Rozkłady wakacyjne 2018

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Wiadomość
Autor
Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Rozkłady wakacyjne 2018

#31 Post autor: Kitek » 15 cze 2018, o 16:37

Adrian pisze:17 nie wozi powietrza. Ostatnio na odcinku Mogilskie - Starowiślna popołudniu ludzie stali bo nie było wolnych miejsc ;D
"17" przede wszystkim nie ma własnego potoku i zabiera pasażerów "19", "22" i "52" (bo potok Maki- Hala Targowa i Grzegórzeckie nie jest imponujący). Rzadko kiedy jeździ pełna (jak "2" czy "6"), rano wyjeżdża z Ruczaju słabo zapełniona a popołudniu jedzie na Maki z reguły z kilkunastoma osobami w środku.
lukaszpdg pisze: Obecna "11" jeździ załadowana przeważnie na odcinku Maki - R. Matecznego, około 50-60% wysiadają i idą na autobus.
Zgadza się, najwięcej ludzi z "11" wysiada w Łagiewnikach i na Rondzie Matecznego.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 558
Rejestracja: 23 lip 2017, o 13:19

Rozkłady wakacyjne 2018

#32 Post autor: obserwator » 15 cze 2018, o 17:11

Przemekns pisze:
Coffee pisze:Bo wcale takiej częstotliwości nie potrzebują, spokojnie wystarczy na nich f~7.5.
Grubo poleciałeś. 52 może by dało radę, ale 50? To wtedy wszystkie brygady musiałyby być obsługiwane Krakowiakami, bo jak wiadomo NGT6 przy f~5 nie wyrabiają, nawet w NGT8 na newralgicznych odcinkach jest glonojad.
11? Zrozumiałbym gdybyś podał przykład linii 6 ale 11 w szczycie wręcz potrzebuje wzmocnienia :wow:
52 by dało radę? To zapraszam na przystanek Tauron Arena Wieczysta rano między godziną 7 a 8, to sądzę że szybko byś zmienił zdanie.
Pamiętajmy że każda linia ma dwa końce. Czyli co, Ruczajowi i Krowodrzy robimy dwie linie z f~7,5 zamiast z f~5? I to ma być rozwój komunikacji w naszym mieście? :wall:
Ja uważam wręcz przeciwnie, a mianowicie że "3" lub "18" także powinny pojechać z f~5.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

Rozkłady wakacyjne 2018

#33 Post autor: NowaHutaWschód » 15 cze 2018, o 17:45

czyli Pleszow bez zmiany?!
Polska Kibolska

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 20:36
Lokalizacja: Skawina

Rozkłady wakacyjne 2018

#34 Post autor: Yunkers » 15 cze 2018, o 18:00

Dlaczego czasem jak Was czytam mam wrażenie, że jeżdżę po innym Krakowie? W godzinach szczytu, z reguły, w 17 i 52 już na Kapelance nie ma miejsc siedzących, a tutaj czytam, że wożą one powietrze... Ale w kontekście "minimalizacji" uważam, że Ruczajowi takie cięcia bardzo nie zaszkodzą. Jednak mnóstwo pasażerów z tego miejsca to studenci jeżdżący do Kampusu UJ i mieszkający na blokach, więc na pewno zapotrzebowanie będzie znacznie mniejsze.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Rozkłady wakacyjne 2018

#35 Post autor: Kitek » 15 cze 2018, o 18:20

Yunkers pisze:Dlaczego czasem jak Was czytam mam wrażenie, że jeżdżę po innym Krakowie? W godzinach szczytu, z reguły, w 17 i 52 już na Kapelance nie ma miejsc siedzących, a tutaj czytam, że wożą one powietrze...
Do "52" na Kapelance czasami ciężko wejść w szczycie, jednakże z "17" to jest tak, że podbiera pasażerów "22" bo jedzie tuż przed nią/ za nią przez co ta druga znacznie opustoszała. Większość pasażerów "17" to przypadkowi pasażerowie, którym uciekła akurat inna linia. A jakieś wzmocnienie "11" przydałoby się, bo rano jest rzeczywiście tłok do Matecznego.

