A ja się podpisuję cześciowo, ale pomijając sam fakt to ciekawe co ZIKiT miał do gadania, skoro dodanie TAURON KRAKÓW ARENA do nazw poszczególnych przystanków przewiduje umowa podpisana na linii Tauron - miasto.Krakowiak2013 pisze:Również się pod tym podpisuję. Więc jest nas pięciu![]()
Dojazd do lotniska
Moderator: Moderatorzy
Dojazd do lotniska
-
- Dyrektor
- Posty: 7015
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Dojazd do lotniska
Mieszkańcy protestują w sprawie likwidacji linii autobusowej
http://www.gazetakrakowska.pl/wiadomosc ... ,10567753/Mieszkańcy osiedla Bory Olszanickie mają dość zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej. - Czyżby zapomniano o naszym osiedlu? Trasa i częstotliwość jazdy linii 252 to jakaś porażka! - grzmiał pan Jarosław, który zadzwonił do nas w sprawie likwidacji linii 292.
Dojazd do lotniska
Cóż, jak na takie zadu*ie, porównywalne z zapleszowskimi, to f~40 to i tak nieźle. Niektórzy się muszą zadowolić f~60 albo i gorszą...
Dojazd do lotniska
Cóż, można by wydłużyć "152" w godzinach szczytu do przystanku Olszanica Bory, ale to albo wymagałoby dodania do "152" brygady (na co nie ma wozu), albo skrócenia przerwy "152" na Olszanicy, która i tak duża nie jest, a biorąc pod uwagę słabą punktualność tej linii i tak pewnie wiele by to nie zmieniło.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Dojazd do lotniska
Tak to jest jak miało się lepiej, a potem zabrali. Ta okolica nie jest zbytnio zaludniona i fakt takie "252" powinno być zadowalające. Tyle, że teraz trzeba bardziej zaplanować wyjście do pracy, albo przesiąść się na Cracovii itd.., a przecież tego się nie chceCukier pisze:Cóż, jak na takie zadu*ie, porównywalne z zapleszowskimi, to f~40 to i tak nieźle. Niektórzy się muszą zadowolić f~60 albo i gorszą...

- Locutus
- Moderator
- Posty: 7633
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Dojazd do lotniska
To nie jest kwestia tego, że się nie chce. To jest kwestia tego, że dla wielu, którzy do tej pory przyjeżdżali do zakładu pracy np. na 10 minut przed rozpoczęciem zmiany pozostanie wybór dojechać pół godziny wcześniej i sterczeć jak kołek, albo spóźnić się dziesięć minut... Pierwsza opcja uciążliwa, druga nieakceptowalna...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Dojazd do lotniska
Dokładnie - w tej sprawie tylko i wyłącznie o to chodzi.lolek-12 pisze:Tak to jest jak miało się lepiej, a potem zabrali.
Witamy na zadu*iu. Takie są uroki życia na peryferiach miasta. A linia co 40min plus góra półtorej kilometra do kolei algomeracyjnej to i tak bardzo dobra oferta.Locutus pisze:To jest kwestia tego, że dla wielu, którzy do tej pory przyjeżdżali do zakładu pracy np. na 10 minut przed rozpoczęciem zmiany pozostanie wybór dojechać pół godziny wcześniej i sterczeć jak kołek, albo spóźnić się dziesięć minut... Pierwsza opcja uciążliwa, druga nieakceptowalna...
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7633
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Dojazd do lotniska
Zdaję sobie sprawę, że życie na zadu*iu ma swoje prawa. Sam mieszkam na zadu*iu, skąd pociąg odjeżdża dziesięć razy dziennie. Jednocześnie fakt pozostaje faktem, że nikt nie lubi jak mu się psuje komunikację i doskonale rozumiem rozżalenie mieszkańców. Ponadto uważam, że jednak mimo wszystko zadu*ia znajdujące się w granicach administracyjnych Krakowa powinny mieć obsługę na miejskim poziomie. Wszystkie. A nie tylko wybrane. Tymczasem mamy takie, gdzie autobus pojawia się co chwilę (choćby Bieżanów Potrzask) a mamy i takie, gdzie pojawia się raz na ruski rok (np. Podgórki Tynieckie)... Tak być nie powinno... No i koniec końców powtórzę, że odcięcie lotniska od cywilizowanego dojazdu regularną komunikacją miejską jest skandaliczne.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Dojazd do lotniska
Dochodzi do takich sytuacji, że o wiele łatwiej jest z niektórych dzielnic dojechać prywatnym przewoźnikiem, na których miasto zarabia niż komunikacją do której dopłaca się kilkaset milionów rocznie...
Już nie mówiąc o tym, że Brzesko czy Tarnów mają szybszy i częstszy dojazd do centrum Krakowa niż niektóre ulice w jego obrębie
Już nie mówiąc o tym, że Brzesko czy Tarnów mają szybszy i częstszy dojazd do centrum Krakowa niż niektóre ulice w jego obrębie

"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Dojazd do lotniska
Ja uważam, że obsługa powinna zależeć od potoków jakie dane zadu*ie generuje. I fakt, powinna być jakaś dolna granica częstotliwości poniżej której z komunikacji korzystać się już w zasadzie nie da. Moim zdaniem powinno to być f~60, dlatego mnie boli, że na liniach "111", "161", "181", "141", "110" (odcinek do Węgrzynowic) czy wielu innych miasto nawet tego nie potrafi (nie chce?) zapewnić.Locutus pisze: Ponadto uważam, że jednak mimo wszystko zadu*ia znajdujące się w granicach administracyjnych Krakowa powinny mieć obsługę na miejskim poziomie. Wszystkie. A nie tylko wybrane.
Bieżanów to właśnie taka enklawa, gdzie nawet zadu*ia mają bardzo dobrą ofertę - zarówno Potrzask, jak i Sucharskiego / Zarzyckiego. Oprócz tego jeszcze w miarę dobrze jest w Golkowicach / Zbydniowicach, Zesławicach, Tyńcu. Do tego również należałoby doliczyć Olszanicę i Mydlniki, które są relatywnymi zadu*iami a mają dostęp do przegubowych linii dalekosiężnych.Locutus pisze: Tymczasem mamy takie, gdzie autobus pojawia się co chwilę (choćby Bieżanów Potrzask)
Dojazd do lotniska
Dalej uważam, że dublowanie wiecznie spóźnionego "152" równie spóźnialskim "452" jest idiotyzmem. Sam fakt likwidacji "292" i utworzenia "452" wg mnie kwalifikuje się do wyróżnienia "Największy kretynizm roku w wykonaniu zikita". Ale pomyślmy, jak to można naprawić. Myślę, że można to zrobić poprzez zmianę trasy "452" tak, by odcinek dworzec -Cracovia pokonywany był na wzór "292". Dzięki temu Kleparz będzie "domknięty z 2 stron, a Os. Podwawelskie i te rejony zachowają dojazd na lotnisko.
Dojazd do lotniska
Sugerujesz że przelot przez Pawią i Aleje będzie szybszy niż przez Basztową, Dunajewskiego, Straszewskiego i Piłsudskiego?MarekR pisze:Myślę, że można to zrobić poprzez zmianę trasy "452" tak, by odcinek dworzec -Cracovia pokonywany był na wzór "292".

Dojazd do lotniska
W tym pomyśle chodzi tylko i wyłącznie o skomunikowanie rejonu obsługiwanego przez "292". Ale skoro poruszyłeś ten aspekt (czas dojazdu) to można się zastanowić nad dalszą zmianą trasy "452" tak, by unikała zatorów z jakimi zmaga się "152". Inna sprawa, że niekoniecznie Pawią miałem na myśli. Można przecież zrobić przelotkę koło MDA.
Dojazd do lotniska
I pomyśleć, że problem by się rozwiązał, gdyby tylko zmotoryzowani radni nie uważali jednego biletu za integrację...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Dojazd do lotniska
A jakby wywalić to 252, przedłużyć 152 do lotniska, a 452 puścić trasą przez ATW?