Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 sty 2020, o 09:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1983 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 133  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 gru 2018, o 13:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2356
Lokalizacja: KRK
Adrian napisał(a):
pasazer_mobilisu napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Na Lubicz raczej nie zmieści się więcej tramwajów. W szczycie przy "Teatrze Słowackiego" od strony ronda Mogilskiego i tak potrafią się tworzyć kolejki po 3-4 pojazdy.

Tramwaje są tam dodatkowo blokowane przez autobusy (lub odwrotnie jak kto woli). Czy były plany przesunięcia przystanku dla autobusów na ulicę tuż obok? Chodzi mi o ten na którym kiedyś zatrzymywało się 502 skrócone do Nowego Kleparza a w tym roku np linia 600. Widziałem kilka razy też inne linie ale to był zdaje się błąd/samowolka prowadzących. To jest niewielka zmiana, ale pozwoliłaby na jednoczesną obsługę przystanku przez tramwaj i autobus co w sytuacji gdy jest kolejka na kilka pojazdów zmniejszyłoby nieco opóźnienia tam generowane.

Zapewne byłoby tutaj durne tłumaczenie MPK typu "Ludzie widząc tramwaj będą wpadać pod autobus".

Prędzej padłoby bardziej sensowne tłumaczenie - że jeśli autobusy stawałyby "z prawej", to jak w godzinach szczytu przyjadą 3-4 naraz, to ZA NIMI będzie stać sznur samochodów, które nie będą miały którędy przejechać. A jeśli zbierze się choćby kilka samochodów, które będą stały pod wiaduktem (na zwężeniu), to wtedy nie przejadą tramwaje - więc korek jak był tak będzie dalej.

Żeby wprowadzić takie rozwiązanie, konieczne byłoby albo (łatwiejsze) wywalenie stamtąd ruchu samochodowego albo przebudowa/poszerzenie przekopu pod wiaduktem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 gru 2018, o 14:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22810
Słuchajcie - jak napisał pasazer_mobilisu - takie rozwiązanie już funkcjonowało przy okazji kilku remontów, gdy autobusy skręcały w Pawią, jakby łącznie podliczyć wszystkie okresy to funkcjonowało nawet nie dzień czy dwa, tylko co najmniej parę miesięcy. I dało się.

Uważam, że jest ono warte rozważenia. Natomiast, o ile przyspieszyłoby odjazdy z Teatru Słowackiego, tak nie do końca wg mnie zwiększyłoby przepustowość ciągu - bo dalej w drugą stronę byłaby ona taka sama. W szczególności na przystanku "Lubicz", jadąc od strony Teatru Słowackiego, zatrzymywałoby się tyle samo kursów. Ktoś może powiedzieć, że tam przecież nie staje "502" więc jest miejsce na parę dodatkowych kursów (skoro przystanek "Teatr Słowackiego" wyrabia i to z "502"), jednak to co innego bo autobusy są szybsze i nie blokują tramwajów, zwykle zanim tramwaj jadący za autobusem dojedzie do następnego przystanku, tego autobusu już dawno tam nie ma. Dowodem są czasy przejazdu, np. Teatr Bagatela -> Teatr Słowackiego: dla "2" 5 minut, dla "124/424" 4 minuty - a trasa jest dokładnie ta sama.

Dlatego doprecyzowując moją poprzednią wypowiedź napiszę, że wg mnie nie ma już miejsca na więcej tramwajów między Lubicz a Teatrem Słowackiego.

PS suchy - ciężko by przyjechały cztery autobusy naraz skoro kursują tam tak naprawdę tylko trzy linie ("124/424" w takcie, "152" i "502") ;) Teoretycznie byłoby to możliwe gdyby np. zajechały się brygady "502", jednak mimo wszystko nie dochodzi do tego zbyt często. Zresztą nawet w takiej sytuacji byłoby to trudne, bo na rondzie Mogilskim jest tylko przystanek podwójny - a zanim druga para autobusów z niego odjedzie, jest spora szansa że wjedzie między nią a poprzednią jakiś tramwaj.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2018, o 09:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2356
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
PS suchy - ciężko by przyjechały cztery autobusy naraz skoro kursują tam tak naprawdę tylko trzy linie ("124/424" w takcie, "152" i "502") ;) Teoretycznie byłoby to możliwe gdyby np. zajechały się brygady "502", jednak mimo wszystko nie dochodzi do tego zbyt często. Zresztą nawet w takiej sytuacji byłoby to trudne, bo na rondzie Mogilskim jest tylko przystanek podwójny - a zanim druga para autobusów z niego odjedzie, jest spora szansa że wjedzie między nią a poprzednią jakiś tramwaj.

