Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Kitek
Inspektor
Posty: 464
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1861 Post autor: Kitek » 28 lis 2019, o 22:51

kucyk pisze:(żałuję osobiście, że wczoraj nie zrobiłem zdjęć jakie tramwaje bieżanowskie podjeżdżają na przystanek "Kabel" w stronę miasta w porannych godzinach szczytowych).
Sytuacja jest fatalna na wszystkich trzech liniach bieżanowskich?
Kaszmir pisze:Czyli "4" właśnie zostaje rozwalona (a pomyśleć, że kiedyś to była główna hucka linia), do tego w "14" będzie niewesoło.
Teraz "główną linią hucką" jest "52". Nie wiemy czy "44" nie wróci, spokojnie. Pomysł kierowania na stałe "70" (jako "15") do Bronowic Małych i skrócenie "14" do Rydla (jako że jeździ w mniejszym taborze) wydaje się ciekawy. A takie "44" mogłoby spokojnie kursować docelowo (choćby tylko w szczycie) na trasie Kopiec Wandy- Mogilska- Teatr Słowackiego- Stradom- Korona- Łagiewniki.
Wtedy mamy mocny duet "4" + "15" przez cały tydzień od Bronowic Małych do Placu Centralnego. Ciąg bronowicki zyskałby +3 kursy/h w weekend a ciąg Łagiewniki- Korona- św. Gertrudy straciłby 3 kursy/h w weekend i nie byłoby linii spod Wawelu do Dworca :/
Zieleńczanin pisze:Ewentualnie drugą opcją na wzmocnienie Bieżanowa byłoby wskrzeszenie dawnej "23" jako szczytówki zamiast "17".
Wielu ucieszyłoby się z powrotu "23" :)
Impuls pisze: Przez najbliższy zbliżający się tydzień brak 44 nie będzie tak odczuwalny przez okrężną trasę 52 i linię 70.
Będzie odczuwalny popołudniami na ciągu bronowickim - przy braku "44" zostaje tylko 8 kursów/h do Słowackiego i Mogilskiego. Znowu "4" i "14" będą praktycznie niezabieralne już od Placu Inwalidów w kierunku Bagateli i pod samą Bagatelą w kierunku Bronowic...

psznr
Znawca
Posty: 25
Rejestracja: 7 sty 2018, o 14:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1862 Post autor: psznr » 29 lis 2019, o 00:43

Pewnie wyjdę na ignoranta, ale czy od wielkiej biedy nielepiej na ten okres dwóch tygodni było zostawić wszystko po staremu, a jedynie na 50 skierować Krakowiaki z 4 i czasowo je zastąpić Bombardierami? To chyba i tak byłoby mniejsze zło.

maszynista
Inspektor
Posty: 357
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 10:37
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1863 Post autor: maszynista » 29 lis 2019, o 06:56

A z drugiej strony wzmacnia się na Biezanowie najmniej obciążoną linię tj. 9, a problem z wejściem jest w 3 i 13, gdzie tu sens i logika ?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2019, o 07:25 przez maszynista, łącznie zmieniany 1 raz.

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 301
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1864 Post autor: Zieleńczanin » 29 lis 2019, o 07:04

psznr pisze:Pewnie wyjdę na ignoranta, ale czy od wielkiej biedy nielepiej na ten okres dwóch tygodni było zostawić wszystko po staremu, a jedynie na 50 skierować Krakowiaki z 4 i czasowo je zastąpić Bombardierami? To chyba i tak byłoby mniejsze zło.
"50" i tak nie jeździ jakoś przepełnione.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7354
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1865 Post autor: Locutus » 29 lis 2019, o 08:26

Nie sposób nie zgodzić się z większością przedmówców. Fajnie, że robią wzmocnienia w Bieżanowie, bo są one potrzebne "na wczoraj", ale niefajnie, że odbywa się to kosztem innych rejonów Krakowa...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 880
Rejestracja: 8 sie 2017, o 11:19

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1866 Post autor: pasazer_mobilisu » 29 lis 2019, o 08:58

@psznr, @Zieleńczanin jasne że "50" dałoby radę, problemy z tłokiem na tej linii są przy opóźnieniach i/lub gdy jedzie NGT6, ale wyraźnie chciano przy tej okazji wzmocnić Bieżanów, którego sprawa wypłynęła już do mediów.

