Komunikacja miejska w 2020 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Komunikacja miejska w 2020 roku

#646 Post autor: Kitek » 21 sie 2020, o 21:07

W linku jest pełna rozpiska zmian tras po wakacjach ;)
https://krabok.wordpress.com/2020/08/21 ... -tramwaje/

Nie zamieszczamy linków pośrednich, tylko bezpośrednie do mat. źródłowego. Link podmieniony. - adm. Coffee.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2915
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Komunikacja miejska w 2020 roku

#647 Post autor: kucyk » 22 sie 2020, o 10:50

Zastanawiam się czy naprawdę na Mogilskiej jest potrzebnych aż 8 linii tramwajowych? Wedlug moich obliczeń daje to w szczycie 28 kursów na godzinę we wrześniu przy częstotliwości 10/20 minut. Aż tyle potrzebują mieszkańcy okolic "Wieczystej"? Ja osobiście z Tauron Wieczystej wyrzuciłbym "12" i skierował na Cmentarz Rakowicki.

Adrian14
Miłośnik
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2018, o 16:55

Komunikacja miejska w 2020 roku

#648 Post autor: Adrian14 » 22 sie 2020, o 11:59

A może 12 zostawić na TAW a 49 przerzucić na Dąbie. Z al.Pokoju brakuje połączenia z Podgórzem.

Albo jeszcze inaczej:
12 tunel do DT
49 na TAW tak zeby być wsparciem 9
17 do Dąbia.

krawiec
Kierownik
Posty: 992
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Komunikacja miejska w 2020 roku

#649 Post autor: krawiec » 23 sie 2020, o 00:54

A co z 482 i 511? Piach?
182 co 7.5 lub 10 min w szczycie, 15 poza.
189 do Przybyszewskiego.

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1668
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Komunikacja miejska w 2020 roku

#650 Post autor: Jamnik » 23 sie 2020, o 09:07

krawiec pisze:
23 sie 2020, o 00:54
A co z 482 i 511? Piach?
182 co 7.5 lub 10 min w szczycie, 15 poza.
189 do Przybyszewskiego.
Skoro "189" do Przybyszewskiego to masz już odpowiedź co z "511". Niestety.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2020 roku

#651 Post autor: Krakowiak2013 » 23 sie 2020, o 09:57

krawiec pisze:
23 sie 2020, o 00:54
A co z 482 i 511? Piach?
182 co 7.5 lub 10 min w szczycie, 15 poza.
189 do Przybyszewskiego.
Skąd taki pomysł z tymi liniami? Poczekajmy do momentu, kiedy komunikacja się rozkręci. Im dłużej oszczędzanie tym lepiej.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1523
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Komunikacja miejska w 2020 roku

#652 Post autor: pasazer_mobilisu » 23 sie 2020, o 10:22

krawiec pisze:
23 sie 2020, o 00:54
182 co 7.5 lub 10 min w szczycie, 15 poza.
To chyba nie w tym roku, bo za drogo.
W szczycie było f7,5 ale połowa kursów do Mistrzejowic, poza f15 ale też połowa na skróconej trasie. Dlatego obawiam się że zostanie to co jest, przy f12 w szczycie i przegubach byłoby blisko możliwości przewozowych przy solówkach co 7,5 ale teraz to niepopularna częstotliwość.
krawiec pisze:
23 sie 2020, o 00:54
189 do Przybyszewskiego.
Trudno się nie zgodzić, że byłaby to lepsza końcówka niż Cracovia Stadion, ale niestety pogrzebie 511 i zamiast 3 linii 192, 501, 511 zostaną dwie. Dodatkowo stratne byłoby też Os. Na stoku

krawiec
Kierownik
Posty: 992
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Komunikacja miejska w 2020 roku

#653 Post autor: krawiec » 23 sie 2020, o 21:43

Jak już oszczędności, to 132 i 511 są dobrymi kandydatami do zawieszenia.
482 jeździło zawalone już od Marchołta (w kier DGW) - więc jego brak będzie odczuwalny, zwłaszcza, że ok. os. Oświecenia rozbudowuje się i to mocno. Więc albo mocne 182 (w przegubach) i 139, albo powrót 482.
Ale jeśli 511 będzie zlikwidowane, to coś powinno go zastąpić Na Stoku, więc dlatego częste 182. Kwestia tylko pojemności pętli na dworcu.
Chyba, że 189 wyląduje w Mistrzejowicach, a na Dąbrowskiej wyląduje np. 429, skoro relacja Czyżyny-Serenada jest konieczna.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1523
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Komunikacja miejska w 2020 roku

#654 Post autor: pasazer_mobilisu » 23 sie 2020, o 21:59

krawiec pisze:
23 sie 2020, o 21:43
482 jeździło zawalone już od Marchołta (w kier DGW) - więc jego brak będzie odczuwalny
"482" było w szczycie w rozkładzie 7-8 minut za "182", niestety "182" jadące z Os. Na Stoku miało czasem większe opóźnienie (jeszcze przed Mistrzejowicami) i 482 wyjeżdżało chwilę przed nim zbierając pasażerów "swoich" i tych którzy nie doczekali się "182". Bywało też odwrotnie - przy nieco mniejszym opóźnieniu "482" wyjeżdżało tuż za "182" i do DGW miało kilku pasażerów, natomiast w "182" był tłok. Przy przegubach co kwadrans oczywiście zdolności przewozowe będą niższe, ale za to powinno nie być jazdy parami.

krawiec
Kierownik
Posty: 992
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Komunikacja miejska w 2020 roku

#655 Post autor: krawiec » 24 sie 2020, o 12:32

pasazer_mobilisu pisze:
23 sie 2020, o 21:59
krawiec pisze:
23 sie 2020, o 21:43
482 jeździło zawalone już od Marchołta (w kier DGW) - więc jego brak będzie odczuwalny
"482" było w szczycie w rozkładzie 7-8 minut za "182", niestety "182" jadące z Os. Na Stoku miało czasem większe opóźnienie (jeszcze przed Mistrzejowicami) i 482 wyjeżdżało chwilę przed nim zbierając pasażerów "swoich" i tych którzy nie doczekali się "182". Bywało też odwrotnie - przy nieco mniejszym opóźnieniu "482" wyjeżdżało tuż za "182" i do DGW miało kilku pasażerów, natomiast w "182" był tłok. Przy przegubach co kwadrans oczywiście zdolności przewozowe będą niższe, ale za to powinno nie być jazdy parami.
Urok stadnych układów, tak samo jest w 503, 139 i innych częstych liniach.
Tłok było wyraźnie widać w kierunku z DGW, gdzie już od UE był gęsto, a od Mogilskiego był glonojad.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1523
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Komunikacja miejska w 2020 roku

#656 Post autor: pasazer_mobilisu » 25 sie 2020, o 14:48

krawiec pisze:
24 sie 2020, o 12:32
Urok stadnych układów, tak samo jest w 503, 139 i innych częstych liniach.
Bardziej porównałbym to do "501" i "511" - w tym przypadku też ta druga ruszała z Przybyszewskiego gdzie dla "501" to już była część trasy na której autobus miał już kilka minut opóźnienia.
krawiec pisze:
24 sie 2020, o 12:32
Tłok było wyraźnie widać w kierunku z DGW, gdzie już od UE był gęsto, a od Mogilskiego był glonojad.
Niestety prawda, dodatkowo jeszcze kiedyś z DGW część szczęśliwców zabierało "192", teraz na spacerek na UEK by może złapać "189" raczej mało osób się zdecyduje.

Tancin
Inspektor
Posty: 328
Rejestracja: 21 gru 2009, o 12:49
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2020 roku

#657 Post autor: Tancin » 27 sie 2020, o 09:00

No i mamy oficjalne potwierdzenie tego, czego się większość obawiała:
ZTP Kraków na kmkrakow.pl pisze:linia 184 – dotychczasowa trasa czasowo zmieniona zostanie uznana za nową trasę stałą: Prądnik Czerwony – Strzelców – Powstańców – Łepkowskiego (powrót: Majora) – Dobrego Pasterza – Lublańska – Młyńska – Pilotów – Olszyny – Łukasiewicza – Bolesława Chrobrego (powrót: Grochowska) – al. Beliny-Prażmowskiego – al. Powstania Warszawskiego – Rondo Grzegórzeckie. Linia będzie kursować w dni powszednie w roku szkolnym z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień;

Jamnik
Dyrektor
Posty: 1668
Rejestracja: 3 paź 2017, o 19:57

Komunikacja miejska w 2020 roku

#658 Post autor: Jamnik » 27 sie 2020, o 10:57

Tancin pisze:
27 sie 2020, o 09:00
No i mamy oficjalne potwierdzenie tego, czego się większość obawiała:
ZTP Kraków na kmkrakow.pl pisze:linia 184 – dotychczasowa trasa czasowo zmieniona zostanie uznana za nową trasę stałą: Prądnik Czerwony – Strzelców – Powstańców – Łepkowskiego (powrót: Majora) – Dobrego Pasterza – Lublańska – Młyńska – Pilotów – Olszyny – Łukasiewicza – Bolesława Chrobrego (powrót: Grochowska) – al. Beliny-Prażmowskiego – al. Powstania Warszawskiego – Rondo Grzegórzeckie. Linia będzie kursować w dni powszednie w roku szkolnym z częstotliwością co 15 minut przez cały dzień;
Brak słów... skandal.

toja
Znawca
Posty: 21
Rejestracja: 3 lis 2014, o 20:17

Komunikacja miejska w 2020 roku

#659 Post autor: toja » 27 sie 2020, o 23:01

Powrót do czasów sprzed ok. 30 lat. Dokładnie po tej trasie kursowała linia Nr 160. Kilka lat później przedłużono ją do Pl. Boh. Getta. Była coraz bardziej oblegana. Aż wreszcie po kolejnym okresie połączono ją z linią 184.W chwili obecnej aż żal patrzyć jak traktuje się pasażerów. W zeszłym roku obłożenie a co za tym idzie i częstotliwość była dobra. No cóż. Pasażerowie muszą znaleźć i znajdą inne rozwiązanie. Zarządca komunikacją coraz bardziej mnie zaskakuje. Mam wrażenie, że chyba nie ma pojęcia o KM i potokach w Krakowie. Czyżby nie był z tego miasta?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7632
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2020 roku

#660 Post autor: Locutus » 28 sie 2020, o 08:17

Nie sposób się nie zgodzić. Zmiana na której wszyscy tracą i nikt nie zyskuje.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”