W teorii możliwość istnieje - jeśli np. na całej długości Lubicz masz korek samochodów (popołudniowe korki), to zanim 2 autobusy z przystanku dojadą do wjazdu na torowisko, to kolejne 2 zdążą na ten przystanek wjechać, obsłużyć go i również ruszyć. A na torowisku też może się zdarzyć taki moment, że akurat przez dłuższą chwilę nie jedzie żaden tramwaj (bo akurat są godziny szczytu i wymiana pasażerów trwa ponad minutę) :]

Wiem, że to gdybanie i raczej rzadko by się takie coś zdarzało ale mimo wszystko wracając do meritum - przy Dworcu (Teatrze) wystarczyłoby, żeby te 2 autobusy stanęły na przystanku "z prawej" i już samochody nie mają jak przejechać, więc stoją pod wiaduktem i korkują przejazd tramwajom.

Wg mnie żeby wyeliminować większość ruchu samochodowego w tamtym rejonie, powinno się od skrzyżowania z Bosacką / Strzelecką wprowadzić strefę B (ograniczonego wjazdu) - tak jak na Dunajewskiego przy Bagateli. A kierowcy, którzy chcą dojechać na Pawią lub Plac Matejki (bo w lewo w Westerplatte jest przecież zakaz skrętu) mogliby dotrzeć tam przez Lubomirskiego i tunel pod dworcem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2018, o 12:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22810
suchy napisał(a):
W teorii możliwość istnieje - jeśli np. na całej długości Lubicz masz korek samochodów (popołudniowe korki), to zanim 2 autobusy z przystanku dojadą do wjazdu na torowisko, to kolejne 2 zdążą na ten przystanek wjechać, obsłużyć go i również ruszyć. A na torowisku też może się zdarzyć taki moment, że akurat przez dłuższą chwilę nie jedzie żaden tramwaj (bo akurat są godziny szczytu i wymiana pasażerów trwa ponad minutę) :]

No ale tu zakładasz, że korek samochodowy się w ogóle nie rusza, i do tego że w międzyczasie, podczas tej wymiany pasażerskiej, żadne auto nie dojedzie do korka (i tym samym dwa kolejne autobusy będą stać tuż za dwoma poprzednimi). Czyli wymagasz czterech zjawisk naraz:
- spotkanie się brygad "502",
- chwilowy brak tramwajów wyjeżdżających z dołu,
- brak przesuwania się korka samochodowego,
- brak samochodów dojeżdżających do korka,
każde z tych czterech już samo w sobie niecodziennie, a co dopiero cztery naraz. Jasne, wszystko jest możliwe. To, że Ty albo ja wygramy jutro na loterii grube miliony - też ;) Jednak nie sądzę, by przy projektowaniu jakiegoś rozwiązania dla ruchu trzeba się było przejmować przypadkami które są absolutnie marginesami marginesów.

suchy napisał(a):
Wiem, że to gdybanie i raczej rzadko by się takie coś zdarzało ale mimo wszystko wracając do meritum - przy Dworcu (Teatrze) wystarczyłoby, żeby te 2 autobusy stanęły na przystanku "z prawej" i już samochody nie mają jak przejechać, więc stoją pod wiaduktem i korkują przejazd tramwajom.

To w najgorszym wypadku chwilę postoją - jednak i tak by stały, bo tak blokowałyby je dwa autobusy na przystanku. A przecież nie zawsze tak będzie. Zatem w takim układzie, w części przypadków będzie tak samo (tramwaj i tak stoją), a w części lepiej (tramwaje przejadą) :) Choć oczywiście jakieś ograniczenia ruchu ogólnego byłyby tym bardziej pomocne.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2018, o 14:51 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2356
Lokalizacja: KRK
Kaszmir napisał(a):
No ale tu zakładasz, że korek samochodowy się w ogóle nie rusza, i do tego że w międzyczasie, podczas tej wymiany pasażerskiej, żadne auto nie dojedzie do korka (i tym samym dwa kolejne autobusy będą stać tuż za dwoma poprzednimi). Czyli wymagasz czterech zjawisk naraz:
- spotkanie się brygad "502",
- chwilowy brak tramwajów wyjeżdżających z dołu,
- brak przesuwania się korka samochodowego,
- brak samochodów dojeżdżających do korka,
każde z tych czterech już samo w sobie niecodziennie, a co dopiero cztery naraz. Jasne, wszystko jest możliwe. To, że Ty albo ja wygramy jutro na loterii grube miliony - też ;) Jednak nie sądzę, by przy projektowaniu jakiegoś rozwiązania dla ruchu trzeba się było przejmować przypadkami które są absolutnie marginesami marginesów.

1 - w godzinach szczytu to chyba nic szczególnego, żeby spotkać duet (czy nawet trio) na 502? Przecież nawet na fejsie wrzucacie czasem takie śmieszki-heheszki :]

2 - od strony APW => Lubicz mamy tylko dwie linie (14 i 20/teraz 78), więc od tamtej strony możesz trafić nawet na 6-7 minutową przerwę (np. odjazdy po godzinie 15 - 01, 08, 09, 16, 23, 24). Teraz wystarczy, żeby w tej "dziurze czasowej" od strony Mogilskiej przyjechał zapchany po dach 52 (co się zdarza), który będzie stać na przystanku dobre 1-2 minuty, bo 3/4 wagonu wysiada a drugie tyle wsiada / albo było jakieś chwilowe (2-3min) zatrzymanie z powodu awarii - i już masz "brak tramwajów z dołu" ;)

3 i 4 - wiesz też o tym, że kierowcy autobusów czasem odrobinę "naciągają" obowiązujące przepisy (np. obsługują we 3 przystanek podwójny - często spotykane pod ICE) lub "pomagają" sobie nawzajem (np. przy wyjeździe z przystanku na kilka sekund zablokują ruch samochodów za sobą, żeby autobus będący przed/za nimi zdążył obsłużyć przystanek i włączyć się razem do ruchu)? :puppyeyes:

Cytuj:
To w najgorszym wypadku chwilę postoją - jednak i tak by stały, bo tak blokowałyby je dwa autobusy na przystanku. A przecież nie zawsze tak będzie. Zatem w takim układzie, w części przypadków będzie tak samo (tramwaj i tak stoją), a w części lepiej (tramwaje przejadą) :) Choć oczywiście jakieś ograniczenia ruchu ogólnego byłyby tym bardziej pomocne.

Ale mnie rozchodzi się o to, że kierowcy autobusów i motorniczowie wiedzą, że jeśli obecny przystanek (plus wydzielony kawałek za nim) jest już zajęty, to należy zatrzymać się PRZED wiaduktem, tak żeby zostawić wolny przejazd.

Zaś kierowcy aut mają zwykle w takich sytuacjach mają to "gdzieś" - i jak autobusy zatrzymają się na przystanku, to obstawiam, że samochody staną za nimi jeden za drugim, zderzak w zderzak również pod/za wiaduktem "bo przecież co bendem stał jak kołek przed wiaduktem". I jak autobusy odjadą to tramwaj zamiast ruszyć od razu (obecnie może to zrobić - bo widzi, że przystanek się zwalnia), to musiałby jeszcze dodatkowo czekać, aż wszystkie nagromadzone pod wiaduktem samochody się ruszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2018, o 16:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22810
suchy napisał(a):
1 - w godzinach szczytu to chyba nic szczególnego, żeby spotkać duet (czy nawet trio) na 502? Przecież nawet na fejsie wrzucacie czasem takie śmieszki-heheszki :]

2 - od strony APW => Lubicz mamy tylko dwie linie (14 i 20/teraz 78), więc od tamtej strony możesz trafić nawet na 6-7 minutową przerwę (np. odjazdy po godzinie 15 - 01, 08, 09, 16, 23, 24). Teraz wystarczy, żeby w tej "dziurze czasowej" od strony Mogilskiej przyjechał zapchany po dach 52 (co się zdarza), który będzie stać na przystanku dobre 1-2 minuty, bo 3/4 wagonu wysiada a drugie tyle wsiada / albo było jakieś chwilowe (2-3min) zatrzymanie z powodu awarii - i już masz "brak tramwajów z dołu" ;)

3 i 4 - wiesz też o tym, że kierowcy autobusów czasem odrobinę "naciągają" obowiązujące przepisy (np. obsługują we 3 przystanek podwójny - często spotykane pod ICE) lub "pomagają" sobie nawzajem (np. przy wyjeździe z przystanku na kilka sekund zablokują ruch samochodów za sobą, żeby autobus będący przed/za nimi zdążył obsłużyć przystanek i włączyć się razem do ruchu)? :puppyeyes:

Zajeżdżanie "502" to mimo wszystko rzadkość, i piszę to jako osoba codziennie jeżdżąca tą linią. Zdjęcie które podlinkowałeś jest... sprzed 2,5 roku.

Od strony Mogilskiego wyjeżdża 36 tramwajów/h, czyli tramwaj średnio co prawie 1,5 minuty. Nie chodzi o to czy linia "X" jeździ co tyle a tyle minut bo i tramwaje przecież nie trzymają się rozkładu co do minuty.

Przystanek przy Mogilskim mieści na styk dwa przegubowce, a Ty twierdzisz że trzeci kierowca stanie i wypuści pasażerów.

I przede wszystkim - nie tu jest sedno mojej wypowiedzi. Jasne, dwa "502" mogą się zajechać. Jasne, może być nawet parę minut bez tramwaju wyjeżdżającego z dołu. Jasne, może akurat korek będzie stał i nie będą dojeżdżać kolejne samochody, a jakiś kierowca autobusu oszaleje i wysadzi ludzi prosto na barierkę. Ja po prostu nie uważam za realne, że to wszystko stanie się naraz.

suchy napisał(a):
Ale mnie rozchodzi się o to, że kierowcy autobusów i motorniczowie wiedzą, że jeśli obecny przystanek (plus wydzielony kawałek za nim) jest już zajęty, to należy zatrzymać się PRZED wiaduktem, tak żeby zostawić wolny przejazd.

Zaś kierowcy aut mają zwykle w takich sytuacjach mają to "gdzieś" - i jak autobusy zatrzymają się na przystanku, to obstawiam, że samochody staną za nimi jeden za drugim, zderzak w zderzak również pod/za wiaduktem "bo przecież co bendem stał jak kołek przed wiaduktem". I jak autobusy odjadą to tramwaj zamiast ruszyć od razu (obecnie może to zrobić - bo widzi, że przystanek się zwalnia), to musiałby jeszcze dodatkowo czekać, aż wszystkie nagromadzone pod wiaduktem samochody się ruszą.

Jasne, rozumiem co masz na myśli, jest to zawsze jakaś różnica na minus. Niemniej wierzę, że całościowo ciąg byłby na plus, bo jednak ruch indywidualny nie jest tam aż tak duży, by do takich sytuacji dochodziło za każdym razem. Do tego nawet w przypadku korka, część kierowców potrafi się jednak zatrzymać przed wiaduktem - piszę to z własnych doświadczeń jako pasażer. Myślę, że przydałyby się tu jakieś profesjonalne badania czy całościowo byłoby to na korzyść czy nie ;)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2018, o 21:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3704
Lokalizacja: Kraków
Otwarcie ruchu tramwajowego na Wielickiej będzie wcześniej – już w piątek, zamiast dopiero w niedzielę.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2018, o 21:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 16:08
Posty: 3173
Lokalizacja: Kraków
Nie w piątek tylko w sobotę i nie w niedzielę tylko w poniedziałek by otworzyli ruch. Na komunikacie jest wyraźnie napisane do.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 gru 2018, o 22:02 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 21:03
Posty: 3530
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
To zdecydujcie się kiedy to otwarcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2018, o 12:52 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2288
Lokalizacja: kraków
Łukasz napisał(a):
To zdecydujcie się kiedy to otwarcie?

W piątek. Przykładowo linia "69" już w nocy z tego dnia na sobotę jedzie przez Dworcową i Na Zjeździe. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 gru 2018, o 14:12 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 08:02
Posty: 202
Niemniej linie dzienne - jeśli wierzyć komunikatowi na kmkrakow - wrócą na trasę przez Wielicką od soboty, a myślę, że większość osób w ten sposób rozumie przywrócenie ruchu;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2018, o 15:19 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 16:35
Posty: 2288
Lokalizacja: kraków
W najbliższy weekend tramwaje nie dojadą do Mistrzejowic i os. Piastów. Linie: "9", "14" pojadą na K. Wandy a "52" i "73" przez Kocmyrzowską do W. Krzesławickich. Linia "5" skrócona z Krowodrzy G. do Wieczystej. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2018, o 17:36 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 maja 2017, o 09:27
Posty: 85
Lokalizacja: Kurdwanów
Czyli kolejna możliwość na przyoszczędzeniu na pracy dla tramwajów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 gru 2018, o 23:18 
Online
Dyspozytor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 537
kucyk napisał(a):
W najbliższy weekend tramwaje nie dojadą do Mistrzejowic i os. Piastów. Linie: "9", "14" pojadą na K. Wandy a "52" i "73" przez Kocmyrzowską do W. Krzesławickich. Linia "5" skrócona z Krowodrzy G. do Wieczystej. :)


Która to zmiana trasy trasy linii "73"? :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 gru 2018, o 04:43 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 765
obserwator napisał(a):
Która to zmiana trasy trasy linii "73"? :hihi:

To piąta trasa tej linii:
Krabok napisał(a):
Wpierw były linie "4/44" i "13", które połączono w "73" na czas przebudowy trasy bronowickiej (zmiana 1). Potem wzięto się za al. Solidarności i "73" puszczono do Piastów / Bieńczyc (zmiana 2). Następnie zamknięto Dworcową, co wymagało skierowania "73" estakadą (zmiana 3). Okazało się jednak (co zresztą przewidywały osoby siedzące w temacie), że skręt Dietla > Stradomska będzie problematyczny i "73" trzeba było awaryjnie puścić przez Pocztę Główną (zmiana 4).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1983 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117 ... 133  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Zieleńczanin i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL