Rozkłady powakacyjne 2019

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rozkłady powakacyjne 2019

#76 Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2019, o 16:31

50, 139, 159, 172, 501
od 21.09.2019
Zmiany rozkładów jazdy

Szanowni Pasażerowie,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 21.09.2019 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

* linia 50 - zostanie przywrócone kursowanie z częstotliwością co 5 minut w dni powszednie w godzinach szczytu;
* linia 139 - zostanie przywrócone kursowanie z częstotliwością co 7,5 minuty w dni powszednie w godzinach szczytu;

Przywrócenie kursowania linii 429 oraz pełnej częstotliwości kursowania linii 502 i 503 planowane jest od dnia 30.09.2019 r.

Jednocześnie informujemy, że od dnia 21.09.2019 r. zostaną wprowadzone następujące korekty rozkładów jazdy:

* linie 139, 159, 501 - korekta godzin odjazdów w soboty i dni świąteczne, mająca na celu poprawę koordynacji odjazdów między liniami kursującymi do końcówki Chełmońskiego Pętla;
* linia 172 - zmiana godziny odjazdu z pętli Bronowice Małe w dni powszednie z godz. 20:53 na godz. 20:56.
http://kmkrakow.pl/

PanA
Dyrektor
Posty: 1015
Rejestracja: 8 lip 2015, o 11:07

Rozkłady powakacyjne 2019

#77 Post autor: PanA » 20 wrz 2019, o 19:11

kot_feliks pisze:W sumie to odnośnie komunikacji wewnątrz NH nie wiem, czy najlepsze faktycznie nie byłoby w ogóle wycięcie w pień 16, a w zamian wydłużenie nawet takiego '502' w rejon stadionu Hutnika oraz wzmocnienie '123' (nawet jedynie na odcinku "huckim").

Obecny układ z droższym "super" tramwajem, który jeździ w okrojonych godzinach i wozi powietrze, w zamian za lepszą siatkę częstszych połączeń autobusowych, jest lekko do bani, szczególnie poza godzinami szczytu.
Dobra - tylko o ile naprawdę droższy jest tramwaj, bez kosztów księgowych. Jednak 16 używa istniejącej infrastruktury i wagonów, więc to nie są jakieś wielkie do poniesienia koszty. A z autobusami? Może stawka za wzkm niższa, ale jakie naprawdę oszczędności byłyby z racji przeniesienia na autobusy uwzględniając to, że są dwie różne trakcje, sposoby podróżowania, wygospodarowanie pojazdów, nowi kierowcy itd.?
Gdyby faktycznie WSZYSTKIE relacje wewnątrz NH zamienić na autobus (np. gdyby zamknięto odnogę do Pleszowa zamiast przebudowywać i jak byłaby kazja do wywalenia jednocześnie 16 oraz 21, to sprawa byłaby łatwa do rozwiązania), to może wyszłoby taniej, ale teraz...
PanA pisze:Poza tym Kraków trafił w taki dół, że realna poprawa sytuacji w KM wymagałaby naprawdę dużych nakładów i mało prawdopodobne, by wzmocnienia na liniach przyciągnęły NOWYCH pasażerów.
Wiesz co, wszystko zależy raczej od tego, gdzie mieszkasz, bo przykładowo ja oceniam KMK w Krakowie naprawdę całkiem dobrze.
Wszystko zależy od wszystkiego. I nie jest. Pod jakim względem chcesz, to proszę bardzo.
Tam, gdzie mało ludzi - słaba KM. Tam, gdzie dużo ludzi, przeciążenie ciągów. Awaryjne tramwaje, tory w złym stanie, niedobór długich tramwajów, brak synchronizacji czy choć wspólnego taktu między WSZYSTKIMI NAJWAŻNIEJSZYMI liniami. I przesiadki tragiczne prawie wszędzie.
Oczywiście nie jest to aż trzeci świat, ale jednak postkomuną trąci. Żeby zrobić z tego komunikację na europejskim poziomie, potrzebne byłyby miliardy.
Popatrz na Warszawę, też nie jest idealna, ale naprawdę jest bardzo dobrym systemem chwalonym i z zewnątrz, i wewnątrz (czyli nie tylko w Warszawie trawa jest bardziej zielona niż we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu - ale też w drugą stronę, dla warszawiaków trawa w Warszawie nadal zieleńsza niż w pozostałych miastach). A jakie środki tam włożono? I nie mówię o metrze, a o samych tramwajach i autobusach.

Co do peryferiów, to też mówiłem o tym fakcie na wiele sposobów - roszczenia wielu forumowiczów, żeby np. wszystko nawet na największych zadupiach jeździło co 20 minut itd. bardzo krytykowałem i wykładałem wręcz głupotę tego (no po prostu brak praktycznej możliwości). I dlatego podoba mi się we Wrocławiu rzecz trudna do spotkania gdziekolwiek w Europie - że w zasadzie wszystkie linie miejskie są całodzienne, co wkurzało mnie "nawet" w zachodnich miastach, że peryferyjne linie kończyły kursowanie np. o 20 i dojazd do domu był utrudniony lub wręcz trzeba było iść te 2 km więcej.
I same różnice w takcie też.

Tutaj Kaszmir mówi o tramwajach w jakimś mieście często kursujących, ale już nie zająknie się, że w wielu miastach bywa trochę linii autobusowych obsługiwanych dość rzadko np. przegubem co pół godziny.
MKM-owie to jednak wielkie: xD

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7633
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozkłady powakacyjne 2019

#78 Post autor: Locutus » 21 wrz 2019, o 09:23

PanA pisze:Tutaj Kaszmir mówi o tramwajach w jakimś mieście często kursujących, ale już nie zająknie się, że w wielu miastach bywa trochę linii autobusowych obsługiwanych dość rzadko np. przegubem co pół godziny.
To jest totalna patologia, bo w sytuacji występowania potoków w sam raz na przeguba raz na pół godziny powinno się puścić autobus standardowy co piętnaście minut…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 565
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Rozkłady powakacyjne 2019

#79 Post autor: obserwator » 21 wrz 2019, o 10:59

Locutus pisze:
PanA pisze:Tutaj Kaszmir mówi o tramwajach w jakimś mieście często kursujących, ale już nie zająknie się, że w wielu miastach bywa trochę linii autobusowych obsługiwanych dość rzadko np. przegubem co pół godziny.
To jest totalna patologia, bo w sytuacji występowania potoków w sam raz na przeguba raz na pół godziny powinno się puścić autobus standardowy co piętnaście minut…

Pozdrawiam!
LOKI
Czy u nas w Tyńcu sytuacja nie wygląda podobnie?

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7633
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozkłady powakacyjne 2019

#80 Post autor: Locutus » 22 wrz 2019, o 11:23

W międzyszczycie i wieczorami dnia powszedniego – owszem, jak najbardziej wygląda. Podobnież na linii 484… Parę innych przykładów pewnie też by się dało znaleźć jakby się dobrze zastanowić...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Milosnik_2006
Znawca
Posty: 16
Rejestracja: 22 wrz 2019, o 13:13

Rozkłady powakacyjne 2019

#81 Post autor: Milosnik_2006 » 22 wrz 2019, o 14:25

Według mnie po wakacjach straciły osoby jeżdżące na Kampus z np. Krowodrzy, którzy mają dwa razy rzadziej 18.
„W ZTP popularną rozrywką jest rozwieszanie plakatu z numerami linii autobusowych i tramwajowych a następnie rzucanie w niego strzałkami. Na którą linię padnie, tę tniemy/likwidujemy.”

Adrian14
Miłośnik
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2018, o 16:55

Rozkłady powakacyjne 2019

#82 Post autor: Adrian14 » 22 wrz 2019, o 20:21

Przecież to tylko spowodowane remontem Krakowskiej. Po remoncie zapewne wróci do f7.5. Druga kwestia to akurat jeśli ktoś jedzie z Krowodrzy zawsze ma opcję w postaci 194, a na dalszym odcinku jest często jeżdżące 52 zaś od Stradomia mają 72.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Rozkłady powakacyjne 2019

#83 Post autor: Kaszmir » 23 wrz 2019, o 11:22

obserwator pisze:Czy u nas w Tyńcu sytuacja nie wygląda podobnie?
Locutus pisze:W międzyszczycie i wieczorami dnia powszedniego – owszem, jak najbardziej wygląda. Podobnież na linii 484… Parę innych przykładów pewnie też by się dało znaleźć jakby się dobrze zastanowić...
Też uważam, że w wielu przypadkach przegubowiec co 30-40 minut to absurd, aczkolwiek nie jestem pewny czy podane przykłady są najtrafniejsze.

Tak, "112" do Tyńca jeździ w weekendy co 40 minut w przegubowcach. Pamiętajmy jednak, że tak na ponad 80% trasy pokrywa się ze "162". Tu wg mnie większy problem to dwukrotnie rzadsze ~f na "162", przez co w weekendy takt wynosi 20+20+40. Gdyby "162" dostało pełne ~f=40 (z tego co wiem były nawet takie prośby mieszkańców), to wtedy byłaby pełna synchronizacja i na większości trasy autobus odjeżdżałby co 20 minut.

Podobnie wcale nie najgorsze byłoby ~f=40 zamiast 60 na "203" - wtedy też można by je skoordynować ze "112" w Tyńcu. Oczywiście linie te jadą w różne strony, jednak wiele osób potrzebuje po prostu wydostać się z Tyńca do centrum a trasa przez Czerwone Maki wbrew pozorom wychodzi ledwie parę minut dłużej. W sumie, takie "203" można by też skoordynować ze "162" tak by linia aglo przyjeżdżała tuż przed nim, umożliwiając przesiadkę "203" -> "162" czyli de facto jazdę po pełnej trasie "112".

Co do "484", to przecież jest to wariant linii bazowej a "184+484" jeździ w weekendy co 24 minuty. Fakt, że tu powinno być ~f=20 (do dziś zastanawiam się jak to się stało, że dyr. Sapoń który naprawił synchronizację w wielu punktach miasta, przegapił akurat "184") jednak to temat na inną dyskusję. Natomiast na odcinku swoszowickim nie ma potoków na przeguba co te 40 minut i tam taki wóz w soboty jeździ tylko dlatego, że nie da się przecież zmniejszyć autobusu "po drodze". Dość powiedzieć, że dawne "155" (które to przecież zwolniło wzkm pod "484") kursowało w weekendy co godzinę, w malutkim taborze.

Lepszym przykładem - choć "archiwalnym" - było wg mnie "503" do Nowego Bieżanowa do 2016, gdy kursowało w weekendy co 40 minut w przegubowcach. Tu faktycznie było to nieporozumienie, bo akurat potoki były na 12-metrowca dwa razy częściej, a do tego ~f=20 umożliwiałoby synchronizację ze "173", "304" czy "164". Na szczęście sprawę wyprostowano :)

ds
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 29 sty 2013, o 13:00
Lokalizacja: NH

Rozkłady powakacyjne 2019

#84 Post autor: ds » 23 wrz 2019, o 14:20

Kaszmir pisze:Ja też je pamiętam. Swoją drogą, jak dokładnie funkcjonowała para "16/46"? Pamiętam, że "16" (Mistrzejowice - Walcownia) zamieniała się w kursy "46" (Mistrzejowice - Plac Centralny) bo w wagonach "46" można było spotkać tablice "16" za siedzeniami, jednak jak to działało dokładnie? Czy "46" było tylko międzyszczytowe? Jaka część kursów "16" zamieniała się w "46"? Jakie miały one obie częstotliwości?
Trochę "odkurzę" temat, bo dużo się tu stało, ale niestety byłem "poza internetem". Akurat "46" chyba był z tej grupy najsłabszy, bo zapewniał tylko szczytowe połączenie Mistrzejowic z Pl. Centralnym, a kursy wykonywały składy stodwójek z "16" właśnie (wiadomo, że coś tam ekstra wyjeżdżało). W ogóle, w porównaniu z dniem dzisiejszym tabor był dość imponujący, bo na "16", "26" i "46" było 2x102, a na "20", "23" i "25" 102 solo. Częstotliwości nie pamiętam niestety, ale chyba wszystko jeździło co 15-20 minut w zależności czy szczyt, czy nie i czy dzień powszedni, czy sobota i święto. W każdym razie jakichś dziwnych wynalazków, typu f-30 sobie nie przypominam. Nie było też nic super-częstego. Taki standard na tamte czasy raczej.

Ktoś tam jeszcze pisał o liniach jadących z Bieńczyckiej w prawo na Pl. Centralny, to tak jeździły (krótko, bo jednak to nie jest popularna relacja, więc się nie przyjęły specjalnie) i "42" (wcześniej), i "14" (później, bo o ile dobrze pamiętam, to z tego "42" wyewoluowała). No ale teraz to już tylko historia i tak jak piszę - obawiam się, że na ten moment do komunikacji w NH wystarczy "21" + autobusy. I to właśnie nad poprawą częstotliwości, synchronizacji i przebiegu linii autobusowych należałoby się skupić oraz oczywiście nad załataniem dziur w rozkładzie "21".

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7633
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozkłady powakacyjne 2019

#85 Post autor: Locutus » 23 wrz 2019, o 19:04

@ Kaszmir - tak, ja wiem, że nie ma na to kasy, ale ciągle uważam, że tam, gdzie dziś jeździ przegubowiec co czterdzieści minut tak naprawdę powinien jeździć autobus standardowy co minut dwadzieścia... Nikogo do przesiadki z samochodu na autobus nie zachęcimy tak żałosnymi częstotliwościami...

BTW - od kiedy na 112 w weekendy też są przeguby, bo ja jeszcze pamiętam jak na tej linii w weekendy kursowały autobusy standardowe (a przeguby tylko w dni powszednie) i zupełnie mi ta promocja taborowa umknęła?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Carol
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

Rozkłady powakacyjne 2019

#86 Post autor: Carol » 25 wrz 2019, o 19:36

Zasłyszana dziś "przypadkowo" :) rozmowa motorniczych na pętli w Pleszowie z której wynikało, że w październiku pojawi się na mieście linia "75". Jeden z motorniczych zastanawiał się co to za linia "75" na której ma pracować w październiku i skąd - dokąd będzie jeździć. Drugi wzruszył ramionami i stwierdził, że pewnie coś nowego wymyślą. Potem się rozjechali i tyle wiem. Może to coś nowego w związku z otwarciem Bronowic, nie mam pojęcia.

Zieleńczanin
Moderator fb pkk
Posty: 320
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Rozkłady powakacyjne 2019

#87 Post autor: Zieleńczanin » 25 wrz 2019, o 20:44

Może będzie to linia Os. Piastów - po trasie 52 - Poczta Główna - po trasie 18 - Krowodrza Górka, z f~15 cały dzień i ew. sobotnimi wzmocnieniami do Towarowego?

Carol
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

Rozkłady powakacyjne 2019

#88 Post autor: Carol » 25 wrz 2019, o 21:24

Zieleńczanin pisze:Może będzie to linia Os. Piastów - po trasie 52 - Poczta Główna - po trasie 18 - Krowodrza Górka, z f~15 cały dzień i ew. sobotnimi wzmocnieniami do Towarowego?
Bardzo możliwe, do tego piątka w numerze w nawiązaniu do linii "5", że łączy Krowodrze z Hutą. Przekonamy się niebawem i oby nie 5 października. Może nie zaskoczą znów komunikatem z dnia na dzień.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Rozkłady powakacyjne 2019

#89 Post autor: kot_feliks » 25 wrz 2019, o 21:43

Wszystko spoko, tylko jak kiedyś z Mogilskiej bardzo łatwo było dojechać pod Bagatelę, tak teraz przejazd w tej relacji to mordęga, bo... praktycznie wszystko skręca w lewo pod dworcem...

- 5/9 - pomijam, bo odbijają na Mogilskim;
- 10 - w lewo w Westerplatte;
- 52 - w lewo w Westerplatte;
- 74 - ... w lewo w Westerplatte...
-.... ok, puśćmy jeszcze 75 w lewo Westerplatte :D
- zostaje 73 z f-15 (no chyba, że ktoś chce zrobić wycieczkę 74 i pojechać dookoła przez pl. WŚW, co często może być szybsze, niż czekanie na 73...).

Niby główna relacja, a f15 w szczycie... lekko niepoważne.

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Rozkłady powakacyjne 2019

#90 Post autor: Kitek » 25 wrz 2019, o 21:45

kot_feliks pisze:Wszystko spoko, tylko jak kiedyś z Mogilskiej bardzo łatwo bīło dojechać pod Bagatelę, tak teraz przejazd w tej relacji to mordęga, bo... praktycznie wszystko skręca w lewo pod dworcem...
Ale będzie jeszcze "44" od 7.10 jadące prosto pod Bagatelę ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”