Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 15 paź 2019, o 17:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1828 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2019, o 08:32 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5131
Lokalizacja: - KrK
Kitek napisał(a):
Propozycja ZTP nie jest idealna, ale trudno było coś lepszego wymyślić (Kaszmir wyjaśnił dlaczego i w pełni się zgadzam).

Chętnie, ja spróbuję.
"1", "2", "3", "5", "6", "9", "11", "16", "18", "21", "22", "24", "50" - bez zmian

"14" - Mistrzejowice - Al Pokoju - Rondo Mogilskie - Tunel - Długa - Basztowa - CK - f~15
"52" - Piastów - Mogilska - Grzegórzki - Kapelanka - Maki - f~7,5
"73" - BN - Wielicka - Korona - Wawel - PWŚ - Basztowa - Długa - Tunel - Mogilska - Kolorowe - Kombinat - Wzg/Kopiec - f~7,5
"77" - Maki - Łagiewniki - Korona - Wawel - Dworzec Gł - CR - f~15 (szczyt)
"78" - MP - Lipska - Grzegórzki - Poczta Gł - Dworzec Gł - Basztowa - PWŚ - Wawel - Korona - Łagiewniki - Borek F - f~7,5
"79" - Pleszów - Skarpie - Mogilska - Grzegórzki - Miodowa - Korona - Łagiewniki - Borek F - f~15

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2019, o 10:25 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 3 lut 2019, o 11:13
Posty: 27
Uprzejmie informujemy, że w okresie od dnia 9.03.2019 r. (sobota) do dnia 22.03.2019 r. (piątek) będą prowadzone prace przy naprawie torowiska tramwajowego na pochylni prowadzącej na dolny poziom Ronda Mogilskiego od stronu ulicy Lubicz. W tym czasie zostanie wyłączony ruch tramwajowy na ul. Lubicz, na odcinku od ul. Rakowickiej do Ronda Mogilskiego oraz ruch autobusów po przedmiotowej pochylni.

Przypominamy, że w dalszym ciągu pozostaje wyłączony ruch tramwajowy na odcinku Teatr Bagatela – Bronowice Małe oraz w ciągu ulicy Mrozowej.

W związku z powyższym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

linie 5, 17 i 19 – zostaną zawieszone;
linie 4, 20 i 44 – w dalszym ciągu są zawieszone;
linia 10 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Pleszów - … - Mogilska – al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – Dietla – Starowiślna – Na Zjeździe – Limanowskiego – Kalwaryjska – Łagiewniki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 14 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Mistrzejowice - … - al. Pokoju – Grzegórzecka – Dietla – Starowiślna – Westerplatte – Basztowa – Dunajewskiego – Podwale – Piłsudskiego – Cichy Kącik. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 52 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Os. Piastów - … - Mogilska – al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – Dietla - … - Czerwone Maki P+R. Częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zmniejszona do 7,5 minuty przez cały dzień;
linia 73 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Wzgórza Krzesławickie / Kopiec Wandy - … - Mogilska – Dworzec Główny Tunel – Dworzec Towarowy – Kamienna – Długa – Basztowa – Dunajewskiego - … - Nowy Bieżanów P+R. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 77 – nowa linia czasowa kursująca na trasie: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Krakowska – św. Gertrudy – Westerplatte – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 15 minut;
linia 78 - będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Mały Płaszów - … - al. Powstania Warszawskiego – Dworzec Główny Tunel – Dworzec Towarowy – Kamienna – Długa – Basztowa – Dunajewskiego - … - Borek Fałęcki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
linia 79 – nowa linia czasowa kursująca na trasie: Wzgórza Krzesławickie – Kocmyrzowska – Bieńczycka – al. Jana Pawła II – Mogilska – al. Powstania Warszawskiego – Grzegórzecka – Dietla – Starowiślna – Na Zjeździe – Limanowskiego – Kalwaryjska – Wadowicka – Zakopiańska – Borek Fałęcki. Linia kursować będzie z częstotliwością analogiczną jak linie 5 i 19;
linie 124, 152, 424 – kursować będą bez zmian;
linia 502 – trasa pozostanie bez zmian. Linia będzie dodatkowo zatrzymywać się na przystanku „Lubicz”.


Linie nocne:

Uwaga! Dla linii nocnych zmiany obowiązują od nocy 8/9.03.2019 r. (pt/sb) do nocy 21/22.03.2019 r. (cz/pt) włącznie.

linia 62 – zostanie zawieszona. W zamian, we wszystkie noce będzie kursować linia 662;
linia 64 – w dalszym ciągu jest zawieszona. W zamian, we wszystkie noce kursuje linia 664;
linie 605, 662 i 664 – na Rondzie Mogilskim przejeżdżać będą po jezdniach dla ruchu ogólnego. Przystanki zostaną przeniesione na górny poziom ronda, na poszczególne wyloty.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Uwaga! Przypominamy, że w dalszym ciągu obowiązują wszystkie zasady zachowania ważności biletów okresowych, wyznaczone w związku z trwającą przebudową ulic: Królewskiej, Podchorążych i Bronowickiej.

Bilety okresowe wykupione na linie 4, 5, 10, 14, 17, 19, 20 i 52 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii. Ponadto:



Bilety okresowe wykupione na linię 4 zachowują ważność:

na trasie linii 73 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Filharmonia;
na całej trasie linii 704 i 713;
na trasie linii 114 na odcinku Czarnowiejska – Rondo Ofiar Katynia;
na trasie linii 139 na odcinku Kombinat – Lindego;
na trasie linii 159 na odcinku UR Aleja 29 Listopada – Miasteczko Studenckie AGH;
na całej trasie linii 172 (w tym na linii 572);
na trasie linii 173 na odcinku Czarnowiejska – Conrada;
na trasie linii 192 na odcinku Rondo Mogilskie – Plac Inwalidów;
na trasie linii 208 na odcinku Dworzec Główny Wschód – Lindego;
na trasie linii 501 na odcinku Bulwarowa – Rondo Ofiar Katynia;
na trasie linii 511 na odcinku Wiślicka – Przybyszewskiego.


Bilety okresowe wykupione na linię 5 zachowują ważność:

na trasie linii 73 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Dworzec Towarowy;
na trasie linii 79 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Rondo Mogilskie;
na trasie linii 138 na odcinku Kombinat – Krowodrza Górka;
na całej trasie linii 182.


Bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:

na trasie linii 78 na odcinku Łagiewniki – Rondo Mogilskie;
we wszystkich tramwajach na odcinku: Starowiślna – Poczta Główna.


Bilety okresowe wykupione na linię 14 zachowują ważność:

na trasie linii 78 na odcinku Rondo Grzegórzeckie – Filharmonia;
na całej trasie linii 704 i 713;
na trasie linii 102 na odcinku Cichy Kącik – Mazowiecka;
na trasie linii 114 i 173 na odcinku Muzeum Narodowe – Bronowice Wiadukt;
na trasie linii 139 na odcinku Os. Jagiellońskie – Giełda Balicka P+R;
na trasie linii 144 i 194 na odcinku Muzeum Narodowe – Mazowiecka;
na trasie linii 159 na odcinku Rondo Piastowskie – Cichy Kącik;
na trasie linii 164, 169/469, 179, 304 i 503 na odcinku Muzeum Narodowe – Nowy Kleparz;
na trasie linii 172 i 572 na odcinku Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego – Bronowice Małe;
na trasie linii 192 na odcinku Rondo Mogilskie – Muzeum Narodowe;
na trasie linii 208 na odcinku Dworzec Główny Wschód – Giełda Balicka P+R;
na trasie linii 501 na odcinku Rondo Hipokratesa – Bronowice Wiadukt;
na trasie linii 511 na odcinku Wiślicka – Przybyszewskiego.


Bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:

na trasie linii 52 na odcinku Czerwone Maki P+R – Rondo Mogilskie;
na trasie linii 77 na odcinku Czerwone Maki P+R – Uniwersytet Ekonomiczny.


Bilety okresowe wykupione na linię 19 zachowują ważność:

na trasie linii 77 na odcinku Łagiewniki – Uniwersytet Ekonomiczny;
na trasie linii 78 na odcinku Borek Fałęcki – Rondo Grzegórzeckie;
na trasie linii 79 na Borek Fałęcki – Rondo Mogilskie.


Bilety okresowe wykupione na linię 20 zachowują ważność:

na trasie linii 14 na odcinku Rondo Grzegórzeckie – Cichy Kącik;
na trasie linii 78 na odcinku Mały Płaszów – Filharmonia.


Bilety okresowe wykupione na linię 44 zachowują ważność:

na trasie linii 73 na odcinku Kopiec Wandy – Filharmonia;
na trasie linii 704 na odcinku Teatr Bagatela - Wesele;
na całej trasie linii 713;
na trasie linii 139 na odcinku Kombinat – Plac Inwalidów;
na trasie linii 192 na odcinku Rondo Mogilskie – Plac Inwalidów;
na trasie linii 501 na odcinku Bulwarowa – Plac Inwalidów.


Bilety okresowe wykupione na linię 52 zachowują ważność:

na trasie linii 77 na odcinku Czerwone Maki P+R – Lubicz;
we wszystkich tramwajach na odcinku Rondo Mogilskie – Dworzec Główny Tunel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 mar 2019, o 13:05 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:42
Posty: 592
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
A napiszesz coś kiedyś od siebie, czy będziesz tylko przeklejać komunikaty?

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 12:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2049
Lokalizacja: Kraków
Adrian78 napisał(a):
Bilety okresowe wykupione na linię 52 zachowują ważność:

na trasie linii 77 na odcinku Czerwone Maki P+R – Lubicz;
we wszystkich tramwajach na odcinku Rondo Mogilskie – Dworzec Główny Tunel.

Czyli mając miesięczny na '52' i dojeżdżając tą linią do I obwodnicy (najczęściej skrzyżowanie przez Tetrze Słowackiego), obecnie przez 3 tygodnie można sobie co najwyżej... zrobić przesiadkę na autobus na Mogilskim, bo miesięczny nie obowiązuje:
- ani w '73' na trasie objazdowej przez tunel :clap: :rotfl:;
- ani w tramwajach jadących przez Pawią oraz na odcinku Dw. Gł. Tunel - Dw. Towarowy :wall:

Sorry, ale jak nie lubię nikogo obrażać, to przy tych zasadach ktoś się chyba z ch... na rozumy pozamieniał...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 13:10 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 660
Lokalizacja: Małopolska
Miasto jak widać mocno walczy o likwidację biletów na pojedyncze linie :wall:

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 14:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2049
Lokalizacja: Kraków
No ja po prostu nie kupię następnego miesięcznego do końca tego remontu, bo się to w tym idiotycznym układzie zwyczajnie nie opłaca...:

- zamiast 3 linii (10, 52, 73) jeżdżących praktycznie co chwilę, zostaje mi jedna linia z f15 jeżdżąca dookoła;
- za przejazd którą jadąc 2x dłużej i dookoła musiałbym zapłacić 2x więcej :D

Serio, ale ktoś, kto wymyślał ten układ i zakres obowiązywania biletów miesięcznych, naprawdę, z rozumem za dużo wspólnego chyba nie ma :/

Dojazd zamiast 10 min zajmuje obecnie 20 min, zamiast tramwajów "co chwilę" jest jeden co 15 min, w ogóle nie wiadomo, czy uda się dojechać (Długa i parkujące samochody), a miasto chce za to 2x więcej pieniędzy :rotfl: Szczerze? Niech się ktoś tam mocno p... w łeb :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 14:50 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 358
kot_feliks napisał(a):
Adrian78 napisał(a):
Bilety okresowe wykupione na linię 52 zachowują ważność:

na trasie linii 77 na odcinku Czerwone Maki P+R – Lubicz;
we wszystkich tramwajach na odcinku Rondo Mogilskie – Dworzec Główny Tunel.

Czyli mając miesięczny na '52' i dojeżdżając tą linią do I obwodnicy (najczęściej skrzyżowanie przez Tetrze Słowackiego), obecnie przez 3 tygodnie można sobie co najwyżej... zrobić przesiadkę na autobus na Mogilskim, bo miesięczny nie obowiązuje:
- ani w '73' na trasie objazdowej przez tunel :clap: :rotfl:;
- ani w tramwajach jadących przez Pawią oraz na odcinku Dw. Gł. Tunel - Dw. Towarowy :wall:

Sorry, ale jak nie lubię nikogo obrażać, to przy tych zasadach ktoś się chyba z ch... na rozumy pozamieniał...

Akurat na bilecie linii 52 zawsze można było jeździć na odcinku Rondo Mogilskie - Dworzec Główny Tunel, ale tylko linią 5. Wynikało to z zasady wspólnej trasy linii 52 i 5 na odcinku Plac Centralny - Rondo Mogilskie. Wykorzystując zasadę +1 przystanek można było dojechać do Tunelu :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 16:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3675
Lokalizacja: Kraków
Adrian napisał(a):
Wynikało to z zasady wspólnej trasy linii 52 i 5 na odcinku Plac Centralny - Rondo Mogilskie.
Raczej Rondo Kocmyrzowskie — Rondo Mogilskie.

Teraz mają bilet na linię 52, będzie można jeździć linią 73 na odcinku Rondo Mogilskie — Dworzec Główny Tunel. Ale tylko tą linią, 50 i 78 już nie. Ot, uroki biletów na 1/2 linie.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 19:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2049
Lokalizacja: Kraków
NIe no, zgodnie z komunikatem, mając bilet na '52' podczas remontu będziesz mógł jeździć wszystkim na odcinku Mogilskie - tunel.

Natomiast pytaniem pozostaje, czemu bilet na '52' nie zachowuje ważności również:
- w linii '73' na odcinku Mogilskie - tunel - dw. Towarowy - Długa - Stary Kleparz oraz
- we wszystkich tramwajach na odcinku Mogilskie - tunel - Politechnika oraz
- we wszystkich tramwajach / autobusach na odcinku Teatr Słowackiego - Dw. Gł. Zachód - Politechnika.

???

Przecież '52' od strony NH to również, a może przede wszystkim, dojazd z NH / JPII / Mogilskiej do centrum (!).

Bo rozumiem, że zamysłem pomysłodawcy tego g...było to, aby ktoś mając miesięczny na '52' i jadąc z Mogilskiej do centrum nie mógł skorzystać z '73' i jechał albo z przesiadką na autobus na Mogilskim albo... przez Halę Targową(?) :D

Jak to dobrze, że opłata za parkowanie w centrum to nadal 3 PLN/h...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 21:16 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 maja 2017, o 09:27
Posty: 65
Lokalizacja: Kurdwanów
I przede wszystkim dlaczego bilet na 52 nie obowiązuje w linii 18 od Czerwonych Maków do Św. Gertrudy? Kto chciał dojechać do centrum pod Pocztę czy Teatr Słowackiego mógłby teraz to zrobić linią 18. Mógłby... bo zgodnie z wytycznymi ZTP nie może.
Druga sprawa dlaczego pasażerowie Piastów i ulicy Mogilskiej mają cierpieć na tym remoncie i mają ograniczoną liczbę kursów o ok. 1/3 w szczycie?
Kolejna sprawa - pierwsza 10 spod Teatru Słowackiego była zaraz po 4.30 na którą przesiadali się ludzie z pierwszych pociągów. Teraz owszem jest o podobnej godzinie ale... z ronda Mogilskiego. A więc bieg na rozbudzenie z dworca na Mogilskie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2019, o 23:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2049
Lokalizacja: Kraków
Na Mogilskiej w zależności od relacji, to te ograniczenia są sporo większe. Przykładowo dojazd do I obwodnicy:
- normalnie: 4/44 (8 poc/h), 10 (4 poc/h), 52 (12 poc/h);
- w trakcie remontu: 73 (4 poc/h);

... więc spadek o jakieś... prawie 85% xD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 08:39 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 660
Lokalizacja: Małopolska
Piszcie dalej, że nie kupicie biletów. PKK to poczytne forum odwiedzane przez decydentów, przez firmy związane z KM - także przez "Renomę"...

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 08:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 2049
Lokalizacja: Kraków
Ale nikt nie pisze, że będzie jeździł "na gapę".

Po prostu jeśli mam zapłacić za bilet 74 PLN zamiast 37 PLN po to, aby jeździć w jedną stronę 20 min zamiast 10 min i do tego czekając na tramwaj kolejne do 15 min, nie wiedząc nawet, czy dojadę na miejsce (na Długiej zatrzymania są po x razy dziennie), to przez 3 tygodnie będę jeździł na Pl. Matejki autem. Ot, i tyle.

Imho bardziej się tego (układ linii, f, honorowanie biletów itd.) sp... nie dało.

Jadę tam zazwyczaj 2-3x w tygodniu na jakieś 2h, więc za parkowanie przez ten okres masz jakieś ok. 50 PLN, a jedziesz za każdym razem tyle samo czasu, nie czekasz jak idiota 15 min na przystanku itd.... Raczej bardziej opłacalne niż sieciówka i krążenie przez Dw. Towarowy i Długą...

I nie chodzi tu o bilet za 74 PLN itd, bo to naprawdę nie jest wysoka cena za sieciówkę na całe miasto. Chodzi o idiotyczny dojazd, stratę czasu, a (przy okazji) robienie również ludzi w ch.... z cenami biletów.

Co nie zmienia faktu, że ktoś naprawdę wymyślił to honorowanie biletów mega idiotycznie, a w sumie nawet bardziej jaskrawym przykładem niż dojazd z Mogilskiej / JPII do centrum jest wspomniana wcześniej '18' i brak honorowania w niej biletów z '52'. To już jest czysty kretynizm....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 13:15 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 174
Szczerze - ja tu bardziej widzę niedopatrzenie/nieuwagę/nieświadomość z tymi brakami dla 52 niż działanie z premedytacją... Może jeszcze zostanie zaktualizowane, jeśli faktycznie ktoś z Zarządu czyta? Patrząc bowiem na zasady honorowania przy remoncie Bronowickim, trudno mi uwierzyć, że tu na siłę ktoś chciałby szukać "zysku". Tam na przykład, dla takiego 24 mamy ważność:
Cytuj:
na całej trasie linii 704 i 713;
na trasie linii 102 na odcinku Cichy Kącik – Mazowiecka;
na trasie linii 114 na odcinku Centrum Kongresowe ICE – Bronowice Wiadukt;
na trasie linii 144 na odcinku Bieżanowska – Mazowiecka;
na trasie linii 159 na odcinku Cichy Kącik – Grottgera;
na trasie linii 164 na odcinku Piaski Nowe – Grottgera;
na trasie linii 169/469 na odcinku Tuchowska – Grottgera;
na trasie linii 173 na odcinku Bieżanowska – Bronowice Wiadukt;
na trasie linii 179 na odcinku Kurdwanów P+R – Grottgera;
na trasie linii 194 na odcinku Centrum Kongresowe ICE – Mazowiecka;
na trasie linii 208 na odcinku Grottgera – Giełda Balicka P+R;
na trasie linii 501 na odcinku Czarnowiejska – Bronowice Wiadukt.
na trasie linii 304 i 503 na odcinku Bieżanowska – Grottgera.

Czyli za 37 zł miesięcznie (bilet na mieszkańca) można wozić się tramwajami do centrum i po centrum (oczywiście na trasie 24), częstymi autobusami (jak 144/173/304/503) przez Kamieńskiego i Aleje czy praktycznie większością autobusów przez Aleje i Armii Krajowej. Do tego 164 czy 179 z Pasków i Kurdwanowa. Na dobrą sprawę ćwierć miasta za śmieszną cenę. W sumie fajna opcja!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2019, o 13:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22618
brovar napisał(a):
Chętnie, ja spróbuję. (...)

Przyznam, że też zastanawiałem się czemu "14" nie pojechała przez Tunel, a "78" przez Grzegórzecką. Doszedłem jednak do wniosku - może błędnego - że uznano że "78" ("20") powinna dojeżdżać do ronda Mogilskiego. Wg mnie ma to sens - z pomiarów wyszło że przystanek ten generuje większe wymiany pasażerskie niż "Teatr Słowackiego". Do tego bez "78", sama "50" mogłaby nie dać rady, zwłaszcza że ludzie i tak na co dzień skarżą się na olbrzymi tłok w tejże. Nie jestem też przekonany do zabierania tramwajów z Łagiewnik bo Twoje "79" zastępuje de facto "10", "17" i "19" naraz, a kursuje tylko co 15 minut.

Locutus napisał(a):
A nie można było chociaż puścić tego 72 i tego 10 przez Starowiślną, Świętej Gertrudy i Stradomską? Rozwiązywałoby to naprawdę wiele problemów...

Nie pracuję w ZTP więc mogę tylko zgadywać czemu się na to nie zdecydowano. Zresztą z tego co pamiętam ile razy "10" czy "52" jechały przez Grzegórzecką to chyba nigdy nie decydowano się na taki wjazd i powód może być jeden albo i więcej: nieraz wspominane tu na forum wąskie gardło Dominikańska - Poczta Główna, spore koszty pockm... które do tego wydłużają średni czas podróży. Przejście pieszo odcinka Starowiślna - Poczta Główna zajmuje 6 minut. Tramwaj ("1") potrzebuje na pokonanie tego odcinka 3 minuty, czyli osoby jadące do I obwodnicy zyskałyby 6 - 3 = 3 minuty. W zamian jednak, pozostałym osobom jadącym tranzytem... podróż wydłużyłaby się o 5-6 minut. Czyli - przyjmując założone przez Ciebie proporcje pasażerów pół do pół - średnio wydłużylibyśmy czas podróży, jeszcze do tego dopłacając pockm i ryzykując zapychanie się tramwajów przy Poczcie Głównej od strony Dominikańskiej.

Locutus napisał(a):
To i tak o niebo lepiej niż propozycja ZTP przedstawiona dla tej drugiej połowy (czyli również jedna trzecia dla pasażerów od strony ruczajowej podróżujących wyłącznie w szczycie i równe zero dla wszystkich pozostałych).

Tak jak pisałem, z tej połowy pasażerów kursujących do I obwodnicy spora część albo podejdzie od "Starowiślnej" (dystans minimalnie większy niż z "T. Słowackiego") albo pojedzie "18". Zostaje zatem tylko ta - zdecydowanie mniejsza niż połowa - część która jedzie konkretnie do Galerii Krakowskiej czy Dworca Głównego. I jakkolwiek dla nich oczywiście te dwa tygodnie wiążą się z większymi niedogodnościami, to mogą przesiąść się na "3"/"14"/"24" przy Starowiślnej (pomijam już bezpośrednie "77" w szczycie). Osobiście wg mnie "77" powinno być całodzienne i to rozwiązałoby wiele problemów.

lucapacioli napisał(a):
A napiszesz coś kiedyś od siebie, czy będziesz tylko przeklejać komunikaty?

Tu akurat wg mnie dobrze że ktoś wreszcie wrzucił pełną wersję komunikatu - nie było jej wcześniej na forum.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1828 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL