Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 sty 2020, o 09:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1983 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 gru 2019, o 21:56 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 450
tomta1 napisał(a):
Tylko że jak teraz zmuszamy pasażerów salwatorskich do przesiadek („2”), tak zabieramy dalekosiężnym dojazdom Rondo Czyżyńskie — Stradom. Nie da się zapewnić wszystkiego, ale można optymalizować to, co się da.

Akurat z Ronda Czyżyńskiego na Stradom jest "22" i "52". Dojazd z/do Huty straciliby pasażerowie zmierzający w rejony przystanku Wawel, Plac Wolnica i od Korony do Rzemieślniczej. Jednakże możliwości przesiadki na linie jadące w kierunku Huty byłyby czy to na wspomnianym Stradomiu, pod Pocztą czy najlepsza opcja na przystanku Lubicz (z tego samego peronu).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2019, o 20:39 
Online
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2286
Lokalizacja: kraków
Od poniedziałku 16 grudnia zmieniają się rozkłady linii autobusowych: "142", "158", "182", "221" oraz "482". To zapewne chodzi o przesunięcia minut odjazdów wybranych kursów. I wychodzi na to o czym wcześniej pisałem, że linia "49" pozostaje z nami przynajmniej do 20 grudnia. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2019, o 11:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 18:09
Posty: 1409
Lokalizacja: Kraków
Jeszcze na temat komunikatu o linii 49

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością utrzymania zwiększonej oferty przewozowej na odcinku między rejonem Nowego Bieżanowa a centrum Krakowa,



Historyczne centrum Krakowa, tworzą trzy zespoły miejskie: średniowieczne miasto lokacyjne Kraków, kompleks Wzgórza Wawelskiego oraz Kazimierz (w tym dzielnica Stradom)

Wobec powyższego w którym miejscu linia 49 łączy Bieżanów z centrum Krakowa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2019, o 11:24 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 19:53
Posty: 211
Lokalizacja: Kraków
Impuls napisał(a):
Jeszcze na temat komunikatu o linii 49
Mnie bardziej rozbraja jak oni ściemniają. Zamiast wprost napisać, że zlikwidowali "44" i zrobili "49" na czas nieokreślony, czyli pewnie na stałe, to coś udają, że się zastanawiają nad zmianami. Tak samo jak na pytanie czy po rozszerzeniu strefy parkowania ZTP będzie wzmacniać komunikację miejską to zamiast jasno powiedzieć nie, to gość mówi, że "będą obserwować i może wtedy". :lol-above:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2019, o 11:59 
Online
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2286
Lokalizacja: kraków
Impuls napisał(a):
Jeszcze na temat komunikatu o linii 49

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością utrzymania zwiększonej oferty przewozowej na odcinku między rejonem Nowego Bieżanowa a centrum Krakowa,



Historyczne centrum Krakowa, tworzą trzy zespoły miejskie: średniowieczne miasto lokacyjne Kraków, kompleks Wzgórza Wawelskiego oraz Kazimierz (w tym dzielnica Stradom)

Wobec powyższego w którym miejscu linia 49 łączy Bieżanów z centrum Krakowa

Nic się nie martw. Zrobią tak jak proponowałeś Bieżanów - RM - Basztowa - Bronowice i będzie jak ulał. :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2019, o 13:16 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 932
Lokalizacja: Krowodrza Górka
kucyk napisał(a):
Impuls napisał(a):
Jeszcze na temat komunikatu o linii 49

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością utrzymania zwiększonej oferty przewozowej na odcinku między rejonem Nowego Bieżanowa a centrum Krakowa,



Historyczne centrum Krakowa, tworzą trzy zespoły miejskie: średniowieczne miasto lokacyjne Kraków, kompleks Wzgórza Wawelskiego oraz Kazimierz (w tym dzielnica Stradom)

Wobec powyższego w którym miejscu linia 49 łączy Bieżanów z centrum Krakowa

Nic się nie martw. Zrobią tak jak proponowałeś Bieżanów - RM - Basztowa - Bronowice i będzie jak ulał. :hihi:

To już lepiej przez Tunel


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2019, o 13:53 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 maja 2011, o 15:43
Posty: 589
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
Cytuj:
Obrazek
142, 182, 482
od 16.12.2019
Korekty rozkładów jazdy


Szanowni Pasażerowie,


Uprzejmie informujemy, że od dnia 16.12.2019 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone korekty rozkładów jazdy linii 142, 182 i 482 w soboty i dni świąteczne.