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 20:36
Lokalizacja: Skawina

Rozkłady wakacyjne 2018

#36 Post autor: Yunkers » 15 cze 2018, o 18:30

Kitek pisze:Do "52" na Kapelance czasami ciężko wejść w szczycie, jednakże z "17" to jest tak, że podbiera pasażerów "22" bo jedzie tuż przed nią/ za nią przez co ta druga znacznie opustoszała. Większość pasażerów "17" to przypadkowi pasażerowie, którym uciekła akurat inna linia. A jakieś wzmocnienie "11" przydałoby się, bo rano jest rzeczywiście tłok do Matecznego.
Zgadzam się w 100%. 17 nie jest linią, która zbiera jakiś konkretny potok, a raczej pasażerów, którym "wszystko jedno", bo chcą dojechać na Kampus czy Rondo Grunwaldzkie. Dlatego właśnie to jest "linia wzmacniająca" (zresztą czy to nie właśnie tłoki na Kapelance były powodem stworzenia tej linii?). Co do 11 też masz rację, nie bez powodu były takie awantury o 23, ale tu to chyba do czasu zbudowania Trasy Łagiewnickiej nic się nie stanie...

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

Rozkłady wakacyjne 2018

#37 Post autor: Adrian » 15 cze 2018, o 19:01

Yunkers pisze:
Kitek pisze:Do "52" na Kapelance czasami ciężko wejść w szczycie, jednakże z "17" to jest tak, że podbiera pasażerów "22" bo jedzie tuż przed nią/ za nią przez co ta druga znacznie opustoszała. Większość pasażerów "17" to przypadkowi pasażerowie, którym uciekła akurat inna linia. A jakieś wzmocnienie "11" przydałoby się, bo rano jest rzeczywiście tłok do Matecznego.
Zgadzam się w 100%. 17 nie jest linią, która zbiera jakiś konkretny potok, a raczej pasażerów, którym "wszystko jedno", bo chcą dojechać na Kampus czy Rondo Grunwaldzkie. Dlatego właśnie to jest "linia wzmacniająca" (zresztą czy to nie właśnie tłoki na Kapelance były powodem stworzenia tej linii?). Co do 11 też masz rację, nie bez powodu były takie awantury o 23, ale tu to chyba do czasu zbudowania Trasy Łagiewnickiej nic się nie stanie...
Przepustowość pętli "Czerwone Maki" jest ograniczona. Wyrzucenie linii "17" i w zamian wzmocnienie 11 w szczycie nie pomoże. "18" kursowała co 5 min, a "17" poniekąd wzmacnia "18" i "19". Jest to szybkie połączenie Ruczaj - Rondo Mogilskie.
Jedynie Ruczaj i Bieżanów połączyć mogłaby linia autobusowa omijająca Zakopiańską.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Rozkłady wakacyjne 2018

#38 Post autor: Kitek » 15 cze 2018, o 19:18

Adrian pisze:Przepustowość pętli "Czerwone Maki" jest ograniczona. Wyrzucenie linii "17" i w zamian wzmocnienie 11 w szczycie nie pomoże.
Ale korekta trasy "17" czyli puszczenie jej przez Łagiewniki (ktoś powie, że trasa krajoznawcza) pozwoliłaby na odciążenie "11".
Adrian pisze: a "17" poniekąd wzmacnia "18" i "19".
"17" wzmacnia "19" tylko na od Starowiślnej do Dworca Towarowego (w zasadzie tylko do Politechniki, bo z reguły linie kończące na DT docierają na pętle puste). Gdyby puścić "17" naokoło przez Łagiewniki to lepiej wzmacniałaby też i wspomnianą "19" (bo od PBG pasażerów tej linii jest sporo).
Po wyrzuceniu "17" z Kapelanki musiałaby wrócić obsługa "18" wyłącznie NGT8.
Adrian pisze: Jest to szybkie połączenie Ruczaj - Rondo Mogilskie.
Z którego mało kto korzysta ze względu na 3 razy częstsze "52".
Adrian pisze: Jedynie Ruczaj i Bieżanów połączyć mogłaby linia autobusowa omijająca Zakopiańską.
Tu pełna zgoda, nawet był pomysł na forum dokładnego przebiegu trasy takiej linii.

