Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 26 sty 2020, o 15:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1983 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 133  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 gru 2019, o 19:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2301
Lokalizacja: kraków
Trafna ocena poczynań ZTP:

https://klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/790


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 07:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7303
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ano owszem. Trafili w punkt z tym komentarzem.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 08:04 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 624
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Cytuj:
Dlatego już teraz należy przeprowadzić rozmowy z władzami Wieliczki o przeznaczeniu pustawych autobusów z 314 na wzmocnienie 304 i skierowanie jej przez szpital.


Cytuj:
Szpital ruszy pełną parą w lutym, ale przenosiny pacjentów w ubiegłym tygodniu zmobilizowały do kolejnego łatania dziury i pętlowy wjazd w obu kierunkach wykonują autobusy linii 144 i 163. Szczególnie, gdy na zegarkach jest 6 rano i liczy się każda minuta, wjazd tam autobusów, z których jeden pęka w szwach, a drugi zwiedza miasto niczym sightseeing tour jest wątpliwie uzasadniony. O zdanie pasażerów nikt nie pytał.


Czyli szczęśliwi mieszkańcy Wieliczki czasu nie liczą, 304 nie pęka w szwach, a autor zapewne poprzedził swój pomysł ankietą wśród pasażerów :D

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 09:00 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 206
W kontekście mojej propozycji zamiany 3 w 53 i Twojej odpowiedzi chciałbym kilka przemyśleń przedstawić.
Zieleńczanin napisał(a):
Osobiście wolałbym jednak, aby zostało wprowadzone coś bardziej z tego mojego postu, przy czym można by jeszcze zrobić coś na kształt "43" jak "13", tyle że do Kącika ze względu na miejsce na Salwatorze.

Pozwól, że dla łatwiejszego odbioru zacytuję Twoją powyższą propozycję:
Zieleńczanin napisał(a):
A może coś takiego?
"3" - skierowanie do Bronowic Małych jako "53", f~5/7,5
"13" - skrócenie do Salwatora (jeśli znalazłoby się miejsce na pętli) jako "3", f~15
Coś musi jednak zrobić na Bronowicach i Dunajewskiego miejsce dla "53":
"2" - Salwator - Dworzec - Mogilska - Al. JP II - Igołomska - Pleszów
"6" - od Filharmonii do Bronowic
"10" - od Dworca Pawią do KG
"14" - skrócenie do DT
"24" - od Dworca skierowanie do Rakowic

Przyznam, że najczytelniej byłoby przygotować schemat wizualnie przedstawiający propozycję, bo wtedy łatwiej ogarnąć:-) Niemniej, jeśli dobrze analizuję, bazowa propozycja (bez 43) właściwie jest to działanie "optymalizacyjne", czyli szukanie poprawy w ramach tego, co jest (zakładając, że faktycznie będzie na zero tak jak napisałeś). Wychodząc z tego miejsca, moje przemyślenia są jak niżej.

Na plus:
- powstanie kolejnej mocnej linii 5x, które coby nie mówić działają zachęcająco (czego najlepszym przykładem jest popularność linii 50, której przed jej uruchomieniem wielu sukcesu nie wróżyło)
- racjonalizacja tras linii 2 i 10 (mi się osobiście akurat podoba, bo 2 staje się sensowną linią, a 10 znacznie krótszą przez co przyjaźniejszą i bardziej punktualną
(tu poszedłbym dalej i poważnie rozważył czy taka nieco zmodyfikowana opcja na bazie Twojej już na dziś nie powinna być warta rozważenia, czyli 2 jak u Ciebie: Salwator - Dworzec - Mogilska - Al. JP II - Igołomska - Pleszów oraz 10: Łagiewniki - Krakowska - Dworzec - Rakowicka - Cmentarz; tym bardziej w kontekście bardzo realnego przedłużenia 10 z Łagiewnik na Kurdwanów po oddaniu łącznika)

Na minus:
- z punktu widzenia kluczowych w tej zmianie ciągów (Bieżanów, Bronowice) będzie delikatnie, ale gorzej - co już na starcie chyba tę propozycję u mnie neguje, mianowicie:
Bieżanów: w tym momencie kursy/h są 8+8 w szczycie i 8+4 poza szczytem rozłożone miedzy 3 i 13 - w Twojej propozycji będzie 12+4 w szczycie i 8+4 poza szczytem miedzy 53 i 13 (alias 3). Kursowo zatem bez zmian, ale obszarowo teraz masz bezpośredni dojazd do ciągów na Krowodrzę i Bronowice, a po zmianie będzie Bronowice i Salwator (a to jednak słabsza opcja).
Bronowice: jak sam zauważyłeś, tracą -3 w weekendy, a wtedy każdy kurs jest na wagę złota w Krakowie

- w Krakowie jak wiadomo niemal każde zmiany są oprotestowywane, więc jeśli nie przynoszą one zysków a są jedynie próbą optymalizacji, to nie wiem czy warto się kopać z koniem... tu jest głównie różnica w naszych pomysłach, bo jak jednak marzyłbym, żeby poprawa polegała na dodaniu kursów - ale realia są przerażające w tym zakresie, wiem...

Dodanie 43 wprowadzi zwiększenie liczby kursów, ale znów zamiast jednej przyzwoitej linii rozbijamy się na dwie z f=15, a co z tego będzie to pięknie widać już dziś na przykładzie 4+44...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 09:19 
Online
Kierownik

Dołączył(a): 8 lip 2015, o 10:07
Posty: 810
Właśnie zmiana 2 z 10 mi się nie podoba
Obecna 2 jest jednak idealna na krótkie tramwaje, a gdzie się je da, kiedy 2 się wydłuży? Wtedy nie będą pasować ani na 2, ani na 10. A nie chcielibyśmy, żeby były pchane gdzieś na siłę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 09:59 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 206
Heh, przekleństwo rozsądnej polityki taborowej MPK... Niemniej, na 15 przez lata kursowały GT6 solo i chyba dawały radę, a powyższa 2 będzie właściwie powrotem do tej 15. Pozostawiłbym więc (co nieco z konieczności) na niej tabor 26 m. Pewnie EU8N, choć może kiedyś NGT6...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:34 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2301
Lokalizacja: kraków
Pojawiły się komunikaty odnośnie powrótów tramwajów na Dietla i Westerplatte. Troszkę zmian będzie ale zastanawiam się nad powrotem "70" której trasa ma być trasą stałą. ;P
Czyli jak wróci "10" to pojedzie z Pleszowa na Salwator? :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:53 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 206
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że po raz pierwszy od dłuższego czasu remontowe zmiany nie zawierają kontrowersji - można tak powiedzieć? Pozytywnym zaskoczeniem jest fakt, że po stronie Czerwonych Maków nie zignorowano całkowicie pocięcia 18 i 52. Choć w sumie obie linie mają -8 w szczycie, a 71 zrekompensuje te straty tylko połowicznie, to jeśli to tylko na grudzień, to być może da radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1799
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Biorąc pod uwagę, że wraca również 17, to myślę że nie będzie wiekszych problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 12:59 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 127
Lokalizacja: Krk
Nie wiem czy już było, wrzucam wieści z MPK i nie tylko:

https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... :undefined

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/grzegor ... ko/vt3w2bh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 13:18 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 540
Mógłby ktoś wrzucić ten komunikat? Nigdzie nie mogę ich znaleźć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 13:34 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 779
Na plus jest f10 w soboty na "52" - prawdę mówiąc myślałem że wyleciało przy okazji cichych cięć, a jednak zostało :)

@obserwator http://kmkrakow.pl/ "Przywrócenie kursowania tramwajów na ul. Dietla i Westerplatte"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 16:22 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 24 cze 2019, o 20:54
Posty: 274
fysztof napisał(a):
Bieżanów: w tym momencie kursy/h są 8+8 w szczycie i 8+4 poza szczytem rozłożone miedzy 3 i 13 - w Twojej propozycji będzie 12+4 w szczycie i 8+4 poza szczytem miedzy 53 i 13 (alias 3). Kursowo zatem bez zmian, ale obszarowo teraz masz bezpośredni dojazd do ciągów na Krowodrzę i Bronowice, a po zmianie będzie Bronowice i Salwator (a to jednak słabsza opcja).
Bronowice: jak sam zauważyłeś, tracą -3 w weekendy, a wtedy każdy kurs jest na wagę złota w Krakowie

Salwator: Szczerze mówiąc "3" jest na Krowodrzy kompletnie niepotrzebna jako dojazd do Bieżanowa, spodziewam się że w drugą stronę jest niemal identycznie. Może na Salwator potok będzie większy?
Bronowice: W takim razie po prostu f~10 na "53" w weekendy i zrobione.
fysztof napisał(a):
Dodanie 43 wprowadzi zwiększenie liczby kursów, ale znów zamiast jednej przyzwoitej linii rozbijamy się na dwie z f=15, a co z tego będzie to pięknie widać już dziś na przykładzie 4+44...

"43" tylko ze względu na "pojemność" pętli na Salwatorze, wolałbym włączyć je w "13".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 18:08 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 3006
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
fysztof napisał(a):
Heh, przekleństwo rozsądnej polityki taborowej MPK... Niemniej, na 15 przez lata kursowały GT6 solo i chyba dawały radę, a powyższa 2 będzie właściwie powrotem do tej 15. Pozostawiłbym więc (co nieco z konieczności) na niej tabor 26 m. Pewnie EU8N, choć może kiedyś NGT6...?


I alergia na pociągi.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2019, o 21:20 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 10:17
Posty: 261
Zieleńczanin napisał(a):
Salwator: Szczerze mówiąc "3" jest na Krowodrzy kompletnie niepotrzebna jako dojazd do Bieżanowa, spodziewam się że w drugą stronę jest niemal identycznie. Może na Salwator potok będzie większy?


A skąd takie wnioski, że 3 na Krowodrzy jest niepotrzebna? Salwator jest zdecydowanie mniej obciążoną końcówką niż Krowodrza - nawet wliczając w to wszystkie przesiadki aglo...
Nie zapominajmy, że trójka jest też dla Bieżanowa dowozówką na dworzec, a obecnie również połączeniem szpitali w Prokocimiu z dworcem.


A tak z innej bajki - na ciągu Bronowickim z przystanków zniknęły liniówki "44"... Przypadek? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1983 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 133  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL