Komunikacja miejska w 2019 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Komunikacja miejska w 2019 roku

#106 Post autor: pjetrek » 20 cze 2019, o 21:29

ale teraz udział w loterii "jednotorówka pod ZUSem" weźmie udział jeszcze jedna linia... oprócz 19, 22 i 78 dojdzie jeszcze 72 :-D
Jest zatem szansa, że będzie jeszcze wersja Czerwone Maki - Łagiewniki :-P

Krzysiek Mietla
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#107 Post autor: Krzysiek Mietla » 21 cze 2019, o 16:10

ObrazekObrazek
8, 10, 11 13, 17, 18, 19, 22, 52, 62, 70, 72, 73, 78, 608, 662, 752
od 29.06.2019
Przebudowa ul. Krakowskiej wraz z węzłem Stradom - II etap

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 29.06.2019 r. (sobota) rozpocznie się II etap przebudowy ulicy Krakowskiej wraz z węzłem „Stradom”. W tym etapie zostanie całkowicie wyłączony ruch tramwajów na skrzyżowaniu ulic Dietla, Krakowskiej i Stradomskiej, w związku z czym tramwaje nie będą kursować na trasie od skrzyżowania ul. Dietla i Starowiślnej przez ul. Dietla, Monte Cassino i Kapelanka do skrzyżowania z ulicą Grota-Roweckiego.

Przypominamy, że od tego samego dnia zostanie przywrócony ruch tramwajów na ulicach Limanowskiego, Kalwaryjskiej i Wadowickiej.

W dalszym ciągu trwa przebudowa ciągu ulic Królewska – Podchorążych – Bronowicka oraz pozostaje wyłączony ruch tramwajowy do pętli „Walcownia”.

Mając na uwadze powyższe, od dnia 29.06.2019 r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:



Linie tramwajowe dzienne:
  • linie 4, 6, 8, 10, 13, 17, 20 i 44 – w dalszym ciągu są zawieszone;
  • linie 16, 71, 76 i 77 – w dalszym ciągu są zawieszone na okres wakacji szkolnych;
  • linie 11 i 19 – zostaną przywrócone na stałe trasy;
  • linie 14 i 24 – w dalszym ciągu kursują po obecnych trasach czasowo zmienionych;
  • linia 18 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna – Dominikańska i dalej po stałej trasie do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 10 minut);
  • linia 22 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Grzegórzecka i dalej po obecnej trasie do Kopca Wandy. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 20 minut);
  • linia 52 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna i dalej po stałej trasie do Os. Piastów. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 10 minut);
  • linia 70 – w dalszym ciągu będzie kursować na trasie: Pleszów – Igołomska – Ptaszyckiego – al. Jana Pawła II – Mogilska – Lubicz – Westerplatte – Franciszkańska – Zwierzyniecka – Salwator. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (jak w okresie 20-28.06.2019 r.);
  • linia 72 – zostanie zlikwidowana;
  • linia 73 – w dalszym ciągu będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu. W okresie szczytowym co drugi kurs będzie realizowany na trasie wariantowej: Nowy Bieżanów P+R - … - al. Solidarności – Kombinat – Ujastek Mogilski – Kopiec Wandy;
  • linia 78 – zostanie przywrócona na trasę sprzed naprawy torowiska na Rondzie Matecznego: Borek Fałęcki – Zakopiańska – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Poczta Główna – Dominikańska - … - Mały Płaszów P+R. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (w okresie wakacyjnym linia kursuje w dni powszednie co 10 minut).


Linie autobusowe dzienne:
  • linia 752 – zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Łagiewniki – Brożka – Kapelanka – Monte Cassino – Dietla – Starowiślna. Linia kursować będzie z następującą częstotliwością: co 7,5 minuty w godzinach szczytu, co 12 minut poza godzinami szczytu i w soboty oraz co 15 minut w dni świąteczne. Linia będzie zatrzymywać się na następujących przystankach:
  • „Łagiewniki” – początkowy i końcowy na pętli oraz przelotowy w kierunku Starowiślnej na ul. Brożka;
  • „Borsucza”, „Kobierzyńska”, „Słomiana”, „Kapelanka” – na istniejących przystankach autobusowych;
  • „Szwedzka” – w obu kierunkach na pasie A+T;
  • „Rondo Grunwaldzkie” – w kierunku Starowiślnej za rondem, na jezdni dla ruchu ogólnego (na przystanku dla prywatnych przewoźników przed wjazdem na most), w kierunku Łagiewnik na pasie A+T;
  • „Stradom” – w obu kierunkach na istniejących przystankach autobusowych (w kierunku Mostu Grunwaldzkiego przystanek w dalszym ciągu jest przeniesiony na jezdnię „pod prąd”);
  • „Starowiślna” – końcowo-początkowy w zatoce przed skrzyżowaniem z ul. Wrzesińską, przelotowy w kierunku Łagiewnik po zawróceniu, na jezdni dla ruchu ogólnego.


Linie nocne - zmiany obowiązują od nocy 29/30.06.2019 r. (sb/nd):
  • linie 62 i 662 – będą kursować po trasach czasowo zmienionych: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna i od przystanku „Starowiślna” dalej po stałych trasach do Placu Centralnego im. R. Reagana. Linia 62 na zmienionym odcinku trasy będzie zatrzymywać się na wszystkich przystankach. Dla linii 662 przystanki będą funkcjonować w następujący sposób:
  • „Borsucza” – na istniejących przystankach autobusowych;
  • „Brożka” – NIE będzie uruchomiony;
  • „Łagiewniki”, „Rzemieślnicza” – w obu kierunkach jak dla linii 608;
  • „Rondo Matecznego” – w kierunku Placu Centralnego im. R. Reagana na ul. Kalwaryjskiej, po zjeździe z ronda (jak dla linii 904), w kierunku Czerwonych Maków P+R na ul. Wadowickiej, po zjeździe z ronda, na feldze (jak dla linii zastępczej 711 w dniach 20-28.06.2019 r.);
  • „Smolki”, „Korona” – na istniejących przystankach tramwajowych;
  • „Plac Bohaterów Getta” – w kierunku Placu Centralnego im. R. Reagana na pasie A+T, w kierunku Czerwonych Maków P+R na jezdni dla ruchu ogólnego (jak linia 904);
  • „Św. Wawrzyńca”, „Miodowa” – na istniejących przystankach tramwajowych;
  • linia 608 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej (w celu obsłużenia odcinka wyłączonego z obsługi liniami 62 i 662): Pod Fortem - … - Grota-Roweckiego – Kapelanka – Monte Cassino – Konopnickiej - … - Czyżyny Dworzec. Na zmienionym odcinku trasy linia będzie zatrzymywać się na istniejących przystankach (jak linie 114 i 194). Przystanek „Rondo Grunwaldzkie” w kierunku Czyżyn Dworca będzie funkcjonował dwukrotnie: na ul. Monte Cassino (na pasie A+T) oraz na ul. Konopnickiej.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:


Bilety okresowe wykupione na linie 6, 8, 10, 11, 13, 17, 19 i 44 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii. Ponadto:



Bilety okresowe wykupione na linię 6 zachowują ważność:
  • na trasie linii 11 na odcinku Dworcowa – Rondo Matecznego;
  • na trasie linii 24 na odcinku Kurdwanów P+R – Uniwersytet Jagielloński;
  • na trasie linii 73 na odcinku Bieżanowska – Filharmonia;
  • na trasie linii 144, 173, 304, 503 na odcinku Bieżanowska – Jubilat;
  • na trasie linii 164 na odcinku Piaski Nowe – Jubilat;
  • na trasie linii 179 na odcinku Kurdwanów P+R – Jubilat;
  • na trasie linii 184/484 na odcinku Kurdwanów P+R – Starowiślna.


Bilety okresowe wykupione na linię 8 zachowują ważność:
  • na trasie linii 78 na odcinku Borek Fałęcki – Stary Kleparz;
  • na całej trasie linii 704 i 713;
  • na całej trasie linii 752;
  • na trasie linii 144 na odcinku Rondo Matecznego - Biprostal;
  • na trasie linii 164, 169/469, 179, 304 i 503 na odcinku Rondo Matecznego – Grottgera;
  • na trasie linii 173 na odcinku Rondo Matecznego – Bronowice Wiadukt.


Bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:
  • na trasie linii 19 na odcinku Łagiewniki – Rondo Mogilskie;
  • na trasie linii 70 na odcinku Pleszów – Poczta Główna;
  • na trasie linii 78 na odcinku Łagiewniki – Rondo Grzegórzeckie;
  • na całej trasie linii 752.


Bilety okresowe wykupione na linię 13 zachowują ważność:
  • na trasie linii 73 na odcinku Nowy Bieżanów P+R – Stary Kleparz;
  • na trasie linii 78 na odcinku Korona – Stary Kleparz;
  • na trasie linii 704 na odcinku Teatr Bagatela – Wesele;
  • na całej trasie linii 713;
  • na trasie linii 144 na odcinku Prokocim Szpital - Biprostal;
  • na trasie linii 173 na odcinku Nowy Bieżanów Południe – Kawiory;
  • na trasie linii 304 i 503 na odcinku Prokocim Szpital – Grottgera;
    we wszystkich pojazdach na odcinku Starowiślna – Stradom.


Bilety okresowe wykupione na linię 17 zachowują ważność:
  • na trasie linii 52 na odcinku Czerwone Maki P+R – Rondo Mogilskie;
  • na całej trasie linii 752.


Bilety okresowe wykupione na linię 18 zachowują ważność:
  • na całej trasie linii 752.


Bilety okresowe wykupione na linię 20 zachowują ważność:
  • na trasie linii 14 na odcinku Rondo Grzegórzeckie – Cichy Kącik;
  • na trasie linii 78 na odcinku Mały Płaszów – Filharmonia.


Bilety okresowe wykupione na linię 22 zachowują ważność:
  • na całej trasie linii 722;
  • na całej trasie linii 752.




Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/
ObrazekObrazek
664, 704, 713
od 29.06.2019
Rozpoczęcie remontu torowiska na ul. Karmelickiej

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 29.06.2019 r. (sobota), w związku z rozpoczęciem remontu torowiska, zostanie wyłączony ruch autobusów na ul. Karmelickiej. W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w kursowaniu linii autobusowych:
  • linie 704 i 713 - będą kursować po następujących trasach: Bronowice Małe / Bronowice - ... - przystanek "Grottgera" bez zmian, następnie: Łobzowska - Garbarska - Dunajewskiego - Basztowa - Stary Kleparz. Powrót: Stary Kleparz - Basztowa - Krowoderska - ... - Bronowice Małe / Bronowice. Linie NIE będą obsługiwać przystanku "Teatr Bagatela". Przystanek "Biskupia" zostanie przeniesiony z ul. Łobzowskiej na ul. Garbarską (po skręcie w lewo z ul. Łobzowskiej). Przystanek "Stary Kleparz" na ul. Basztowej (dotychczasowy przystanek przelotowy w kierunku Bronowic Małych i Bronowic) będzie odtąd pełnił funkcję przystanku końcowo-początkowego;
  • linia 664 - od nocy 29/30.06.2019 r. (sb/nd) będzie kursować po następującej trasie:
  • w kierunku Bronowic Małych trasa i przystanki bez zmian;
  • w kierunku Os. Piastów: Bronowice Małe - ... - Łobzowska - Garbarska - Dunajewskiego - Basztowa - ... - Os. Piastów. Przystanek "Teatr Bagatela" będzie nieczynny. Przystanek "Biskupia" zostanie przeniesiony z ul. Łobzowskiej na ul. Garbarską (po skręcie w lewo z ul. Łobzowskiej).


Za utrudnienia przepraszamy!
http://kmkrakow.pl/
Ostatnio zmieniony 22 cze 2019, o 12:07 przez Krzysiek Mietla, łącznie zmieniany 3 razy.

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 246
Rejestracja: 9 sty 2018, o 20:40

Komunikacja miejska w 2019 roku

#108 Post autor: Mr. Passenger » 21 cze 2019, o 16:32

Czy ja dobrze zrozumiałem? Kursujący co 7,5 minuty przegubowiec ma wziąć na siebie potoki trzech linii, z tego dwóch obsługiwanych głównie 32-metrowym taborem? Czy naprawdę "tam na górze" skąpią tak bardzo, że nie stać ich na autobus zastępczy co 5 minut? Idę o zakład, że 90% tych kursów będzie niezabieralnych, a ludzie będą masowo zostawać na przystankach. O ile mieszkańcy Ruczaju mają jeszcze możliwość jazdy naokoło to mieszkańcy okolic Kapelanki i Monte Cassino zostali udupieni na kilka ładnych miesięcy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#109 Post autor: Cukier » 21 cze 2019, o 16:45

Odlotu w równoległy wszechświat w nocnych ciąg dalszy - zamiast zawieszenia w cholerę tramwaju i zachowania autobusu po jego trasie przez wszystkie dni (wykonalne, trasa przejezdna!) to kieruje się tramwaj na absurdalny objazd i autobus do pary z nim. Zgroza..

Podobnie nie rozumiem jak szanowny ZTP wyobraża sobie przystanek końcowo początkowy bronowickich zatramwajów na PAT na Basztowej. Już naprawdę można było pociągnąć autobusy pod Dworzec i zrobić przystanek na pasie rowerowym tam gdzie mają nocne swoje perony. A powrót Pawią tym nowym szkodliwym buspasem.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Komunikacja miejska w 2019 roku

#110 Post autor: lucapacioli » 21 cze 2019, o 17:47

Cukier pisze: Podobnie nie rozumiem jak szanowny ZTP wyobraża sobie przystanek końcowo początkowy bronowickich zatramwajów na PAT na Basztowej. Już naprawdę można było pociągnąć autobusy pod Dworzec i zrobić przystanek na pasie rowerowym tam gdzie mają nocne swoje perony. A powrót Pawią tym nowym szkodliwym buspasem.
Tak, jak i teraz? i po co pchać te autobusy aż pod Dworzec, za dużo pieniędzy mamy do wydania?
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

etred
Specjalista
Posty: 193
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Komunikacja miejska w 2019 roku

#111 Post autor: etred » 21 cze 2019, o 21:01

https://youtu.be/1ypcsSfJM98?t=30
- Czyli tej części pomiędzy ul. Rajską a Teatrem Bagatela nie ruszacie?
- Tej części nie ruszamy.
Czy naprawdę nie da się pozostawić Garbarskiej przejezdnej? Płyty zaczynają się dopiero od skrzyżowania z Rajską.

Krzysiek Mietla
Dyspozytor
Posty: 605
Rejestracja: 28 maja 2011, o 16:43
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#112 Post autor: Krzysiek Mietla » 21 cze 2019, o 22:43

Na podstawie decyzji otrzymanej od Zarządu Transportu Publicznego, informujemy że zakończył się remont nawierzchni na ulicy Orkana.
W związku z tym, od dnia 22 czerwca 2019 (sobota) od pierwszych kursów linii dziennych, zostaną przywrócone stałe trasy i przystanki linii 123, 163, 193, 642 w rejonie ul. Orkana i al. Solidarności.
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... ?__tn__=-R

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2019 roku

#113 Post autor: kot_feliks » 21 cze 2019, o 23:00

Serio na czas remontu nie można było zrobić dla linii z CM honorowania biletów również np. w 114 na Kobierzyńskiej? Przecież tam z połowy osiedli jest obojętne, czy pójdzie się na tramwaj na Grota-Roweckiego, czy na autobus na Kobierzyńską...

W ogóle w części dot. honorowania biletów okresowych chyba zapomnieli o '52' ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#114 Post autor: Cukier » 21 cze 2019, o 23:02

lucapacioli pisze:Tak, jak i teraz?
Teraz tam mają tylko przelotowy, a to jest subtelna różnica. Obecnie autobusy mają końcowy odcinek Karmelickiej tylko dla siebie i stoją tam zazwyczaj co najmniej 2 brygady. Daje to i tak żałosny czas przerwy, ale z pewnością lepszy taki niż żaden. Brak miejsca na jakikolwiek postój wyrównawczy sprawi że rozkład tych linii stanie się już totalną abstrakcją.
lucapacioli pisze: za dużo pieniędzy mamy do wydania?
No niestety, około +1000 m/kółko, ale nie bardzo widzę jak można by to inaczej zrobić żeby było miejsce na postój w pobliżu przystanku tramwajowego na Pierwszej Obwodnicy. Dwadzieścia lat temu autobusy od Łobzowskiej do Krowoderskiej jechały przez Plac Biskupi mając przy nim przystanek końcowo-początkowy. I może i tak trzeba było zrobić - to tylko 330 m do przejścia chcąc się przesiąść do tramwaju jadącego od Dworca.

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Komunikacja miejska w 2019 roku

#115 Post autor: suchy » 21 cze 2019, o 23:03

etred pisze:https://youtu.be/1ypcsSfJM98?t=30
- Czyli tej części pomiędzy ul. Rajską a Teatrem Bagatela nie ruszacie?
- Tej części nie ruszamy.
Czy naprawdę nie da się pozostawić Garbarskiej przejezdnej? Płyty zaczynają się dopiero od skrzyżowania z Rajską.
Ale w czym miałaby pomóc przejezdność Garbarskiej w stronę Karmelickiej, skoro i tak na końcu jest zakaz skrętu w lewo pod Bagatelę (za wyjątkiem KMK, policji, SM, taxi i rowerów)? Zwykłym mieszkańcom nic by to nie pomogło, policja czy taxi objadą sobie dookoła przez Dunajewskiego - więc przejazd byłby ważny tylko dla komunikacji (704, 713, 664). A nie wiadomo, czy np. tego skrawka Karmelickiej nie zajmą jakieś koparki czy inne maszyny budowlane - wtedy autobusy nie będą miały jak przejechać pod Bagatelę.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2019, o 23:14 przez suchy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2019 roku

