Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 lip 2019, o 16:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 cze 2018, o 16:37 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 355
Adrian napisał(a):
17 nie wozi powietrza. Ostatnio na odcinku Mogilskie - Starowiślna popołudniu ludzie stali bo nie było wolnych miejsc ;D

"17" przede wszystkim nie ma własnego potoku i zabiera pasażerów "19", "22" i "52" (bo potok Maki- Hala Targowa i Grzegórzeckie nie jest imponujący). Rzadko kiedy jeździ pełna (jak "2" czy "6"), rano wyjeżdża z Ruczaju słabo zapełniona a popołudniu jedzie na Maki z reguły z kilkunastoma osobami w środku.
lukaszpdg napisał(a):
Obecna "11" jeździ załadowana przeważnie na odcinku Maki - R. Matecznego, około 50-60% wysiadają i idą na autobus.

Zgadza się, najwięcej ludzi z "11" wysiada w Łagiewnikach i na Rondzie Matecznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 17:11 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 464
Przemekns napisał(a):
Coffee napisał(a):
Bo wcale takiej częstotliwości nie potrzebują, spokojnie wystarczy na nich f~7.5.

Grubo poleciałeś. 52 może by dało radę, ale 50? To wtedy wszystkie brygady musiałyby być obsługiwane Krakowiakami, bo jak wiadomo NGT6 przy f~5 nie wyrabiają, nawet w NGT8 na newralgicznych odcinkach jest glonojad.
11? Zrozumiałbym gdybyś podał przykład linii 6 ale 11 w szczycie wręcz potrzebuje wzmocnienia :wow:


52 by dało radę? To zapraszam na przystanek Tauron Arena Wieczysta rano między godziną 7 a 8, to sądzę że szybko byś zmienił zdanie.
Pamiętajmy że każda linia ma dwa końce. Czyli co, Ruczajowi i Krowodrzy robimy dwie linie z f~7,5 zamiast z f~5? I to ma być rozwój komunikacji w naszym mieście? :wall:
Ja uważam wręcz przeciwnie, a mianowicie że "3" lub "18" także powinny pojechać z f~5.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 17:45 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 568
Lokalizacja: Nowa Huta
czyli Pleszow bez zmiany?!

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 18:00 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 144
Lokalizacja: Skawina
Dlaczego czasem jak Was czytam mam wrażenie, że jeżdżę po innym Krakowie? W godzinach szczytu, z reguły, w 17 i 52 już na Kapelance nie ma miejsc siedzących, a tutaj czytam, że wożą one powietrze... Ale w kontekście "minimalizacji" uważam, że Ruczajowi takie cięcia bardzo nie zaszkodzą. Jednak mnóstwo pasażerów z tego miejsca to studenci jeżdżący do Kampusu UJ i mieszkający na blokach, więc na pewno zapotrzebowanie będzie znacznie mniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 18:20 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 355
Yunkers napisał(a):
Dlaczego czasem jak Was czytam mam wrażenie, że jeżdżę po innym Krakowie? W godzinach szczytu, z reguły, w 17 i 52 już na Kapelance nie ma miejsc siedzących, a tutaj czytam, że wożą one powietrze...

Do "52" na Kapelance czasami ciężko wejść w szczycie, jednakże z "17" to jest tak, że podbiera pasażerów "22" bo jedzie tuż przed nią/ za nią przez co ta druga znacznie opustoszała. Większość pasażerów "17" to przypadkowi pasażerowie, którym uciekła akurat inna linia. A jakieś wzmocnienie "11" przydałoby się, bo rano jest rzeczywiście tłok do Matecznego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 18:30 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 144
Lokalizacja: Skawina
Kitek napisał(a):
Do "52" na Kapelance czasami ciężko wejść w szczycie, jednakże z "17" to jest tak, że podbiera pasażerów "22" bo jedzie tuż przed nią/ za nią przez co ta druga znacznie opustoszała. Większość pasażerów "17" to przypadkowi pasażerowie, którym uciekła akurat inna linia. A jakieś wzmocnienie "11" przydałoby się, bo rano jest rzeczywiście tłok do Matecznego.
Zgadzam się w 100%. 17 nie jest linią, która zbiera jakiś konkretny potok, a raczej pasażerów, którym "wszystko jedno", bo chcą dojechać na Kampus czy Rondo Grunwaldzkie. Dlatego właśnie to jest "linia wzmacniająca" (zresztą czy to nie właśnie tłoki na Kapelance były powodem stworzenia tej linii?). Co do 11 też masz rację, nie bez powodu były takie awantury o 23, ale tu to chyba do czasu zbudowania Trasy Łagiewnickiej nic się nie stanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 19:01 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 350
Yunkers napisał(a):
Kitek napisał(a):
Do "52" na Kapelance czasami ciężko wejść w szczycie, jednakże z "17" to jest tak, że podbiera pasażerów "22" bo jedzie tuż przed nią/ za nią przez co ta druga znacznie opustoszała. Większość pasażerów "17" to przypadkowi pasażerowie, którym uciekła akurat inna linia. A jakieś wzmocnienie "11" przydałoby się, bo rano jest rzeczywiście tłok do Matecznego.
Zgadzam się w 100%. 17 nie jest linią, która zbiera jakiś konkretny potok, a raczej pasażerów, którym "wszystko jedno", bo chcą dojechać na Kampus czy Rondo Grunwaldzkie. Dlatego właśnie to jest "linia wzmacniająca" (zresztą czy to nie właśnie tłoki na Kapelance były powodem stworzenia tej linii?). Co do 11 też masz rację, nie bez powodu były takie awantury o 23, ale tu to chyba do czasu zbudowania Trasy Łagiewnickiej nic się nie stanie...

Przepustowość pętli "Czerwone Maki" jest ograniczona. Wyrzucenie linii "17" i w zamian wzmocnienie 11 w szczycie nie pomoże. "18" kursowała co 5 min, a "17" poniekąd wzmacnia "18" i "19". Jest to szybkie połączenie Ruczaj - Rondo Mogilskie.
Jedynie Ruczaj i Bieżanów połączyć mogłaby linia autobusowa omijająca Zakopiańską.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 19:18 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 355
Adrian napisał(a):
Przepustowość pętli "Czerwone Maki" jest ograniczona. Wyrzucenie linii "17" i w zamian wzmocnienie 11 w szczycie nie pomoże.

Ale korekta trasy "17" czyli puszczenie jej przez Łagiewniki (ktoś powie, że trasa krajoznawcza) pozwoliłaby na odciążenie "11".
Adrian napisał(a):
a "17" poniekąd wzmacnia "18" i "19".

"17" wzmacnia "19" tylko na od Starowiślnej do Dworca Towarowego (w zasadzie tylko do Politechniki, bo z reguły linie kończące na DT docierają na pętle puste). Gdyby puścić "17" naokoło przez Łagiewniki to lepiej wzmacniałaby też i wspomnianą "19" (bo od PBG pasażerów tej linii jest sporo).
Po wyrzuceniu "17" z Kapelanki musiałaby wrócić obsługa "18" wyłącznie NGT8.
Adrian napisał(a):
Jest to szybkie połączenie Ruczaj - Rondo Mogilskie.

Z którego mało kto korzysta ze względu na 3 razy częstsze "52".
Adrian napisał(a):
Jedynie Ruczaj i Bieżanów połączyć mogłaby linia autobusowa omijająca Zakopiańską.

Tu pełna zgoda, nawet był pomysł na forum dokładnego przebiegu trasy takiej linii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 19:24 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 20:36
Posty: 144
Lokalizacja: Skawina
Kitek napisał(a):
Adrian napisał(a):
Jedynie Ruczaj i Bieżanów połączyć mogłaby linia autobusowa omijająca Zakopiańską.

Tu pełna zgoda, nawet był pomysł na forum dokładnego przebiegu trasy takiej linii.
Właściwie to taka linia istnieje - 244. Tylko spotkanie jej na przystanku jest kwestią ślepego losu :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 19:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10762
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kitek napisał(a):
w zasadzie tylko do Politechniki, bo z reguły linie kończące na DT docierają na pętle puste

No nie do końca, bo jeśli ktoś jedzie na Trzydziestolecia to opłaca się mu jechać na Towarowy bo tam kawałek trzeba przetuptać, ale za to ma się pod ręką jeszcze "18". Zresztą na Politechnice możliwość przesiadki z "19" na "3" też jest raczej iluzoryczna bo raczej mało komu chciałoby się wychodzić po schodach na inny peron.

Kitek napisał(a):
Tu pełna zgoda, nawet był pomysł na forum dokładnego przebiegu trasy takiej linii.

Jeśli liczyć moją koncepcję autobusu przez autostradę z Nowej Huty z wjazdami kieszenowymi pod Prokocim Szpital i Borek Fałęcki do Ruczaju, to nawet dwie koncepcje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 19:59 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 355
Cukier napisał(a):
No nie do końca, bo jeśli ktoś jedzie na Trzydziestolecia to opłaca się mu jechać na Towarowy bo tam kawałek trzeba przetuptać, ale za to ma się pod ręką jeszcze "18". Zresztą na Politechnice możliwość przesiadki z "19" na "3" też jest raczej iluzoryczna bo raczej mało komu chciałoby się wychodzić po schodach na inny peron.

Zgoda, ale mało komu chce się "kawałek przetuptać" i przesiadka w tunelu czy na Politechnice jest przyjemniejsza, bo jednak przejeżdżają tamtędy "5" i "50", więc wychodzi tramwaj średnio co 3,75 minuty do KG i przesiadka odbywa się na tym samym peronie. Chyba, że komuś się baardzo spieszy to wtedy jazda na DT rzeczywiście jest bardziej opłacalna czasowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 20:11 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2600
Lokalizacja: Krowodrza Górka
To widocznie wielu osobom się spieszy bo '17' czy '19' z 30-50 osobami na DT (z czego 90% się przesiada w kierunku KG) to normalny widok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2018, o 20:26 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 355
scyzor663 napisał(a):
To widocznie wielu osobom się spieszy bo '17' czy '19' z 30-50 osobami na DT (z czego 90% się przesiada w kierunku KG) to normalny widok.

Niech każdy przesiada się gdzie chce, to nie jest meritum dyskusji (zresztą i tak zeszliśmy z tematu wątku).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2018, o 07:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6954
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Chyba nie będę oryginalny jak powiem, że strasznie pojechali po bandzie z tymi cięciami… No ale co się dziwić… Przecież już przy ostatnich remontach było jasno widać, że rozpaczliwie szukali oszczędności gdzie tylko się dało… Podobnie jak w kwestii utrzymywania trasy na Pleszów zamkniętej, choć przecież torowisko już dawno było gotowe. Pozostaje się tylko zapytać: to po co było wprowadzać maksymalizację, skoro ewidentnie na nią wystarczająco kasy nie było?

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2018, o 08:41 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1990
Lokalizacja: Kreuzberg
Jak mówiłem, żeby się nie cieszyć ze wzrostu budżetu na KM bo większość i tak zje waloryzacja stawki za wzkm to większość i tak się cieszyła i wskazywała na przełom...

A na 2019 waloryzacja będzie jeszcze wyższa i o ile nie ma górnej granicy to 5% może przekroczyć.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL