Przetarg na obsługę linii autobusowych IV

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#1 Post autor: rafaello » 11 lut 2013, o 08:54

Kto Nas będzie woził w przyszłym roku ?:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... _roku.html

Awatar użytkownika
I.G.I
Moderator fb pkk
Posty: 1167
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Krowodrza
Kontakt:

#2 Post autor: I.G.I » 11 lut 2013, o 10:29

W 2014 roku nowy przewoźnik i nowe autobusy
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-2014 ... _2462.html

I najciekawszy fragment:
ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.
Wiślacka {5} Krowodrza

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#3 Post autor: Kaszmir » 11 lut 2013, o 11:31

rafaello pisze:Kto Nas będzie woził w przyszłym roku ?:

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... _roku.html
Lista linii:
> "102" (KG - Zakamycze)
> "120" (KG - Bronowice Małe)
> "138" (Kombinat - Azory)
> "142" (Na Stoku - Czyżyny Dworzec)
> "152" (Al. Przyjaźni - Olszanica)
> "159" (Os. Piastów - Cichy Kącik)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
> "178" (Mistrzejowice - Pod Fortem)
> "182" (Dw. Gł. Wschód - Na Stoku)
> "482" (Dw. Gł. Wschód - Mistrzejowice)
> "502" (Pl. Centralny - Cracovia Stadion)

Da się odczuć, że linie pogrupowane są w "rejony". Oprócz dotychczasowych miejskich obsługiwanych przez Mobilis, dochodzą cztery jadące przez KG, kilka w rejonie Mistrzejowic, dwie spotkają się na Os. Na Stoku, z kolei "502" pokrywa się ze "152". I dobrze - powinno to tym bardziej obniżyć koszty. Zastanawia natomiast brak "301" i "304".

Lista może się zmienić - w szczególności jeśli np. uwzględni się postulaty z Klin i stworzy "478". Pytanie też, co w przypadku gdyby wprowadzono pełną marszrutyzację?
I.G.I pisze:I najciekawszy fragment:
ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.
I dobrze, jest szansa że walka przy Okrągłym Stole Komunikacyjnym o unifikację barw zakończy się sukcesem :)
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, o 11:32 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

brovar
Dyrektor
Posty: 5163
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#4 Post autor: brovar » 11 lut 2013, o 11:59

Gdyby nie 152, 159 mógłbym napisać, że będą same krótkie.
Ciekawe jakie linie awansują w rozdziale taboru, a jakie się zdegraduje.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, o 11:59 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#5 Post autor: Kaszmir » 11 lut 2013, o 12:02

brovar pisze:Gdyby nie 152, 159 mógłbym napisać, że będą same krótkie.
Jeszcze "502". A i na wybranych brygadach "178" pojawiają się przegubowce - nie zdziwiłbym się, gdyby w przetargu uwzględnili je na wszystkich brygadach :)

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#6 Post autor: pablo » 11 lut 2013, o 12:02

Kaszmir pisze:Lista linii:
> "102" (KG - Zakamycze)
> "120" (KG - Bronowice Małe)
> "138" (Kombinat - Azory)
> "142" (Na Stoku - Czyżyny Dworzec)
> "152" (Al. Przyjaźni - Olszanica)
> "159" (Os. Piastów - Cichy Kącik)
> "168" (KG - Radzikowskiego Osiedle)
> "178" (Mistrzejowice - Pod Fortem)
> "182" (Dw. Gł. Wschód - Na Stoku)
> "482" (Dw. Gł. Wschód - Mistrzejowice)
> "502" (Pl. Centralny - Cracovia Stadion)
Czyli remarszrutyzacji nie będzie? :clap: Pytam z ciekawości, bo część tych linii w projekcie W1 nie istnieje.

brovar
Dyrektor
Posty: 5163
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#7 Post autor: brovar » 11 lut 2013, o 12:05

Kaszmir pisze: Jeszcze "502". A i na wybranych brygadach "178" pojawiają się przegubowce - nie zdziwiłbym się, gdyby w przetargu uwzględnili je na wszystkich brygadach :)
Czyli na 102, 120 i 168 krótkie.
138, 142, 182 i 482 12 m
A na liniach 152, 159, 178 i 502 przeguby ? Zbyt pięknie ale się przekonamy.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: pablo » 11 lut 2013, o 12:09

brovar pisze:Czyli na 102, 120 i 168 krótkie.
Byłaby okazja, żeby 102 zrobić znowu 12m. A 120 jeździ w tej chwili 12 metrów, więc czemu chcesz go pomniejszyć?

KierowcaWD
Specjalista
Posty: 191
Rejestracja: 5 sie 2012, o 18:33
Lokalizacja: Jesteś?

#9 Post autor: KierowcaWD » 11 lut 2013, o 12:09

I przez to niektórzy kierowcy stracą pracę w MPK.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: pablo » 11 lut 2013, o 12:11

Może tak źle nie będzie. Część przecież pójdzie na emeryturę (nie wiem ilu i czy to wystarczy by nikogo nie zwolnić?).
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, o 12:11 przez pablo, łącznie zmieniany 2 razy.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#11 Post autor: Mseifer » 11 lut 2013, o 12:12

Może znów wystartuje do przetargu spółka córka MPK więc może uda się tych pracowników obronić.

Tourliner
Specjalista
Posty: 208
Rejestracja: 8 sty 2013, o 19:17
Lokalizacja: Dzielnica VIII

#12 Post autor: Tourliner » 11 lut 2013, o 12:47

Radny Dominik Jaśkowiec od dłuższego czasu zabiegał o rozszerzenie przedmiotu przetargu na miejskiego przewoźnika autobusowego. - Przykład Mobilisa pokazuje, że można świadczyć usługi przewozowe o takim samym standardzie jak MPK, tyle że taniej. Przetarg zewnętrzny zawsze przynosi oszczędności, bo wprowadza konkurencję - uważa. Oblicza, że gdyby całość połączeń autobusowych została przekazana wyłonionej w ten sposób firmie, koszty komunikacji w Krakowie zmniejszyłyby się o 5 proc. - Tym samym moglibyśmy obniżyć ceny biletów lub zmniejszyć budżetową dopłatę na komunikację - twierdzi Jaśkowiec. - Chciałbym, by w przyszłości pod przetarg przekazana została połowa linii autobusowych. Taki model funkcjonuje w Warszawie, Bydgoszczy czy innych miastach - dodaje.
Radny, który działa na niekorzyść miejskiej spółki... :puppyeyes:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#13 Post autor: Kaszmir » 11 lut 2013, o 13:25

pablo pisze:Czyli remarszrutyzacji nie będzie? :clap: Pytam z ciekawości, bo część tych linii w projekcie W1 nie istnieje.
Różnice są głównie jeśli chodzi o:

"168" - które uruchomiono w czasie kiedy były opracowywane warianty i pewnie dlatego go nie uwzględniono. Jednak zgaduję, że zostało w końcu dodane. Podobnie "537" nie było w W1R, lecz doszło później (info z pewnego źródła).
"482" - nie ma, bo kursy miałyby być wchłonięte w "182" które pojechałoby dwa razy częściej.
"502" - występuje, tyle że jako linia zwykła skrócona o parę przystanków.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2013, o 13:26 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 4 razy.

Pigeon
Specjalista
Posty: 267
Rejestracja: 15 cze 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kraków

#14 Post autor: Pigeon » 11 lut 2013, o 13:41

Wolałbym żeby linie miejskie wewnątrz miasta były obsługiwane przez MPK, a linie aglomeracyjne przez spółki prywatne.

Oczywiście ma to swoje plusy, jeżeli przetarg wygra zewnętrzna firma, to najstarsze Jelczasy i być może pozostałe Scanie idą na żyletki, a w zamian dotrą nowiuteńkie, klimatyzowane pojazdy. Średni wiek autobusów w Krakowie będzie rewelacyjnie niski. :thumbup:
Kaszmir pisze:
I.G.I pisze:I najciekawszy fragment:
ZIKiT nie popełni drugi raz tego samego błędu, jak w przypadku taboru firmy Mobilis. Wtedy w przetargu urzędnicy nie napisali, jakiego koloru powinny być pojazdy przewoźnika. – W specyfikacji znajdzie się wymóg malowania pojazdów w konkretne barwy – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT ds. transportu publicznego. Michał Pyclik zaznacza, że prawdopodobnie będzie to kolor niebieski, ze względu na barwy miejskie i styl malowania większości autobusów oraz tramwajów komunikacji miejskiej.
I dobrze, jest szansa że walka przy Okrągłym Stole Komunikacyjnym o unifikację barw zakończy się sukcesem :)
Pytanie: jaki schemat malowania zostanie uwzględniony, o ile zostanie? Ten stary pasiasty, nowy "mercedesowski" (jestem za!) czy coś zupełnie nowego co niekoniecznie musi dać pozytywny efekt. :hmm:

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#15 Post autor: pablo » 11 lut 2013, o 15:06

Kaszmir pisze:Różnice są głównie jeśli chodzi o:

"168" - które uruchomiono w czasie kiedy były opracowywane warianty i pewnie dlatego go nie uwzględniono. Jednak zgaduję, że zostało w końcu dodane. Podobnie "537" nie było w W1R, lecz doszło później (info z pewnego źródła).
"482" - nie ma, bo kursy miałyby być wchłonięte w "182" które pojechałoby dwa razy częściej.
"502" - występuje, tyle że jako linia zwykła skrócona o parę przystanków.
A 152? Przecież mieli wycofać autobusy z I obwodnicy? Jeśli porzucili ten pomysł, to świetnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”