Przetarg na obsługę linii autobusowych II

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#61 Post autor: EU8N » 25 mar 2010, o 22:00

Flover pisze:Ciekawe czy będzie kara, czy też miasto znowu okaże dobre serce pokazując równocześnie, że nie trzeba się wobec niego wywiązywać z umów.
No według mnie głupotą byłoby nienałożenie kary. Wiadomo, że przesunięcie startu na 1. kwietnia było spowodowane protestami Mobilisu i nikt o to do PTS-u pretensji mieć nie mógł. Ale teraz każde opóźnienie powinno być surowo karane. Może w przypadku kolejnych przetargów na obsługę linii (albo drugiego przetargu na obsługę tych linii jeśli PTS w ogóle nie wystartuje) będzie to nauczka dla firm by nie startowały z eksperymentalną, niepewną ofertą. Może to będzie też nauczka dla ZIKiT-u by przez SIWZ nie tworzyli furtek takim ofertom. Testowanie na pasażerach zmierzających do pracy lub szkoły innowacyjnych rozwiązań motoryzacyjnych to nie jest dobry pomysł.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2010, o 23:44 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#62 Post autor: Mseifer » 25 mar 2010, o 22:03

Homologacja zatrzymała nowego przewoźnika
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... znika.html
ZIKiT jednak nie zamierza przewoźnikowi odpuścić. - Za każdy dzień zwłoki naliczać im będziemy kary wynikające z umowy. Jeżeli do 1 czerwca nie wyjadą na ulicę kontrakt zostanie zerwany - podkreśla Bartlewicz.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#63 Post autor: EU8N » 25 mar 2010, o 22:13

Szczerze powiedziawszy, nie zdziwię się jeśli słowa Bartlewicza się sprawdzą i rzeczywiście 1.06 PTS nie wyjedzie. Zarówno ZIKiT jak i PTS przejadą się na tym przetargu jak Zabłocki na mydle. :twisted:
Ostatnio zmieniony 25 mar 2010, o 22:14 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#64 Post autor: I.G.I » 25 mar 2010, o 22:21

Mseifer pisze:Homologacja zatrzymała nowego przewoźnika
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... znika.html
ZIKiT jednak nie zamierza przewoźnikowi odpuścić. - Za każdy dzień zwłoki naliczać im będziemy kary wynikające z umowy. Jeżeli do 1 czerwca nie wyjadą na ulicę kontrakt zostanie zerwany - podkreśla Bartlewicz.
Może nareszcie się znajdą pieniądze na poprawienie km. :twisted:
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6384
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#65 Post autor: Coffee » 25 mar 2010, o 23:03

I.G.I pisze:
Mseifer pisze:Homologacja zatrzymała nowego przewoźnika
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... znika.html
ZIKiT jednak nie zamierza przewoźnikowi odpuścić. - Za każdy dzień zwłoki naliczać im będziemy kary wynikające z umowy. Jeżeli do 1 czerwca nie wyjadą na ulicę kontrakt zostanie zerwany - podkreśla Bartlewicz.
Może nareszcie się znajdą pieniądze na poprawienie km. :twisted:
Albo przepadną na premię, dla tych, co egzekwowali karę od PTS...

Z drugiej strony, skoro chcą tak walczyć, to zabrał bym się za d**ę MPK za to, że obsługuje brygady przegubowe krótkimi wozami.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2010, o 23:45 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#66 Post autor: Kaszmir » 26 mar 2010, o 00:01

I to wszystko za jedyne 1.200 mln złotych rocznie więcej... a można było w zamian usprawnić km.

PTS nie może się tak po prostu wycofać - jest już za późno, autobusy zamówione, stacja w budowie itp. Gigantyczna kwota została już zainwestowana.

Co do umowy, sprawa powinna być jasna - ZIKiT nalicza kary za każdy dzień, tak jak to było w maju 2008.

Nie zdziwiłbym się również, gdyby PTS wchodziło na kolejne linie etapami. Jak tylko zbudują stację, mogliby wejść już np. na "153" i "122", potem sukcesywnie przejmując kolejne linie. Zawsze kary byłyby mniejsze.

Polecam również Przewoźnika Krakowskiego
http://www.mpk.krakow.pl/upload/media/Przewoźnik Krakowski nr 34.pdf
od strony 6. Z artykułu wynika, że MPK może skreślić obecnie najwyżej ok. 30 wozów, tak aby nie było zwolnień . Z kolei brak zwolnień w MPK przy okazji wprowadzania nowych przewoźników był wcześniej obiecany. Wniosek: albo kolejnego , trzeciego przetargu już szybko nie będzie, albo będzie trzeba wygospodarować na niego nowe wzkm.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2010, o 00:04 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6384
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#67 Post autor: Coffee » 26 mar 2010, o 07:55

Kaszmir pisze:Z artykułu wynika, że MPK może skreślić obecnie najwyżej ok. 30 wozów, tak aby nie było zwolnień
Raczej w tej chwili MPK nic nie skasuje... Wręcz powiedziałbym, że już im wozów brakuje.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, o 12:38 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#68 Post autor: EU8N » 26 mar 2010, o 14:37

Kaszmir pisze:PTS nie może się tak po prostu wycofać - jest już za późno, autobusy zamówione, stacja w budowie itp. Gigantyczna kwota została już zainwestowana.
Autobusy zawsze można sprzedać a stację zlikwidować. Może się okazać, że po dwóch miesiącach naliczania kar i dalszych problemach z autobusami ten kontrakt przestanie się PTS-owi opłacać.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, o 12:38 przez EU8N, łącznie zmieniany 1 raz.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

#69 Post autor: bielanek » 26 mar 2010, o 16:00

Poślizg spowodował producent pojazdów, którego Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu wybrał w przetargu na obsługę kilku linii autobusowych.
Może się czepiam szczegółów, ale z tego cytatu wynikają dwie ciekawe rzeczy.
1. PTS produkuje sam dla siebie autobusy.
lub
2. Solbus wygrał przetarg na obsługę linii.

Z tego co pamiętam to zwycięzca sam sobie wybrał producenta autobusów a nie ZIKiT. Czyli kolejne bzdety pisane przez GW.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2010, o 16:01 przez bielanek, łącznie zmieniany 1 raz.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#70 Post autor: Mseifer » 26 mar 2010, o 16:19

Najpierw kara, później zerwanie umowy
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... umowy.html
"w przypadku nie przystąpienia wykonawcy do świadczenia usług w określonym terminie" kara wynosi 10 proc. ceny oferty, a jest to blisko 10,9 mln zł.
Przypomnę za stroną PTS:
Wysokość Kapitału Zakładowego, który został wpłacony
w całości: 1.054.800,00 zł
Czyli wynika na to że groziłoby im bankructwo?
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, o 12:39 przez Mseifer, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7518
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#71 Post autor: Locutus » 27 mar 2010, o 09:24

Przeczytałem Żonie cały ten artykuł i Żona mi na to powiedziała: „Jak tak patrzę na te daty, to dochodzę do wniosku, że najpierw będzie prima aprilis, a potem skończy się dzień dziecka”. ;)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#72 Post autor: Mseifer » 27 mar 2010, o 10:10

Locutus pisze:Przeczytałem Żonie cały ten artykuł i Żona mi na to powiedziała: „Jak tak patrzę na te daty, to dochodzę do wniosku, że najpierw będzie prima aprilis, a potem skończy się dzień dziecka”. ;)

Pozdrawiam!
LOKI
I Tak PTS pójdzie z torbami :P. Zachciało się PTSowi i ZIKITOWI ekologii to mają. Ja dalej nie mogę pojąć jednego dlaczego wygrała najdroższa oferta ...

W takim razie czekamy na ... wyjazd autobusów PTS ... yyy... unieważnienie przetargu... czyli Dzień Dziecka :devil:

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#73 Post autor: EU8N » 27 mar 2010, o 11:10

Jak znam życie, cała sytuacja skończy się tak, że ZIKiT dogada się jakoś PTS-em, kontrakt zostanie zerwany a ZIKiT jeszcze zwróci im tą już zainwestowaną kasę. :twisted: Tylko cały rok procedur przetargowych pójdzie na marne...
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#74 Post autor: Kaszmir » 27 mar 2010, o 12:46

Bielanek > cóż, nie pierwszy raz... Pamiętacie "wykoleił się tramwaju"? ;)

Żadnego rozwiązania umowy nie będzie. Dwa miesiące to mnóstwo czasu, powinni spokojnie się wyrobić.
Swoją drogą, kara 10% wartości całej umowy za dwa miesiące to bardzo dużo, tym bardziej, że PTS może wynająć np. MPK na ten czas, by zapewniło obsługę linii (oczywiście nie będą to wozy ekologiczne, nie będzie zapowiadania głosowego itp. - ale najważniejsza usługa, czyli przewóz pasażerów byłby zapewniony).
Mseifer pisze:Ja dalej nie mogę pojąć jednego dlaczego wygrała najdroższa oferta ...
Bo tak była ułożona punktacja za przetarg.


Na marginesie - należy zadać sobie pytanie, czy ZIKiT w przetargach nie daje za mało czasu na rozpoczęcie usług? Mobilis miał problemy z rozpoczęciem, teraz PTS. Czy to aby na pewno wina firm? Na dostarczenie ok. 30 wozów też potrzeba czasu.
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, o 13:28 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

LK
Dyrektor
Posty: 1605
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:14
Lokalizacja: Lengyelország

#75 Post autor: LK » 27 mar 2010, o 13:04

Kaszmir pisze:Na marginesie - należy zadać sobie pytanie, czy ZIKiT w przetargach nie daje za mało czasu na rozpoczęcie usług? Mobilis miał problemy z rozpoczęciem, teraz PTS. Czy to aby na pewno wina firm? Na dostarczenie ok. 30 wozów też potrzeba czasu.
Zgadzam się z tobą, jeszcze trzeba doliczyć, że żadne miasto w Polsce nie stosowało tej techniki w autobusach. A polskie prawo jest o tyle trudne, że homologację ciężko ... może nie tyle ciężko uzyskać co trwa to bardzo długo i trzeba użyć przynajmniej kilku kilo papieru *.
Mobilis wybrał Irisbusa bo mniej czasu trzeba było na wyprodukowanie. Protesty - takie jak złożył Mobilis - wydłużyły czas jaki jest potrzebny na budowę. Moim osobistym zdaniem winą za to powinien być obciążony konkurent w przetargu, który wniósł protest (bez dowodów).

*I tu wejdę na inny temat, dlaczego zużywa się tyle papierów na te wszystkie formalności to wiem, ale dlaczego eko... tfu... sozolodzy nic nie protestują w tej sprawie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”