Komunikacja miejska w 2020 roku
Moderator: Moderatorzy
Komunikacja miejska w 2020 roku
Bardzo trudno*
Mają różne godziny kursowania i częstotliwości... Prędzej 1 i 20 a 2 oraz 6 na CK. Tylko wtedy na 2 będzie można puścić ten wagonik co z choinkami dookoła plant jeździł, akurat obok motorniczego zmieści się ta jedna jedyna osoba kochająca tę konkretną uniwersalną relację i nie mogąca bez niej żyć. Żeby dać życie 2 można ją puścić na Bronowice ewentualnie, w celu zapewnienia dojazdu na UEK studentom z DS Fafik, ale to też będzie znikomy potok. Ale przynajmniej potok Bronowice - Bagatela dostanie dodatkowego zapychacza, a ich nigdy mało
Mają różne godziny kursowania i częstotliwości... Prędzej 1 i 20 a 2 oraz 6 na CK. Tylko wtedy na 2 będzie można puścić ten wagonik co z choinkami dookoła plant jeździł, akurat obok motorniczego zmieści się ta jedna jedyna osoba kochająca tę konkretną uniwersalną relację i nie mogąca bez niej żyć. Żeby dać życie 2 można ją puścić na Bronowice ewentualnie, w celu zapewnienia dojazdu na UEK studentom z DS Fafik, ale to też będzie znikomy potok. Ale przynajmniej potok Bronowice - Bagatela dostanie dodatkowego zapychacza, a ich nigdy mało
Komunikacja miejska w 2020 roku
Może troszeczkę godziny tak ale częstotliwości? Pierwszy raz słyszę.PiVoSH92 pisze:Bardzo trudno*
Mają różne godziny kursowania i częstotliwości...
A to, że taka "2+6" może pojedzie te 2 godziny dłużej na Kurdwanów to chyba sama zaleta. Prawda?
Komunikacja miejska w 2020 roku
Miałem na myśli 1 i 6, bo z tego co pamiętam do 1 domyślnie jeździ co 7,5 minuty przecież 0_0 a 2 i 6 owszem, miałoby też sens łączyć, ale wtedy mamy dwie mocne linie na CK, trochę overkill
Komunikacja miejska w 2020 roku
Przepraszam oczywiście chodziło mi o 2 i 6
Komunikacja miejska w 2020 roku
W 2015 roku zastosowane rozwiązanie które opisałem wcześniej. Co zrobią tym razem - zobaczymy. Sądzę że będą chcieli jak najwięcej linii upchnąć na CK.kucyk pisze:Jeszcze bardziej "2" z "6" co jest bardziej prawdopodobne. Zaś "1" pójdzie do CK. A jakie oszczędności dla miasta z takiej "2+6".Przemekns pisze:1 i 6 łatwo można połączyć
Ale nie odbiegajmy od tematu.
Komunikacja miejska w 2020 roku
Dla lini 52 powinni przywrócić częstotliwość co 5 min. Ona powstała oraz linia 50 jako linie KST i z przeznaczenia ma pełnić rolę szybkiego i sprawnego transportu dla miasta, a żeby był sprawny to musi mieć jak największą liczbę kursów, aby jak najwięcej liczba ludzi mogła się załapać do jednego kursu.
Według mojego zdania powinni przywrócic linię 44, cześto jej używałem to podjechania na Plac Inwalidów spod GK.
Co do podziału taboru to 4,44,52 w 2014N i NGT8, 50 cała w 2014N
Według mojego zdania powinni przywrócic linię 44, cześto jej używałem to podjechania na Plac Inwalidów spod GK.
Co do podziału taboru to 4,44,52 w 2014N i NGT8, 50 cała w 2014N
-
- Inspektor
- Posty: 338
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54
Komunikacja miejska w 2020 roku
"52"'- 28 brygad, "50" - 17 brygad, "4" - bodajże 10 brygad i "44" bodajże 8 brygad. Łącznie mamy 63 brygady, a Pes i NGT8 jest łącznie 62 licząc Newaga i 405N. Przy czym musi być rezerwa co najmniej 4 NGT8 i 4-5 Pes, czyli pozostaje 54-55 tramwajów na 63 brygady. Dodatkowo zabierzesz NGT8 z "18" i "3", a więc Bieżanowianie, pasażerowie z Krowodrzy i Ruczaju (spore potoki Krowodrza - Ruczaj i Krowodrza/Ruczaj - centrum, a przecież i Krowodrza, i Ruczaj to olbrzymie węzły przesiadkowe!) nie zmieszczą się do tramwajów...GoMeZz391 pisze:Co do podziału taboru to 4,44,52 w 2014N i NGT8, 50 cała w 2014N
-
- Miłośnik
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51
Komunikacja miejska w 2020 roku
"18" i "3" powinny całe jeździć w NGT8/Lajkonikach... ale która linia nie powinna? Chyba tylko "2", "16" i "21"
Tak to jest jak się ma w cholerę krótkiego taboru i się go sukcesywnie nie wymienia na dłuższy...
Tak to jest jak się ma w cholerę krótkiego taboru i się go sukcesywnie nie wymienia na dłuższy...
Komunikacja miejska w 2020 roku
Remont trasy do Salwatora się tak przeciąga, że kto wie czy wpierw nie oddadzą Trasy Łagiewnickiej. A wtedy "6" może mieć inną formę niż obecnie.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Komunikacja miejska w 2020 roku
Nie no, masz oczywiście rację, sprawność przekraczająca 80% jest nie do osiągnięcia w wypadku Krakowiaków…pasazer_mobilisu pisze:@Locutus a nie braknie tych Pes na "4" i "52"? 10 brygad na "4" i 20 na "52" wychodzi 30/36 - nie wiem czy tyle sprawnych Pes jest w stanie codziennie wyjeżdżać, jeszcze jest Protramik ale z nim też różnie bywa - dlatego obawiam się że na "52" liczyć możemy jedynie na mieszane 32m/42m, ale to wciąż lepsze niż to co jest teraz.
Racja.pasazer_mobilisu pisze: Tango Lajkoniki sprawdzą się lepiej niż E1+C3, nie są dłuższe ale są szersze i jednoprzestrzenne, a wymiana pasażerów przez brak schodów będzie trwała krócej, dodatkowo nie powinny być tak mułowate jak składy wiedeńskie, więc jest szansa że odstępy między brygadami będą równiejsze niż teraz.
Fakt, że trasą pięćdziesiątki w szczycie już dobry rok z hakiem nie jeździłem… Ostatnio jak mi się zdarzyło, to jeszcze było tak, że NGT6 były nabite jak puszki z sardynkami, NGT8 bardzo ładnie zapełnione, ale w pesach był ogromny luz (za to jak zdarzyło mi się pesą na 52 jechać, to aż zaskoczony byłem, że tak pojemny tramwaj może być tak zaprany)… Miasto to jednak żywy twór i może zapełnienia wzrosły? Alternatywne wyjaśnienie jest takie, że przetłoczone NGT8 to NGT8 jadące zaraz po niezabieralnej brygadzie NGT6 i de facto zgarniające pasażerów poprzedniego kursu...pasazer_mobilisu pisze: Jeśli dobrze pamiętam ktoś pisał też o tym że NGT8 na "50" mimo f5 bywają zatłoczone, może więc zostawienie tam kilku Krakowiaków nie jest złym pomysłem.
Sęk w tym, że o ile mi wiadomo, z budową Trasy Łagiewnickiej też są problemy i też się przeciągnie…Kaszmir pisze:Remont trasy do Salwatora się tak przeciąga, że kto wie czy wpierw nie oddadzą Trasy Łagiewnickiej. A wtedy "6" może mieć inną formę niż obecnie.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Komunikacja miejska w 2020 roku
Pragnę zaznaczyć, że trochę dłuższego taboru można by było uzyskać łącząc 105Na w trójskłady zamiast obecnych dwuskładów. Myślę, że np. na taką 52 byłoby to całkiem akceptowalne rozwiązanie zamiast obecnych brygad E1+C3.Wonsz_w_pomidorach pisze:"18" i "3" powinny całe jeździć w NGT8/Lajkonikach... ale która linia nie powinna? Chyba tylko "2", "16" i "21"
Tak to jest jak się ma w cholerę krótkiego taboru i się go sukcesywnie nie wymienia na dłuższy...
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Komunikacja miejska w 2020 roku
Podpisuję się obiema rękami pod Twoją wypowiedzią, Bayer. Sam pisałem o tym wielokrotnie.
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Komunikacja miejska w 2020 roku
Podróżuję "50" na środkowym odcinku trasy. Wydaje mi się, że to linia o bardzo zróżnicowanych napełnieniach - większość pojazdów jest porządnie zapełnionych, ale zdarzają się kursy luźne (mniej niż połowa miejsc zajętych w Krakowiaku) jak i maksymalnie przepełnione (pasażerowie niemieszczący się w Krakowiaku). Oczywiście to kwestia pory dnia i ewentualnych opóźnień. Wg mnie miks tramwajów 32- i 43-metrowych jest odpowiedni na tę trasę. W NGT6 bywa bardzo przytulnie.
-
- Miłośnik
- Posty: 105
- Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51
Komunikacja miejska w 2020 roku
Jasne, że idealnie byłoby wyeliminować NGT6 z "50", bo czasami (często?) niewyrabia. Ale mając częstotliwość kursowania na poziomie 5 minut niezabieralność nie jest AŻ TAK kluczową kwestią do zwalczenia. Linie f7,5 (czy f15) ze zbyt krótkim taborem - to jest prawdziwy problem w obecnej sytuacji. Moim zdaniem.
Komunikacja miejska w 2020 roku
Od dłuższego czasu tabor 40m wyjeżdża w ilości 29/30 brygad w dni robocze.pasazer_mobilisu pisze:a nie braknie tych Pes na "4" i "52"? 10 brygad na "4" i 20 na "52" wychodzi 30/36 - nie wiem czy tyle sprawnych Pes jest w stanie codziennie wyjeżdżać, jeszcze jest Protramik ale z nim też różnie bywa
"4" - 9x 2014N + 1x 405N
"50" - 7/8 x 2014N
"52" - 12/13 x 2014N
Według mojej wiedzy obecnie jest tak: "4/52", "5", "9", "70", "49"obserwator pisze:Pomysł ciekawy, na pewno lepszy niż wzmacnianie najsłabszej linii na Mogilskiej jaką jest 9.
W szczycie popołudniowym również w Czyżynach -> Piastów zdarzają się kursy w których można jechać przytulonym do drzwi.Kaszmir pisze:Dla osób chcących ciąć "52":https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... 459995705152 jadąc od os. Piastów już na wysokości Czyzynskiego jest full. 14 na wysokości Dabia nie ma czym oddychać.
Co do samego obłożenia w pojazdach w szczycie popołudniowym przy Rondzie Mogilskim -> AWF - w czwartek w godzinach (15:39 - 15:53) zanotowałem dwa niezabierane kursy
linia "4-09" - 15:39 oraz linia "52" - 15:53.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2020, o 12:12 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG