Przetarg na obsługę linii autobusowych II

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#226 Post autor: Locutus » 22 paź 2010, o 10:38

Kaszmir pisze:
Mseifer pisze:Wypowiedziano kontrakt autobusowy

KRAKÓW. Zarząd Infrastruktury chce jeszcze 8 mln zł kary; sprawa skończy się w sądzie.

http://news.komunikacja.krakow.pl/lokal ... usowy.html
wygrało przetarg na obsługę ośmiu linii autobusowych w naszym mieście.
Nie ośmiu, tylko siedmiu.
Tam jest jeszcze lepszy kwiatek:
(...) przyczyną problemów są gównie kwestie związane z taborem (...)
:lol:

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#227 Post autor: czatowiec » 22 paź 2010, o 12:26

Locutus pisze:Tam jest jeszcze lepszy kwiatek:
Cytat:
(...) przyczyną problemów są gównie kwestie związane z taborem (...)

Prawie spadłem z krzesła jak to zobaczyłem :hihi:. Mam ostatnio wrażenie, że wypociny dziennikarzy zawsze powinni sprawdzać jacyś eksperci przed publikacją - zarówno w sprawie treści merytorycznej, jak i widać literówek :twisted:
Obrazek
Obrazek

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#228 Post autor: tramwajem » 22 paź 2010, o 12:49

Coraz mniej osób kupuje gazety, więc muszą ciąć etaty,
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#229 Post autor: Mseifer » 22 paź 2010, o 13:05

czatowiec pisze:
Locutus pisze:Tam jest jeszcze lepszy kwiatek:
Cytat:
(...) przyczyną problemów są gównie kwestie związane z taborem (...)

Prawie spadłem z krzesła jak to zobaczyłem :hihi:. Mam ostatnio wrażenie, że wypociny dziennikarzy zawsze powinni sprawdzać jacyś eksperci przed publikacją - zarówno w sprawie treści merytorycznej, jak i widać literówek :twisted:
Wystarczy WORD ze słownikiem :P. :twisted:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#230 Post autor: Locutus » 22 paź 2010, o 13:40

Mseifer pisze:Wystarczy WORD ze słownikiem :P. :twisted:
Akurat jako że słówko « gówno » istnieje w języku polskim, tutaj korektor ortografii nic by nie pomógł.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#231 Post autor: brovar » 7 lis 2010, o 11:54

Nie wiem, czy ktoś już dawał to info, ale jest notka PTS na ich stronie.
www.pts.auto.pl pisze: Przedsiębiorstwo Transportu Samochodowego S.A. informuje, że w dniu 21 października 2010 r. do siedziby naszej Spółki wpłynęło pismo z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie wypowiadające umowę na "Świadczenie autobusowych usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Krakowie" ze skutkiem na dzień 31.01.2011 r.

Jakkolwiek potrafimy zrozumieć decyzję ZIKiT, o tyle jesteśmy zbulwersowani przyjętym sposobem postępowania i zakończenia całego przedsięwzięcia. Do świadczenia usług w wyznaczonym terminie 1.04.2010 r. nie przystąpiliśmy m.in. ze względu na nieoczekiwane kłopoty FA Solbus z uzyskaniem dopuszczenia do ruchu dla autobusów zasilanych LNG (z braku odpowiednich przepisów państwowych), ale również wskutek braku pozwolenia na budowę stacji tankowania gazu, czyli decyzji leżącej w gestii... Gminy Miejskiej Kraków.

O stanie naszych przygotowań ZIKiT był informowany na bieżąco, ale pojawiające się komplikacje były mu najwyraźniej na rękę, bo przez ostatnie 7 miesięcy skutecznie ignorował nasze argumenty i unikał podejmowania działań dających realną szansę na rozpoczęcie kontraktu. O podawanej w mediach "przychylności dla ekologicznego transportu" niech poświadczą oznaki "woli współpracy" okazywanej przez Zamawiającego - np. upowszechnienie informacji o nałożeniu kary w abstrakcyjnej wysokości 10,9 mln zł (czym pozbawiono nas finansowania na zakup taboru), czy egzekucja gwarancji ubezpieczeniowej wartej 2,2 mln zł (co poważnie zagroziło naszej wypłacalności). Warto też wspomnieć o świadomym wyznaczaniu niemożliwych do spełnienia terminów (np. 1.06.2010 r., co nie przeszkodziło zwlekać z wypowiedzeniem do końca października), nieuprawnionym skracaniu terminu umowy czy braku zgody na skorzystanie z oferty innego producenta.

Otrzymane wypowiedzenie przyjmujemy z rozczarowaniem, ale jednocześnie z ulgą, że uczciwie wygrany przez nas kontrakt nie będzie już więcej przedmiotem groteskowych deklaracji o potrzebie konkurencyjności w krakowskiej komunikacji czy ekologicznym i zrównoważonym rozwoju transportu. Władzom miasta życzymy ponadto konsekwencji w surowym wymierzaniu kar wszystkim spóźniającym się wykonawcom. My tymczasem koncentrujemy się na utrzymaniu miejsc pracy dla ludzi, którzy ponownie czują się oszukani. Tym razem sloganami o samorządzie wspierającym lokalny biznes, innowacyjnej gospodarce i poszanowaniu dla polskiego kapitału.

Zarząd PTS S.A.
Jednym słowem, wygrali przetarg na określone autobusy, a skarżą się o nie realne terminy. Pytam się zatem po co brali w nim udział ?
Jednym słowem dobrze im tak..

