Walcownia - zamknięcie trasy

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Walcownia - zamknięcie trasy

#91 Post autor: Kaszmir » 16 cze 2019, o 17:05

tomta1 pisze:Czyli:
— jeździ w godzinach szczytu – źle, bo poza szczytem pozostawiono pasażerów z Walcowni samych sobie;
— jeździ całą dobę – źle, bo teraz będzie i drożej i gorzej?
Tzn. wg mnie pomysł z "722" jest nie najgorszy. A że różne osoby mają różne opinie, to normalne ;)
NowaHutaWschód pisze:Nie można skierować części kursów 138 albo 142 przez Mrozową?
Pewnie założono, że ważne jest utrzymanie dojazd do zajezdni Nowa Huta dla tych linii.
smerf pisze:Idealne miejsce na TeleBusa, ale na zasadzie takiej, że jest podany rozkład z f-20, natomiast kursy odbywają się na zarządzenie jeśli ktoś zamówi przejazd.
Interesujący pomysł.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Walcownia - zamknięcie trasy

#92 Post autor: Cukier » 16 cze 2019, o 20:45

Kaszmir pisze:Interesujący pomysł.
Teoretycznie tak, w praktyce uziemia jedną brygadę (i tym samym dwóch kierowców) na cały dzień - przez sporą część dnia nie będzie kursować w ogóle lub wozić pojedynczych pasażerów. W pierwszym przypadku będzie trzeba opłacać tylko kierowców i uziemiony pojazd, w drugim jeszcze paliwo. Poza tym - najpierw niech MPK się nauczy w Telebus, bo jeśli ma to wyglądać tak jak opisywał to kot feliks, to dla dobra pasażerów lepiej tego nie robić.

Ja nadal uważam że najkorzystniej jest gdyby szczątkowe potoki Mrozowej zbierały "117" i "242" po drodze - i tak muszą bardzo zbliżoną trasą przejechać do swoich docelowych pętli, więc nadłożenie trasy nie będzie na tyle duże by wymagało dokładania brygady (oszczędzamy koszt uziemiania jednego pojazdu i dwóch kierowców do niego!). A sama częstotliwość tych linii jest w miarę przyzwoita, a jeśli by się miały znaleźć fundusze to warto je przeznaczyć bardziej na uporządkowanie tej częstotliwości do sztywnego, łatwego do zapamiętania taktu - co fajnie zrobiono na "110" i "160" podczas gdy "117" i "242" są nadal z tym głęboko w lesie.

Warto też zauważyć, że szczytowe potoki związane z zakładami na Mrozowej układają się przeciwnie do głównego potoku tych linii. Rano mało kto o 5:30 jeździ z Kombinatu do Luboczy / Wadowa / Łuczanowic a o 14:10 stamtąd wraca na Kombinat. Osiedla te są raczej typowymi sypialniami.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Walcownia - zamknięcie trasy

#93 Post autor: Impuls » 16 cze 2019, o 23:09

Na Blokowej jest fatalna nawierzchnia. A 117 i 242 nie docierają w rejon pętli Walcowni. W sumie nie dało się pogodzić interesów. Dla tych którzy korzystali z Mrozowej i Walcowni nierówny takt i brak autobusu z pętli. Natomiast mieszkańcy Wadowa i Luboczy narzekali na drogę przez wertepy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Walcownia - zamknięcie trasy

#94 Post autor: Cukier » 16 cze 2019, o 23:23

Wydaje mi się Impuls, że nie przeczytałeś zupełnie moich poprzednich postów, w tym tego z dzisiaj z 15:24. Pisałem, że "117" i "242" powinny jeździć przez Łowińskiego i Mrozową, z pominięciem Blokowej, obsługując tym samym Walcownię. Na tym odcinku Łowińskiego poza fragmentami nawierzchnia jest ciut lepsza - zresztą zagrażające zawieszeniu wyrwy powinny być tam czym prędzej załatane, a jak praktyka pokazuje, skierowanie autobusów na daną trasą często jest najskuteczniejszym sposobem wymuszenia na zarządcy drogi jej przywrócenia do używalności.

BTW. Pisałem niedawno o remoncie nakładkowym Blokowej i Darwina w rejonie między cmentarzem a przejazdem kolejowym. Otóż już są odczuwalne zapadliska spowodowana wtapianiem się stojących w miejscu po kilka minut pojazdów przed zamkniętym szlabanem. Ja zupełnie nie rozumiem co miał w głowie odpowiedzialny za ten remont że tego nie przewidział i nie zastosował albo wytrzymalszej mieszanki asfaltowej, albo nawet i betonu.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1561
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Walcownia - zamknięcie trasy

#95 Post autor: Impuls » 16 cze 2019, o 23:42

Cukier pisze:Wydaje mi się Impuls, że nie przeczytałeś zupełnie moich poprzednich postów, w tym tego z dzisiaj z 15:24. Pisałem, że "117" i "242" powinny jeździć przez Łowińskiego i Mrozową, z pominięciem Blokowej, obsługując tym samym Walcownię. Na tym odcinku Łowińskiego poza fragmentami nawierzchnia jest ciut lepsza - zresztą zagrażające zawieszeniu wyrwy powinny być tam czym prędzej załatane, a jak praktyka pokazuje, skierowanie autobusów na daną trasą często jest najskuteczniejszym sposobem wymuszenia na zarządcy drogi jej przywrócenia do używalności.

BTW. Pisałem niedawno o remoncie nakładkowym Blokowej i Darwina w rejonie między cmentarzem a przejazdem kolejowym. Otóż już są odczuwalne zapadliska spowodowana wtapianiem się stojących w miejscu po kilka minut pojazdów przed zamkniętym szlabanem. Ja zupełnie nie rozumiem co miał w głowie odpowiedzialny za ten remont że tego nie przewidział i nie zastosował albo wytrzymalszej mieszanki asfaltowej, albo nawet i betonu.
No, ale wtedy to już jest wjazd kieszeniowy na Walcownię i ZTP miałby czerwony telefon od pasażerów z Wadowa i Luboczy.

judash
Miłośnik
Posty: 126
Rejestracja: 4 paź 2009, o 20:38
Lokalizacja: Kraków

Walcownia - zamknięcie trasy

#96 Post autor: judash » 6 sie 2019, o 09:11


judash
Miłośnik
Posty: 126
Rejestracja: 4 paź 2009, o 20:38
Lokalizacja: Kraków

Walcownia - zamknięcie trasy

#97 Post autor: judash » 13 wrz 2019, o 23:05

Taka refleksja.
W przyszłym roku remont pętli Kopiec Wandy. W ten sposób zamknięcie torów do Walcowni staje się problemem, bo gdzie wtedy będą zawracać obecnie kończące przy KW linie?
A w przyszłości z kolei budowa węzła autostradowego przy Wiaduktach?

obserwator
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Walcownia - zamknięcie trasy

#98 Post autor: obserwator » 13 wrz 2019, o 23:37

Może stanie się niemożliwe i tramwaje zaczną zawracać w Zajedni Nowa Huta?

suchy
Dyrektor
Posty: 2444
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Walcownia - zamknięcie trasy

#99 Post autor: suchy » 14 wrz 2019, o 09:12

Albo wydłużą do Pleszowa przez wiadukt nad Kopcem Wandy - tam przecież tory są po remoncie ;P

Kitek
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Walcownia - zamknięcie trasy

#100 Post autor: Kitek » 14 wrz 2019, o 10:27

Odbije się czkawką brak pętli pod Kombinatem :/

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 338
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Walcownia - zamknięcie trasy

#101 Post autor: Zieleńczanin » 14 wrz 2019, o 13:04

A może po prostu wyremontują rozjazdy na skrzyżowaniu Ujastek/Mrozowa i 44 tam będzie trojkątowało, a 22 sklejone z 16 i 10 przez Kombinat? Ewentualnie mijanka na Kombinacie.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Walcownia - zamknięcie trasy

#102 Post autor: NowaHutaWschód » 15 wrz 2019, o 13:12

Walcownia to taki drugi Pleszów, niby powinno się torowisko skasować, ale coś jednak powinno dojeżdżać.
Polska Kibolska

krawiec
Kierownik
Posty: 999
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Walcownia - zamknięcie trasy

#103 Post autor: krawiec » 15 wrz 2019, o 14:06

NowaHutaWschód pisze:Walcownia to taki drugi Pleszów, niby powinno się torowisko skasować, ale coś jednak powinno dojeżdżać.
Walcownia ma szanse zaistnieć, gdy zrobią przystanek Kraków Lubocza (ale w planach SKA tego nie ma).

Zieleńczanin
Inspektor
Posty: 338
Rejestracja: 24 cze 2019, o 21:54

Walcownia - zamknięcie trasy

#104 Post autor: Zieleńczanin » 15 wrz 2019, o 19:57

Tak wgl, to gdyby wyremontowali rozjazdy na Ujastek/Mrozowa to 22 i 44 mogłyby spokojnie tam trójkątować.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Walcownia - zamknięcie trasy

#105 Post autor: obserwator » 15 wrz 2019, o 20:14

Zieleńczanin pisze:Tak wgl, to gdyby wyremontowali rozjazdy na Ujastek/Mrozowa to 22 i 44 mogłyby spokojnie tam trójkątować.
Moim zdaniem to jest najlepszy pomysł na obecną chwilę. Ciekawi mnie jakiego rzędu oszczędności byłyby dzięki temu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”