Komunikacja miejska w 2019 roku
Moderator: Moderatorzy
Komunikacja miejska w 2019 roku
ale teraz udział w loterii "jednotorówka pod ZUSem" weźmie udział jeszcze jedna linia... oprócz 19, 22 i 78 dojdzie jeszcze 72 :-D
Jest zatem szansa, że będzie jeszcze wersja Czerwone Maki - Łagiewniki :-P
Jest zatem szansa, że będzie jeszcze wersja Czerwone Maki - Łagiewniki :-P
-
- Dyspozytor
- Posty: 605
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
- Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
Komunikacja miejska w 2019 roku
http://kmkrakow.pl/
8, 10, 11 13, 17, 18, 19, 22, 52, 62, 70, 72, 73, 78, 608, 662, 752
od 29.06.2019
Przebudowa ul. Krakowskiej wraz z węzłem Stradom - II etap
Szanowni Pasażerowie!
Uprzejmie informujemy, że od dnia 29.06.2019 r. (sobota) rozpocznie się II etap przebudowy ulicy Krakowskiej wraz z węzłem „Stradom”. W tym etapie zostanie całkowicie wyłączony ruch tramwajów na skrzyżowaniu ulic Dietla, Krakowskiej i Stradomskiej, w związku z czym tramwaje nie będą kursować na trasie od skrzyżowania ul. Dietla i Starowiślnej przez ul. Dietla, Monte Cassino i Kapelanka do skrzyżowania z ulicą Grota-Roweckiego.
Przypominamy, że od tego samego dnia zostanie przywrócony ruch tramwajów na ulicach Limanowskiego, Kalwaryjskiej i Wadowickiej.
W dalszym ciągu trwa przebudowa ciągu ulic Królewska – Podchorążych – Bronowicka oraz pozostaje wyłączony ruch tramwajowy do pętli „Walcownia”.
Mając na uwadze powyższe, od dnia 29.06.2019 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:
Linie tramwajowe dzienne:
- linie 4, 6, 8, 10, 13, 17, 20 i 44 – w dalszym ciągu są zawieszone;
- linie 16, 71, 76 i 77 – w dalszym ciągu są zawieszone na okres wakacji szkolnych;
- linie 11 i 19 – zostaną przywrócone na stałe trasy;
- linie 14 i 24 – w dalszym ciągu kursują po obecnych trasach czasowo zmienionych;
- linia 18 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna – Dominikańska i dalej po stałej trasie do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 10 minut);
- linia 22 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Grzegórzecka i dalej po obecnej trasie do Kopca Wandy. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 20 minut);
- linia 52 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna i dalej po stałej trasie do Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 10 minut);
- linia 70 – w dalszym ciągu będzie kursować na trasie: Pleszów – Igołomska – Ptaszyckiego – al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Franciszkańska – Zwierzyniecka – Salwator. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (jak w okresie 20-28.06.2019 r.);
- linia 72 – zostanie zlikwidowana;
- linia 73 – w dalszym ciągu będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu. W okresie szczytowym co drugi kurs będzie realizowany na trasie wariantowej: Nowy Bieżanów P+R - … - al. Solidarności – Kombinat – Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy;
- linia 78 – zostanie przywrócona na trasę sprzed naprawy torowiska na Rondzie Matecznego: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna – Dominikańska - … - Mały Płaszów P+R. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 10 minut).
Linie autobusowe dzienne:
- linia 752 – zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Łagiewniki – Brożka – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Starowiślna. Linia kursować będzie z następującą częstotliwością: co 7,5 minuty w godzinach szczytu, co 12 minut poza godzinami szczytu i w soboty oraz co 15 minut w dni świąteczne. Linia będzie zatrzymywać się na następujących przystankach:
- „Łagiewniki” – początkowy i końcowy na pętli oraz przelotowy w kierunku Starowiślnej na ul. Brożka;
- „Borsucza”, „Kobierzyńska”, „Słomiana”, „Kapelanka” – na istniejących przystankach autobusowych;
- „Szwedzka” – w obu kierunkach na pasie A+T;
- „Rondo Grunwaldzkie” – w kierunku Starowiślnej za rondem, na jezdni dla ruchu ogólnego (na przystanku dla prywatnych przewoźników przed wjazdem na most), w kierunku Łagiewnik na pasie A+T;
- „Stradom” – w obu kierunkach na istniejących przystankach autobusowych (w kierunku Mostu Grunwaldzkiego przystanek w dalszym ciągu jest przeniesiony na jezdnię „pod prąd”);
- „Starowiślna” – końcowo-początkowy w zatoce przed skrzyżowaniem z ul. Wrzesińską, przelotowy w kierunku Łagiewnik po zawróceniu, na jezdni dla ruchu ogólnego.
Linie nocne - zmiany obowiązują od nocy 29/30.06.2019 r. (sb/nd):
- linie 62 i 662 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna i od przystanku „Starowiślna” dalej po stałych trasach do Placu Centralnego im. R. Reagana. Linia 62 na zmienionym odcinku trasy będzie zatrzymywać się na wszystkich przystankach. Dla linii 662 przystanki będą funkcjonować w następujący sposób:
- „Borsucza” – na istniejących przystankach autobusowych;
- „Brożka” – NIE będzie uruchomiony;
- „Łagiewniki”, „Rzemieślnicza” – w obu kierunkach jak dla linii 608;
- „Rondo Matecznego” – w kierunku Placu Centralnego im. R. Reagana na ul. Kalwaryjskiej, po zjeździe z ronda (jak dla linii 904), w kierunku Czerwonych Maków P+R na ul. Wadowickiej, po zjeździe z ronda, na feldze (jak dla linii zastępczej 711 w dniach 20-28.06.2019 r.);
- „Smolki”, „Korona” – na istniejących przystankach tramwajowych;
- „Plac Bohaterów Getta” – w kierunku Placu Centralnego im. R. Reagana na pasie A+T, w kierunku Czerwonych Maków P+R na jezdni dla ruchu ogólnego (jak linia 904);
- „Św. Wawrzyńca”, „Miodowa” – na istniejących przystankach tramwajowych;
- linia 608 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (w celu obsłużenia odcinka wyłączonego z obsługi liniami 62 i 662): Pod Fortem - … - Grota-Roweckiego – Kapelanka – Monte Cassino – Konopnickiej - … - Czyżyny Dworzec. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie zatrzymywać się na istniejących przystankach (jak linie 114 i 194). Przystanek „Rondo Grunwaldzkie” w kierunku Czyżyn Dworca będzie funkcjonował dwukrotnie: na ul. Monte Cassino (na pasie A+T) oraz na ul. Konopnickiej.
Zasady zachowania ważności biletów okresowych:
Bilety okresowe wykupione na linie 6, 8, 10, 11, 13, 17, 19 i 44 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii. Ponadto:
Bilety okresowe wykupione na linię 6 zachowują ważność:
- na trasie linii 11 na odcinku Dworcowa – Rondo Matecznego;
- na trasie linii 24 na odcinku Kurdwanów P+R – Uniwersytet Jagielloński;
- na trasie linii 73 na odcinku Bieżanowska – Filharmonia;
- na trasie linii 144, 173, 304, 503 na odcinku Bieżanowska – Jubilat;
- na trasie linii 164 na odcinku Piaski Nowe – Jubilat;
- na trasie linii 179 na odcinku Kurdwanów P+R – Jubilat;
- na trasie linii 184/484 na odcinku Kurdwanów P+R – Starowiślna.
Bilety okresowe wykupione na linię 8 zachowują ważność:
- na trasie linii 78 na odcinku Borek Fałęcki – Stary Kleparz;
- na całej trasie linii 704 i 713;
- na całej trasie linii 752;
- na trasie linii 144 na odcinku Rondo Matecznego - Biprostal;
- na trasie linii 164, 169/469, 179, 304 i 503 na odcinku Rondo Matecznego – Grottgera;
- na trasie linii 173 na odcinku Rondo Matecznego – Bronowice Wiadukt.
Bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:
- na trasie linii 19 na odcinku Łagiewniki – Rondo Mogilskie;
- na trasie linii 70 na odcinku Pleszów – Poczta Główna;
- na trasie linii 78 na odcinku Łagiewniki – Rondo Grzegórzeckie;
- na całej trasie linii 752.
Bilety okresowe wykupione na linię 13 zachowują ważność:
- na trasie linii 73 na odcinku Nowy Bieżanów P+R – Stary Kleparz;
- na trasie linii 78 na odcinku Korona – Stary Kleparz;
- na trasie linii 704 na odcinku Teatr Bagatela – Wesele;
- na całej trasie linii 713;
- na trasie linii 144 na odcinku Prokocim Szpital - Biprostal;
- na trasie linii 173 na odcinku Nowy Bieżanów Południe – Kawiory;
- na trasie linii 304 i 503 na odcinku Prokocim Szpital – Grottgera;
we wszystkich pojazdach na odcinku Starowiślna – Stradom.
Bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:
- na trasie linii 52 na odcinku Czerwone Maki P+R – Rondo Mogilskie;
- na całej trasie linii 752.
Bilety okresowe wykupione na linię 18 zachowują ważność:
- na całej trasie linii 752.
Bilety okresowe wykupione na linię 20 zachowują ważność:
- na trasie linii 14 na odcinku Rondo Grzegórzeckie – Cichy Kącik;
- na trasie linii 78 na odcinku Mały Płaszów – Filharmonia.
Bilety okresowe wykupione na linię 22 zachowują ważność:
- na całej trasie linii 722;
- na całej trasie linii 752.
Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/
664, 704, 713
od 29.06.2019
Rozpoczęcie remontu torowiska na ul. Karmelickiej
Szanowni Pasażerowie!
Uprzejmie informujemy, że od dnia 29.06.2019 r. (sobota), w związku z rozpoczęciem remontu torowiska, zostanie wyłączony ruch autobusów na ul. Karmelickiej. W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w kursowaniu linii autobusowych:
- linie 704 i 713 - będą kursować po następujących trasach: Bronowice Małe / Bronowice - ... - przystanek "Grottgera" bez zmian, następnie: Łobzowska - Garbarska - Dunajewskiego - Basztowa - Stary Kleparz. Powrót: Stary Kleparz - Basztowa - Krowoderska - ... - Bronowice Małe / Bronowice. Linie NIE będą obsługiwać przystanku "Teatr Bagatela". Przystanek "Biskupia" zostanie przeniesiony z ul. Łobzowskiej na ul. Garbarską (po skręcie w lewo z ul. Łobzowskiej). Przystanek "Stary Kleparz" na ul. Basztowej (dotychczasowy przystanek przelotowy w kierunku Bronowic Małych i Bronowic) będzie odtąd pełnił funkcję przystanku końcowo-początkowego;
- linia 664 - od nocy 29/30.06.2019 r. (sb/nd) będzie kursować po następującej trasie:
- w kierunku Bronowic Małych trasa i przystanki bez zmian;
- w kierunku Os. Piastów: Bronowice Małe - ... - Łobzowska - Garbarska - Dunajewskiego - Basztowa - ... - Os. Piastów. Przystanek "Teatr Bagatela" będzie nieczynny. Przystanek "Biskupia" zostanie przeniesiony z ul. Łobzowskiej na ul. Garbarską (po skręcie w lewo z ul. Łobzowskiej).
Za utrudnienia przepraszamy!
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, o 12:07 przez Krzysiek Mietla, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Specjalista
- Posty: 246
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40
Komunikacja miejska w 2019 roku
Czy ja dobrze zrozumiałem? Kursujący co 7,5 minuty przegubowiec ma wziąć na siebie potoki trzech linii, z tego dwóch obsługiwanych głównie 32-metrowym taborem? Czy naprawdę "tam na górze" skąpią tak bardzo, że nie stać ich na autobus zastępczy co 5 minut? Idę o zakład, że 90% tych kursów będzie niezabieralnych, a ludzie będą masowo zostawać na przystankach. O ile mieszkańcy Ruczaju mają jeszcze możliwość jazdy naokoło to mieszkańcy okolic Kapelanki i Monte Cassino zostali udupieni na kilka ładnych miesięcy
Komunikacja miejska w 2019 roku
Odlotu w równoległy wszechświat w nocnych ciąg dalszy - zamiast zawieszenia w cholerę tramwaju i zachowania autobusu po jego trasie przez wszystkie dni (wykonalne, trasa przejezdna!) to kieruje się tramwaj na absurdalny objazd i autobus do pary z nim. Zgroza..
Podobnie nie rozumiem jak szanowny ZTP wyobraża sobie przystanek końcowo początkowy bronowickich zatramwajów na PAT na Basztowej. Już naprawdę można było pociągnąć autobusy pod Dworzec i zrobić przystanek na pasie rowerowym tam gdzie mają nocne swoje perony. A powrót Pawią tym nowym szkodliwym buspasem.
Podobnie nie rozumiem jak szanowny ZTP wyobraża sobie przystanek końcowo początkowy bronowickich zatramwajów na PAT na Basztowej. Już naprawdę można było pociągnąć autobusy pod Dworzec i zrobić przystanek na pasie rowerowym tam gdzie mają nocne swoje perony. A powrót Pawią tym nowym szkodliwym buspasem.
- lucapacioli
- Dyspozytor
- Posty: 649
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Komunikacja miejska w 2019 roku
Tak, jak i teraz? i po co pchać te autobusy aż pod Dworzec, za dużo pieniędzy mamy do wydania?Cukier pisze: Podobnie nie rozumiem jak szanowny ZTP wyobraża sobie przystanek końcowo początkowy bronowickich zatramwajów na PAT na Basztowej. Już naprawdę można było pociągnąć autobusy pod Dworzec i zrobić przystanek na pasie rowerowym tam gdzie mają nocne swoje perony. A powrót Pawią tym nowym szkodliwym buspasem.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości
Komunikacja miejska w 2019 roku
https://youtu.be/1ypcsSfJM98?t=30
Czy naprawdę nie da się pozostawić Garbarskiej przejezdnej? Płyty zaczynają się dopiero od skrzyżowania z Rajską.- Czyli tej części pomiędzy ul. Rajską a Teatrem Bagatela nie ruszacie?
- Tej części nie ruszamy.
-
- Dyspozytor
- Posty: 605
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
- Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
Komunikacja miejska w 2019 roku
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... ?__tn__=-RNa podstawie decyzji otrzymanej od Zarządu Transportu Publicznego, informujemy że zakończył się remont nawierzchni na ulicy Orkana.
W związku z tym, od dnia 22 czerwca 2019 (sobota) od pierwszych kursów linii dziennych, zostaną przywrócone stałe trasy i przystanki linii 123, 163, 193, 642 w rejonie ul. Orkana i al. Solidarności.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Komunikacja miejska w 2019 roku
Serio na czas remontu nie można było zrobić dla linii z CM honorowania biletów również np. w 114 na Kobierzyńskiej? Przecież tam z połowy osiedli jest obojętne, czy pójdzie się na tramwaj na Grota-Roweckiego, czy na autobus na Kobierzyńską...
W ogóle w części dot. honorowania biletów okresowych chyba zapomnieli o '52'
W ogóle w części dot. honorowania biletów okresowych chyba zapomnieli o '52'

Komunikacja miejska w 2019 roku
Teraz tam mają tylko przelotowy, a to jest subtelna różnica. Obecnie autobusy mają końcowy odcinek Karmelickiej tylko dla siebie i stoją tam zazwyczaj co najmniej 2 brygady. Daje to i tak żałosny czas przerwy, ale z pewnością lepszy taki niż żaden. Brak miejsca na jakikolwiek postój wyrównawczy sprawi że rozkład tych linii stanie się już totalną abstrakcją.lucapacioli pisze:Tak, jak i teraz?
No niestety, około +1000 m/kółko, ale nie bardzo widzę jak można by to inaczej zrobić żeby było miejsce na postój w pobliżu przystanku tramwajowego na Pierwszej Obwodnicy. Dwadzieścia lat temu autobusy od Łobzowskiej do Krowoderskiej jechały przez Plac Biskupi mając przy nim przystanek końcowo-początkowy. I może i tak trzeba było zrobić - to tylko 330 m do przejścia chcąc się przesiąść do tramwaju jadącego od Dworca.lucapacioli pisze: za dużo pieniędzy mamy do wydania?
Komunikacja miejska w 2019 roku
Ale w czym miałaby pomóc przejezdność Garbarskiej w stronę Karmelickiej, skoro i tak na końcu jest zakaz skrętu w lewo pod Bagatelę (za wyjątkiem KMK, policji, SM, taxi i rowerów)? Zwykłym mieszkańcom nic by to nie pomogło, policja czy taxi objadą sobie dookoła przez Dunajewskiego - więc przejazd byłby ważny tylko dla komunikacji (704, 713, 664). A nie wiadomo, czy np. tego skrawka Karmelickiej nie zajmą jakieś koparki czy inne maszyny budowlane - wtedy autobusy nie będą miały jak przejechać pod Bagatelę.etred pisze:https://youtu.be/1ypcsSfJM98?t=30Czy naprawdę nie da się pozostawić Garbarskiej przejezdnej? Płyty zaczynają się dopiero od skrzyżowania z Rajską.- Czyli tej części pomiędzy ul. Rajską a Teatrem Bagatela nie ruszacie?
- Tej części nie ruszamy.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2019, o 23:14 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska w 2019 roku
W tym, że zatramwaje bronowickie mogłyby zostać na dotychczasowej trasie i nie byłoby problemu z miejscem na ich postój w miejscu o dogodnych warunkach przesiadkowych.suchy pisze:Ale w czym miałaby pomóc przejezdność Garbarskiej w stronę Karmelickiej, skoro i tak na końcu masz zakaz skrętu w lewo pod Bagatelę (za wyjątkiem KMK, policji, SM, taxi i rowerów)?etred pisze:https://youtu.be/1ypcsSfJM98?t=30Czy naprawdę nie da się pozostawić Garbarskiej przejezdnej? Płyty zaczynają się dopiero od skrzyżowania z Rajską.- Czyli tej części pomiędzy ul. Rajską a Teatrem Bagatela nie ruszacie?
- Tej części nie ruszamy.
Komunikacja miejska w 2019 roku
Wyedytowałem post - nie wiadomo, czy na tym krótkim odcinku Karmelickiej nie będą stały jakieś maszyny budowlane albo materiały (szyny, płyty), wtedy dla autobusu zabrakłoby miejsca.Cukier pisze:W tym, że zatramwaje bronowickie mogłyby zostać na dotychczasowej trasie i nie byłoby problemu z miejscem na ich postój w miejscu o dogodnych warunkach przesiadkowych.
Komunikacja miejska w 2019 roku
Dokładnie!Cukier pisze:W tym, że zatramwaje bronowickie mogłyby zostać na dotychczasowej trasie i nie byłoby problemu z miejscem na ich postój w miejscu o dogodnych warunkach przesiadkowych.
Mierząc na Geoportalu między początkiem płyt torowiska a skrzyżowaniem z Garbarską byłoby przynajmniej 25 metrów do ewentualnego zajęcia, a jeśli trzeba coś składować, to lepiej byłoby zaanektować pod to kawałek Rajskiej - nawet kosztem przesunięcia przejścia dla pieszych. Nie ma tam żadnych wyjazdów z podwórek ani innych problematycznych miejsc.suchy pisze:nie wiadomo, czy na tym krótkim odcinku Karmelickiej nie będą stały jakieś maszyny budowlane albo materiały (szyny, płyty), wtedy dla autobusu zabrakłoby miejsca.
To luźne przemyślenia - nie wiem dlaczego zdecydowano się na taki a nie inny plan zamknięć.
- lucapacioli
- Dyspozytor
- Posty: 649
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Komunikacja miejska w 2019 roku
Korzystam z tych zatramwajow codziennie pn - pt, tak między 17 - 21 i nigdy nie zauważyłem, zeby stały tam więcej niż dwie brygady. Więcej niż jedna to tak na oko jakieś 5 % przypadków. W większości przypadków wymiana pasażerów trwa niewiele dłużej, niż na przystankach przelotowych. Oczywiście, jak zaznaczyłem, godziny moich obserwacji są zawężone, może w szczytach to działa jak piszesz.Cukier pisze:Teraz tam mają tylko przelotowy, a to jest subtelna różnica. Obecnie autobusy mają końcowy odcinek Karmelickiej tylko dla siebie i stoją tam zazwyczaj co najmniej 2 brygady. Daje to i tak żałosny czas przerwy, ale z pewnością lepszy taki niż żaden. Brak miejsca na jakikolwiek postój wyrównawczy sprawi że rozkład tych linii stanie się już totalną abstrakcją.
Rozkład

lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7610
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Komunikacja miejska w 2019 roku
Pełna zgoda z Mr. Passengerem… Autobus zastępczy kursujący w szczycie niemal o połowę rzadziej niż tramwaje, a poza szczytem trzy razy rzadziej niż tramwaje to jakaś kpina…
Z Cukrem też nie sposób się nie zgodzić – zmiany na 62/662 mocno kontrowersyjne…
Pozdrawiam!
LOKI
Z Cukrem też nie sposób się nie zgodzić – zmiany na 62/662 mocno kontrowersyjne…
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.