Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1876 Post autor: Kaszmir » 29 lis 2019, o 13:01

Sprawdziłem koordynację "49" z "4". To jest jakiś dowcip. Rano w stronę Krakowa jest takt... 2+13, w stronę Huty 3+12. Popołudniu do Krakowa 3+12, i tylko w stronę Huty jest 7+8.

Synchronizacja "49" z "9" lepsza, choć też nie powala - np. rano z Huty w stronę Nowego Bieżanowa jest 3+12. Słowem, rano "49" jadące z Huty będzie jechać stadnie i z "4", i z "9", na dowód odjazdy po godz. 7 z ronda Czyżyńskiego:
"4": 09 24 39 54
"9": 04 19 34 49
"49": 07 22 37 52

Tak na naszych oczach zabija się kolejną mocną linię. Żegnaj "4", "4+44", jakkolwiek się zwałaś. Jak myślicie, co będzie zepsute następne? Może "1" rozwalić? A może od razu "52"?

Masakra.
kot_feliks pisze:'10' na trasie centrum - Korona - Łagiewniki jest owszem, potrzebna, ale w relacji JPII / Mogilska - Westerplatte - Korona już niekoniecznie, bo to w sumie taki potworek wzmacniający 52 z f..5. ;)
I tak, i nie. "10" uzupełnia się nie tylko z "8", lecz również z "19". Dzięki temu nawet poza szczytem i w weekendy (gdy nie ma "17") jest częste połączenie między ciągiem Łagiewniki - rondo Matecznego - Korona a rejonami Dworca czy rondem Mogilskim. Do tego uzupełnia się też z "8", tak samo oferując możliwość koordynacji choćby w weekendy. I jeszcze uzupełnianie się z "52" w porach rzadszego kursowania - choćby wieczorami czy w święta gdy na obu jest ~f=20.

brovar
Dyrektor
Posty: 5151
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1877 Post autor: brovar » 29 lis 2019, o 14:29

Zagadka rozwiązana
We współpracy z Zarządem Transportu Publicznego na okres 30 listopada - 14 grudnia 2019 r. wprowadzone zostały następujące, dodatkowe udogodnienia:

Nowa linia tramwajowa nr 49, kursująca po trasie: Nowy Bieżanów P+R – Dworzec Płaszów Estakada – Rondo Mogilskie – Kopiec Wandy,
Całodobowe honorowanie w tramwajach i autobusach na odc. Teatr Słowackiego – Rondo Mogilskie,
Całodobowe honorowanie w autobusach linii 304 na odc. Wieliczka Kampus – Dworzec Główny Zachód.

Z uwagi na fakt, iż linie tramwajowe 3, 50 obecnie notują znaczne napełnienia, wraz z ZTP prosimy o wykorzystywanie możliwości przejazdu tramwajami 9, 49 do Ronda Mogilskiego z przesiadką na inne linie KMK do Teatru Słowackiego.

psznr
Znawca
Posty: 25
Rejestracja: 7 sty 2018, o 14:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1878 Post autor: psznr » 29 lis 2019, o 15:52

Kitek pisze:Naprawdę jest takie zapotrzebowanie na linię z Huty w kierunku Estakady?
Powiem krótko. Nie jest. Jeżdżę o różnych porach i to co dotychczas było w pełni wystarczające.

maszynista
Inspektor
Posty: 357
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 10:37
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1879 Post autor: maszynista » 29 lis 2019, o 16:08

Bo z Bieżanowa i Prokocimia kto ma jechać do Huty to jedzie "163", a nie funduje sobie wycieczki "9" naokoło …., no chyba że ma dużo czasu ….

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1880 Post autor: Kaszmir » 29 lis 2019, o 17:15

I jeszcze ZTP chwali się na swoim Instagramie, że "z myślą o pasażerach uruchamia nową linię 49 co 15 minut, na dwa tygodnie", oczywiście "zapominając" przy okazji wspomnieć, że w zamian likwidują "44":
https://www.instagram.com/p/B5dFRl-n7os/

Największy plus "49" to ten, że będzie kursować tylko dwa tygodnie. Linio "44", wracaj jak najszybciej.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10884
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1881 Post autor: Cukier » 29 lis 2019, o 19:41

Moim skromnym zdaniem wskrzeszenie "15" na trasie Bronowice (Małe) - trasa czwórki - Ptaszyckiego - Pleszów oraz jednoczesne skierowanie "10" od Łagiewnik (Kurdwanowa?) do Rakowic jest opcją całkiem niezłą. Choć oczywiście nie może się do odbyć kosztem wycięcia "44" w jej miejsce byłoby fajnie gdyby przykładowo "2" od Salwatora pojechała po swojej stałej trasie do Lubicz i dalej do Huty - przykładowo przez Kombinat do Kopca (a najlepiej ZNH). Tylko że wtedy musiałoby to być połączenie całotygodniowe i Huta musiałaby na tym zyskać, a tam się umie tylko ciąć.

No albo zamieniając miejscami - to dwójkę wysłać przez Ptaszyckiego do Pleszowa (czyli de facto to czym jest teraz "70"), "44" bez zmian, a "10" na Rakowice.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 718
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1882 Post autor: Sorig » 29 lis 2019, o 20:34

Kaszmir pisze:Sprawdziłem koordynację "49" z "4". To jest jakiś dowcip. Rano w stronę Krakowa jest takt... 2+13, w stronę Huty 3+12. Popołudniu do Krakowa 3+12, i tylko w stronę Huty jest 7+8.Synchronizacja "49" z "9" lepsza, choć też nie powala - np. rano z Huty w stronę Nowego Bieżanowa jest 3+12. Słowem, rano "49" jadące z Huty będzie jechać stadnie i z "4", i z "9", na dowód odjazdy po godz. 7 z ronda Czyżyńskiego:
"4": 09 24 39 54
"9": 04 19 34 49
"49": 07 22 37 52
Ciężko mi to nawet skomentować. ZTP próbuje zamknąć usta ludziom z Bieżanowa, tnąc jedną z najważniejszych relacji w mieście. Wzmacnia tam najmniej obłożoną linię, która de facto wzmocnienia nie potrzebuje i nie zapewnia przy tym dodatkowych kursów między Dworcem Płaszów a Krakowem Głównym. Przy czym nie jest w stanie skorodować nowej linii z macierzystymi, tzn. "4" i "9", co jest jedynym wymaganiem jakie się stawia przed "49".
I jeszcze wisienka na torcie - zaleca się pasażerom korzystanie z nowej linii, żeby pozostałe były w stanie odjechać z przystanku. Farsa po prostu.
Tak na naszych oczach zabija się kolejną mocną linię. Żegnaj "4", "4+44", jakkolwiek się zwałaś. Jak myślicie, co będzie zepsute następne? Może "1" rozwalić? A może od razu "52"?
Masakra.
Nie przypuszczałem, że może się zdarzyć sytuacja, w której likwidacja "23" spowoduje pocięcie "4" o połowę - tak należy nazwać zawieszenie "44". I to przy zmianie trasy "24" przez PWŚ. Jeszcze kilka lat temu relacja Bronowice - Dworzec Główny była obsługiwana przez 3 mocne linie w Uffokach(!). A teraz zostają 2 linie, z czego jedna obsługiwana taborem 26 metrowym. Dodatkowo, wczoraj pojawiły się na "24" wagony GT8N, ciekawe czy będzie więcej takich eksperymentów w najbliższym czasie.
Przyznam że zaczynam mieć alergię na 4x, podobnie jak inny użytkownik tego forum.
Kaszmir pisze:I jeszcze ZTP chwali się na swoim Instagramie, że "z myślą o pasażerach uruchamia nową linię 49 co 15 minut, na dwa tygodnie", oczywiście "zapominając" przy okazji wspomnieć, że w zamian likwidują "44":
https://www.instagram.com/p/B5dFRl-n7os/
Największy plus "49" to ten, że będzie kursować tylko dwa tygodnie. Linio "44", wracaj jak najszybciej.
Oby, bo obawiam się że "49" zostanie na stałe. W końcu kto by się przejmował jakąś kursującą co 15 minut tylko w szczycie linią na ciągu Bronowickim.
Cukier pisze:Moim skromnym zdaniem wskrzeszenie "15" na trasie Bronowice (Małe) - trasa czwórki - Ptaszyckiego - Pleszów oraz jednoczesne skierowanie "10" od Łagiewnik (Kurdwanowa?) do Rakowic jest opcją całkiem niezłą. Choć oczywiście nie może się do odbyć kosztem wycięcia "44" w jej miejsce byłoby fajnie gdyby przykładowo "2" od Salwatora pojechała po swojej stałej trasie do Lubicz i dalej do Huty - przykładowo przez Kombinat do Kopca (a najlepiej ZNH). Tylko że wtedy musiałoby to być połączenie całotygodniowe i Huta musiałaby na tym zyskać, a tam się umie tylko ciąć.
No albo zamieniając miejscami - to dwójkę wysłać przez Ptaszyckiego do Pleszowa (czyli de facto to czym jest teraz "70"), "44" bez zmian, a "10" na Rakowice.
To oznacza w perspektywie niestety rozsypanie się taktu między "4" a "15" - prędzej czy później ktoś o nim zapomni. Tak jak teraz.

suchy
Dyrektor
Posty: 2381
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1883 Post autor: suchy » 29 lis 2019, o 21:05

Sorig pisze:Dodatkowo, wczoraj pojawiły się na "24" wagony GT8N, ciekawe czy będzie więcej takich eksperymentów w najbliższym czasie.
Wagony GT8 to są rezerwy.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 718
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1884 Post autor: Sorig » 29 lis 2019, o 21:11

suchy pisze:Wagony GT8 to są rezerwy.
Nie tym razem, to były GT8N. W dwóch przypadkach które widziałem ze zwykłą brygadówką (jedna to była bodajże 24-01, RF317)

suchy
Dyrektor
Posty: 2381
Rejestracja: 17 maja 2012, o 23:08
Lokalizacja: KRK

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1885 Post autor: suchy » 29 lis 2019, o 21:17

Sorig pisze:
suchy pisze:Wagony GT8 to są rezerwy.
Nie tym razem, to były GT8N. W dwóch przypadkach które widziałem ze zwykłą brygadówką (jedna to była bodajże 24-01)
Ale wiesz o tym, że GT8N też jeżdżą na rezerwach? :puppyeyes: Przecież nawet w dzisiejszym wątku "Dzień po dniu" masz wypisane dwa przypadki:
smerf » 29 lis 2019, o 19:48
18:42 RF317 na "20" R.Mogilskie>MP.
18:47 RF321 na "5" >WK.
A brygadówka się wyświetla, bo przecież motorniczy loguje się do GPSa - to nie 105tka, która cały dzień jeździ z blachą "R-53" :]

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7372
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1886 Post autor: Locutus » 30 lis 2019, o 11:14

Podpisuję się obiema rękami pod ostatnią wypowiedzią Soriga.

Poza tym:
maszynista pisze:Bo z Bieżanowa i Prokocimia kto ma jechać do Huty to jedzie "163", a nie funduje sobie wycieczki "9" naokoło …., no chyba że ma dużo czasu ….
Niekoniecznie. Wszystko zależy od konkretnych punktów końcowych podróży jak i od godziny tejże podróży… Na przykład jeśli jedziesz z Prokocimia na Tomex o jedenastej rano, to podróż dziewiątką zajmie Ci pięćdziesiąt minut: dziesięć minut czekania i czterdzieści jazdy. Jeśli wybierzesz 163, podróż zajmie Ci pięćdziesiąt osiem minut (dwadzieścia dwie minuty czekania i trzydzieści sześć jazdy), do tego będziesz musiał podejść trochę więcej niż od dziewiątki…

Należy również doliczyć do tego fakt, że 163 ma tendencje do grzęźnięcia w korkach w rejonach Złocienia i że teoretyczne czasy przejazdu często nie są przestrzegane, podczas gdy dziewiątka na absolutnie całej trasie porusza się tylko i wyłącznie wydzielonymi torowiskami, dzięki czemu jest punktualna.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1887 Post autor: Kaszmir » 30 lis 2019, o 11:24

Polecam rozkłady jazdy, niesamowita sprawa - można sprawdzić i przyjść na przystanek na konkretny kurs.

PS. Te czasy oczekiwania na "9" i "163" to chyba z kapelusza wyczarowane.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10884
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1888 Post autor: Cukier » 30 lis 2019, o 12:03

Kaszmir pisze:Polecam rozkłady jazdy, niesamowita sprawa - można sprawdzić i przyjść na przystanek na konkretny kurs.
Szkoda, że tak wiele autobusów o tym nie wie i na konkretną godzinę nie przychodzi.

Co do skomunikowania Bieżanowa z Hutą, a zwłaszcza nowego szpitala, myślę że warto znów zwrócić uwagę na totalnie olewany wielki potencjał S7. W najprostszej wersji można to zrobić:

"509": DSS - Jakubowskiego - Kostaneckiego - Wielicka - A4 - S7 - Ptaszyckiego - Jana Pawła II - Andersa - ALEJA PRZYJAŹNI

Oczywiście warto rozważyć wydłużenia służące lepszej integracji z resztą sieci, przykładowo po bieżanowskiej stronie puścić jak "314" i dalej do np. Na Kozłówce, a po huckiej stronie pociągnąć przez rondo Kocmyrzowskie i Wiślicka/Bora do Mistrzejowic.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 718
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1889 Post autor: Sorig » 30 lis 2019, o 13:24

suchy pisze:Ale wiesz o tym, że GT8N też jeżdżą na rezerwach? Przecież nawet w dzisiejszym wątku "Dzień po dniu" masz wypisane dwa przypadki:
Teraz już wiem :puppyeyes: Zdziwiło mnie że były różne dwie sztuki w tym samym dniu, więc zacząłem węszyć spisek. Oby nie zostały na stałe.
Co do obsługi "14": na "8" pojawiło się kilka NGT8, jeśli chodzi o napełnienia w Bronowicach spokojnie można je przesunąć właśnie na "14". Nie wiem jak sytuacja w Borku. Jeśli nie NGT8 to powinny się pojawić na "14" Wiednie.

Kitek
Inspektor
Posty: 466
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1890 Post autor: Kitek » 30 lis 2019, o 13:29

Sorig pisze:Teraz już wiem :puppyeyes: Zdziwiło mnie że były różne dwie sztuki w tym samym dniu, więc zacząłem węszyć spisek. Oby nie zostały na stałe.
Nie zostaną, bo są za małe na "24".
Sorig pisze:Co do obsługi "14": na "8" pojawiło się kilka NGT8, jeśli chodzi o napełnienia w Bronowicach spokojnie można je przesunąć właśnie na "14". Nie wiem jak sytuacja w Borku. Jeśli nie to powinny się pojawić na niej Wiednie.
W porannym szczycie z Borku NGT6 są prawie niezabieralne, w NGT8 sytuacja jest trochę lepsza, ale są potrzebne te wagony na "8" właśnie na odcinku Borek- Centrum. Wiednie na pewno się nie pojawią na "papiesko-prezydenckiej" linii ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”