Komunikacja miejska w 2020 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Komunikacja miejska w 2020 roku

#151 Post autor: PiVoSH92 » 10 sty 2020, o 20:19

Bardzo trudno*
Mają różne godziny kursowania i częstotliwości... Prędzej 1 i 20 a 2 oraz 6 na CK. Tylko wtedy na 2 będzie można puścić ten wagonik co z choinkami dookoła plant jeździł, akurat obok motorniczego zmieści się ta jedna jedyna osoba kochająca tę konkretną uniwersalną relację i nie mogąca bez niej żyć. Żeby dać życie 2 można ją puścić na Bronowice ewentualnie, w celu zapewnienia dojazdu na UEK studentom z DS Fafik, ale to też będzie znikomy potok. Ale przynajmniej potok Bronowice - Bagatela dostanie dodatkowego zapychacza, a ich nigdy mało

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Komunikacja miejska w 2020 roku

#152 Post autor: kucyk » 10 sty 2020, o 20:25

PiVoSH92 pisze:Bardzo trudno*
Mają różne godziny kursowania i częstotliwości...
Może troszeczkę godziny tak ale częstotliwości? Pierwszy raz słyszę. :rotfl:
A to, że taka "2+6" może pojedzie te 2 godziny dłużej na Kurdwanów to chyba sama zaleta. Prawda? :xP

PiVoSH92
Specjalista
Posty: 296
Rejestracja: 9 gru 2016, o 18:59

Komunikacja miejska w 2020 roku

#153 Post autor: PiVoSH92 » 10 sty 2020, o 20:33

Miałem na myśli 1 i 6, bo z tego co pamiętam do 1 domyślnie jeździ co 7,5 minuty przecież 0_0 a 2 i 6 owszem, miałoby też sens łączyć, ale wtedy mamy dwie mocne linie na CK, trochę overkill

Przemekns
Specjalista
Posty: 173
Rejestracja: 24 sie 2017, o 20:19
Lokalizacja: Prądnik Biały

Komunikacja miejska w 2020 roku

#154 Post autor: Przemekns » 10 sty 2020, o 20:40

Przepraszam oczywiście chodziło mi o 2 i 6

Awatar użytkownika
Sorig
Dyspozytor
Posty: 733
Rejestracja: 17 sty 2014, o 13:54
Lokalizacja: Kraków-Bronowice

Komunikacja miejska w 2020 roku

#155 Post autor: Sorig » 10 sty 2020, o 21:04

kucyk pisze:
Przemekns pisze:1 i 6 łatwo można połączyć
Jeszcze bardziej "2" z "6" co jest bardziej prawdopodobne. Zaś "1" pójdzie do CK. A jakie oszczędności dla miasta z takiej "2+6". :hihi:

Ale nie odbiegajmy od tematu. :)
W 2015 roku zastosowane rozwiązanie które opisałem wcześniej. Co zrobią tym razem - zobaczymy. Sądzę że będą chcieli jak najwięcej linii upchnąć na CK.

GoMeZz391
Moderator fb pkk
Posty: 303
Rejestracja: 28 lis 2015, o 14:49
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2020 roku

#156 Post autor: GoMeZz391 » 10 sty 2020, o 21:31

Dla lini 52 powinni przywrócić częstotliwość co 5 min. Ona powstała oraz linia 50 jako linie KST i z przeznaczenia ma pełnić rolę szybkiego i sprawnego transportu dla miasta, a żeby był sprawny to musi mieć jak największą liczbę kursów, aby jak najwięcej liczba ludzi mogła się załapać do jednego kursu.
Według mojego zdania powinni przywrócic linię 44, cześto jej używałem to podjechania na Plac Inwalidów spod GK.
Co do podziału taboru to 4,44,52 w 2014N i NGT8, 50 cała w 2014N

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 338
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Komunikacja miejska w 2020 roku

#157 Post autor: Zieleńczanin » 10 sty 2020, o 22:09

GoMeZz391 pisze:Co do podziału taboru to 4,44,52 w 2014N i NGT8, 50 cała w 2014N
"52"'- 28 brygad, "50" - 17 brygad, "4" - bodajże 10 brygad i "44" bodajże 8 brygad. Łącznie mamy 63 brygady, a Pes i NGT8 jest łącznie 62 licząc Newaga i 405N. Przy czym musi być rezerwa co najmniej 4 NGT8 i 4-5 Pes, czyli pozostaje 54-55 tramwajów na 63 brygady. Dodatkowo zabierzesz NGT8 z "18" i "3", a więc Bieżanowianie, pasażerowie z Krowodrzy i Ruczaju (spore potoki Krowodrza - Ruczaj i Krowodrza/Ruczaj - centrum, a przecież i Krowodrza, i Ruczaj to olbrzymie węzły przesiadkowe!) nie zmieszczą się do tramwajów...

Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Komunikacja miejska w 2020 roku

#158 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 10 sty 2020, o 22:20

"18" i "3" powinny całe jeździć w NGT8/Lajkonikach... ale która linia nie powinna? Chyba tylko "2", "16" i "21" :lmao:
Tak to jest jak się ma w cholerę krótkiego taboru i się go sukcesywnie nie wymienia na dłuższy... :wall:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2020 roku

#159 Post autor: Kaszmir » 11 sty 2020, o 01:57

Remont trasy do Salwatora się tak przeciąga, że kto wie czy wpierw nie oddadzą Trasy Łagiewnickiej. A wtedy "6" może mieć inną formę niż obecnie.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2020 roku

#160 Post autor: Locutus » 11 sty 2020, o 09:27

pasazer_mobilisu pisze:@Locutus a nie braknie tych Pes na "4" i "52"? 10 brygad na "4" i 20 na "52" wychodzi 30/36 - nie wiem czy tyle sprawnych Pes jest w stanie codziennie wyjeżdżać, jeszcze jest Protramik ale z nim też różnie bywa - dlatego obawiam się że na "52" liczyć możemy jedynie na mieszane 32m/42m, ale to wciąż lepsze niż to co jest teraz.
Nie no, masz oczywiście rację, sprawność przekraczająca 80% jest nie do osiągnięcia w wypadku Krakowiaków…
pasazer_mobilisu pisze: Tango Lajkoniki sprawdzą się lepiej niż E1+C3, nie są dłuższe ale są szersze i jednoprzestrzenne, a wymiana pasażerów przez brak schodów będzie trwała krócej, dodatkowo nie powinny być tak mułowate jak składy wiedeńskie, więc jest szansa że odstępy między brygadami będą równiejsze niż teraz.
Racja.
pasazer_mobilisu pisze: Jeśli dobrze pamiętam ktoś pisał też o tym że NGT8 na "50" mimo f5 bywają zatłoczone, może więc zostawienie tam kilku Krakowiaków nie jest złym pomysłem.
Fakt, że trasą pięćdziesiątki w szczycie już dobry rok z hakiem nie jeździłem… Ostatnio jak mi się zdarzyło, to jeszcze było tak, że NGT6 były nabite jak puszki z sardynkami, NGT8 bardzo ładnie zapełnione, ale w pesach był ogromny luz (za to jak zdarzyło mi się pesą na 52 jechać, to aż zaskoczony byłem, że tak pojemny tramwaj może być tak zaprany)… Miasto to jednak żywy twór i może zapełnienia wzrosły? Alternatywne wyjaśnienie jest takie, że przetłoczone NGT8 to NGT8 jadące zaraz po niezabieralnej brygadzie NGT6 i de facto zgarniające pasażerów poprzedniego kursu...
Kaszmir pisze:Remont trasy do Salwatora się tak przeciąga, że kto wie czy wpierw nie oddadzą Trasy Łagiewnickiej. A wtedy "6" może mieć inną formę niż obecnie.
Sęk w tym, że o ile mi wiadomo, z budową Trasy Łagiewnickiej też są problemy i też się przeciągnie…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Bayer2003
Znawca
Posty: 17
Rejestracja: 9 gru 2019, o 14:38

Komunikacja miejska w 2020 roku

#161 Post autor: Bayer2003 » 11 sty 2020, o 09:59

Wonsz_w_pomidorach pisze:"18" i "3" powinny całe jeździć w NGT8/Lajkonikach... ale która linia nie powinna? Chyba tylko "2", "16" i "21" :lmao:
Tak to jest jak się ma w cholerę krótkiego taboru i się go sukcesywnie nie wymienia na dłuższy... :wall:
Pragnę zaznaczyć, że trochę dłuższego taboru można by było uzyskać łącząc 105Na w trójskłady zamiast obecnych dwuskładów. Myślę, że np. na taką 52 byłoby to całkiem akceptowalne rozwiązanie zamiast obecnych brygad E1+C3.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2020 roku

#162 Post autor: Locutus » 11 sty 2020, o 10:01

Podpisuję się obiema rękami pod Twoją wypowiedzią, Bayer. Sam pisałem o tym wielokrotnie.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

woofcio
Pasażer
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2015, o 01:54

Komunikacja miejska w 2020 roku

#163 Post autor: woofcio » 11 sty 2020, o 11:26

Podróżuję "50" na środkowym odcinku trasy. Wydaje mi się, że to linia o bardzo zróżnicowanych napełnieniach - większość pojazdów jest porządnie zapełnionych, ale zdarzają się kursy luźne (mniej niż połowa miejsc zajętych w Krakowiaku) jak i maksymalnie przepełnione (pasażerowie niemieszczący się w Krakowiaku). Oczywiście to kwestia pory dnia i ewentualnych opóźnień. Wg mnie miks tramwajów 32- i 43-metrowych jest odpowiedni na tę trasę. W NGT6 bywa bardzo przytulnie.

Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Komunikacja miejska w 2020 roku

#164 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 11 sty 2020, o 11:34

Jasne, że idealnie byłoby wyeliminować NGT6 z "50", bo czasami (często?) niewyrabia. Ale mając częstotliwość kursowania na poziomie 5 minut niezabieralność nie jest AŻ TAK kluczową kwestią do zwalczenia. Linie f7,5 (czy f15) ze zbyt krótkim taborem - to jest prawdziwy problem w obecnej sytuacji. Moim zdaniem.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Komunikacja miejska w 2020 roku

#165 Post autor: brovar » 11 sty 2020, o 11:56

pasazer_mobilisu pisze:a nie braknie tych Pes na "4" i "52"? 10 brygad na "4" i 20 na "52" wychodzi 30/36 - nie wiem czy tyle sprawnych Pes jest w stanie codziennie wyjeżdżać, jeszcze jest Protramik ale z nim też różnie bywa
Od dłuższego czasu tabor 40m wyjeżdża w ilości 29/30 brygad w dni robocze.
"4" - 9x 2014N + 1x 405N
"50" - 7/8 x 2014N
"52" - 12/13 x 2014N
obserwator pisze:Pomysł ciekawy, na pewno lepszy niż wzmacnianie najsłabszej linii na Mogilskiej jaką jest 9.
Według mojej wiedzy obecnie jest tak: "4/52", "5", "9", "70", "49"
Kaszmir pisze:Dla osób chcących ciąć "52":
52 jadąc od os. Piastów już na wysokości Czyzynskiego jest full. 14 na wysokości Dabia nie ma czym oddychać.
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... 4599957051
W szczycie popołudniowym również w Czyżynach -> Piastów zdarzają się kursy w których można jechać przytulonym do drzwi.

Co do samego obłożenia w pojazdach w szczycie popołudniowym przy Rondzie Mogilskim -> AWF - w czwartek w godzinach (15:39 - 15:53) zanotowałem dwa niezabierane kursy
linia "4-09" - 15:39 oraz linia "52" - 15:53.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2020, o 12:12 przez brovar, łącznie zmieniany 4 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”