Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Kitek
Inspektor
Posty: 468
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1951 Post autor: Kitek » 5 gru 2019, o 21:56

tomta1 pisze:Tylko że jak teraz zmuszamy pasażerów salwatorskich do przesiadek („2”), tak zabieramy dalekosiężnym dojazdom Rondo Czyżyńskie — Stradom. Nie da się zapewnić wszystkiego, ale można optymalizować to, co się da.
Akurat z Ronda Czyżyńskiego na Stradom jest "22" i "52". Dojazd z/do Huty straciliby pasażerowie zmierzający w rejony przystanku Wawel, Plac Wolnica i od Korony do Rzemieślniczej. Jednakże możliwości przesiadki na linie jadące w kierunku Huty byłyby czy to na wspomnianym Stradomiu, pod Pocztą czy najlepsza opcja na przystanku Lubicz (z tego samego peronu).

kucyk
Dyrektor
Posty: 2543
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1952 Post autor: kucyk » 11 gru 2019, o 20:39

Od poniedziałku 16 grudnia zmieniają się rozkłady linii autobusowych: "142", "158", "182", "221" oraz "482". To zapewne chodzi o przesunięcia minut odjazdów wybranych kursów. I wychodzi na to o czym wcześniej pisałem, że linia "49" pozostaje z nami przynajmniej do 20 grudnia. :]

Impuls
Dyrektor
Posty: 1489
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1953 Post autor: Impuls » 12 gru 2019, o 11:09

Jeszcze na temat komunikatu o linii 49

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością utrzymania zwiększonej oferty przewozowej na odcinku między rejonem Nowego Bieżanowa a centrum Krakowa,



Historyczne centrum Krakowa, tworzą trzy zespoły miejskie: średniowieczne miasto lokacyjne Kraków, kompleks Wzgórza Wawelskiego oraz Kazimierz (w tym dzielnica Stradom)

Wobec powyższego w którym miejscu linia 49 łączy Bieżanów z centrum Krakowa

edek3253
Specjalista
Posty: 217
Rejestracja: 29 paź 2011, o 20:53
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1954 Post autor: edek3253 » 12 gru 2019, o 11:24

Impuls pisze:Jeszcze na temat komunikatu o linii 49
Mnie bardziej rozbraja jak oni ściemniają. Zamiast wprost napisać, że zlikwidowali "44" i zrobili "49" na czas nieokreślony, czyli pewnie na stałe, to coś udają, że się zastanawiają nad zmianami. Tak samo jak na pytanie czy po rozszerzeniu strefy parkowania ZTP będzie wzmacniać komunikację miejską to zamiast jasno powiedzieć nie, to gość mówi, że "będą obserwować i może wtedy". :lol-above:

kucyk
Dyrektor
Posty: 2543
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1955 Post autor: kucyk » 12 gru 2019, o 11:59

Impuls pisze:Jeszcze na temat komunikatu o linii 49

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością utrzymania zwiększonej oferty przewozowej na odcinku między rejonem Nowego Bieżanowa a centrum Krakowa,



Historyczne centrum Krakowa, tworzą trzy zespoły miejskie: średniowieczne miasto lokacyjne Kraków, kompleks Wzgórza Wawelskiego oraz Kazimierz (w tym dzielnica Stradom)

Wobec powyższego w którym miejscu linia 49 łączy Bieżanów z centrum Krakowa
Nic się nie martw. Zrobią tak jak proponowałeś Bieżanów - RM - Basztowa - Bronowice i będzie jak ulał. :hihi:

krawiec
Kierownik
Posty: 966
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1956 Post autor: krawiec » 12 gru 2019, o 13:16

kucyk pisze:
Impuls pisze:Jeszcze na temat komunikatu o linii 49

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością utrzymania zwiększonej oferty przewozowej na odcinku między rejonem Nowego Bieżanowa a centrum Krakowa,



Historyczne centrum Krakowa, tworzą trzy zespoły miejskie: średniowieczne miasto lokacyjne Kraków, kompleks Wzgórza Wawelskiego oraz Kazimierz (w tym dzielnica Stradom)

Wobec powyższego w którym miejscu linia 49 łączy Bieżanów z centrum Krakowa
Nic się nie martw. Zrobią tak jak proponowałeś Bieżanów - RM - Basztowa - Bronowice i będzie jak ulał. :hihi:
To już lepiej przez Tunel

Krzysiek Mietla
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1957 Post autor: Krzysiek Mietla » 14 gru 2019, o 13:53

Obrazek
142, 182, 482
od 16.12.2019
Korekty rozkładów jazdy


Szanowni Pasażerowie,


Uprzejmie informujemy, że od dnia 16.12.2019 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy linii 142, 182 i 482 w soboty i dni świąteczne.

Celem zmian jest poprawa równomierności odjazdów autobusów kursujących do i z pętli Os. Na Stoku.
http://kmkrakow.pl/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1958 Post autor: Kaszmir » 14 gru 2019, o 14:30

Zmiana wg mnie bardzo na plus - ze Stoków weekendy "142" i "182" odjeżdżały dotychczas razem (dosłownie, takt 0+30), teraz jest równomierne ~f=15 :) Oczywiście, mają różne trasy, jednak zawsze umożliwia to wydostanie się z osiedla.

krawiec
Kierownik
Posty: 966
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1959 Post autor: krawiec » 15 gru 2019, o 00:49

Kaszmir pisze:Zmiana wg mnie bardzo na plus - ze Stoków weekendy "142" i "182" odjeżdżały dotychczas razem (dosłownie, takt 0+30), teraz jest równomierne ~f=15 :) Oczywiście, mają różne trasy, jednak zawsze umożliwia to wydostanie się z osiedla.
Dzięki temu 1(4)82 i 139 też nie jadą stadnie na wspólnym odcinku w kierunku Krakowa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1960 Post autor: Kaszmir » 15 gru 2019, o 01:39

krawiec pisze:Dzięki temu 1(4)82 i 139 też nie jadą stadnie na wspólnym odcinku w kierunku Krakowa.
Niestety jadą - w tym przypadku nie jest możliwe uniknięcie stad bo "182/482" i "139" mają różne częstotliwości w weekendy - pierwsza para jeździ łącznie co 15 minut, a "139" co 20. I rzeczywiście, odjazdy z Mistrzejowic w kier. Dobrego Pasterza:
06, 11, 21, 31, 36, 51, 51

(kolory: "139", "182", "482"). Zatem "182" jedzie ledwie pięć minut przed i po "139" (kursy 06, 11 oraz 31, 36), a połowa "482" nawet dokładnie o tej samej godzinie co "139" (kursy 51, 51).

krawiec
Kierownik
Posty: 966
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1961 Post autor: krawiec » 15 gru 2019, o 23:50

Kaszmir pisze:
krawiec pisze:Dzięki temu 1(4)82 i 139 też nie jadą stadnie na wspólnym odcinku w kierunku Krakowa.
Niestety jadą - w tym przypadku nie jest możliwe uniknięcie stad bo "182/482" i "139" mają różne częstotliwości w weekendy - pierwsza para jeździ łącznie co 15 minut, a "139" co 20. I rzeczywiście, odjazdy z Mistrzejowic w kier. Dobrego Pasterza:
06, 11, 21, 31, 36, 51, 51

(kolory: "139", "182", "482"). Zatem "182" jedzie ledwie pięć minut przed i po "139" (kursy 06, 11 oraz 31, 36), a połowa "482" nawet dokładnie o tej samej godzinie co "139" (kursy 51, 51).
Ja skupiłem się na dp.
Niestety w kierunku Huty 192 i 1(4)82 będą stadnie jeździć.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1962 Post autor: Kaszmir » 16 gru 2019, o 00:22

krawiec pisze:Ja skupiłem się na dp.
W komunikacie jest podane, że zmieniły się rozkłady tylko w weekendy - w dp nie ma zmian.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1963 Post autor: Kaszmir » 20 gru 2019, o 14:52

Kitek pisze:"19" w godzinach szczytu przede wszystkim uzupełnia linia "17".
Tak, jednak życie to nie tylko godziny szczytu :) "10" z "19" uzupełniają się przez cały tydzień, nawet w weekendy. I takie częste połączenie między Łagiewnikami, rondem Matecznego, czy Koroną a rondem Mogilskim jest w mojej opinii bardzo przydatne bo spaja kilka dużych węzłów przesiadkowych. "10" i "19" na tym odcinku to trochę takie "10+40" albo "19+49", nawet jeśli różnią się trasami. Sami często żałujecie, że w Krakowie nie ma więcej częstych połączeń, więc nie rozumiem czemu chcecie osłabiać te, które są ;)
tomta1 pisze:Pasażerowie podgórscy, dotychczas jadący „10” do centrum, dalej będą mieli taką możliwość. Ba, dzięki krótszej trasie uda się utrzymać w miarę punktualny rozkład jazdy. Z kolei pasażerowie salwatorscy otrzymają linię, która zawiezie ich trochę dalej, niż na węzeł przesiadkowy pod Bagatelą czy Dworcem (bo takie jedynie dzisiaj spełnia zadanie). Utworzenie linii dalekosiężnej w miejsce dowozówki spowoduje, że odciąży się trochę linię „1”, jako że nie będzie jedyną linią do Huty.
Tak, lecz każdy kij ma dwa końce. Czy "1" wymaga odciążania? Nie jestem przekonany - przy maksymalizacji z tego co kojarzę była ostatnią linią do nadania ~f=7,5, zwłaszcza w międzyszczycie. A po zabraniu "10" jej pasażerowie przesiedliby się m.in. na "52", czyli linię w której już dotychczas wcale luźno nie było.

Tak, dla Pleszowa linia byłaby krótsza, więc większa punktualność. Jednak za to byłaby dłuższa dla Salwatora (oraz Cmentarza Rakowickiego) więc tu punktualność z kolei by zmalała. Coś za coś.

Wg mnie obecny układ linii (stały) z Salwatora jest dobry - w szczególności rejon ten ma już jedną linię do Huty, "1". Dawanie drugiej, w chwili gdy np. ciąg kurdwanowski nie ma ani jednej, nie jest raczej priorytetem.

Kitek
Inspektor
Posty: 468
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1964 Post autor: Kitek » 20 gru 2019, o 21:05

Kaszmir pisze:"10" z "19" uzupełniają się przez cały tydzień, nawet w weekendy. I takie częste połączenie między Łagiewnikami, rondem Matecznego, czy Koroną a rondem Mogilskim jest w mojej opinii bardzo przydatne bo spaja kilka dużych węzłów przesiadkowych.
Uzupełniają się także jako dojazd do Dworca (mimo różnych lokalizacji przystanków). W moim pomyśle, zakładającym brak "44" (na co niestety się zanosi) linię "2" skierowałbym się do Łagiewnik z Cmentarza Rakowickiego a linię "10" z Pleszowa do Salwatora. Owszem, byłby gorszy dojazd z rejonów Łagiewnik do Mogilskiego, ale za to bardziej punktualny w rejony Teatru Słowackiego ;)
Kaszmir pisze: Sami często żałujecie, że w Krakowie nie ma więcej częstych połączeń, więc nie rozumiem czemu chcecie osłabiać te, które są ;)
Okej, gdyby taka "2" wylądowała w Borku a "19" na Kurdwanowie (po powstaniu Trasy Łagiewnickiej) to w weekendy byłby takt 10+10 między "2" a "8" od Borku aż do św. Gertrudy, które byłoby bardziej przydatne i potrzebne. Oraz takt całotygodniowy między Bagatelą a Placem Centralnym "4" + "10".
Kaszmir pisze: Czy "1" wymaga odciążania? Nie jestem przekonany - przy maksymalizacji z tego co kojarzę była ostatnią linią do nadania ~f=7,5, zwłaszcza w międzyszczycie.
Frekwencja na "1" poza szczytem przy f~7,5 nie powala.
Kaszmir pisze:A po zabraniu "10" jej pasażerowie przesiedliby się m.in. na "52", czyli linię w której już dotychczas wcale luźno nie było.
Dlaczego tylko wymieniasz "52"?
Kaszmir pisze:Wg mnie obecny układ linii (stały) z Salwatora jest dobry
Nie jest dobry, bo utrzymuje pustaka "2".
Kaszmir pisze:Dawanie drugiej, w chwili gdy np. ciąg kurdwanowski nie ma ani jednej, nie jest raczej priorytetem.
No to prawda, "174" obsługuje tylko pętlę tramwajową. Jednak mój pomysł wdrożyłbym tylko przy likwidacji "44" - inaczej zostawiłbym status quo.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1965 Post autor: tomta1 » 20 gru 2019, o 21:10

Kaszmir pisze:Wg mnie obecny układ linii (stały) z Salwatora jest dobry - w szczególności rejon ten ma już jedną linię do Huty, "1". Dawanie drugiej, w chwili gdy np. ciąg kurdwanowski nie ma ani jednej, nie jest raczej priorytetem.
To może wskażę argument przez zaprzeczenie. Który układ linii wolisz:
  • Zestaw pierwszy
    • 502 Plac Centralny — Cracovia Stadion
    • 304 Dworzec Główny Zachód — Wieliczka
  • Zestaw drugi
    • 502 Dworzec Główny Zachód — Cracovia Stadion
    • 304 Plac Centralny — Wieliczka
No przecież przy tym pierwszym zestawie linii pasażerowie z Pilotów tracą bezpośredni dostęp do ciągu Konopnickiej — Kamieńskiego — Wielicka…

Serio, linia „2” jest takim wrzodem dla sieci tramwajowej, że trzeba się jej jak najszybciej pozbyć. Zapewnia tak mało unikalnych bezpośrednich relacji, kursując na jednej z najkrótszych tras w centrum miasta, którego największym problemem jest brak jakiejkolwiek rezerwy przepustowości. Oczywiście, należy to zrobić zapewniając jakieś sensowne relacje – na przykład poprzez zamianę końcówek z inną, najlepiej tasiemcowatą, kursującą przez centrum, z identycznym rozkładem jazdy. Linia „10” pasuje tu jak ulał.

Oczywiście, że na takiej zamianie ktoś zyska, a ktoś straci. Zawsze tak będzie. Ale serio, zyski dla sieci tramwajowej i jej niezawodności są niewspółmierne.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”