Chyba wszyscy spodziewaliśmy się jedynie zmian taboru pomiędzy liniami, a nie zawieszenia jednej linii w celu utworzenia linii wspomagającej. Tak jak wspomniał @maszynista nieco dziwi akurat wzmocnienie "9", mającej najmniejszy problem z linii bieżanowskich, ale było to chyba najprostsze rozwiązanie jednocześnie nie robiące strat na ciągu Mogilska - Huta. Gorzej tylko z Bronowicami - między Słowackiego a Bagatelą mamy teraz wspomagające "52" i "70" ale niedługo wrócą na Westerplatte i zrobi się nieciekawie.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1867 Post autor: kot_feliks » 29 lis 2019, o 09:25

Jeśli chodzi o NH i ciąg JPII - Mogilska, to imho faktycznie nienajgorszym rozwiązaniem mogłoby być puszczenie '70' (jako całodzienna '44'?) do BM, wraz z likwidacją obecnej '44' i wzmocnieniem '9'.

Wtedy mielibyśmy:
- mocną relację obsługiwaną '4' (Wzgórza - BM) + '44' (Pleszów - BM) - a więc mocne połączenie z sumarycznmy f7,5 cały dzień (a nie jedynie w szczycie);
- mocną relację obsługiwaną '52' (Piastów - CM) - mocna linia z f5/f7,5;
- mocną relację obsługiwaną '9' (Mistrzejowice - BIeżanów) + '49' (coś w NH - BIeżanów) - z f7,5 w szczycie i f15 poza;
- zostaje jeszcze "nieszczęsna" '5' z f15 zapewniająca relację do tunelu.

I takie coś imho ma już sens, bo:
- główne relacje ('4', '52') są obsługiwane z dobrą f cały dzień;
- wzmocnieniu jedynie w szczycie ulega relacja '9', gdzie faktycznie raczej nie ma sensu na f7,5 cały dzień (a nie jak obecnie relacja '4', która jest jedna z ważniejszych tras w mieście, a jeździ sobie wesoło z f15 poza szczytem);
- niby odpada bezpośrednie połączenie z Koroną ('70'), ale z drugiej strony zapewnione są dobre przesiadki praktycznie na wszystko z linii z f5/f7,5, a nie wydmuszek z f15.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 634
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1868 Post autor: lucapacioli » 29 lis 2019, o 09:31

maszynista pisze:A z drugiej strony wzmacnia się na Biezanowie najmniej obciążoną linię tj. 9, a problem z wejściem jest w 3 i 13, gdzie tu sens i logika ?
Skoro pojawiła się konieczność wzmocnienia połączenia Główny - Płaszów, to postanowiono przy okazji wzmocnić Bieżanów, skoro i tak gdzieś te tramwaje z Płaszowa muszą jechać.
Mam nadzieję, że na 14 pojawi się większy tabor, bo inaczej może być niewesoło.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1869 Post autor: kot_feliks » 29 lis 2019, o 10:55

Tylko w jaki niby sposób '9' wzmacnia połączenie Krk. Główny - Krk. Płaszów(?) :D

Serio ktoś chcący jechać na dworzec główny wsiądzie do '9', aby potem się przesiąść, skoro za 2-3 minuty będzie miał '50' (na którą i tak by się pewnie przesiadł)..? ;)

Jeśli już, to traktowałbym to jako wzmocnienie obsługi dworca w Płaszowie i ułatwienie dojazdu tam, co jest akurat całkiem sensowne.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1870 Post autor: Lw25 » 29 lis 2019, o 10:56

Już od dawna mówiłem, że zamiast "44", powinni zrobić warianty "4". Teraz "44" wylatuje i obrywa "4".
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1871 Post autor: Kaszmir » 29 lis 2019, o 11:30

kot_feliks pisze:Jeśli chodzi o NH i ciąg JPII - Mogilska, to imho faktycznie nienajgorszym rozwiązaniem mogłoby być puszczenie '70' (jako całodzienna '44'?) do BM, wraz z likwidacją obecnej '44' i wzmocnieniem '9'.
Linia "70" jest tymczasowa, na co dzień kursuje jako "10" która jest potrzebna na ciągu centrum - Korona - Łagiewniki, choćby jako wzmocnienie "10".

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 634
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1872 Post autor: lucapacioli » 29 lis 2019, o 11:46

kot_feliks pisze:Tylko w jaki niby sposób '9' wzmacnia połączenie Krk. Główny - Krk. Płaszów(?) :D

Serio ktoś chcący jechać na dworzec główny wsiądzie do '9', aby potem się przesiąść, skoro za 2-3 minuty będzie miał '50' (na którą i tak by się pewnie przesiadł)..? ;)
Dla mnie nijak, zgaduję jaki mógł być tok rozumowania urzędników, wg mnie taka linia powinna jeździć z NB i dalej po trasie 50 na DT, bez kombinowania z 44 i robienia po raz kolejny pod górkę innym rejonom Krakowa, ale widać ze względów oszczędnościowych zdecydowano się na taki, a nie inny wariant.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

kucyk
Dyrektor
Posty: 2343
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1873 Post autor: kucyk » 29 lis 2019, o 12:19

Na jakdojade.pl pojawiły się rozkłady z rozdziałem taborowym i jak wg mnie nic się nie zmieniło odnośnie przydziału taborowego - to tak na szybko. :puppyeyes:

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2110
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1874 Post autor: kot_feliks » 29 lis 2019, o 12:45

Kaszmir pisze:Linia "70" jest tymczasowa, na co dzień kursuje jako "10" która jest potrzebna na ciągu centrum - Korona - Łagiewniki, choćby jako wzmocnienie "10".
'10' na trasie centrum - Korona - Łagiewniki jest owszem, potrzebna, ale w relacji JPII / Mogilska - Westerplatte - Korona już niekoniecznie, bo to w sumie taki potworek wzmacniający 52 z f..5. ;)

Imho z punktu widzenia NH i JPII/Mogilskiej ta relacja ma raczej średnie znaczenie (choć oczywiście wiadomo, że zawsze ktoś tym jeździ bezpośrednie i będzie na "nie" przy zmianach), ale zdecydowanie wolałbym wzmocnienie innych relacji:
- całodzienna mocna relacja JPII/Mogilska - Bagatela - Bronowice;
- + wzmocnienie w relacji JPII/Mogilska - estakada;
Niż utrzymywanie z tego rejonu potworka z f15, gdzie w relacjach dalej w kierunku Korony da się normalnie bez problemu przesiąść z jeżdżącej co chwilę '52' ;)

Pytanie oczywiście co w zamian w relacji Łagiewniki - Korona - Krakowska - tzn. gdzie taka linia miałaby jechać dalej, ew. co w zamian powinno być wzmocnione.

Kitek
Inspektor
Posty: 464
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Wieści z ZTP/MPK/Mobilis

#1875 Post autor: Kitek » 29 lis 2019, o 12:48

Zieleńczanin pisze:"50" i tak nie jeździ jakoś przepełnione.
Na "50" idealny byłby tabor 32m na wszystkich 17 brygadach.
kot_feliks pisze:niby odpada bezpośrednie połączenie z Koroną ('70'), ale z drugiej strony zapewnione są dobre przesiadki praktycznie na wszystko z linii z f5/f7,5, a nie wydmuszek z f15.
Tyle tylko czy 20 kursów/h jest w kierunku Teatru Słowackiego na Mogilskiej jest wystarczające? Przecież w normalnym układzie jest 24 kursy/h, które i tak jadą rano zapchane.
Kaszmir pisze:Linia "70" jest tymczasowa, na co dzień kursuje jako "10" która jest potrzebna na ciągu centrum - Korona - Łagiewniki, choćby jako wzmocnienie "10".
"8" bez "10" nie wyrobi w szczycie na odcinku Łagiewniki- Centrum nawet gdyby ta pierwsza jeździła w większym taborze. Dodatkowo, brak "10" mógłby źle się odbić na "17"+"19" (relacja Korona- Dworzec) i "52" na Stradomiu.
I jednak szkoda byłoby stracić dojazd spod Wawelu na Dworzec Główny :(
kot_feliks pisze:- + wzmocnienie w relacji JPII/Mogilska - estakada
Naprawdę jest takie zapotrzebowanie na linię z Huty w kierunku Estakady? :O
kot_feliks pisze:Pytanie oczywiście co w zamian w relacji Łagiewniki - Korona - Krakowska - tzn. gdzie taka linia miałaby jechać dalej, ew. co w zamian powinno być wzmocnione.
Idealną końcówką dla takiej linii wydaje się być Cmentarz Rakowicki ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”