Komunikacja miejska w 2019 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
brovar
Dyrektor
Posty: 5159
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Komunikacja miejska w 2019 roku

#136 Post autor: brovar » 25 cze 2019, o 15:19

Kaszmir pisze:Po co "72" jedzie aż do Borku?
Skrócona do Łagiewnik.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1438
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 18:09
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#137 Post autor: Impuls » 25 cze 2019, o 23:24

Kaszmir pisze:Po co "72" jedzie aż do Borku? Rozumiem, że chciano utrzymać połączenie Ruczaju z punktem przesiadkowym w Łagiewnikach, jednak czemu "72" jedzie dalej, zamiast kończyć właśnie w Łagiewnikach? I tak będzie pustakiem, i tak. Dla Borku i tak jest to gratis i nic potem nie będzie dane w zamian po likwidacji "72", zresztą w te wakacje dostali częstsze "78" (zwykle "8" na wakacje była ścinana do ~f=20 poza szczytem, teraz jest ~f=10 - chyba jedyna pozytywna zmiana tramwajowa w stosunku do zeszłorocznych wakacji). W komunikacie jest napisane, że remont odbywa się na r. Matecznego, więc zwrotnica wjazdowa na pętli w Łagiewnikach powinna być normalnie czynna.

Naprawdę nie rozumiem. Zewsząd słyszymy, że napięta sytuacja budżetowa, zrobili kolejne okrajanie w Hucie (rok temu przycięto "4+44" względem zeszłych lat, teraz jeszcze dowalono zawieszenie "16"), a tu lekką ręką wyrzuca się pieniądze na pustaka "72".
Obecnie pętla w Łagiewnikach to też tor zjazdowy Kapelanką do zajezdni. Gdyby 72 kończyło w Łagiewnikach blokowałoby tramwaje zjazdowe. Mogliby 72 puścić bez przerwy w Łagiewnikach, ale wtedy na przerwach posiłkowych blokowałyby inne tramwaje na Makach. Tramwaje zjazdowe mogłyby mieć zjazd Kapelanka, Łagiewniki i Rzemieślniczą. To dla MPK jest tor awaryjny. I dlatego 72 jedzie do Borku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#138 Post autor: Kaszmir » 26 cze 2019, o 07:35

Impuls pisze:Obecnie pętla w Łagiewnikach to też tor zjazdowy Kapelanką do zajezdni. Gdyby 72 kończyło w Łagiewnikach blokowałoby tramwaje zjazdowe. Mogliby 72 puścić bez przerwy w Łagiewnikach, ale wtedy na przerwach posiłkowych blokowałyby inne tramwaje na Makach. Tramwaje zjazdowe mogłyby mieć zjazd Kapelanka, Łagiewniki i Rzemieślniczą. To dla MPK jest tor awaryjny. I dlatego 72 jedzie do Borku.
Dzięki. Jest to wyjaśnienie które kupuję i rozumiem.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 16:35
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#139 Post autor: kot_feliks » 26 cze 2019, o 07:52

Ja nie do końca, skoro jest możliwość zjazdu przez Rzemieślniczą. Zresztą, ile jest tych zjazdów... w ciągu dnia?

Na wakacje zawiesza się wszystko, co możliwe, tnie częstotliwość kursowania wszystkich linii, a tu co chwilę tramwaj wozi powietrze, bo gdyby coś chciało zjechać w dzień do zajezdni, to mpk musiałoby mieć pewnie inaczej ustawiony tabor na zajezdni, aby dało się bez problemu zjechać Rzemieślniczą...

brovar
Dyrektor
Posty: 5159
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 02:47
Lokalizacja: - KrK

Komunikacja miejska w 2019 roku

#140 Post autor: brovar » 26 cze 2019, o 11:54

Przecież linia "72" jedzie do Łagiewnik - wczoraj skręcały w kierunku Rzemieślniczej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#141 Post autor: Kaszmir » 26 cze 2019, o 12:05

Jedzie do Łagiewnik awaryjnie z powodu problemów na mijance na trasie do Borku. Natomiast oficjalnie była zaplanowana do Borku, rozkłady zresztą dalej podają trasę właśnie aż do Borku:
http://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL& ... inia=72__2
i chciałem wiedzieć jaki jest powód takiej decyzji ze strony urzędników.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#142 Post autor: Cukier » 26 cze 2019, o 15:56

Kaszmir pisze:
Impuls pisze:Obecnie pętla w Łagiewnikach to też tor zjazdowy Kapelanką do zajezdni. Gdyby 72 kończyło w Łagiewnikach blokowałoby tramwaje zjazdowe. Mogliby 72 puścić bez przerwy w Łagiewnikach, ale wtedy na przerwach posiłkowych blokowałyby inne tramwaje na Makach. Tramwaje zjazdowe mogłyby mieć zjazd Kapelanka, Łagiewniki i Rzemieślniczą. To dla MPK jest tor awaryjny. I dlatego 72 jedzie do Borku.
Dzięki. Jest to wyjaśnienie które kupuję i rozumiem.
A ja nie kupuję i nie rozumiem. Nawet jeśli z jakichś powodów zjeżdżanie przez Rzemieślniczą jest be i koniecznie trzeba od Brożka, to w skali dnia kursów zjazdowych jest znacznie mniej niż kursów "72", więc niech te zjazdy jeżdżą przez Borek jako PT - o ile akurat tor w Łagiewnikach będzie zajęty - a na pewno nie będzie zawsze.

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3309
Rejestracja: 26 maja 2015, o 16:08
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#143 Post autor: lukaszpdg » 26 cze 2019, o 16:13

No i zmienili. Czyli jednak da się odkręcić tylko kilka śrub.

Linia 752:
„Rondo Grunwaldzkie” – w obu kierunkach na pasie A+T;

hlsd
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 08:55

Komunikacja miejska w 2019 roku

#144 Post autor: hlsd » 26 cze 2019, o 22:18

Bardzo fajnie, że się zdecydowali to zmienić. Jeszcze jakby się 184 udało się wrzucić na pas A+T to byłoby super, ale to już wymagałoby albo zmian na Grunwaldzkim, albo demontażu części separatorów na początku mostu, a to mogłoby skłonić co bardziej bezczelnych kierowców do wjeżdżania tam.

Co do zjazdów przez Rzemieślniczą to polecam spojrzeć na mapy google'a. Tam jak jest korek to ustawia się w 2 rzędy, jeden mniej więcej stoi na torach w kierunku Wadowickiej, a drugi na połowie torów w kierunku zajezdni. I o ile wyjazdy z zajezdni nie powodują jakichś dziwnych zjawisk, blokowania torów itd., to skręt w lewo w Rzemieślniczą powoduje zablokowanie przejazdu tramwajów wzdłuż Wadowickiej, odcina drogę samochodom stojącym w korku na Rzemieślniczej(więc nie mają jak ustąpić miejsca tramwajowi), kilka minut trwa samo zjechanie tramwaju ze skrzyżowania. Tak to wyglądało jak kilka razy miałem szansę to zobaczyć gdy był korek, jak nie było korka to było ok.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#145 Post autor: Kaszmir » 29 cze 2019, o 16:07

Zamiana tras "62/662" i "608" jest absurdalna - zgadzam się z przedmówcami, że trzeba było po prostu zawiesić "62" i uruchomić "662" cały tydzień. Jednak sprawa ma jeszcze drugie dno, i tu ZTP dał ciała na całej linii.

"62/662" kursuje w weekendy co pół godziny, a "608" tylko co godzinę. Oprócz wiadomej różnicy - Kapelanka, Rondo Grunwaldzkie czy Stradom straciły właśnie połowę kursów w nocy - jest i ta, na którą urzędnicy w ogóle nie zwrócili uwagi. "612" do Tyńca. Linia ta jedzie w odstępie co półtorej godziny, co oznacza że jest na co dzień skoordynowana z kursami "62/662" o 0:00 i 1:30 z Dworca (i analogicznie co półtorej godziny do Dworca). No tak, ale "608" przecież nie ma odjazdu o 1:30 bo jeździ co godzinę!

Słowem, ZTP w ogóle zapomniał o koordynacji z "612"! W efekcie pasażerowie którzy chcą pojechać drugim kursem "612" do Tyńca muszą czekać na Grunwaldzkim... 35 minut (zamiast dotychczasowych 5) :eek:

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2048
Rejestracja: 3 cze 2011, o 17:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Komunikacja miejska w 2019 roku

#146 Post autor: DAMIAN » 29 cze 2019, o 17:40

Kaszmir pisze:Zamiana tras "62/662" i "608" jest absurdalna - zgadzam się z przedmówcami, że trzeba było po prostu zawiesić "62" i uruchomić "662" cały tydzień.
Do tego trzeba dodać, że teraz cała Starowiślna i PBG mają aż trzy linie nocne...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7410
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#147 Post autor: Locutus » 30 cze 2019, o 07:56

@ Kaszmir - pisz do ZTP, na pewno babola poprawią...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 20:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#148 Post autor: Kaszmir » 30 cze 2019, o 10:35

Locutus pisze:@ Kaszmir - pisz do ZTP, na pewno babola poprawią...
Słuszna uwaga. Zgłosiłem - mają to poprawić, prawdopodobnie przesuną odjazdy "612".

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7410
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#149 Post autor: Locutus » 30 cze 2019, o 11:04

Uwielbiam obecny ZTP i obecnego dyrektora.

Taka niesamowita zmiana podejścia – z „ja tu jestem dyrektorem, wygrałem konkurs, mianował mnie prezydent, jestem kompetentny i nie będzie mi obywatel lambda mówił, że wie lepiej jak mam wykonywać swoje obowiązki” na „macie pomysł? wspaniale, warto to przemyśleć i przedyskutować, przecież moja praca polega na tym, by służyć mieszkańcom”...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10899
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#150 Post autor: Cukier » 30 cze 2019, o 14:29

Kaszmir pisze:Zgłosiłem - mają to poprawić, prawdopodobnie przesuną odjazdy "612".
Ja bym był daleki od nazwania tego poprawą. Jedyna poprawa jaka mnie usatysfakcjonuje to "662" na stałej trasie przez wszystkie dni. Co o zgrozo jest rozwiązaniem nie dość, że bez porównania lepszym to jeszcze tańszym. Hańba ZTP i hańba Frankowi że idą w zaparte ze swoim złym rozwiązaniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”