Komunikacja miejska w 2019 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

Komunikacja miejska w 2019 roku

#121 Post autor: Adrian » 22 cze 2019, o 20:06

„Rondo Grunwaldzkie” – w kierunku Starowiślnej za rondem, na jezdni dla ruchu ogólnego (na przystanku dla prywatnych przewoźników przed wjazdem na most), w kierunku Łagiewnik na pasie A+T;
Tak ciężko było zostawić przystanek "Rondo Grunwaldzkie" na pasie A+T w kierunku Starowiślnej? Wycieczek po Rondzie Grunwaldzkim nastał czas :wall: :wall: :wall:
A częstotliwość kursowania linii 752 to jakiś kiepski żart...

fysztof
Specjalista
Posty: 219
Rejestracja: 27 sie 2015, o 09:02

Komunikacja miejska w 2019 roku

#122 Post autor: fysztof » 22 cze 2019, o 20:52

Ja w sumie najbardziej się dziwię, że nie wykorzystano przejazdówki i nie uruchomiono linii obsługiwanej wagonami dwukierunkowymi. Po pierwsze nawet GT8S jest pojemniejszy niż przegub, po drugie z zapewnieniem taboru i prowadzących w czasie wakacji pewnie jest nawet łatwiej niż przy autobusach. Dziesięć lat temu, gdy remontowano skrzyżowanie Dietla-Starowiślna, montowano przejazdówkę i tworzono linię 78 obsługiwaną dwukierunkowcami (do przystanku "św. Sebastiana") - mimo, że przez Dietla od strony Grunwaldzkiego do Stradomskiej i Krakowskiej oraz przez Stradomską i Krakowską kursowały tramwaje. Odcinano więc dosłownie kilkaset metrów torowiska.
Teraz odcina się lekko kilka kilometrów trasy i w dodatku proponuje fatalną organizację zastępczą. Częstotliwość 752 jest niezrozumiała, dodatkowo tramwaj (nazwijmy go roboczo 72) mógłby jechać z Ruczaju do przystanku "Orzeszkowej" nawet kosztem zmniejszenia f na 52 czy 18. Przypuszczam, że taka organizacja przyjęłaby się z większym entuzjazmem, bo pozwoliłaby korzystać z bezpośredniego tramwaju do Ronda Grunwaldzkiego i tam zapewnić przesiadkę - czyli w sumie tak, jak to wiele osób czyni na co dzień!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#123 Post autor: Cukier » 22 cze 2019, o 21:56

Ja wiem że łuki są tu nieco bliżej siebie, ale szkoda że nie robią tego stylem nowohuckich rond. Powinni do oporu tyrać relację Most Grunwaldzki - Stradomska i w między czasie wyremontować krzyżulce prostopadłe i rozjazdy od strony Krakowskiej i D/S. A potem oddać do ruchu Krakowską (na tyle gotową by tramwaje mogły jeździć, resztę mogli by kończyć przy ruchu) i puścić tramwaje tylko w relacji Krakowska - D/S. Wtedy remontować wlot Stradomskiej i Dietla od mostu.

Tylko że tu ktoś zdecydowanie za bardzo się przejął nierozcinaniem samochodowej średnicówki.

hlsd
Miłośnik
Posty: 76
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 09:55

Komunikacja miejska w 2019 roku

#124 Post autor: hlsd » 22 cze 2019, o 22:13

Przecież trasa 752 jest fatalna. Odkąd zaczęto remont Krakowskiej, to Most Grunwaldzki praktycznie cały dzień stoi w korku(bardzo wolnym) od samego ronda grunwaldzkiego włącznie, a już za zwężeniem za mostem idzie dość sprawnie. Puszczenie 752 przez pas A+T skróciło by czas przejazdu o jakieś 5-10 min.
Ciekawy też jestem jak sobie poradzi 194 i 114, jako jedyne bezpośrednie połączenia Ruczaju z Grunwaldzkim i Alejami, teoretycznie można się przesiadać na rondzie Matecznego, ale co zrobią ludzie?

etred
Specjalista
Posty: 193
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Komunikacja miejska w 2019 roku

#125 Post autor: etred » 22 cze 2019, o 22:40

hlsd pisze:teoretycznie można się przesiadać na rondzie Matecznego, ale co zrobią ludzie?
Z dużym prawdopodobieństwem zostaną na przystankach.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#126 Post autor: Locutus » 22 cze 2019, o 22:59

Adrian pisze:Tak ciężko było zostawić przystanek "Rondo Grunwaldzkie" na pasie A+T w kierunku Starowiślnej? Wycieczek po Rondzie Grunwaldzkim nastał czas :wall: :wall: :wall:
(...)
Akurat to jest jedna z niewielu rzeczy w tej linii zastępczej, która IMHO ma sens. No bo na co najczęściej będą się przesiadać ludzie jadący 752 od strony Łagiewnik na Rondzie Grunwaldzkim? Ano na autobusy jadące w stronę Alej Trzech Wieszczów. I do ich przystanku będą mieli bliżej z zaproponowanego przez ZTP dla 752 przystanku niż by mieli z przystanku A+T (gdzie do pokonania byłyby aż cztery przeciwpiechotne światła).

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#127 Post autor: tomta1 » 23 cze 2019, o 08:43

fysztof pisze:Ja w sumie najbardziej się dziwię, że nie wykorzystano przejazdówki i nie uruchomiono linii obsługiwanej wagonami dwukierunkowymi.
Na początku też myślałem o czymś takim:
— 72: Czerwone Maki P+R — Orzeszkowej, f-tyle ile trzeba;
— 18, 52: przez Wadowicką, Starowiślną, f-20;
— 7x: Os. Piastów — jak 52 — Poczta Główna — Plac Wszystkich Świętych — jak 18 — Krowodrza Górka, f-20;

ale:
— kasa: pockm jest droższy od autobusowego wzkm;
— Ruczaj traci 6/h dojazdu bezpośredniego, choć mógłby mieć całkiem przyzwoitą dowozówkę do ATW;
— prawdopodobne jest, że ZDMK będzie chciało wyremontować też to miejsce, na którym jest ograniczenie do 10 km/h po spektakularnej usterce w postaci rozpadnięcia się szyny oporowej – o ile wystarczy na to kasy z bieżącego utrzymania torowisk.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Komunikacja miejska w 2019 roku

#128 Post autor: pjetrek » 23 cze 2019, o 10:22

Locutus pisze: Akurat to jest jedna z niewielu rzeczy w tej linii zastępczej, która IMHO ma sens. No bo na co najczęściej będą się przesiadać ludzie jadący 752 od strony Łagiewnik na Rondzie Grunwaldzkim? Ano na autobusy jadące w stronę Alej Trzech Wieszczów. I do ich przystanku będą mieli bliżej z zaproponowanego przez ZTP dla 752 przystanku niż by mieli z przystanku A+T (gdzie do pokonania byłyby aż cztery przeciwpiechotne światła).
Tylko, że na tym wlocie ronda nie ma akurat przejść dla pieszych :DO a żeby dostać się na przystanek w kierunku ATW trzeba zejść do przejścia podziemnego pod mostem i wyjść z drugiej strony :D

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Komunikacja miejska w 2019 roku

#129 Post autor: Mr. Passenger » 23 cze 2019, o 13:32

pjetrek pisze: Tylko, że na tym wlocie ronda nie ma akurat przejść dla pieszych :DO a żeby dostać się na przystanek w kierunku ATW trzeba zejść do przejścia podziemnego pod mostem i wyjść z drugiej strony
Co i tak jest szybszym rozwiązaniem niż czekanie na zmianę świateł (zwłaszcza, że żeby zdążyć przejść przez którykolwiek z ciągów przejść dla pieszych na Grunwaldzkim trzeba biec lub iść co najmniej bardzo szybkim krokiem)

lukaszpdg
Dyrektor
Posty: 3443
Rejestracja: 26 maja 2015, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#130 Post autor: lukaszpdg » 23 cze 2019, o 16:52

Adrian pisze:Tak ciężko było zostawić przystanek "Rondo Grunwaldzkie" na pasie A+T w kierunku Starowiślnej? Wycieczek po Rondzie Grunwaldzkim nastał czas :wall: :wall: :wall:
Skoro tak ciężko było zostawić, to powiedz jakbyś to zrobił? Przez separatory byś przejechał? Nie. Przystanek zostanie przeniesiony tylko dlatego, że od św. Stanisława jest już zwężenie. Tam gdzie zjeżdżał z torów "662" teraz tam jeżdżą samochody w kierunku ronda.

Ewentualnie można jeszcze zdemontować separatory, ale pewnie tego nie zrobią.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#131 Post autor: Cukier » 23 cze 2019, o 21:08

lukaszpdg pisze:Skoro tak ciężko było zostawić, to powiedz jakbyś to zrobił? Przez separatory byś przejechał? Nie.
Sam sobie odpowiedziałeś, wystarczyło zdemontować separatory. To tylko odkręcenie kilku śrub.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#132 Post autor: Kaszmir » 25 cze 2019, o 09:18

Po co "72" jedzie aż do Borku? Rozumiem, że chciano utrzymać połączenie Ruczaju z punktem przesiadkowym w Łagiewnikach, jednak czemu "72" jedzie dalej, zamiast kończyć właśnie w Łagiewnikach? I tak będzie pustakiem, i tak. Dla Borku i tak jest to gratis i nic potem nie będzie dane w zamian po likwidacji "72", zresztą w te wakacje dostali częstsze "78" (zwykle "8" na wakacje była ścinana do ~f=20 poza szczytem, teraz jest ~f=10 - chyba jedyna pozytywna zmiana tramwajowa w stosunku do zeszłorocznych wakacji). W komunikacie jest napisane, że remont odbywa się na r. Matecznego, więc zwrotnica wjazdowa na pętli w Łagiewnikach powinna być normalnie czynna.

Naprawdę nie rozumiem. Zewsząd słyszymy, że napięta sytuacja budżetowa, zrobili kolejne okrajanie w Hucie (rok temu przycięto "4+44" względem zeszłych lat, teraz jeszcze dowalono zawieszenie "16"), a tu lekką ręką wyrzuca się pieniądze na pustaka "72".

obserwator
Dyspozytor
Posty: 565
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Komunikacja miejska w 2019 roku

#133 Post autor: obserwator » 25 cze 2019, o 09:38

@Kaszmir, niestety od remontu do remontu mamy taką sytuację...
Przypomnę jak z początkiem remontu trasy do Bronowic mieliśmy linię 74, która również była pieniędzmi wyrzuconymi w błoto.
I właśnie tak mogłaby się uzbierać całkiem pokaźna suma...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#134 Post autor: Kaszmir » 25 cze 2019, o 09:41

obserwator pisze:@Kaszmir, niestety od remontu do remontu mamy taką sytuację...
Przypomnę jak z początkiem remontu trasy do Bronowic mieliśmy linię 74, która również była pieniędzmi wyrzuconymi w błoto.
I właśnie tak mogłaby się uzbierać całkiem pokaźna suma...
Oj tak, przy czym "74" było decyzją polityczną, narzuconą przed wyborami. Tymczasem "72" wydaje się być decyzją wyłącznie ZTP.

etred
Specjalista
Posty: 193
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Komunikacja miejska w 2019 roku

#135 Post autor: etred » 25 cze 2019, o 16:10

etred pisze:https://youtu.be/1ypcsSfJM98?t=30
- Czyli tej części pomiędzy ul. Rajską a Teatrem Bagatela nie ruszacie?
- Tej części nie ruszamy.
No i kłamali... https://dziennikpolski24.pl/krakow-toro ... 4-14235543

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”