Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 lis 2018, o 08:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2018, o 10:42 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 288
Dzięki Kaszmir za opisanie zmian! :)
https://krabok.wordpress.com/2018/08/24 ... #more-4202


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 11:10 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 29 lip 2018, o 22:57
Posty: 23
Jest już komunikat ZIKITu ws rozkładów powakacyjnych. Można w nim przeczytać o:
Cytuj:
linia 70 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Kurdwanów P+R – Witosa – Nowosądecka – Wielicka – Dworzec Płaszów Estakada – Klimeckiego – Kotlarska – al. Powstania Warszawskiego – Mogilska – TAURON Arena Kraków Wieczysta. Linia kursować będzie z częstotliwością co 15 minut w dni powszednie oraz co 20 minut w dni wolne
linia 750 – nowa linia czasowa kursująca na trasie: Os. Kurdwanów – Stojałowskiego – Halszki – Witosa – Nowosądecka – Bieżanowska (powrót ul. Wolską i Na Kozłówce). Przystanek końcowo-początkowy Bieżanowska będzie zlokalizowany na ul. Wielickiej (w kierunku Wieliczki). Linia kursować będzie w dni powszednie w godzinach 6:00 – 19:00 z częstotliwością co 15 minut. Linia kursować będzie do czasu przywrócenia stałej organizacji komunikacji tramwajowej do Kurdwanowa;
pozostałe linie tramwajowe będą kursować analogicznie jak przed wakacjami (Uwaga! Dotyczy to również linii 6, 24, które kursować będą ze zwykłymi częstotliwościami i w zwykłych godzinach);


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 11:20 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 19:19
Posty: 128
Lokalizacja: Prądnik Biały
Cytuj:
Pozostałe linie tramwajowe będą kursować analogicznie jak przed wakacjami (Uwaga! Dotyczy to również linii 6, 24, które kursować będą ze zwykłymi częstotliwościami i w zwykłych godzinach

Zaraz zaraz, czyli 24 będzie jeździć co 15 minut w ciasnych GT8? Czy ktoś pomyślał, że ta linia nie tylko służy mieszkańcom Kurdwanowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 11:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 maja 2012, o 23:08
Posty: 2178
Lokalizacja: KRK
Przemekns napisał(a):
Cytuj:
Pozostałe linie tramwajowe będą kursować analogicznie jak przed wakacjami (Uwaga! Dotyczy to również linii 6, 24, które kursować będą ze zwykłymi częstotliwościami i w zwykłych godzinach

Zaraz zaraz, czyli 24 będzie jeździć co 15 minut w ciasnych GT8? Czy ktoś pomyślał, że ta linia nie tylko służy mieszkańcom Kurdwanowa?

A czy ty pomyślałeś, że na Bronowicach NIE MA MIEJSCA na częstsze 24, bo pozostałe linie (4, 8, 13, 14, 44) wracają do swoich zwykłych rozkładów co 7,5 i 15 minut? :puppyeyes:

Przepustowość ciągu bronowickiego to ok.30 pociągów/h:
- linie 4, 14 i 44 kursują co 15 minut (4 kursy/h) co daje 12 kursów/h,
- linia 8 kursuje co 7,5 minuty (8/h),
- linia 13 kursuje w szczycie co 7,5min (8/h), poza szczytem co 15min (4/h).
- linia 24 kursuje co 15 minut (4/h).

Razem daje to 32 kursy/h w szczycie oraz 28/h poza szczytem. Gdzie zatem upchniesz kolejne kursy 24, skoro w godzinach szczytu przepustowość ciągu bronowickiego jest właściwie wyczerpana? :puppyeyes:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 12:06 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 24 sie 2017, o 19:19
Posty: 128
Lokalizacja: Prądnik Biały
suchy napisał(a):
Przemekns napisał(a):
Cytuj:
Pozostałe linie tramwajowe będą kursować analogicznie jak przed wakacjami (Uwaga! Dotyczy to również linii 6, 24, które kursować będą ze zwykłymi częstotliwościami i w zwykłych godzinach

Zaraz zaraz, czyli 24 będzie jeździć co 15 minut w ciasnych GT8? Czy ktoś pomyślał, że ta linia nie tylko służy mieszkańcom Kurdwanowa?