Celem zmian jest poprawa równomierności odjazdów autobusów kursujących do i z pętli Os. Na Stoku.

http://kmkrakow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 gru 2019, o 14:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22810
Zmiana wg mnie bardzo na plus - ze Stoków weekendy "142" i "182" odjeżdżały dotychczas razem (dosłownie, takt 0+30), teraz jest równomierne ~f=15 :) Oczywiście, mają różne trasy, jednak zawsze umożliwia to wydostanie się z osiedla.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2019, o 00:49 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 932
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kaszmir napisał(a):
Zmiana wg mnie bardzo na plus - ze Stoków weekendy "142" i "182" odjeżdżały dotychczas razem (dosłownie, takt 0+30), teraz jest równomierne ~f=15 :) Oczywiście, mają różne trasy, jednak zawsze umożliwia to wydostanie się z osiedla.

Dzięki temu 1(4)82 i 139 też nie jadą stadnie na wspólnym odcinku w kierunku Krakowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2019, o 01:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22810
krawiec napisał(a):
Dzięki temu 1(4)82 i 139 też nie jadą stadnie na wspólnym odcinku w kierunku Krakowa.

Niestety jadą - w tym przypadku nie jest możliwe uniknięcie stad bo "182/482" i "139" mają różne częstotliwości w weekendy - pierwsza para jeździ łącznie co 15 minut, a "139" co 20. I rzeczywiście, odjazdy z Mistrzejowic w kier. Dobrego Pasterza:
06, 11, 21, 31, 36, 51, 51

(kolory: "139", "182", "482"). Zatem "182" jedzie ledwie pięć minut przed i po "139" (kursy 06, 11 oraz 31, 36), a połowa "482" nawet dokładnie o tej samej godzinie co "139" (kursy 51, 51).

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 gru 2019, o 23:50 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 932
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kaszmir napisał(a):
krawiec napisał(a):
Dzięki temu 1(4)82 i 139 też nie jadą stadnie na wspólnym odcinku w kierunku Krakowa.

Niestety jadą - w tym przypadku nie jest możliwe uniknięcie stad bo "182/482" i "139" mają różne częstotliwości w weekendy - pierwsza para jeździ łącznie co 15 minut, a "139" co 20. I rzeczywiście, odjazdy z Mistrzejowic w kier. Dobrego Pasterza:
06, 11, 21, 31, 36, 51, 51

(kolory: "139", "182", "482"). Zatem "182" jedzie ledwie pięć minut przed i po "139" (kursy 06, 11 oraz 31, 36), a połowa "482" nawet dokładnie o tej samej godzinie co "139" (kursy 51, 51).

Ja skupiłem się na dp.
Niestety w kierunku Huty 192 i 1(4)82 będą stadnie jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 gru 2019, o 00:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22810
krawiec napisał(a):
Ja skupiłem się na dp.

W komunikacie jest podane, że zmieniły się rozkłady tylko w weekendy - w dp nie ma zmian.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2019, o 14:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22810
Kitek napisał(a):
"19" w godzinach szczytu przede wszystkim uzupełnia linia "17".

Tak, jednak życie to nie tylko godziny szczytu :) "10" z "19" uzupełniają się przez cały tydzień, nawet w weekendy. I takie częste połączenie między Łagiewnikami, rondem Matecznego, czy Koroną a rondem Mogilskim jest w mojej opinii bardzo przydatne bo spaja kilka dużych węzłów przesiadkowych. "10" i "19" na tym odcinku to trochę takie "10+40" albo "19+49", nawet jeśli różnią się trasami. Sami często żałujecie, że w Krakowie nie ma więcej częstych połączeń, więc nie rozumiem czemu chcecie osłabiać te, które są ;)

tomta1 napisał(a):
Pasażerowie podgórscy, dotychczas jadący „10” do centrum, dalej będą mieli taką możliwość. Ba, dzięki krótszej trasie uda się utrzymać w miarę punktualny rozkład jazdy. Z kolei pasażerowie salwatorscy otrzymają linię, która zawiezie ich trochę dalej, niż na węzeł przesiadkowy pod Bagatelą czy Dworcem (bo takie jedynie dzisiaj spełnia zadanie). Utworzenie linii dalekosiężnej w miejsce dowozówki spowoduje, że odciąży się trochę linię „1”, jako że nie będzie jedyną linią do Huty.

Tak, lecz każdy kij ma dwa końce. Czy "1" wymaga odciążania? Nie jestem przekonany - przy maksymalizacji z tego co kojarzę była ostatnią linią do nadania ~f=7,5, zwłaszcza w międzyszczycie. A po zabraniu "10" jej pasażerowie przesiedliby się m.in. na "52", czyli linię w której już dotychczas wcale luźno nie było.

Tak, dla Pleszowa linia byłaby krótsza, więc większa punktualność. Jednak za to byłaby dłuższa dla Salwatora (oraz Cmentarza Rakowickiego) więc tu punktualność z kolei by zmalała. Coś za coś.

Wg mnie obecny układ linii (stały) z Salwatora jest dobry - w szczególności rejon ten ma już jedną linię do Huty, "1". Dawanie drugiej, w chwili gdy np. ciąg kurdwanowski nie ma ani jednej, nie jest raczej priorytetem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2019, o 21:05 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 450
Kaszmir napisał(a):
"10" z "19" uzupełniają się przez cały tydzień, nawet w weekendy. I takie częste połączenie między Łagiewnikami, rondem Matecznego, czy Koroną a rondem Mogilskim jest w mojej opinii bardzo przydatne bo spaja kilka dużych węzłów przesiadkowych.

Uzupełniają się także jako dojazd do Dworca (mimo różnych lokalizacji przystanków). W moim pomyśle, zakładającym brak "44" (na co niestety się zanosi) linię "2" skierowałbym się do Łagiewnik z Cmentarza Rakowickiego a linię "10" z Pleszowa do Salwatora. Owszem, byłby gorszy dojazd z rejonów Łagiewnik do Mogilskiego, ale za to bardziej punktualny w rejony Teatru Słowackiego ;)
Kaszmir napisał(a):
Sami często żałujecie, że w Krakowie nie ma więcej częstych połączeń, więc nie rozumiem czemu chcecie osłabiać te, które są ;)

Okej, gdyby taka "2" wylądowała w Borku a "19" na Kurdwanowie (po powstaniu Trasy Łagiewnickiej) to w weekendy byłby takt 10+10 między "2" a "8" od Borku aż do św. Gertrudy, które byłoby bardziej przydatne i potrzebne. Oraz takt całotygodniowy między Bagatelą a Placem Centralnym "4" + "10".
Kaszmir napisał(a):
Czy "1" wymaga odciążania? Nie jestem przekonany - przy maksymalizacji z tego co kojarzę była ostatnią linią do nadania ~f=7,5, zwłaszcza w międzyszczycie.

Frekwencja na "1" poza szczytem przy f~7,5 nie powala.
Kaszmir napisał(a):
A po zabraniu "10" jej pasażerowie przesiedliby się m.in. na "52", czyli linię w której już dotychczas wcale luźno nie było.

Dlaczego tylko wymieniasz "52"?
Kaszmir napisał(a):
Wg mnie obecny układ linii (stały) z Salwatora jest dobry

Nie jest dobry, bo utrzymuje pustaka "2".
Kaszmir napisał(a):
Dawanie drugiej, w chwili gdy np. ciąg kurdwanowski nie ma ani jednej, nie jest raczej priorytetem.

No to prawda, "174" obsługuje tylko pętlę tramwajową. Jednak mój pomysł wdrożyłbym tylko przy likwidacji "44" - inaczej zostawiłbym status quo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 gru 2019, o 21:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3704
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Wg mnie obecny układ linii (stały) z Salwatora jest dobry - w szczególności rejon ten ma już jedną linię do Huty, "1". Dawanie drugiej, w chwili gdy np. ciąg kurdwanowski nie ma ani jednej, nie jest raczej priorytetem.

To może wskażę argument przez zaprzeczenie. Który układ linii wolisz:
  • Zestaw pierwszy
    • 502 Plac Centralny — Cracovia Stadion
    • 304 Dworzec Główny Zachód — Wieliczka
  • Zestaw drugi
    • 502 Dworzec Główny Zachód — Cracovia Stadion
    • 304 Plac Centralny — Wieliczka
No przecież przy tym pierwszym zestawie linii pasażerowie z Pilotów tracą bezpośredni dostęp do ciągu Konopnickiej — Kamieńskiego — Wielicka…

Serio, linia „2” jest takim wrzodem dla sieci tramwajowej, że trzeba się jej jak najszybciej pozbyć. Zapewnia tak mało unikalnych bezpośrednich relacji, kursując na jednej z najkrótszych tras w centrum miasta, którego największym problemem jest brak jakiejkolwiek rezerwy przepustowości. Oczywiście, należy to zrobić zapewniając jakieś sensowne relacje – na przykład poprzez zamianę końcówek z inną, najlepiej tasiemcowatą, kursującą przez centrum, z identycznym rozkładem jazdy. Linia „10” pasuje tu jak ulał.

Oczywiście, że na takiej zamianie ktoś zyska, a ktoś straci. Zawsze tak będzie. Ale serio, zyski dla sieci tramwajowej i jej niezawodności są niewspółmierne.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1983 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kucyk i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL