: 15 lis 2010, o 21:53
No już niech Ci będzie.
Każdy ma własne zdanie i po części racji. 


"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
https://pkk.info.pl/
ona sie sama rozleci, prawa rynkuczatowiec pisze:Według mnie MPK jest tak silną firmą z tradycjami, że bezsensem będzie jej dzielenie.
Dlaczego a'la busiarnia. Tak naprawdę gdyby się zagłębić w sytuację ekonomiczną to MPK już jest podzielone powiedzmy na 7 a właściwie 8 części. Razem mogą pozostać Holdingiem spółek i nikt im bronił nie będzie, ale każda spółka osobno powinna użyskać swobodę pozwalającą na wygrywanie przetargów np. z Mobilisem.czatowiec pisze:N4020 - to co, chcesz przerobić MPK na firmę al'a busiarnia?
Pamietaj, ze to wlasnie MPK zaoferowalo najnizsza kwote za wzkm w ostatnim przetargu autobusowym.N4020 pisze: Aktualna sytuacja uniemozliwia MPK zejście z ceny poniżej pewnego poziomu, ale to się wkrótce zmieni a miasto samo kręci na siebie bacik mówiąc że na tabor nie da i zmuszając MPK do kombinowania pieniędzy na własną rękę. Taki pozorny pstryczek w nos dany MPK tak naprawdę jest kolejnym krokiem do uniezależnienia in plus dla MPK jako firmy.
Gdyby MPK naprawde chcialo, to by Mobilisa nie wprowadzono /patrz wybieg w drugim przetargu/.N4020 pisze: Gdyby nie wykluczenie MPK z przetargu w którym wszedł Mobilis, to by Mobilis nie wszedł![]()
Nie bylo to minimum możliwe do osiagnięcia.sylwek2k pisze: Pamietaj, ze to wlasnie MPK zaoferowalo najnizsza kwote za wzkm w ostatnim przetargu autobusowym.
Nie było gotowe prawnie.sylwek2k pisze:Gdyby MPK naprawde chcialo, to by Mobilisa nie wprowadzono /patrz wybieg w drugim przetargu/.
Marzy Ci się model francuski, gdzie organizator jest jednocześnie nabywcą i właścicielem pojazdów, a operator tylko nimi jeździ?N4020 pisze:ZIKiT mógłby pełnić taką funkcję.
W sumie racja. Chociaż tak z czysto sentymentalnego punktu widzenia – szkoda by mi było MPK.N4020 pisze: Z logistycznego pkunktu widzenia masz rację - i można sprawę załatwić porozumieniami czy też rejonizacją.
Z ekonomicznego punktu widzenia, jeśli zajezdnia Bieńczyce byłaby w stanie zapewnić tańszą obsługę Linii z Borku Fałęckiego to czemu nie?
I pomalują je na kolor różowy, oraz oblepią wszystkie szyby – włącznie z szybą kierowcy – reklamami.busik105 pisze:Moim zdaniem czysta rywalizacja na zasadzie 2-3 przewoźników, z czego jeden lub dwóch z nich to prywaciarze obsługujący po kilka linii to rzecz naprawdę dobra, z rozmowy z Panem Ireneuszem Hyrą- jeśli wygrają przetarg na obsługę kolejnych linii to wprowadzą do obiegu autobusy hybrydowe,
O ile mi wiadomo, w kwestii autobusów nadal są. I nic mi o tym nie wiadomo, żeby to miało się w najbliższym czasie zmienić. Tym bardziej, że zarządca jakoś wcale tego nie wymaga od MPK. Gdyby wymagał, to na pewno mielibyśmy zapowiedzi głosowe nawet w autobusach już od dłuższego czasu.busik105 pisze: co znacząco zmotywuje do działania w tym kierunku MPK, to samo w przypadku zapowiedzi głosowych, które do 2008 roku dla MPK były "obcym tematem".
Primo: przetarg to przetarg i przy takiej SIWZ jak była (a przypominam, że SIWZ była taka sama jak w poprzednim przetargu, wygranym przez Mobilis) nie dało się zrobić nic innego niż uznać zwycięstwa PTS.busik105 pisze: (...) Widać to dokładnie po ostatnim przetargu, gdzie idioci z ZiKiTu wybrali niemal najdroższą ofertę kompletnie nie doświadczonego operatora komunikacji w Kombinacie, mając do wyboru ofertę doświadczonego MPK, bądź dobrego Mobilisu, który w dodatku oferował Hybrydy. (...)
A mnie wkurza jak dwa razy pod rząd się przewija lista przystanków i trzeba tyle czekać aż pojawi się godzina. Wiem, czepiam się, ale to można lepiej zaprogramować.Locutus pisze:. Jak zapowiedzi głosowe mogą drażnić malkontentów, tak informacja przewijająca się na wyświetlaczu, tudzież znajdująca się na klasycznej „choince” nikomu by nie przeszkadzała.
Nie. Miasto ma zupełnie inne wydatki i jest zbyt podatne na fanaberie występujące okresowo zbieżnie z wyborami. Zresztą widać nawet u nas ze miasto nie ma pieniędzy i personelu, by wejść w dobry projekt i powalczyć o duże dofinansowanie. Miasto to dużo bardziej związany beton niż MPK.Locutus pisze: Marzy Ci się model francuski, gdzie organizator jest jednocześnie nabywcą i właścicielem pojazdów, a operator tylko nimi jeździ?
Od sprawdzania godziny jest zegarek. Podobnie jak od sprawdzania, kto obchodzi dziś imieniny, jest kalendarz. Zaś informacja pasażerska jest – jak sama nazwa wskazuje – od informowania pasażerów o tym, co ma związek z ich podróżą.tramwajem pisze:A mnie wkurza jak dwa razy pod rząd się przewija lista przystanków i trzeba tyle czekać aż pojawi się godzina. Wiem, czepiam się, ale to można lepiej zaprogramować.
Dwie na trzydzieści dwa autobusy to tyle, co nic. Więc może skończ już zachwalać jaki to Mobilis dobry. Tym bardziej, że – jak to wielokrotnie powtarzał N4020 – wszelka „dobroć” tej firmy wobec pasażerów wynika tylko i wyłącznie ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia przetargu, który wygrali. Gdyby nie było wymogów w kwestii wieku taboru – nie zawahaliby się wozić ludzi używanymi trupami sprowadzonymi z Niemiec. Gdyby nie było wymogu klimatyzacji – na pewno by jej nie zamontowali. Gdyby nie było wymogu zapowiadania przystanków – mielibyśmy taką samą „informację pasażerską” jak w MPK. Tak jak dzisiaj mamy kanarkowo żółte, pasujące do Krakowa jak wół do karety malowanie – bo nie było wymogu... Tak jak dzisiaj na linii 417 wożą ludzi przerobionym dostawczakiem, którego wstyd nawet nazywać komunikacją miejską – bo nie było wymogu...busik105 pisze:@Locutus- lepsz 2 Hybrydy i ekologiczne Diesle za mała cenę, niż LNG za największą. (...)
No to jak Ty sobie wyobrażasz realizację unijnych projektów na zakup taboru tramwajowego przez ZIKiT?N4020 pisze:Nie. Miasto ma zupełnie inne wydatki i jest zbyt podatne na fanaberie występujące okresowo zbieżnie z wyborami. Zresztą widać nawet u nas ze miasto nie ma pieniędzy i personelu, by wejść w dobry projekt i powalczyć o duże dofinansowanie. Miasto to dużo bardziej związany beton niż MPK. (…)
A za przeproszeniem, czym maja wozic, skoro wymogiem byla wysokosc pojazdu? /wykluczajaca wszelkiego rodzaju fabryczne autobusy/Locutus pisze:Tak jak dzisiaj na linii 417 wożą ludzi przerobionym dostawczakiem, którego wstyd nawet nazywać komunikacją miejską – bo nie było wymogu...