Yunkers
Specjalista
Posty: 187
Rejestracja: 27 paź 2017, o 20:36
Lokalizacja: Skawina

Rozkłady wakacyjne 2018

#39 Post autor: Yunkers » 15 cze 2018, o 19:24

Kitek pisze:
Adrian pisze: Jedynie Ruczaj i Bieżanów połączyć mogłaby linia autobusowa omijająca Zakopiańską.
Tu pełna zgoda, nawet był pomysł na forum dokładnego przebiegu trasy takiej linii.
Właściwie to taka linia istnieje - 244. Tylko spotkanie jej na przystanku jest kwestią ślepego losu :hihi:

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10900
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Rozkłady wakacyjne 2018

#40 Post autor: Cukier » 15 cze 2018, o 19:44

Kitek pisze:w zasadzie tylko do Politechniki, bo z reguły linie kończące na DT docierają na pętle puste
No nie do końca, bo jeśli ktoś jedzie na Trzydziestolecia to opłaca się mu jechać na Towarowy bo tam kawałek trzeba przetuptać, ale za to ma się pod ręką jeszcze "18". Zresztą na Politechnice możliwość przesiadki z "19" na "3" też jest raczej iluzoryczna bo raczej mało komu chciałoby się wychodzić po schodach na inny peron.
Kitek pisze:Tu pełna zgoda, nawet był pomysł na forum dokładnego przebiegu trasy takiej linii.
Jeśli liczyć moją koncepcję autobusu przez autostradę z Nowej Huty z wjazdami kieszenowymi pod Prokocim Szpital i Borek Fałęcki do Ruczaju, to nawet dwie koncepcje.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Rozkłady wakacyjne 2018

#41 Post autor: Kitek » 15 cze 2018, o 19:59

Cukier pisze:No nie do końca, bo jeśli ktoś jedzie na Trzydziestolecia to opłaca się mu jechać na Towarowy bo tam kawałek trzeba przetuptać, ale za to ma się pod ręką jeszcze "18". Zresztą na Politechnice możliwość przesiadki z "19" na "3" też jest raczej iluzoryczna bo raczej mało komu chciałoby się wychodzić po schodach na inny peron.
Zgoda, ale mało komu chce się "kawałek przetuptać" i przesiadka w tunelu czy na Politechnice jest przyjemniejsza, bo jednak przejeżdżają tamtędy "5" i "50", więc wychodzi tramwaj średnio co 3,75 minuty do KG i przesiadka odbywa się na tym samym peronie. Chyba, że komuś się baardzo spieszy to wtedy jazda na DT rzeczywiście jest bardziej opłacalna czasowo.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2605
Rejestracja: 26 maja 2013, o 21:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Rozkłady wakacyjne 2018

#42 Post autor: scyzor663 » 15 cze 2018, o 20:11

To widocznie wielu osobom się spieszy bo '17' czy '19' z 30-50 osobami na DT (z czego 90% się przesiada w kierunku KG) to normalny widok.

Kitek
Inspektor
Posty: 467
Rejestracja: 13 cze 2017, o 18:50

Rozkłady wakacyjne 2018

#43 Post autor: Kitek » 15 cze 2018, o 20:26

scyzor663 pisze:To widocznie wielu osobom się spieszy bo '17' czy '19' z 30-50 osobami na DT (z czego 90% się przesiada w kierunku KG) to normalny widok.
Niech każdy przesiada się gdzie chce, to nie jest meritum dyskusji (zresztą i tak zeszliśmy z tematu wątku).

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7413
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 07:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Rozkłady wakacyjne 2018

#44 Post autor: Locutus » 16 cze 2018, o 07:36

Chyba nie będę oryginalny jak powiem, że strasznie pojechali po bandzie z tymi cięciami… No ale co się dziwić… Przecież już przy ostatnich remontach było jasno widać, że rozpaczliwie szukali oszczędności gdzie tylko się dało… Podobnie jak w kwestii utrzymywania trasy na Pleszów zamkniętej, choć przecież torowisko już dawno było gotowe. Pozostaje się tylko zapytać: to po co było wprowadzać maksymalizację, skoro ewidentnie na nią wystarczająco kasy nie było?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2034
Rejestracja: 4 paź 2013, o 13:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Rozkłady wakacyjne 2018

#45 Post autor: Sgriffin » 16 cze 2018, o 08:41

Jak mówiłem, żeby się nie cieszyć ze wzrostu budżetu na KM bo większość i tak zje waloryzacja stawki za wzkm to większość i tak się cieszyła i wskazywała na przełom...

A na 2019 waloryzacja będzie jeszcze wyższa i o ile nie ma górnej granicy to 5% może przekroczyć.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”