowym

2)
MOBILIS Sp. z o.o.

86,24 pkt
-----------
85,62 pkt
0,625 pkt

3)
MPK Serwis Sp. z o.o. / Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A.

90,00 pkt
-----------
90,00 pkt
0 pkt

4)
Dolnośląskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.

81,40 pkt
-----------
80,40 pkt
1 pkt

5)
Przedsiębiorstwo Transportu Samochodowego S.A. / Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Chojnice Sp. z o.o.

92,44 pkt
-----------
82,44 pkt
10 pkt
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, o 14:32 przez Mseifer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#82 Post autor: EU8N » 27 mar 2010, o 14:35

MPK Serwis zgarnęło najwięcej punktów za cenę brutto pierwszego roku i było drugie w całym rankingu. Gdyby nie to 10 punktów za ECO to cały czas woziłoby nas MPK co byłoby zresztą najkorzystniejsze.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Flover
Inspektor
Posty: 367
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 19:52
Lokalizacja: aglo

#83 Post autor: Flover » 27 mar 2010, o 17:46

EU8N pisze:MPK Serwis zgarnęło najwięcej punktów za cenę brutto pierwszego roku i było drugie w całym rankingu. Gdyby nie to 10 punktów za ECO to cały czas woziłoby nas MPK co byłoby zresztą najkorzystniejsze.
Gdyby nie było eko, to bardzo być może, że Mobilis dałby niższą cenę.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2010, o 13:51 przez Flover, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#84 Post autor: EU8N » 27 mar 2010, o 19:55

Ale ZIKiT mógł też wprowadzić jakieś obostrzenia by nie można było startować z prototypowym modelem. Wtedy PTS by nie wystartował.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#85 Post autor: Mseifer » 27 mar 2010, o 21:34

Kraków: nie wyjadą? Zapłacą za to kary umowne
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/36 ... egoria=663

Jeżeli autobusy PTS nie wyjadą na ulice 1 czerwca, ZIKiT odstąpi od umowy z przewoźnikiem i prawdopodobnie zostanie ogłoszony kolejny przetarg na obsługę linii 174, 105, 405, 122, 115, 153 i 182.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#86 Post autor: EU8N » 27 mar 2010, o 21:40

Ciekawe czy jeśli dojdzie do konieczności zerwania umowy z PTS-em, to przy tym nowym przetargu ZIKiT wyciągnie odpowiednie wnioski. Chodzi mi o warunki blokujące oferty tego typu. Według mnie, możemy być pewni, że w tym przetargu (jak i w przetargach na obsługę kolejnych linii - bo pewnie takie będą) nie będzie już ani jednego punktu za ECO.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6371
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#87 Post autor: Coffee » 28 mar 2010, o 12:18

EU8N pisze:ZIKiT wyciągnie odpowiednie wnioski
Wiesz, że sprzeczności nigdy nie chodzą parami...
Powiem wam, że jest to po części wina ZIKiT-u: Który normalny przewoźnik jest się w stanie zorganizować w 3 miesiące? Niektórym takie rzeczy potrzeba minimum pół roku. A jeżeli chodzi o ten przetarg: PTS miał wyjechać już we wrześniu. Na ten termin to nawet MPK by nie zdążyło, bo Mercedesy były już w drodze (gotowe), a Solarisy (teoretycznie miały dotrzeć do 13 września) dotarły w połowie grudnia.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2010, o 13:52 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

sylwek2k
Dyrektor
Posty: 1506
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 00:00
Lokalizacja: kraków

#88 Post autor: sylwek2k » 28 mar 2010, o 20:07

LK pisze:Mobilis wybrał Irisbusa bo mniej czasu trzeba było na wyprodukowanie. Protesty - takie jak złożył Mobilis - wydłużyły czas jaki jest potrzebny na budowę. Moim osobistym zdaniem winą za to powinien być obciążony konkurent w przetargu, który wniósł protest (bez dowodów).
A to niby dlaczego konkurent? Przeciez NIKT nie bronil kupowac PTSowi taboru, mogli to zrobic nawet przed przystapieniem do przetargu.
Zaryzykowali dwa razy: wstawiajac w swojej ofercie przetargowej 100% udzial taboru LNG, drugi raz kupujac prototyp, ktory nie ma homologacji. Dlaczego to konkurenci maja ponosic za to odpowiedzialnosc? Poza tym, rozpoczecie swiadczenia uslug zostalo przesuniete o 3m-ce, czyli ciut dluzej, niz trwaly odwolania.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#89 Post autor: LK » 28 mar 2010, o 20:33

sylwek2k pisze:
LK pisze:Mobilis wybrał Irisbusa bo mniej czasu trzeba było na wyprodukowanie. Protesty - takie jak złożył Mobilis - wydłużyły czas jaki jest potrzebny na budowę. Moim osobistym zdaniem winą za to powinien być obciążony konkurent w przetargu, który wniósł protest (bez dowodów).
A to niby dlaczego konkurent? Przecież NIKT nie bronił kupowac PTSowi taboru, mogli to zrobic nawet przed przystapieniem do przetargu.
Zaryzykowali dwa razy: wstawiajac w swojej ofercie przetargowej 100% udzial taboru LNG, drugi raz kupujac prototyp, ktory nie ma homologacji. Dlaczego to konkurenci maja ponosic za to odpowiedzialnosc? Poza tym, rozpoczecie swiadczenia uslug zostalo przesuniete o 3m-ce, czyli ciut dluzej, niz trwaly odwolania.
Jak już ktoś pisał czas potrzebny na zebranie nowego taboru średnio jest większy niż 3 miesiące. Powiedz mi czy by Ci się opłacało kupować autobusy, które mogą nie wyjechać, bo konkurent wygra :?: Mnie by się to nie opłacało. Biorąc pod uwagę czas jaki trwały odwołania i konieczne wystawienie kolejnych papierów, opłaty jakie ponosi ZIKiT (różne), opłaty PTS. Piszesz, że zaryzykowali dwa razy, a ja bym to podciągnął pod jedno ryzyko.
Ja osobiście jestem osobą, która uważa, że sozologia jest ważna (ale do pewnego punktu) i cieszę się, że PTS wygrał.
Ja uważam, że będę się czuł lepiej, że jeżdżę autobusem nowoczesnym i pionierskim na skalę Polski, nawet jeśliby dostarczał to MAN to i tak homologacja musiałaby mieć miejsce.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2010, o 13:53 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#90 Post autor: EU8N » 28 mar 2010, o 21:43

LK pisze:Jak już ktoś pisał czas potrzebny na zebranie nowego taboru średnio jest większy niż 3 miesiące.
http://krakow4u.pl/inform...91113-1352.html
Zgodnie z tym artykułem umowa z PTS-em została podpisana we wtorek przed 13 listopada (czyli 10 listopada). Jednocześnie, PTS złożył wtedy aneks o przesunięcie terminu rozpoczęcia usługi na 1 kwietnia. Co z tego wynika?
Po pierwsze, PTS miał cztery i pół miesiąca, a nie trzy. Po drugie, to PTS zaproponował datę 1 kwietnia i to już po protestach Mobilisu, w listopadzie. Czyli przedstawiciele zwycięskiej firmy sami zadeklarowali, że zdążą na 1 kwietnia. Mogli się starać np. o 1 maja. Poza tym, jak słusznie zauważył sylwek2k, przesunięto termin startu o trzy miesiące, czyli więcej niż trwały protestu Mobilisu.
LK pisze:Ja osobiście jestem osobą, która uważa, że sozologia jest ważna (ale do pewnego punktu) i cieszę się, że PTS wygrał.
A ja starałem się nie wydawać przedwczesnej opinii o PTS-ie w komunikacji miejskiej i czekać na ich start. Teraz jednak jestem negatywnie nastawiony do tej firmy. Mogli nie kupować autobusów bez homologacji; zwykłe Solarisy Urbino zamówione w listopadzie byłyby na pewno gotowe na 1 kwietnia.
LK pisze:Ja uważam, że będę się czuł lepiej, że jeżdżę autobusem nowoczesnym i pionierskim na skalę Polski, nawet jeśliby dostarczał to MAN to i tak homologacja musiałaby mieć miejsce.
Ja boję się, że ten pionierski autobus może okazać iście pionierską awaryjność. Poza tym, 100% tych autobusów będzie na gaz. Co będzie, jak wynikną jakieś problemy z gazem? Pewnego ranka autobusy 7 linii nie wyjadą na trasę? Co będzie, jak wynikną jakieś problemy konstrukcyjne? SM18 to zupełna nówka, SM12 w wersji LNG chyba też. To zbyt duże ryzyko dla krakowian.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”