LINIA 14

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
wiktor32
Znawca
Posty: 25
Rejestracja: 12 sty 2020, o 18:55

LINIA 14

#16 Post autor: wiktor32 » 17 sty 2020, o 18:57

Sa już rozkłady linii 14 , myslalem ze ja wzmocnią w szczycie jakos chociaż minimalnie .Szkoda slow . :fack-off: :middlef:

tomaszep42
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 16 sty 2020, o 19:00

LINIA 14

#17 Post autor: tomaszep42 » 18 sty 2020, o 08:28

Kolejny przykład "wygaszania popytu" była dobrze zapełniona na odcinku BM-Bronowice pod Biprostalem zawsze była pełna...I co to za tłumaczenie że "zwolnił się tor na Bronowicach" Teraz na BM będzie zaledwie 16 kursów na godzinę przez cały dzień...Co dalej, jakiś mędrzec stwierdzi że 8 trzeba skrócić poza szczytem co 2 kurs do Bronowic żeby było takie samo obłożenie pętli przez cały dzień? :wall:

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 08:02

LINIA 14

#18 Post autor: fysztof » 18 sty 2020, o 08:48

No nie, nic tylko czekać - pewnie przy okazji wakacji - jak stopniowo poskracają linie do Prokocimia, Dąbia, Łagiewnik, Wieczystej, Ronda Hipokratesa... a potem mamy jeszcze np. Dajwór. Tyle wolnych torów się marnuje! A my wciąż jeździmy niepunktualnymi tramwajami, panie Franek? Dlaczego nam pan to robi...?

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 305
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

LINIA 14

#19 Post autor: Zieleńczanin » 18 sty 2020, o 09:12

Proponuję na start skrócić połowę "18" do Łagiewnik i Towarowego, a "17" do Dajworu. Przecież wszystkie te tory są wolne, a na Ruczaju jest za mała pętla i trzeba wywalić część tramwajów, prawda? :rotfl:
A tak na serio, to skrócenie "14" to porażka...

kucyk
Dyrektor
Posty: 2433
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

LINIA 14

#20 Post autor: kucyk » 18 sty 2020, o 09:36

Chodzą słuchy w MPK, że zmiany czekają pasażerów i mieszkańców Mistrzejowic. Są plany likwidacji "16" a jako rekompensata ma być "49" (szczytówka) z Placu Centralnego po trasie "16". :wow:
Takim ruchem mają kolejne oszczędności. Likwidacja całodziennej przez 7dni w tygodniu (prawie) linii, dając w zamian tylko szczytówkę w dni powszednie. :/
Dla urzędników same plusy. A co tam mieszkańcy odcinków z których zniknie "16" (Ptaszyckiego) czy "49" (ok. osiedla Zgody). :wall:
Oby te plany nie były prawdziwe - bo to juz zaczyna być niebezpieczne. :nerd:

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

LINIA 14

#21 Post autor: Łukasz » 18 sty 2020, o 10:00

Michał Wojtaszek jest teraz kierownikiem referatu ZTP odpowiedzialnego za marszrutę kmk?

Awatar użytkownika
Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

LINIA 14

#22 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 18 sty 2020, o 10:15

kucyk pisze:Chodzą słuchy w MPK, że zmiany czekają pasażerów i mieszkańców Mistrzejowic. Są plany likwidacji "16" a jako rekompensata ma być "49" (szczytówka) z Placu Centralnego po trasie "16". :wow:
Takim ruchem mają kolejne oszczędności. Likwidacja całodziennej przez 7dni w tygodniu (prawie) linii, dając w zamian tylko szczytówkę w dni powszednie. :/
Dla urzędników same plusy. A co tam mieszkańcy odcinków z których zniknie "16" (Ptaszyckiego) czy "49" (ok. osiedla Zgody). :wall:
Oby te plany nie były prawdziwe - bo to juz zaczyna być niebezpieczne. :nerd:
:O
Powtórzę kolejny raz: sztucznie wywołamy kryzys, żeby mieszkańcy tak Huty jak i Bronowic stali się nagle wielkimi orendownikami metra (które przyjdzie jako zbawienie w 2055 r.) :S

tomaszep42
Znawca
Posty: 24
Rejestracja: 16 sty 2020, o 19:00

LINIA 14

#23 Post autor: tomaszep42 » 18 sty 2020, o 12:18

kucyk pisze:Chodzą słuchy w MPK, że zmiany czekają pasażerów i mieszkańców Mistrzejowic. Są plany likwidacji "16" a jako rekompensata ma być "49" (szczytówka) z Placu Centralnego po trasie "16". :wow:
Takim ruchem mają kolejne oszczędności. Likwidacja całodziennej przez 7dni w tygodniu (prawie) linii, dając w zamian tylko szczytówkę w dni powszednie. :/
Dla urzędników same plusy. A co tam mieszkańcy odcinków z których zniknie "16" (Ptaszyckiego) czy "49" (ok. osiedla Zgody). :wall:
Oby te plany nie były prawdziwe - bo to juz zaczyna być niebezpieczne. :nerd:
Wiadomo było że w końcu 16 wywalą- najpierw linia "jedzie na wakacje" po nich już wraca tylko w dni powszednie potem staje się szczytówką...A jeśli można jeszcze przy tym coś pociąć i połączyć 2 linie w jedną no to już w ZTP wszyscy uchachani...

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

LINIA 14

#24 Post autor: Kitek » 18 sty 2020, o 12:41

Można nawet się domyślić jaka będzie argumentacja dyrektora Franka: po obserwacji napełnień linii "16" i "49" zdecydowano się na taki krok. Dodatkowo, torowisko na Ptaszyckiego jest w fatalnym stanie i nie należy zbytnio go przeciążać.

Awatar użytkownika
lolek-12
Kierownik
Posty: 774
Rejestracja: 1 lis 2010, o 10:50
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

LINIA 14

#25 Post autor: lolek-12 » 18 sty 2020, o 15:46

Myślę, że pan Franek musi tak pisać, bo wiadomo... taka praca. Bo rzeczywiście argumentacja, że jest luźno czy wolny tor stoi to trochę lipa. Kasy brakuje i szukają jej na siłę, tak uważam.

Adrian14
Miłośnik
Posty: 58
Rejestracja: 11 sty 2018, o 16:55

LINIA 14

#26 Post autor: Adrian14 » 18 sty 2020, o 20:20

To uważacie ze 49 od Placu do Mistrzejowic czy Ptaszyckiego do Kopca? A może szukają oszczędności i ścinają brygady z 14, 16 aby reaktywować 44.

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 720
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

LINIA 14

#27 Post autor: Sorig » 18 sty 2020, o 20:31

Adrian14 pisze:To uważacie ze 49 od Placu do Mistrzejowic czy Ptaszyckiego do Kopca? A może szukają oszczędności i ścinają brygady z 14, 16 aby reaktywować 44.
To że "14" będzie jeździć na Bronowice oznacza definitywny koniec "44" - bo będą zajęte oba tory na pętli.
Linie szczytowe nie mają szans na zyskanie stałych pasażerów i dlatego są uzasadnione tylko jeśli pokrywają się w 99% z jedną konkretną linią. Ide o zakład że "49" nie wytrzyma próby czasu i zostanie albo zlikwidowana, albo zastąpiona czymś innym. Najpewniej tylko na Bieżanowie, a Hutę się załatwi kolejnymi cięciami.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

LINIA 14

#28 Post autor: kot_feliks » 18 sty 2020, o 20:48

No w sumie puszczenie 14 do Bronowic to nienajgorszy pretekst, żeby powiedzieć, że 44 się już nie da reaktywować, no bo nie ma możliwości, aby zawracała w Bronowicach :rotfl:

Choć moim zdaniem to akurat układ z 14 do Bronowic i wzmocnieniem 4 (do f7,5) do BM powinien być tym docelowym. Oczywiście w NH ta 4 z f7,5 powinna zawracać gdzieś w okolicach Kombinatu.

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 305
Rejestracja: 24 cze 2019, o 20:54

LINIA 14

#29 Post autor: Zieleńczanin » 18 sty 2020, o 21:06

Może by wystarczyło, aby "44" wróciło jako całodzienne do Bronowic Małych? Zawsze oszczędności...

Adrian14
Miłośnik
Posty: 58
Rejestracja: 11 sty 2018, o 16:55

LINIA 14

#30 Post autor: Adrian14 » 18 sty 2020, o 21:25

No właśnie tak pomyślałem, że może 44 puszczą szczytowo do BM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”