A czy ty pomyślałeś, że na Bronowicach NIE MA MIEJSCA na częstsze 24, bo pozostałe linie (4, 8, 13, 14, 44) wracają do swoich zwykłych rozkładów co 7,5 i 15 minut? :puppyeyes:

Przepustowość ciągu bronowickiego to ok.30 pociągów/h:
- linie 4, 14 i 44 kursują co 15 minut (4 kursy/h) co daje 12 kursów/h,
- linia 8 kursuje co 7,5 minuty (8/h),
- linia 13 kursuje w szczycie co 7,5min (8/h), poza szczytem co 15min (4/h).
- linia 24 kursuje co 15 minut (4/h).

Razem daje to 32 kursy/h w szczycie oraz 28/h poza szczytem. Gdzie zatem upchniesz kolejne kursy 24, skoro w godzinach szczytu przepustowość ciągu bronowickiego jest właściwie wyczerpana? :puppyeyes:

No dobra, masz rację, co nie zmienia faktu, że będzie problematycznie nie tylko na Bronowicach, ale chyba przede wszystkim od Wielickiej do Dworca. Niech dadzą Krakowiaki/NGT8 na 3 to wtedy może ujdzie (ale to marzenie ściętej głowy).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 12:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3550
Lokalizacja: Kraków
Funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie po zakończeniu wakacji szkolnych
Cytuj:
Linie tramwajowe i autobusowe
od 03.09.2018
Funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie po zakończeniu wakacji szkolnych


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem wakacji szkolnych, od dnia 03.09.2018 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie.



Linie tramwajowe:

  • linia 17 – zostanie przywrócona na nowej stałej trasie: Czerwone Maki P+R – Grota-Roweckiego – Brożka – Wadowicka – Kalwaryjska – Limanowskiego – Na Zjeździe – Starowiślna – Grzegórzecka – al. Powstania Warszawskiego – tunel – Dworzec Towarowy. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 15 minut. Zostaną zlikwidowane kursy w godzinach popołudniowych w niedziele;
  • linia 50 – w dalszym ciągu będzie kursować na trasie czasowo zmienionej: od Krowodrzy Górki do przystanku „Kabel” bez zmian, następnie ul. Wielicką do Prokocimia. Linia do odwołania będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 7,5 minuty przez cały dzień;
  • linia 52 – do odwołania będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 7,5 minuty przez cały dzień. Przywrócenie pełnej częstotliwości planowane jest w drugiej połowie września b. r.;
  • pozostałe linie tramwajowe będą kursować analogicznie jak przed wakacjami (Uwaga! Dotyczy to również linii 6 i 24, które kursować będą ze zwykłymi częstotliwościami i w zwykłych godzinach);
  • linia 70 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Kurdwanów P+R – Witosa – Nowosądecka – Wielicka – Dworzec Płaszów Estakada – Klimeckiego – Kotlarska – al. Powstania Warszawskiego – Mogilska – TAURON Arena Kraków Wieczysta. Linia kursować będzie z częstotliwością co 15 minut w dni powszednie oraz co 20 minut w dni wolne.


