Czyli żegnamy ostatniego cepeenaZostanie wprowadzona zmiana nazwy przystanku „Wieliczka CPN” na „Wieliczka Stacja Paliw”.
Rozkłady powakacyjne 2018
Moderator: Moderatorzy
Rozkłady powakacyjne 2018
Cichaczem ZIKiT dodał do komunikatu o zmianach powakacyjnych:
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Rozkłady powakacyjne 2018
Trzeba jeszcze wspomnieć o dodatkowych kursach na "141" od poniedziałku. Informacja z Radio Kraków
- linia 141 – zostaną uruchomione dodatkowe kursy w dni powszednie w godzinach popołudniowych;
Rozkłady powakacyjne 2018
A co jeśli to też nie jest możliwe? Ciągów w centrum jest kilkadziesiąt, linii ponad 20. A miejscami przecież trzeba jeszcze uwzględnić autobusy. Naprawdę mam spore podejrzenia, że jest to po prostu fizycznie niemożliwe. Jeśli myślisz, że się jednak da - podaj przykład jak przesunąć te rozkłady. Podejrzewam, że przesunięcie np. "50" na Mogilskim o minutę sprawi, że gdzieś indziej będzie się zajeżdżać z inną linią. Jak i tamtą przesuniemy, to i ona zacznie gdzieś się pokrywać. Itd. Nie mówiąc o tym, że w takim przypadku prawdopodobnie zepsuje się też takty między skoordynowanymi liniami. A tych par jest tyle do synchronizacji że nawet obecnie nie dało się wszystkich ułożyć w takty.suchy pisze:Spoko, ale to niech postarają się zrobić tak, żeby zajeżdżać się na obrzeżach (np. Łagiewniki w stronę Borku, Lipińskiego w stronę Maków, Dworcowa/Estakada w stronę Bieżanowa/Kurdwanowa), gdzie do pętli końcowej te linie mają już tylko kilka przystanków, więc jak jeden przyjedzie 1-2 minuty później, to się tragedia nie stanie.
A nie w centrum, gdzie jak na przystanku X wepcha ci się ta druga linia i odjedziesz np. 2 minuty później, to kilka przystanków dalej zajedzie cię inna linia (bo przecież jesteś spóźniony 2 minuty, a różnica między wami to np. 1 minuta) i potem wleczesz się za nią pół trasy i zwiększasz opóźnienie, przez co na kolejnych węzłach zajeżdżają cię kolejne linie i z początkowego spóźnienia -1 robi się np. -7 czy -10.
Niedawno była tu na forum dyskusja o nazwie tego przystanku, a teraz go zmieniają. Przypadek?tomta1 pisze:Czyli żegnamy ostatniego cepeena
ZIKiT dodał to do swojego komunikatu w aktualizacji. Doszły dwa kursy popołudniu, dzięki czemu linia nie ma już ponad godzinnych przerw w szczycie popołudniowym. Zmiana oczywiście na plusKrakowiak2013 pisze:Trzeba jeszcze wspomnieć o dodatkowych kursach na "141" od poniedziałku. Informacja z Radio Kraków
- linia 141 – zostaną uruchomione dodatkowe kursy w dni powszednie w godzinach popołudniowych;
No i taki detal - to chyba pierwszy raz od rozdzielenia dawnego "146" na "141" i "181" gdy rozkłady tych linii zaczęły się różnić? To też przykład że krótsze linie są czasem o tyle lepsze, że łatwiej jest dodać kursy.
Rozkłady powakacyjne 2018
Nie ma związku. W dawnym "146" istniały kursy skrócone zarówno Kujawy <-> Pleszów, jak i Przylasek <-> Pleszów, przy czym tych drugich było zdaje się nieco więcej. Choć to i tak były liczby rzędu 3-4 kursów na dobę, reszta była na pełnej trasie.Kaszmir pisze:No i taki detal - to chyba pierwszy raz od rozdzielenia dawnego "146" na "141" i "181" gdy rozkłady tych linii zaczęły się różnić? To też przykład że krótsze linie są czasem o tyle lepsze, że łatwiej jest dodać kursy.