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#232 Post autor: Kaszmir » 13 lis 2010, o 00:49

Postanowiłem napisać do PTS, min. z zapytaniem, czy nie mają nic przeciwko, by wkleić na forum powyższe oświadczenie. Fragment dyskusji mailowej: (oczywiście za zgodą na umieszczenie ;) ). Swoją drogą, są to bardzo kulturalni ludzie, o czym przekonałem się w czasie dyskusji.
Witam,

Będąc aktywnym obserwatorem także forum o kom.miejskiej pkk.info.pl wiedzieliśmy już przed Pana mailem, że treść naszego oświadczenia ws. wypowiedzenia umowy z ZIKiT pojawiła się na na jego stronach. Oczywiście, że nie mamy nic przeciwko publikacji treści tego oświadczenia na stronach pkk.info.pl, wręcz przeciwnie - uważamy, że w sprawie przedsięwzięcia objętego rozwiązaną umową, szerszej opinii publicznej powinno być znane także nasze stanowisko w przedmiotowej sprawie. Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach a prawda jest pośrodku, o czym często zapominały mass media pytając o komentarz do całej sprawy jedynie przedstawicieli ZIKiT. Na szczęście są jednak wyjątki od tej smutnej reguły, czego dowodzi artykuł na stronach www.infobus.pl (http://www.infobus.pl/text.php?id=35932), który jako jedyny spogląda na całą sprawę szerzej. I na takim spojrzeniu właśnie nam zależy, także na stronach forum pkk.info.pl.

Pozdrawiamy,
Dział Ekonomiczny
Przedsiębiorstwo Transportu Samochodowego S.A.
31-752 Kraków, ul. Mrozowa 6
T: +48 012-390-32-01 | F: +48 012-644-65-93
@: zarzad@pts.auto.pl | www.pts.auto.pl
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, o 00:50 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
0paulow
Kierownik
Posty: 884
Rejestracja: 28 sie 2010, o 09:56
Lokalizacja: Kraków

#233 Post autor: 0paulow » 13 lis 2010, o 09:24

Mi się wydaje, że w tym przypadku ZIKiTowi nie chodziło o obsługę linii tylko kasę z "niewywiązania się z umowy". W ogóle, po co kolejni przewoźnicy w Krakowie? Nie wystarczy MPK? Czy też ZIKiT coś z tego ma?

Klimueres
Miłośnik
Posty: 84
Rejestracja: 17 wrz 2010, o 16:27
Lokalizacja: Kraków

#234 Post autor: Klimueres » 13 lis 2010, o 09:55

Kiedyś czytałem (nie wiem czy to prawda), że te wszystkie przetargi biorą się z tego że w Unii Europejskiej nie powinno być miast gdzie jeden przewoźnik ma monopol, tylko powinno być paru przewoźników.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#235 Post autor: Locutus » 13 lis 2010, o 10:54

Klimueres ma rację – konkurencja w przewozach miejskich jest wymogiem unijnym.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

tramwajem
Dyrektor
Posty: 2602
Rejestracja: 7 sty 2010, o 21:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#236 Post autor: tramwajem » 13 lis 2010, o 10:55

@Klimueres, kiedyś tak było, natomiast obecne wytyczne dopuszczają monopol przedsiębiorstwa komunalnego.

Co do PTS - szkoda, że nie wygrali, bo biorąc pod uwagę że Zikit nie mógłby o tyle samo obniżyć przewozów MPK mielibyśmy do czynienia ze wzrostem wydatków na km.
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#237 Post autor: Kaszmir » 13 lis 2010, o 23:24

tramwajem pisze:Co do PTS - szkoda, że nie wygrali, bo biorąc pod uwagę że Zikit nie mógłby o tyle samo obniżyć przewozów MPK mielibyśmy do czynienia ze wzrostem wydatków na km.
Niekonieczni, bo ograniczenie jest w skali roku. Tzn. nawet w przypadku większej ilości wzkm w ciągu np. dwóch lat można wrócić do poprzedniego poziomu ;P

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

#238 Post autor: Słoneczny » 14 lis 2010, o 10:40

Locutus pisze:Klimueres ma rację – konkurencja w przewozach miejskich jest wymogiem unijnym.
Wiesz, że to było do zrobienia na naszym podwórku bez wprowadzania innego przewoźnika, nawet przed wejściem Mobilisu i nawet w tramwajach.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#239 Post autor: Locutus » 14 lis 2010, o 11:23

N4020 pisze:Wiesz, że to było do zrobienia na naszym podwórku bez wprowadzania innego przewoźnika, nawet przed wejściem Mobilisu i nawet w tramwajach.
Na takiej zasadzie jak w Białymstoku czy Szczecinie?

Przy okazji: cieszę się, że w końcu zdecydowałeś się zawitać na PKK; witamy serdecznie!

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Słoneczny
Kierownik
Posty: 757
Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:31

#240 Post autor: Słoneczny » 14 lis 2010, o 12:20

Locutus pisze: Na takiej zasadzie jak w Białymstoku czy Szczecinie?

Przy okazji: cieszę się, że w końcu zdecydowałeś się zawitać na PKK; witamy serdecznie!
Coś w podobie. Pięć spółek każda sobie i konkurencyjnie.
Wbrew pozorom jest nam do tego dość blisko, jeśli MPK odda ZIKiT obowiązki przypadajace na organizatora to jest to jaknajbardziej realne, patrząc chociażby na aktualną formę organizacji zajezdni i ich rozliczeń.

/Witam, zaglądam raz na czas, zresztą coś już nawet pisałem, tylko nie mam na tyle czasu, by czytać taką masę postów, więc czasem tylko jestem w stanie coś napisać. /

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”