
Przetarg na obsługę linii autobusowych II
Moderator: Moderatorzy
To niech najpierw odkupią od MPK "gazowce" #DJ 201-DJ205 i zobaczą jak działa ich stacja paliw, jak się sprawdzają w eksploatacji. MPK też pewnie chętnie się ich pozbędzie 

Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 14:03 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
- I.G.I
- Moderator fb pkk
- Posty: 1167
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
- Lokalizacja: Krowodrza
- Kontakt:
Jest taki jeden mały szczegół. MPK ma autobusy zasilane sprężonym gazem ziemnym (CNG), a Solbusy PTSu będą zasilane skroplonym gazem ziemnym (LNG).Arsents pisze:To niech najpierw odkupią od MPK "gazowce" #DJ 201-DJ205 i zobaczą jak działa ich stacja paliw, jak się sprawdzają w eksploatacji. MPK też pewnie chętnie się ich pozbędzie
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 14:04 przez I.G.I, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiślacka {5} Krowodrza
- I.G.I
- Moderator fb pkk
- Posty: 1167
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
- Lokalizacja: Krowodrza
- Kontakt:
Takiego terminu dostawy jaki był w przypadku Mobilisa żaden producent by nie dotrzymał... Solaris wycofał się w z wyprodukowania 12m, a jedynym producentem, który podjął się tego zadania był Irisbus (zresztą i tak nie dotrzymali planowanego terminu).Kaszmir pisze:Mobilis wszedł później nie z własnej winy - nie dostali autobusów na czas. Tutaj chyba będzie podobnie.bielanek pisze:Czyli jeśli dobrze pójdzie to MPK okaże się znów niezastąpione do czasu wyjazdu PTS. Jakieś fatum nad "prywatnymi przewoźnikami" jest w Krakowie.
Wiślacka {5} Krowodrza
A czy zamawiającego powinno interesować z czyjej winy auta nie dojechały? Skoro zamawia się pewną usługę, za kilka milionów publicznych złotych, to należy oczekiwać, że zostanie ona zrealizowana, i egzekwować z całą surowością wymogi umowy. Wykonawca usługi znał warunki i terminy, a składając ofertę w przetargu i podpisując umowę zgadza się na warunki stawiane przez zamawiającego. Można zrozumieć opóźnienie wynikłe z tzw. siły wyższej, ale nie są nią na pewno opóźnienia produkcji autobusów, no chyba, że fabryka się zawali po trzęsieniu ziemi. Zamawiający ma katalog kar umownych i kaucję oferenta, więc powinien dbać o swój interes finansowy i prawny i korzystać z zapisów umowy.Kaszmir pisze:Mobilis wszedł później nie z własnej winy - nie dostali autobusów na czas. Tutaj chyba będzie podobnie.
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 16:27 przez mario, łącznie zmieniany 1 raz.
Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.
To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
Pasażerowie za to mieliby swoje Prima Aprilis.
To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
Pasażerowie za to mieliby swoje Prima Aprilis.

Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 21:45 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli PTS się nie wyrobi, to MPK raczej wyjedzie - w końcu dla nich to zysk z wzkm.brovar pisze:Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.
Czy ja wiem "na siłę"? Dzięki wejściu Mobilis na rynek, MPK zaczęło kupować wozy z klimatyzacją - i przynajmniej na części linii da się jakoś podróżować w lecie.brovar pisze:To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
"Dzisiaj, w godzinach popołudniowych, narodziła się nowa świecka tradycja, dzień pieszego pasażera"brovar pisze:Pasażerowie za to mieliby swoje Prima Aprilis.

Na pewno wyjedzie. Nie zostawią ludzi bez tych linii. A PTS powinien dziękować za to, że MPK obsłuży te linie, choć nie mają obowiązku tego robić.Kaszmir pisze:Jeśli PTS się nie wyrobi, to MPK raczej wyjedzie - w końcu dla nich to zysk z wzkm.brovar pisze:Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.
W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.Kaszmir pisze:Czy ja wiem "na siłę"? Dzięki wejściu Mobilis na rynek, MPK zaczęło kupować wozy z klimatyzacją - i przynajmniej na części linii da się jakoś podróżować w lecie.brovar pisze:To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
Wolę nie wiedzieć, co będzie jak taki Prima Aprilis dojdzie do skutkuKaszmir pisze:"Dzisiaj, w godzinach popołudniowych, narodziła się nowa świecka tradycja, dzień pieszego pasażera"brovar pisze:Pasażerowie za to mieliby swoje Prima Aprilis.

1)Konkurencja wg. UE ma być rozwijająca i jest w tym trochę racji, ale ważniejszą sprawą jest to, aby ktoś myślał nad jej porządnym rozwojem, jednoczył taryfę.Marcin91 pisze:W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.Kaszmir pisze:Czy ja wiem "na siłę"? Dzięki wejściu Mobilis na rynek, MPK zaczęło kupować wozy z klimatyzacją - i przynajmniej na części linii da się jakoś podróżować w lecie.brovar pisze:To oduczy ich wprowadzania na siłę prywaciarzy.
2)Część nie robi, a część się kłóci z pasażerami i na siłę zamyka okna i patrzą się co chwilę w lusterko, czy ktoś nie otworzył (jest ich jednak dużo mniej).
Ostatnio zmieniony 6 lut 2010, o 22:29 przez LK, łącznie zmieniany 1 raz.
Podziękuje - gotówką. W takim przypadku to normalna umowa (między jednym przewoźnikiem a drugim) , nie darmowa pomoc.Marcin91 pisze:A PTS powinien dziękować za to, że MPK obsłuży te linie, choć nie mają obowiązku tego robić.
Nawet mimo tych przeciwstawności - daje. Zdecydowanie czuć różnicę i czasami aż chce się poczekać na linię z wozami klimatyzowanymi.Marcin91 pisze:W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.
Dokładnie, problemem są też źle przygotowane przetargi. Wreszcie fakt, że przewoźnik układa sobie rozkład - na szczęście to, wg deklaracji ZIKiT, powinno się wkrótce zmienić.LK pisze:1)Konkurencja wg. UE ma być rozwijająca i jest w tym trochę racji, ale ważniejszą sprawą jest to, aby ktoś myślał nad jej porządnym rozwojem, jednoczył taryfę.
Jak nie MPK, to znajda inna firme... Ale MPK sie zgodzi, bo moga zarobic na tym wiecej, niz na wozeniu pasazerow dla ZIKiTubrovar pisze:Chciałbym by MPK pierwszego kwietnia nie wyjechało na te linie.

Uwierz mi, ze daje.. Choc fakt, zalezy to tez od jej wydajnosci, ale w Solarisach Mobilisowych sprawowalo sie to b. dobrzeMarcin91 pisze:W sumie to nie wiem, czy ta klimatyzacja jakoś wiele daje. Ludzie i tak otwierają okna a kierowcom to wisi. Na końcówkach się nawet nie fatygują, żeby pozamykać okna, bo wiedzą, że ludzie zaraz je otworzą.

- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Ja tam popieram Mario w całej rozciągłości jego wypowiedzi. PTS wygrał przetarg jedynie dlatego, że zaoferował wożenie krakusów autobusami, które istniały tylko i wyłącznie na desce kreślarskiej. Była to ryzykowna gra i być może teraz PTS będzie musiał ponieść jej konsekwencje. I jakoś mi ich niespecjalnie żal...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6412
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Nie koniecznie. MAN też oferuje silnik LNG (tyle, że na zamówienie), więc nie wszystko straconeLocutus pisze:Była to ryzykowna gra i być może teraz PTS będzie musiał ponieść jej konsekwencje. I jakoś mi ich niespecjalnie żal...

Ostatnio zmieniony 7 lut 2010, o 10:21 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.


Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren