Komunikacja miejska w 2020 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3423
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2020 roku

#1 Post autor: lukaszpdg » 19 lis 2019, o 15:59

23 mln zł więcej na komunikację. Nie będzie cięć?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/23-ml ... 33057.html
Łukasz Franek uspokaja, że nie powinniśmy spodziewać się w przyszłym roku cięć w komunikacji miejskiej. – Zawsze tak było, że brakowało pieniędzy na transport. W ciągu roku dokonywało się przesunięć i zawsze ratowało się komunikację. Myślę, że tak będzie również w 2020 roku – mówi.

Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Komunikacja miejska w 2020 roku

#2 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 19 lis 2019, o 20:03

Idą podwyżki prądu więc trzeba dosypać grosza na komunikację :]

fkolasa
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 17 maja 2017, o 10:27
Lokalizacja: Kurdwanów

Komunikacja miejska w 2020 roku

#3 Post autor: fkolasa » 20 lis 2019, o 16:36

Po wakacjach też nie mieliśmy się spodziewać cięć - tak twierdził rzecznik ZTP - przekonywał, że nie ma dziury w finansach publicznych. A otrzymaliśmy ciche cięcia i to całkiem spore - wieczory w dni powszednie na wszystkich liniach tramwajowych, skrócone szczyty na liniach autobusowych, znaczne ograniczenie 16, skrócenie 132, 52 w soboty co 20 min (argument o przepustowości Starowiślnej jest chybiony - w tygodniu kursów tam jest więcej). Sory, ale nie wierzę w ani jedno słowo.

PanA
Kierownik
Posty: 969
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Komunikacja miejska w 2020 roku

#4 Post autor: PanA » 20 lis 2019, o 16:51

Wiesz, sprawę w 2020 roku łatwiej będzie ogarnąć przeglądając projekt budżetu. I też bym nie wierzył ich słowom. Ale jednak, miastom takim jak Wrocław czy Warszawa po prostu przez reformę spadnie dynamika wzrostu dochodów, a nie spadną dochody w stosunku do poprzedniego roku, więc nie wieszczyłbym katastrofy, bo nie sądzę, aby w Krakowie było gorzej. Natomiast trzeba będzie się martwić, gdy będą chcieli uruchamiać nowe linie czy wzmacniać inne.
W tym roku było gorzej, bo zmiany weszły podczas roku budżetowego i musieli się przygotować robiąc przełożenia między pozycjami w budżecie.
Nie oszukujmy się, cięcia w wozokilometrach spowodował wzrost kosztów na rynku, teraz raczej powinni być przygotowani, że spadków nie będzie, zwłaszcza że koniec perspektywy unijnej się zbliża wielkimi krokami.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Impuls
Dyrektor
Posty: 1524
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2020 roku

#5 Post autor: Impuls » 23 lis 2019, o 20:35

Czy w związku z wygaszeniem Wielkiego Pieca będą zmiany komunikacji pod Kombinatem? Może część linii trzeba przetrasować np. 22 czy 44.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1401
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Komunikacja miejska w 2020 roku

#6 Post autor: pasazer_mobilisu » 23 lis 2019, o 21:39

A to 44 i 22 nie są skierowane pod Kopiec Wandy tylko dlatego że nie mają gdzie wcześniej zawrócić? Tyle razy ile byłem na Mrozowej czy na Kopcu Wandy miałem wrażenie trafienia na totalne pustkowie, chyba że w innych porach są tam jakieś większe potoki pasażerskie?

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Komunikacja miejska w 2020 roku

#7 Post autor: Kitek » 24 lis 2019, o 12:04

Impuls pisze:Czy w związku z wygaszeniem Wielkiego Pieca będą zmiany komunikacji pod Kombinatem? Może część linii trzeba przetrasować np. 22 czy 44.
Tylko dokąd przetrasować skoro te linie muszą docierać do Placu Centralnego a na B1 mieszka sporo ludzi? Na Ptaszyckiego torowisko jest w stanie agonalnym a wykonywanie "rundy honorowej" od PC w kierunku Ronda Kocmyrzowskiego mija się z celem.

ds
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 29 sty 2013, o 13:00
Lokalizacja: NH

Komunikacja miejska w 2020 roku

#8 Post autor: ds » 24 lis 2019, o 12:21

Impuls pisze:Czy w związku z wygaszeniem Wielkiego Pieca będą zmiany komunikacji pod Kombinatem? Może część linii trzeba przetrasować np. 22 czy 44.
A dlaczego miałyby być?

Ja nadal nie rozumiem, czemu wszyscy twierdzą, że huta zostanie zamknięta i myślą, że nikt tam nie będzie pracował. Przecież jest jeszcze np. walcownia, która była niedawno modernizowana, z tego co pamiętam i nie słyszałem żadnej pogłoski o jej zamknięciu. Są spółki, z których część zapewne przetrwa, wreszcie, w okolicy Łowińskiego jest trochę firm, których działanie nie zależy od działania huty. Owszem, zatrudnienie spadnie, ale jednak nie aż tak znacząco. Ponadto, jak już było wspominane - tramwaje akurat obsługują również naprawdę ważny przystanek Struga, z którego korzysta wielokrotnie więcej mieszkańców jego okolicy niż będzie mniej pracowników huty, a wcześniej innej pętli nie ma - czemu mieliby cierpieć przez coś tak mało istotnego? Myślę, że ew. można się spodziewać jakichś korekt w komunikacji autobusowej (skrócenie połowy kursów szczytowych 139 gdzieś w okolice Bulwarowa-PC? Może skrócenie w podobny sposób 172? Może jakieś kombinacje z rzadziej kursującymi liniami?), ale tramwaje powinny zostać jak są, bo już od dawna ich główną funkcją nie było dowożenie do kombinatu.

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Komunikacja miejska w 2020 roku

#9 Post autor: Zieleńczanin » 24 lis 2019, o 13:02

Powinno się wg mnie wrócić do projektu pętli "Zalew Nowohucki" Cukra, był naprawdę niezły...

Impuls
Dyrektor
Posty: 1524
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2020 roku

#10 Post autor: Impuls » 24 lis 2019, o 13:33

Skierowanie linii 44 do Ronda Hipokratesa od PC może dać więcej korzyści niż strat. Stworzą się nowe relacje i połączenia dla mieszkańców Zgody i os. Kolorowe i pracowników Koncernu Tytoniowego. Takie 44 będzie jechać z Ronda Hipokratesa do Ronda Mogilskiego dokładnie tyle samo co linia 14 przez Dąbie. W obecnej sytuacji na Struga i pod Kombinatem 4 powinna spokojnie wystarczyć. Zresztą przez ostatni tydzień 44 nie było i nikt alarmu nie zgłaszał na zatłoczenie w 4-ce. Czas przejazdu z Placu Centralnego do Ronda Hipokratesa jest podobny jak do pętli Kopiec Wandy. Podobna jest ilość wzk. Od Kombinatu do Kopca Wandy kompletnie nikt nie jeździ o czym wszyscy wiedzą. Brakuje planowanej pętli pod Kombinatem ale póki co nie będzie realizowana. Zatem taka zmiana jest możliwa w każdej chwili.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Komunikacja miejska w 2020 roku

#11 Post autor: NowaHutaWschód » 24 lis 2019, o 14:15

Tak wlasciwie jaki byl cel stworzenia petli Pod Kopcem? Bo chyba poza sytuacjami awaryjnymi nie miala ona zadnego sensu. Rownie dobrze mozna bylo wybudowac petle na byle jakiej lace w Krakowie z dala od gestego zabudowania i efekt bylby taki sam.
Polska Kibolska

ds
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 29 sty 2013, o 13:00
Lokalizacja: NH

Komunikacja miejska w 2020 roku

#12 Post autor: ds » 24 lis 2019, o 16:42

Impuls pisze:Skierowanie linii 44 do Ronda Hipokratesa od PC może dać więcej korzyści niż strat.
Właśnie jedyne co przyszło mi na myśl, to że tą linię można by tylko gdzieś "przepchnąć". Z tym, że nie sądzę aby linia w takiej relacji cieszyła się jakimś przesadnym powodzeniem - kto pracuje w zakładach tytoniowych z okolic R. Hipokratesa, czy DH Wanda jeździ na Czyżyńskie (wiem, bo sam pracowałem i tak jeździłem) i biorąc pod uwagę ilość linii w poszczególnych reakcjach nie będzie się bawił w jeżdżenie 44. Jedyne co taka zmiana mogłaby wg mnie przynieść, to pretekst do ostatecznego zaorania 16. Bardziej spodziewałbym się jej powrotu na Ptaszyckiego, żeby w szczycie wzmacniać 10 (chwilowo 70).

Wonsz_w_pomidorach
Miłośnik
Posty: 105
Rejestracja: 28 paź 2019, o 20:51

Komunikacja miejska w 2020 roku

#13 Post autor: Wonsz_w_pomidorach » 24 lis 2019, o 17:09

A wiadomo coś może na temat remontu Zwierzynieckiej i pętli Salwator?

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Komunikacja miejska w 2020 roku

#14 Post autor: Kitek » 24 lis 2019, o 17:39

Impuls pisze:Skierowanie linii 44 do Ronda Hipokratesa od PC może dać więcej korzyści niż strat.
Bardziej mi się podoba koncepcja połączenia "16" z "22" na Placu Centralnym o której wspominałeś 2 miesiące temu niż skierowanie "44" na Bieńczyce.
NowaHutaWschód pisze:Tak wlasciwie jaki byl cel stworzenia petli Pod Kopcem? Bo chyba poza sytuacjami awaryjnymi nie miala ona zadnego sensu.
Pierwotnie taką rolę spełniała, ale wraz ze zmianami w Hucie i spadkiem zatrudnienia (oraz oszczędnościami) zaczęto skracać linie huckie tamże (najpierw "20", potem "17" a teraz "16").

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Komunikacja miejska w 2020 roku

#15 Post autor: NowaHutaWschód » 24 lis 2019, o 17:50

Szkoda ze nikt nie pomyślał o dalszej przyszlosci i nie pociagnieto torowiska Igolomska dalej i wybudowaniu nowej petli w okolicach ul. Wyciaskiej lub chociaz przy ul. Szymanskiego, zamiast reanimowac trupa na Pleszowie ktory i tak nic nie zmienił.
Polska Kibolska

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”