Rozdzielenie "146" tak naprawdę jedyne co zmieniło, to że kierowca musi się dużo więcej nawciskać w sterowniku wyświetlacza. To że teraz dołożono kursy to zasługa tego że się znalazła na nie kasa, a nie że kasa cały czas była tylko za długa trasa nie pozwalała.
W każdym razie faktycznie - o ile względem końca 2012 roku trasa do Kujaw wciąż wychodzi na zero z 14 kursami we wszystkie dni tygodnia, o tyle trasa do Przylasku zyskała 4 kursy w dni powszednie (19 zamiast 15, w weekendy bez zmian 15 kursów) i tym samym przegoniła "111" (17 kursów obecnie, 14 w 2012) oraz "161" (15 kursów obecnie, 18 w 2012) wysuwając się na trzecie miejsce po zdaje się kolejno "131" i "x71". Gdyby jeszcze rozłożono te kursy w normalny godzinny takt zamiast totalnego chaosu, jak również zaprzestano skazywać mieszkańców Przylasku na zdecydowanie zbyt wczesny pierwszy kurs, to byłoby super.
Poza tym nie do końca podoba mi się Twoja niekonsekwencja w tym że cacy wg Ciebie było zarówno podzielenie "146" jak i scalenie "111" ze "161" - to w końcu lepsze linie krótsze czy dłuższe?
Rozkłady powakacyjne 2018
No tak, racja Wycofuję się z tego argumentu.Cukier pisze:Nie ma związku. W dawnym "146" istniały kursy skrócone zarówno Kujawy <-> Pleszów, jak i Przylasek <-> Pleszów, przy czym tych drugich było zdaje się nieco więcej. Choć to i tak były liczby rzędu 3-4 kursów na dobę, reszta była na pełnej trasie.
Ani "111", ani "161" nie zostały wydłużone - po prostu wymieniono ich trasy tak, że wracają teraz innymi ulicami. I uważam że była to iście genialna zagrywka dyr. Franka i ekipy z ZIKiT, bo bez wydania ani złotówki zwiększyła efektywną liczbę kursów na obu ciągach dwukrotnie.Cukier pisze:Poza tym nie do końca podoba mi się Twoja niekonsekwencja w tym że cacy wg Ciebie było zarówno podzielenie "146" jak i scalenie "111" ze "161" - to w końcu lepsze linie krótsze czy dłuższe?
Rozkłady powakacyjne 2018
Możesz się nie zgadzać, natomiast jak dla mnie pozbawienie linii przerwy na jednej z końcówek i tym samym możliwości jakiegokolwiek wyrównania opóźnień, to nic innego jak wydłużenie.Kaszmir pisze:Ani "111", ani "161" nie zostały wydłużone - po prostu wymieniono ich trasy tak, że wracają teraz innymi ulicami.
Po pierwsze - nie na obu ciągach, lecz na ich fragmentach. Sorry, ale nie wierzę by ktoś z okolicy centrum Wyciąż (szkoła itd) poruszał się do / z Pleszowa przez pętlę Wolica Most. Nawet Locutusa bym o takie nadkładanie drogi nie posądził. Podobnie muszę powiedzieć o Cle, choć tutaj przypuszczam że w znakomitej większości mieszkańcy wolą korzystać z busiarzy, bo jeżdżą oni znacznie częściej i pozwalają się dostać do Czyżyn bez dwóch przesiadek, a niektórzy jadą nawet na Lubomirskiego. Jeśli ktoś więc coś ugrał to Przylasek Wyciąski i Wolica.Kaszmir pisze:I uważam że była to iście genialna zagrywka dyr. Franka i ekipy z ZIKiT, bo bez wydania ani złotówki zwiększyła efektywną liczbę kursów na obu ciągach dwukrotnie.
A co do januszowania na pojedynczych złotówkach, to ja wciąż nie mogę się nadziwić dlaczego nikt nie weźmie pod lupę kursów "111/161" które jadą zderza w zderzak z "211". Rozumiem że Niepołomice mają dużo do powiedzenia w sprawie godzin odjazdów, nie mniej jednak ZIKiT wciąż dopłaca sporo do funkcjonowania tej linii - połowę, albo nawet i całość kosztów na odcinku Pleszów - Wolica Most. A gdybym był na miejscu ZIKiTu i tyle za to płacił, to bym za nic nie dopuścił, by moje pieniądze szły w błoto, bo za 2 minuty jest kolejny kurs.
Rozkłady powakacyjne 2018
Wiadomo, chodziło o wybrane odcinki. Czasami wszyscy używamy skrótów myślowych by nie rozwlekać niepotrzebnie postówCukier pisze:Po pierwsze - nie na obu ciągach, lecz na ich fragmentach. Sorry, ale nie wierzę by ktoś z okolicy centrum Wyciąż (szkoła itd) poruszał się do / z Pleszowa przez pętlę Wolica Most. Nawet Locutusa bym o takie nadkładanie drogi nie posądził. Podobnie muszę powiedzieć o Cle, choć tutaj przypuszczam że w znakomitej większości mieszkańcy wolą korzystać z busiarzy, bo jeżdżą oni znacznie częściej i pozwalają się dostać do Czyżyn bez dwóch przesiadek, a niektórzy jadą nawet na Lubomirskiego. Jeśli ktoś więc coś ugrał to Przylasek Wyciąski i Wolica.
Pełna zgoda. Nawet jeśli rozkład "211" jest "zamrożony", to wierzę że dałoby się poprzesuwać odjazdy "111/161" bo obecnie rzeczywiście to dziwne, że np. "111" i "211" potrafią jechać w odstępie paru minut, a potem godzina czekania na kolejny.Cukier pisze:A co do januszowania na pojedynczych złotówkach, to ja wciąż nie mogę się nadziwić dlaczego nikt nie weźmie pod lupę kursów "111/161" które jadą zderza w zderzak z "211". Rozumiem że Niepołomice mają dużo do powiedzenia w sprawie godzin odjazdów, nie mniej jednak ZIKiT wciąż dopłaca sporo do funkcjonowania tej linii - połowę, albo nawet i całość kosztów na odcinku Pleszów - Wolica Most. A gdybym był na miejscu ZIKiTu i tyle za to płacił, to bym za nic nie dopuścił, by moje pieniądze szły w błoto, bo za 2 minuty jest kolejny kurs.
No i przy okazji można by zmienić numer "161" na "411" bo tym teraz ta linia jest (jadą w przeciwne strony podobnie jak "124/424"), tym bardziej że zakres "1x1" powoli się kończy - zostały wolne tylko "121" i "191".
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Rozkłady powakacyjne 2018
Zdziwiłbyś się. Jakbym miał wybór pomiędzy sterczeniem ruski rok na przystanku w deszczu, wietrze czy śniegu, albo jazdę koszmarnie naokoło ale jednak wewnątrz ciepłego, przytulnego autobusu, wybrałbym to drugie.Cukier pisze:Sorry, ale nie wierzę by ktoś z okolicy centrum Wyciąż (szkoła itd) poruszał się do / z Pleszowa przez pętlę Wolica Most. Nawet Locutusa bym o takie nadkładanie drogi nie posądził.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Rozkłady powakacyjne 2018
Przecież takie "manewry" z liniami okrężnymi stosuje wiele PKSów i innych wiejskich busów.
Najlepiej to widać na przykładzie:
Potrzebuje dojechać z Pleszowa do Wyciąże Wiadukt (ostatni wspólny przystanek dla linii 111 i 161 to Wyciąże, więc zakładam, że przystanki +1 są w granicach dojścia pieszo, a więc Wyciąże Wiadukt to ten najbardziej ekstremalny przypadek). Linią 161 zamie mi to 6 minut. Linią 111 27 min, a więc jeśli odjazd 111 jest 22 minuty wcześniej to wychodzę na plus. Oczywiście gdyby te linie jeździły z dużą częstotliwością to nie ma to sensu, ale przy odjazdach średnio co godzinę może się trafić tak, że trasą okrężną będę dużo wcześniej na miejscu. Oczywiście wszystko zależy od tego jak te dwie linie względem siebie mają ułożone czasy odjazdów.
Najlepiej to widać na przykładzie:
Potrzebuje dojechać z Pleszowa do Wyciąże Wiadukt (ostatni wspólny przystanek dla linii 111 i 161 to Wyciąże, więc zakładam, że przystanki +1 są w granicach dojścia pieszo, a więc Wyciąże Wiadukt to ten najbardziej ekstremalny przypadek). Linią 161 zamie mi to 6 minut. Linią 111 27 min, a więc jeśli odjazd 111 jest 22 minuty wcześniej to wychodzę na plus. Oczywiście gdyby te linie jeździły z dużą częstotliwością to nie ma to sensu, ale przy odjazdach średnio co godzinę może się trafić tak, że trasą okrężną będę dużo wcześniej na miejscu. Oczywiście wszystko zależy od tego jak te dwie linie względem siebie mają ułożone czasy odjazdów.
Rozkłady powakacyjne 2018
Niestety oprócz Ciebie, tak samo myślą capiący bezdomni...Locutus pisze:Zdziwiłbyś się. Jakbym miał wybór pomiędzy sterczeniem ruski rok na przystanku w deszczu, wietrze czy śniegu, albo jazdę koszmarnie naokoło ale jednak wewnątrz ciepłego, przytulnego autobusu, wybrałbym to drugie.Cukier pisze:Sorry, ale nie wierzę by ktoś z okolicy centrum Wyciąż (szkoła itd) poruszał się do / z Pleszowa przez pętlę Wolica Most. Nawet Locutusa bym o takie nadkładanie drogi nie posądził.
Pozdrawiam!
LOKI
Rozkłady powakacyjne 2018
Ale linie zapleszowskie, ze względu na swój "wiejski" charakter mają to do siebie, że rzadko tam można spotkać bezdomnych wożących się autobusem...krawiec pisze: Niestety oprócz Ciebie, tak samo myślą capiący bezdomni...
-
- Pasażer
- Posty: 13
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:21
Rozkłady powakacyjne 2018
Nie wiem kto układał ten rozkład dla Kurdwanowa, ale wyszedł mu kanał. 750 jeździ puste, 70 jeździ prawie puste, 6 bez zmian - w połowie napełnione. 24 dopchane już na drugim przystanku, masakra. Nie opłaca się jechać 750, 6 czy 70 do Wielickiej bo 3 też zapchane. Ja jeżdżę w relacji Witosa - Starowiślna i na dziś kupiłem kkm na 50 bo mogę jechać 184 oraz 24. Jeżdżę 184, troszkę dłużej ale wygodnie.
Rozkłady powakacyjne 2018
Już niedługo skończą się problemy z Kurdwanowem. W tej chwili armia robotników pracuje tak, jakby chcieli oddać pętlę od poniedziałku. I to jest możliwe. Poziomują, przykręcają i podlewają żywicą ostatnie fragmenty szyn potrzebnych do eksploatacji od strony Piasków. Trwają prace sieciowe, brukarskie inne.
Rozkłady powakacyjne 2018
Hola hola, od ukończenia prac przy torach jeszcze trzeba odczekać pół roku zanim się odda do użytku
Rozkłady powakacyjne 2018
Nie pół roku tylko do najbliższych wyborów A że wybory niebawem...Cukier pisze:Hola hola, od ukończenia prac przy torach jeszcze trzeba odczekać pół roku zanim się odda do użytku