Linie autobusowe miejskie:

  • linie 132, 413, 475 – zostaną przywrócone i będą funkcjonować analogicznie jak przed wakacjami;
  • linia 409 – zostanie przywrócona i będzie kursować na obecnej trasie celem umożliwienia dojazdu na egzaminy w sesji poprawkowej;
  • linia 429 – pozostanie zawieszona. Przywrócenie linii planowane jest w drugiej połowie września b. r.;
  • linie sezonowe 352 i 427 – zostaną zlikwidowane (ostatnim dniem kursowania w przypadku słonecznej pogody będzie 02.09.2018 r.);
  • linia 134 – w miesiącu wrześniu będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 30 minut (jak zwykle w roku szkolnym), natomiast w soboty i dni świąteczne w godz. 10:00 – 18:00 co 10 minut (bez kursów dodatkowych co 30 minut). Informacja o uruchomieniu dodatkowych kursów w dany weekend będzie przekazywana w dotychczasowy sposób;
  • linie 139, 502, 503 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 15 minut poza godzinami szczytu. Przywrócenie pełnej częstotliwości planowane jest w drugiej połowie września b. r.;
  • linia 103 – zostanie wprowadzona zmiana stałej trasy: Aleja Przyjaźnial. Andersa – Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Bieńczycka – al. Pokoju i dalej bez zmian do Lesiska. Częstotliwość kursowania nie ulega zmianie. Na nowym odcinku trasy linia będzie zatrzymywać się na przystankach: „Os. Zgody” (w obu kierunkach), „Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego” i „Bieńczycka”. Przystanek „Rondo Czyżyńskie” w kierunku Alei Przyjaźni zostanie przeniesiony na ul. Bieńczycką;
  • linia 183 – zostanie uruchomiony kurs wariantowy realizowany w dni powszednie około godziny 7:30 na poniższej trasie: Złocień – Agatowa – Półłanki – Bieżanowska – ks. Popiełuszki – Lipowskiego – Drożdżowa – Weigla – ks. Popiełuszki – Bieżanowska i dalej bez zmian do Domu Spokojnej Starości. Na wydłużonym odcinku trasy autobus obsługiwać będzie przystanki: „Bieżanów Pomnik” (nowy słupek na ul. ks. Popiełuszki), „Lipowskiego n/ż”, „Jędrzejczyka n/ż” (nowy przystanek – szczegółowe informacje poniżej) oraz „Dwór Czeczów”;
  • linia 482 – zostaną wydłużone godziny kursowania w soboty do około 21:00 (analogicznie jak w święta);
  • w związku z trwającymi remontami:
    • linie 135 i 140 – pozostają zawieszone (w zamian kursują linie 735 i 740);
    • linia 184/484 – w dalszym ciągu kursuje na trasie skróconej do przystanku Swoszowice Autostrada;
  • linie czasowe 710, 735, 754 – będą kursować bez zmian;
  • linia 750 – nowa linia czasowa kursująca na trasie: Os. Kurdwanów – Stojałowskiego – Halszki – Witosa – Nowosądecka – Bieżanowska (powrót ul. Wolską i Na Kozłówce). Przystanek końcowo-początkowy Bieżanowska będzie zlokalizowany na ul. Wielickiej (w kierunku Wieliczki). Linia kursować będzie w dni powszednie w godzinach 6:00 – 19:00 z częstotliwością co 15 minut. Linia kursować będzie do czasu przywrócenia stałej organizacji komunikacji tramwajowej do Kurdwanowa;
  • pozostałe linie autobusowe będą funkcjonować analogicznie jak przed wakacjami.


Linie autobusowe aglomeracyjne:

  • linie 204 i 244 – zostaną przywrócone częstotliwości kursowania obowiązujące w roku szkolnym;
  • linie 210 i 248 – zostaną przywrócone kursy na trasach wariantowych, realizowane tylko w roku szkolnym;
  • linie 204, 211, 215, 224, 225, 244, 301, 304, 904, 915 – w związku z trwającymi remontami w dalszym ciągu kursują na trasach czasowo zmienionych;
  • linia 254 – w związku z przebudową ul. Krzyżańskiego pozostaje zawieszona (w zamian kursuje linia zastępcza 754);
  • pozostałe linie aglomeracyjne funkcjonować będą bez zmian;


Zmiany w funkcjonowaniu przystanków:

Zostaną uruchomione następujące nowe przystanki autobusowe:

  • „Bieżanów Pomnik” – nowy słupek na ul. ks. Popiełuszki, po skręcie z ul. Bieżanowskiej (dla kursu wariantowego linii 183);
  • „Jędrzejczyka” – nowy przystanek zlokalizowany na ul. Weigla, przed skrzyżowaniem z ul. Jędrzejczyka, na wysokości Szkoły Podstawowej nr 124 (w jednym kierunku). Przystanek będzie obsługiwany przez linię 133 oraz przez kurs wariantowy linii 183. Status przystanku: „na żądanie”.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie 17 i 103, których okres obowiązywania rozpoczyna się nie później niż 03.09.2018 r., zachowują ważność (do końca okresu ważności biletu) na dotychczasowych i nowych trasach linii. Bilety okresowe o okresie ważności rozpoczynającym się 03.09.2018 r. lub później zachowują ważność tylko na nowych trasach linii.

Bilety okresowe wykupione na linie 6, 24 i 50 zachowują dodatkowo ważność na trasie linii 750 na odcinku Bieżanowska – Kurdwanów P+R.

http://kmkrakow.pl/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 13:07 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 188
Podoba mi się pomysł nowej 17. Cieszę się, że postanowili ją utrzymać, a nie, tak jak podejrzewałem, przesunąć z Maków do Łagiewnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 13:20 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 288
Mr. Passenger napisał(a):
Podoba mi się pomysł nowej 17. Cieszę się, że postanowili ją utrzymać, a nie, tak jak podejrzewałem, przesunąć z Maków do Łagiewnik.

Też się cieszę, że ta linia pozostała. Zresztą pisałem kilka miesięcy temu, że powinna pojechać właśnie na takiej trasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 14:28 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1858
Lokalizacja: Kraków
Mr. Passenger napisał(a):
Podoba mi się pomysł nowej 17. Cieszę się, że postanowili ją utrzymać, a nie, tak jak podejrzewałem, przesunąć z Maków do Łagiewnik.

Rewelacja, że utrzymano kolejnego potworka z f-15... :)

Tzn. TEORETYCZNIE, ta linia ma sens. Na Czerwonych Makach odciąży '11', dalej '19' itd. TEORETYCZNIE jest wszystko pięknie.

Tyle, że aby to miało całościowo sens, musiałaby być skoordynowana zarówno z '11', jak i z '19'. To raz. Dwa, '11' i '19' musiałyby być skoordynowane ze sobą, w sensie na Kalwaryjskiej musiałyby... jechać o tej samej godzinie, żeby pomiędzy nie mogla wejść '17' (wcześniej powinna tworzyć takt z '11', dalej powinna tworzyć takt z '19' - prawda?).

I teraz, pytanie:
- czy uda się to tak skoordynować - czyli takt 7/8 pomiędzy '11' i '17' na CM, takt 7/8 pomiędzy '17' i '19' na Grzegórzeckiej (co równa się z założenia stadnej jeździe '11' i '19' między Łagiewnikami, a pl. Boh. Getta);
- nawet, jeśli się to uda skoordynować, to jaka jest szansa, że ta linia będzie jeździć punktualnie z CM, gdzie mamy dwa tory?

Więc fajnie, że mamy potworka z f-15, fajnie, że mamy linię, która odciąży '11' i '19', tylko żeby to odciążenie nie polegało w praktyce na jeździe w stadzie z jedną z tych linii i nadal 15 min czekaniu na przystanku na tramwaj (tyle, że zamiast jednego, przyjadą dwa)...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 14:31 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1858
Lokalizacja: Kraków
I jeszcze jedna rzecz, zmiana na 103:

Cytuj:
Linia „103” – skierowana zostanie na nową stałą trasę: Lesisko – Niepokalanej Marii Panny – Sołtysowska – Al. Pokoju – Rondo Czyżyńskie – Bieńczycka – Rondo Kocmyrzowskie – Al. Gen. Andersa – Al. Przyjaźni. Zmiana zdecydowanie na plus, poprawi obsługę szkół przy ul. Bieńczyckiej, do tego zapewni mieszkańcom Łęgu i Mogiły dojazd do „Tomexu” przy rondzie Kocmyrzowskim, a także lepsze skomunikowanie z budynkiem Urzędu Miasta przy Os. Zgody (do tej pory „103” miało przystanek tamże jedynie jadąc w stronę Al. Przyjaźni, teraz będzie w obie).

Wszystko spoko, tyle, że ZIKiT właśnie... zlikwidował de facto dojście z tych szkół do potencjalnego przystanku autobusowego w kierunku r. Czyżyńskiego, likwidując przejście dla pieszych na Bieńczyckiej. Więc aby dojść z XII LO do autobusu, trzeba byłoby albo... iść na Czyżyńskie albo.... przejść całe skrzyżowanie dookoła :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 15:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21886
suchy napisał(a):
Razem daje to 32 kursy/h w szczycie oraz 28/h poza szczytem. Gdzie zatem upchniesz kolejne kursy 24, skoro w godzinach szczytu przepustowość ciągu bronowickiego jest właściwie wyczerpana? :puppyeyes:

Poza szczytem jest 24/h ("13" jeździ rzadziej i nie ma "44"), co oczywiście nie umniejsza słuszności Twojego argumentu o braku miejsca na więcej kursów w szczycie ;)

Natomiast problem dałoby się rozwiązać bez dopychania ciągu bronowickiego, np. uruchamiając szczytówkę "74" Kurdwanów - po trasie "24" - Basztowa - Długa - Dworzec Towarowy i oczywiście skoordynowaną z "24". Miejsce na Westerplatte by się znalazło, bo "52" na razie będzie kursować w szczycie co 7,5 zamiast co 5 minut. Tylko jak myślicie, czy odcinek Bieżanowska - Kabel by dał radę z czterema kolejnymi kursami?

Mr. Passenger napisał(a):
Podoba mi się pomysł nowej 17.

Wiele osób tu na forum proponowało taką trasę i chyba Was posłuchali ;)

kot_feliks napisał(a):
Rewelacja, że utrzymano kolejnego potworka z f-15... :)

Tzn. TEORETYCZNIE, ta linia ma sens. Na Czerwonych Makach odciąży '11', dalej '19' itd. TEORETYCZNIE jest wszystko pięknie.

Tyle, że aby to miało całościowo sens, musiałaby być skoordynowana zarówno z '11', jak i z '19'. To raz. Dwa, '11' i '19' musiałyby być skoordynowane ze sobą, w sensie na Kalwaryjskiej musiałyby... jechać o tej samej godzinie, żeby pomiędzy nie mogla wejść '17' (wcześniej powinna tworzyć takt z '11', dalej powinna tworzyć takt z '19' - prawda?).

I teraz, pytanie:
- czy uda się to tak skoordynować - czyli takt 7/8 pomiędzy '11' i '17' na CM, takt 7/8 pomiędzy '17' i '19' na Grzegórzeckiej (co równa się z założenia stadnej jeździe '11' i '19' między Łagiewnikami, a pl. Boh. Getta);
- nawet, jeśli się to uda skoordynować, to jaka jest szansa, że ta linia będzie jeździć punktualnie z CM, gdzie mamy dwa tory?

No właśnie to jest trochę "odpotworkowienie" tej linii. Do tej pory była samodzielną kursującą co kwadrans, teraz tak naprawdę stanie się wspomagającą. Myślcie o nowej "17" niczym o "49", dublującym "19" od Dworca Towarowego do Łagiewnik, ot potem po prostu skręcającym w kier. Ruczaju zamiast do Borku Fałęckiego. Te linie teraz będą różnić się tylko kilkoma końcowymi przystankami. A gdyby "19" jeździła dalej po trasie sprzed trzech lat, do Łagiewnik, to pokrywałaby się w całości i mogłaby spokojnie mieć numer "47".

A co do koordynacji - w tym przypadku myślę, że nie będzie tak źle bo nie mają wyboru. "17" z "19" będą skoordynowane (zresztą były nawet przed wakacjami) z racji ograniczonej przepustowości Tunelu i dzielenia jednego wspólnego toru na Dworcu Towarowym. Z kolei "11" nie musi zasadniczo być z niczym innym skoordynowana, więc to ją można dograć do gotowego rozkładu "17". Zresztą to też może być konieczne z racji na przepustowość pętli "Czerwone Maki" i jedynie dwa tory tamże.

A co do odcinka Łagiewniki - Limanowskiego: no tak, w takim układzie "11" i "19" musiałyby być ułożone tak, by jechać maks w odstępie jednej minuty (mając takt z "17" jedna 7+8, a druga 8+7). Czy to problem? Przecież na do Korony i tak jest masa kursów ("8", "10", "11", "17", "19", tramwaj średnio co 2,5 minuty). A na ostatnim przystanku i tak będzie gwarantowany takt 7,5 :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 15:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1858
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
No właśnie to jest trochę "odpotworkowienie" tej linii. Do tej pory była samodzielną kursującą co kwadrans, teraz tak naprawdę stanie się wspomagającą. Myślcie o nowej "17" niczym o "49", dublującym "19" od Dworca Towarowego do Łagiewnik, ot potem po prostu skręcającym w kier. Ruczaju zamiast do Borku Fałęckiego. Te linie teraz będą różnić się tylko kilkoma końcowymi przystankami. A gdyby "19" jeździła dalej po trasie sprzed trzech lat, do Łagiewnik, to pokrywałaby się w całości i mogłaby spokojnie mieć numer "47".

A co do koordynacji - w tym przypadku myślę, że nie będzie tak źle bo nie mają wyboru. "17" z "19" będą skoordynowane (zresztą były nawet przed wakacjami) z racji ograniczonej przepustowości Tunelu i dzielenia jednego wspólnego toru na Dworcu Towarowym. Z kolei "11" nie musi zasadniczo być z niczym innym skoordynowana, więc to ją można dograć do gotowego rozkładu "17". Zresztą to też może być konieczne z racji na przepustowość pętli "Czerwone Maki" i jedynie dwa tory tamże.

No właśnie pytanie, czy w takim razie nie byłoby sensowniej po prostu... zwiększyć f na '19' do 7,5? Powstałaby wtedy kolejna mocna linia z dobrą f w szczycie, a nie potworek z f-15. I to faktycznie miałoby szansę pojawiać się na przystankach w odstępach czasu co ok. 7-8 min. Sam piszesz, że jedyna różnica to kilka ostatnich przystanków ;)

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że proponowany układ z '17' jest TEORETYCZNIE lepszy, bo odciąża '19' na odcinku DT - Łagiewniki, a dalej odciąża '11' na trasie do CM. Tyle, że nawet, jeśli TEORETYCZNIE będzie koordynacja taka, o jakiej piszesz (7/8 z '19' i 7/8 z '11'), to jaka jest REALNA szansa, że przy dwutorowej pętli na CM '17' będzie jeździć w kierunku DT o czasie? Moim zdaniem niestety marna :/

Więc z TEORETYCZNIE dobrego rozwiązania, bardzo blisko nam niestety do stadnego jeżdżenia '17' i '19' nawet, jeśli na papierze będzie ładny wspólny takt.