#116 Post autor: Cukier » 21 cze 2019, o 23:04

suchy pisze:
etred pisze:https://youtu.be/1ypcsSfJM98?t=30
- Czyli tej części pomiędzy ul. Rajską a Teatrem Bagatela nie ruszacie?
- Tej części nie ruszamy.
Czy naprawdę nie da się pozostawić Garbarskiej przejezdnej? Płyty zaczynają się dopiero od skrzyżowania z Rajską.
Ale w czym miałaby pomóc przejezdność Garbarskiej w stronę Karmelickiej, skoro i tak na końcu masz zakaz skrętu w lewo pod Bagatelę (za wyjątkiem KMK, policji, SM, taxi i rowerów)?
W tym, że zatramwaje bronowickie mogłyby zostać na dotychczasowej trasie i nie byłoby problemu z miejscem na ich postój w miejscu o dogodnych warunkach przesiadkowych.

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Komunikacja miejska w 2019 roku

#117 Post autor: suchy » 21 cze 2019, o 23:22

Cukier pisze:W tym, że zatramwaje bronowickie mogłyby zostać na dotychczasowej trasie i nie byłoby problemu z miejscem na ich postój w miejscu o dogodnych warunkach przesiadkowych.
Wyedytowałem post - nie wiadomo, czy na tym krótkim odcinku Karmelickiej nie będą stały jakieś maszyny budowlane albo materiały (szyny, płyty), wtedy dla autobusu zabrakłoby miejsca.

etred
Specjalista
Posty: 193
Rejestracja: 15 kwie 2017, o 13:58

Komunikacja miejska w 2019 roku

#118 Post autor: etred » 22 cze 2019, o 01:22

Cukier pisze:W tym, że zatramwaje bronowickie mogłyby zostać na dotychczasowej trasie i nie byłoby problemu z miejscem na ich postój w miejscu o dogodnych warunkach przesiadkowych.
Dokładnie!
suchy pisze:nie wiadomo, czy na tym krótkim odcinku Karmelickiej nie będą stały jakieś maszyny budowlane albo materiały (szyny, płyty), wtedy dla autobusu zabrakłoby miejsca.
Mierząc na Geoportalu między początkiem płyt torowiska a skrzyżowaniem z Garbarską byłoby przynajmniej 25 metrów do ewentualnego zajęcia, a jeśli trzeba coś składować, to lepiej byłoby zaanektować pod to kawałek Rajskiej - nawet kosztem przesunięcia przejścia dla pieszych. Nie ma tam żadnych wyjazdów z podwórek ani innych problematycznych miejsc.

To luźne przemyślenia - nie wiem dlaczego zdecydowano się na taki a nie inny plan zamknięć.

Awatar użytkownika
lucapacioli
Dyspozytor
Posty: 649
Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok

Komunikacja miejska w 2019 roku

#119 Post autor: lucapacioli » 22 cze 2019, o 05:58

Cukier pisze:Teraz tam mają tylko przelotowy, a to jest subtelna różnica. Obecnie autobusy mają końcowy odcinek Karmelickiej tylko dla siebie i stoją tam zazwyczaj co najmniej 2 brygady. Daje to i tak żałosny czas przerwy, ale z pewnością lepszy taki niż żaden. Brak miejsca na jakikolwiek postój wyrównawczy sprawi że rozkład tych linii stanie się już totalną abstrakcją.
Korzystam z tych zatramwajow codziennie pn - pt, tak między 17 - 21 i nigdy nie zauważyłem, zeby stały tam więcej niż dwie brygady. Więcej niż jedna to tak na oko jakieś 5 % przypadków. W większości przypadków wymiana pasażerów trwa niewiele dłużej, niż na przystankach przelotowych. Oczywiście, jak zaznaczyłem, godziny moich obserwacji są zawężone, może w szczytach to działa jak piszesz.
Rozkład :D Nigdy nie przyszło mi do głowy, żeby się nim sugerować, zresztą przy takiej f jest on zupełnie zbędny i wiadomo że nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7610
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2019 roku

#120 Post autor: Locutus » 22 cze 2019, o 07:02

Pełna zgoda z Mr. Passengerem… Autobus zastępczy kursujący w szczycie niemal o połowę rzadziej niż tramwaje, a poza szczytem trzy razy rzadziej niż tramwaje to jakaś kpina…

Z Cukrem też nie sposób się nie zgodzić – zmiany na 62/662 mocno kontrowersyjne…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”