Przetarg na obsługę linii autobusowych IV
Moderator: Moderatorzy
W 2014 roku nowy przewoźnik i nowe autobusy
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-2014 ... _2462.html
I najciekawszy fragment:
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-2014 ... _2462.html
I najciekawszy fragment:
ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.
Wiślacka {5} Krowodrza
Lista linii:rafaello pisze:Kto Nas będzie woził w przyszłym roku ?:
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... _roku.html
> "102" (KG - Zakamycze)
> "120" (KG - Bronowice Małe)
> "138" (Kombinat - Azory)
> "142" (Na Stoku - Czyżyny Dworzec)
> "152" (Al. Przyjaźni - Olszanica)
> "159" (Os. Piastów - Cichy Kącik)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
> "178" (Mistrzejowice - Pod Fortem)
> "182" (Dw. Gł. Wschód - Na Stoku)
> "482" (Dw. Gł. Wschód - Mistrzejowice)
> "502" (Pl. Centralny - Cracovia Stadion)
Da się odczuć, że linie pogrupowane są w "rejony". Oprócz dotychczasowych miejskich obsługiwanych przez Mobilis, dochodzą cztery jadące przez KG, kilka w rejonie Mistrzejowic, dwie spotkają się na Os. Na Stoku, z kolei "502" pokrywa się ze "152". I dobrze - powinno to tym bardziej obniżyć koszty. Zastanawia natomiast brak "301" i "304".
Lista może się zmienić - w szczególności jeśli np. uwzględni się postulaty z Klin i stworzy "478". Pytanie też, co w przypadku gdyby wprowadzono pełną marszrutyzację?
I dobrze, jest szansa że walka przy Okrągłym Stole Komunikacyjnym o unifikację barw zakończy się sukcesemI.G.I pisze:I najciekawszy fragment:ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, o 11:32 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli remarszrutyzacji nie będzie? Pytam z ciekawości, bo część tych linii w projekcie W1 nie istnieje.Kaszmir pisze:Lista linii:
> "102" (KG - Zakamycze)
> "120" (KG - Bronowice Małe)
> "138" (Kombinat - Azory)
> "142" (Na Stoku - Czyżyny Dworzec)
> "152" (Al. Przyjaźni - Olszanica)
> "159" (Os. Piastów - Cichy Kącik)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
> "178" (Mistrzejowice - Pod Fortem)
> "182" (Dw. Gł. Wschód - Na Stoku)
> "482" (Dw. Gł. Wschód - Mistrzejowice)
> "502" (Pl. Centralny - Cracovia Stadion)
Czyli na 102, 120 i 168 krótkie.Kaszmir pisze: Jeszcze "502". A i na wybranych brygadach "178" pojawiają się przegubowce - nie zdziwiłbym się, gdyby w przetargu uwzględnili je na wszystkich brygadach
138, 142, 182 i 482 12 m
A na liniach 152, 159, 178 i 502 przeguby ? Zbyt pięknie ale się przekonamy.
-
- Specjalista
- Posty: 191
- Rejestracja: 5 sie 2012, o 18:33
- Lokalizacja: Jesteś?
Radny, który działa na niekorzyść miejskiej spółki...Radny Dominik Jaśkowiec od dłuższego czasu zabiegał o rozszerzenie przedmiotu przetargu na miejskiego przewoźnika autobusowego. - Przykład Mobilisa pokazuje, że można świadczyć usługi przewozowe o takim samym standardzie jak MPK, tyle że taniej. Przetarg zewnętrzny zawsze przynosi oszczędności, bo wprowadza konkurencję - uważa. Oblicza, że gdyby całość połączeń autobusowych została przekazana wyłonionej w ten sposób firmie, koszty komunikacji w Krakowie zmniejszyłyby się o 5 proc. - Tym samym moglibyśmy obniżyć ceny biletów lub zmniejszyć budżetową dopłatę na komunikację - twierdzi Jaśkowiec. - Chciałbym, by w przyszłości pod przetarg przekazana została połowa linii autobusowych. Taki model funkcjonuje w Warszawie, Bydgoszczy czy innych miastach - dodaje.
Różnice są głównie jeśli chodzi o:pablo pisze:Czyli remarszrutyzacji nie będzie? Pytam z ciekawości, bo część tych linii w projekcie W1 nie istnieje.
"168" - które uruchomiono w czasie kiedy były opracowywane warianty i pewnie dlatego go nie uwzględniono. Jednak zgaduję, że zostało w końcu dodane. Podobnie "537" nie było w W1R, lecz doszło później (info z pewnego źródła).
"482" - nie ma, bo kursy miałyby być wchłonięte w "182" które pojechałoby dwa razy częściej.
"502" - występuje, tyle że jako linia zwykła skrócona o parę przystanków.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, o 13:26 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 4 razy.
Wolałbym żeby linie miejskie wewnątrz miasta były obsługiwane przez MPK, a linie aglomeracyjne przez spółki prywatne.
Oczywiście ma to swoje plusy, jeżeli przetarg wygra zewnętrzna firma, to najstarsze Jelczasy i być może pozostałe Scanie idą na żyletki, a w zamian dotrą nowiuteńkie, klimatyzowane pojazdy. Średni wiek autobusów w Krakowie będzie rewelacyjnie niski.
Oczywiście ma to swoje plusy, jeżeli przetarg wygra zewnętrzna firma, to najstarsze Jelczasy i być może pozostałe Scanie idą na żyletki, a w zamian dotrą nowiuteńkie, klimatyzowane pojazdy. Średni wiek autobusów w Krakowie będzie rewelacyjnie niski.
Pytanie: jaki schemat malowania zostanie uwzględniony, o ile zostanie? Ten stary pasiasty, nowy "mercedesowski" (jestem za!) czy coś zupełnie nowego co niekoniecznie musi dać pozytywny efekt.Kaszmir pisze:I dobrze, jest szansa że walka przy Okrągłym Stole Komunikacyjnym o unifikację barw zakończy się sukcesemI.G.I pisze:I najciekawszy fragment:ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.
A 152? Przecież mieli wycofać autobusy z I obwodnicy? Jeśli porzucili ten pomysł, to świetnie.Kaszmir pisze:Różnice są głównie jeśli chodzi o:
"168" - które uruchomiono w czasie kiedy były opracowywane warianty i pewnie dlatego go nie uwzględniono. Jednak zgaduję, że zostało w końcu dodane. Podobnie "537" nie było w W1R, lecz doszło później (info z pewnego źródła).
"482" - nie ma, bo kursy miałyby być wchłonięte w "182" które pojechałoby dwa razy częściej.
"502" - występuje, tyle że jako linia zwykła skrócona o parę przystanków.