Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

kucyk
Dyrektor
Posty: 2646
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1906 Post autor: kucyk » 1 gru 2019, o 19:46


Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7517
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1907 Post autor: Locutus » 2 gru 2019, o 07:47

Ano owszem. Trafili w punkt z tym komentarzem.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1908 Post autor: lucapacioli » 2 gru 2019, o 08:04

Dlatego już teraz należy przeprowadzić rozmowy z władzami Wieliczki o przeznaczeniu pustawych autobusów z 314 na wzmocnienie 304 i skierowanie jej przez szpital.
Szpital ruszy pełną parą w lutym, ale przenosiny pacjentów w ubiegłym tygodniu zmobilizowały do kolejnego łatania dziury i pętlowy wjazd w obu kierunkach wykonują autobusy linii 144 i 163. Szczególnie, gdy na zegarkach jest 6 rano i liczy się każda minuta, wjazd tam autobusów, z których jeden pęka w szwach, a drugi zwiedza miasto niczym sightseeing tour jest wątpliwie uzasadniony. O zdanie pasażerów nikt nie pytał.
Czyli szczęśliwi mieszkańcy Wieliczki czasu nie liczą, 304 nie pęka w szwach, a autor zapewne poprzedził swój pomysł ankietą wśród pasażerów :D
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1909 Post autor: fysztof » 2 gru 2019, o 09:00

W kontekście mojej propozycji zamiany 3 w 53 i Twojej odpowiedzi chciałbym kilka przemyśleń przedstawić.
Zieleńczanin pisze:Osobiście wolałbym jednak, aby zostało wprowadzone coś bardziej z tego mojego postu, przy czym można by jeszcze zrobić coś na kształt "43" jak "13", tyle że do Kącika ze względu na miejsce na Salwatorze.
Pozwól, że dla łatwiejszego odbioru zacytuję Twoją powyższą propozycję:
Zieleńczanin pisze:A może coś takiego?
"3" - skierowanie do Bronowic Małych jako "53", f~5/7,5
"13" - skrócenie do Salwatora (jeśli znalazłoby się miejsce na pętli) jako "3", f~15
Coś musi jednak zrobić na Bronowicach i Dunajewskiego miejsce dla "53":
"2" - Salwator - Dworzec - Mogilska - Al. JP II - Igołomska - Pleszów
"6" - od Filharmonii do Bronowic
"10" - od Dworca Pawią do KG
"14" - skrócenie do DT
"24" - od Dworca skierowanie do Rakowic
Przyznam, że najczytelniej byłoby przygotować schemat wizualnie przedstawiający propozycję, bo wtedy łatwiej ogarnąć:-) Niemniej, jeśli dobrze analizuję, bazowa propozycja (bez 43) właściwie jest to działanie "optymalizacyjne", czyli szukanie poprawy w ramach tego, co jest (zakładając, że faktycznie będzie na zero tak jak napisałeś). Wychodząc z tego miejsca, moje przemyślenia są jak niżej.

Na plus:
- powstanie kolejnej mocnej linii 5x, które coby nie mówić działają zachęcająco (czego najlepszym przykładem jest popularność linii 50, której przed jej uruchomieniem wielu sukcesu nie wróżyło)
- racjonalizacja tras linii 2 i 10 (mi się osobiście akurat podoba, bo 2 staje się sensowną linią, a 10 znacznie krótszą przez co przyjaźniejszą i bardziej punktualną
(tu poszedłbym dalej i poważnie rozważył czy taka nieco zmodyfikowana opcja na bazie Twojej już na dziś nie powinna być warta rozważenia, czyli 2 jak u Ciebie: Salwator - Dworzec - Mogilska - Al. JP II - Igołomska - Pleszów oraz 10: Łagiewniki - Krakowska - Dworzec - Rakowicka - Cmentarz; tym bardziej w kontekście bardzo realnego przedłużenia 10 z Łagiewnik na Kurdwanów po oddaniu łącznika)

Na minus:
- z punktu widzenia kluczowych w tej zmianie ciągów (Bieżanów, Bronowice) będzie delikatnie, ale gorzej - co już na starcie chyba tę propozycję u mnie neguje, mianowicie:
Bieżanów: w tym momencie kursy/h są 8+8 w szczycie i 8+4 poza szczytem rozłożone miedzy 3 i 13 - w Twojej propozycji będzie 12+4 w szczycie i 8+4 poza szczytem miedzy 53 i 13 (alias 3). Kursowo zatem bez zmian, ale obszarowo teraz masz bezpośredni dojazd do ciągów na Krowodrzę i Bronowice, a po zmianie będzie Bronowice i Salwator (a to jednak słabsza opcja).
Bronowice: jak sam zauważyłeś, tracą -3 w weekendy, a wtedy każdy kurs jest na wagę złota w Krakowie

- w Krakowie jak wiadomo niemal każde zmiany są oprotestowywane, więc jeśli nie przynoszą one zysków a są jedynie próbą optymalizacji, to nie wiem czy warto się kopać z koniem... tu jest głównie różnica w naszych pomysłach, bo jak jednak marzyłbym, żeby poprawa polegała na dodaniu kursów - ale realia są przerażające w tym zakresie, wiem...

Dodanie 43 wprowadzi zwiększenie liczby kursów, ale znów zamiast jednej przyzwoitej linii rozbijamy się na dwie z f=15, a co z tego będzie to pięknie widać już dziś na przykładzie 4+44...

PanA
Kierownik
Posty: 945
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1910 Post autor: PanA » 2 gru 2019, o 09:19

Właśnie zmiana 2 z 10 mi się nie podoba
Obecna 2 jest jednak idealna na krótkie tramwaje, a gdzie się je da, kiedy 2 się wydłuży? Wtedy nie będą pasować ani na 2, ani na 10. A nie chcielibyśmy, żeby były pchane gdzieś na siłę.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1911 Post autor: fysztof » 2 gru 2019, o 09:59

Heh, przekleństwo rozsądnej polityki taborowej MPK... Niemniej, na 15 przez lata kursowały GT6 solo i chyba dawały radę, a powyższa 2 będzie właściwie powrotem do tej 15. Pozostawiłbym więc (co nieco z konieczności) na niej tabor 26 m. Pewnie EU8N, choć może kiedyś NGT6...?

kucyk
Dyrektor
Posty: 2646
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1912 Post autor: kucyk » 2 gru 2019, o 12:34

Pojawiły się komunikaty odnośnie powrótów tramwajów na Dietla i Westerplatte. Troszkę zmian będzie ale zastanawiam się nad powrotem "70" której trasa ma być trasą stałą. ;P
Czyli jak wróci "10" to pojedzie z Pleszowa na Salwator? :hmm:

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1913 Post autor: fysztof » 2 gru 2019, o 12:53

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że po raz pierwszy od dłuższego czasu remontowe zmiany nie zawierają kontrowersji - można tak powiedzieć? Pozytywnym zaskoczeniem jest fakt, że po stronie Czerwonych Maków nie zignorowano całkowicie pocięcia 18 i 52. Choć w sumie obie linie mają -8 w szczycie, a 71 zrekompensuje te straty tylko połowicznie, to jeśli to tylko na grudzień, to być może da radę.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1914 Post autor: yosujiro » 2 gru 2019, o 12:59

Biorąc pod uwagę, że wraca również 17, to myślę że nie będzie wiekszych problemów.

Outofrange
Miłośnik
Posty: 127
Rejestracja: 10 lis 2012, o 21:35
Lokalizacja: Krk

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1915 Post autor: Outofrange » 2 gru 2019, o 12:59


obserwator
Dyspozytor
Posty: 565
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1916 Post autor: obserwator » 2 gru 2019, o 13:18

Mógłby ktoś wrzucić ten komunikat? Nigdzie nie mogę ich znaleźć.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1332
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1917 Post autor: pasazer_mobilisu » 2 gru 2019, o 13:34

Na plus jest f10 w soboty na "52" - prawdę mówiąc myślałem że wyleciało przy okazji cichych cięć, a jednak zostało :)

@obserwator http://kmkrakow.pl/ "Przywrócenie kursowania tramwajów na ul. Dietla i Westerplatte"

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1918 Post autor: Zieleńczanin » 2 gru 2019, o 16:22

fysztof pisze:Bieżanów: w tym momencie kursy/h są 8+8 w szczycie i 8+4 poza szczytem rozłożone miedzy 3 i 13 - w Twojej propozycji będzie 12+4 w szczycie i 8+4 poza szczytem miedzy 53 i 13 (alias 3). Kursowo zatem bez zmian, ale obszarowo teraz masz bezpośredni dojazd do ciągów na Krowodrzę i Bronowice, a po zmianie będzie Bronowice i Salwator (a to jednak słabsza opcja).
Bronowice: jak sam zauważyłeś, tracą -3 w weekendy, a wtedy każdy kurs jest na wagę złota w Krakowie
Salwator: Szczerze mówiąc "3" jest na Krowodrzy kompletnie niepotrzebna jako dojazd do Bieżanowa, spodziewam się że w drugą stronę jest niemal identycznie. Może na Salwator potok będzie większy?
Bronowice: W takim razie po prostu f~10 na "53" w weekendy i zrobione.
fysztof pisze:Dodanie 43 wprowadzi zwiększenie liczby kursów, ale znów zamiast jednej przyzwoitej linii rozbijamy się na dwie z f=15, a co z tego będzie to pięknie widać już dziś na przykładzie 4+44...
"43" tylko ze względu na "pojemność" pętli na Salwatorze, wolałbym włączyć je w "13".

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1919 Post autor: Lw25 » 2 gru 2019, o 18:08

fysztof pisze:Heh, przekleństwo rozsądnej polityki taborowej MPK... Niemniej, na 15 przez lata kursowały GT6 solo i chyba dawały radę, a powyższa 2 będzie właściwie powrotem do tej 15. Pozostawiłbym więc (co nieco z konieczności) na niej tabor 26 m. Pewnie EU8N, choć może kiedyś NGT6...?
I alergia na pociągi.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

pjetrek
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1920 Post autor: pjetrek » 2 gru 2019, o 21:20

Zieleńczanin pisze: Salwator: Szczerze mówiąc "3" jest na Krowodrzy kompletnie niepotrzebna jako dojazd do Bieżanowa, spodziewam się że w drugą stronę jest niemal identycznie. Może na Salwator potok będzie większy?
A skąd takie wnioski, że 3 na Krowodrzy jest niepotrzebna? Salwator jest zdecydowanie mniej obciążoną końcówką niż Krowodrza - nawet wliczając w to wszystkie przesiadki aglo...
Nie zapominajmy, że trójka jest też dla Bieżanowa dowozówką na dworzec, a obecnie również połączeniem szpitali w Prokocimiu z dworcem.


A tak z innej bajki - na ciągu Bronowickim z przystanków zniknęły liniówki "44"... Przypadek? :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”