Gdybyśmy mieli na CM normalnie zaprojektowaną pętlę i co najmniej trzy tory (jeden dla '18', jeden dla '52', jeden dla '11/17') to ok, układ '11' + '17' + '19' jest spoko. Ale imho obecnie trzeba dopasować siatkę do debilnego projektu tej pętli. A w przypadku '17' opóźnienie w wyjeździe z CM o kilka min to nie troszkę większy odstęp między kursami, jak na '18', czy '52' (gdzie wcześniejszy kurs też pewnie pojechał opóźniony, więc przy f5/7,5 nikt tego nawet nie zauważy), a stado z '19' i czekanie na tramwaj do 15 min. A raczej dwa tramwaje ;)

Przy takim układzie, jaki zaproponował ZIKiT i koordynacji kilku linii między sobą, po prostu bardzo ważna jest punktualność poszczególnych kursów. A tego zwyczajnie nie widzę przy debilnej infrastrukturze na CM...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 15:41 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 288
Kaszmir napisał(a):
Natomiast problem dałoby się rozwiązać bez dopychania ciągu bronowickiego, np. uruchamiając szczytówkę "74" Kurdwanów - po trasie "24" - Basztowa - Długa - Dworzec Towarowy i oczywiście skoordynowaną z "24". Miejsce na Westerplatte by się znalazło, bo "52" na razie będzie kursować w szczycie co 7,5 zamiast co 5 minut. Tylko jak myślicie, czy odcinek Bieżanowska - Kabel by dał radę z czterema kolejnymi kursami?

Powtórzę za kolegą Obserwatorem- przystanek podwójny na Kablu rozwiązałby problem.
Kaszmir napisał(a):
No właśnie to jest trochę "odpotworkowienie" tej linii.

Nowe sformułowanie do słownika KM- "odpotworkowienie" :D
Kaszmir napisał(a):
Do tej pory była samodzielną kursującą co kwadrans, teraz tak naprawdę stanie się wspomagającą.

Nie do końca- od stycznia też pełniła rolę wspomagającą ("19" od Dworca Towarowego do Starowiślnej oraz "22" od Kobierzyńskiej do Ronda Grzegórzeckiego- niestety nie udało się zsynchronizować "17" z "22", przez co skończyło się to jazdą stadną tych linii). Teraz będzie wspomagać "19" na prawie całej trasie i "11" na najbardziej newralgicznym odcinku, więc jej rola wspomagająca wzrasta.

Ciekaw jestem w takim układzie czy na "11" zostaną stopiątki czy wrócą GT8S?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 15:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3550
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Natomiast problem dałoby się rozwiązać bez dopychania ciągu bronowickiego, np. uruchamiając szczytówkę "74" Kurdwanów - po trasie "24" - Basztowa - Długa - Dworzec Towarowy i oczywiście skoordynowaną z "24". Miejsce na Westerplatte by się znalazło, bo "52" na razie będzie kursować w szczycie co 7,5 zamiast co 5 minut. Tylko jak myślicie, czy odcinek Bieżanowska - Kabel by dał radę z czterema kolejnymi kursami?
Czwarta linia na jednym torze na Kurdwanowie? Seems legit. Zresztą, dołożenie trzeciej linii jest już bardzo intrygujące.

W dalszym ciągu uważam, że dużo lepszym układem dla Kurdwanowa byłby ten zaproponowany przeze mnie miesiąc temu, jednak ze zmienionymi (ze względu na rozkłady powakacyjne) częstotliwości – „74” i „76” z f-15 w dni powszednie i f-20 w dni wolne, zaś „75” z f-4 w godzinach szczytu. Tak krótki interwał jest możliwy wyłącznie dzięki istnieniu na jednym torze jednej linii, krótkiej trasie i dostatecznie długim postoju na drugiej pętli. I wtedy żadne „750” nie jest potrzebne.

A co do samej „750” – to ja już widzę w niej te tłumy zwłaszcza że Halszki może się zakorkować jeszcze bardziej przez budowę TŁ, przez co „750” straci na punktualności. A tramwaje? Cóż… przy trzech liniach nie wróżę punktualności. Przy moim układzie i jednej linii takich numerów by nie było.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 sie 2018, o 15:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1858
Lokalizacja: Kraków
Kitek napisał(a):
Powtórzę za kolegą Obserwatorem- przystanek podwójny na Kablu rozwiązałby problem.

Nie zmieści się. Za to zmieści się trzeci pas ruchu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL