Rozkłady wakacyjne 2018
Moderator: Moderatorzy
Rozkłady wakacyjne 2018
Jeszcze kto płaci za utrzymanie infrastruktury na terenie zajezdni. Czyli wszelkie remonty torów, energię itd. Jeśli MPK to w przypadku puszczenia liniowego 44 jak to rozliczyć.
Rozkłady wakacyjne 2018
Mówię: przez odpowiednie zwaloryzowanie hipotetycznej stawki za wzkm. Naprawdę, skończmy popadać w absurdy. MPK nie ma zasadniczo własnych źródeł przychodu poza reklamami na pojazdach i okazjonalnym wynajmowaniem taboru, więc tak czy siak większość środków z jakich MPK się utrzymuje pochodzi z budżetu ZIKiTu, a więc z biletów i z dotacji budżetu miasta.
Zresztą tak jak mówiłem - to jest kwintesencja podejścia MPK do wszystkiego. Na każdym kroku jakiś problem i niedasię. Parafrazując słynne "jest człowiek to i paragraf się znajdzie", mamy tutaj "jest potrzeba to i wymówka się znajdzie".
Uważam, że "44" powinno od zaraz zawracać na terenie zajezdni, niech będzie że z wjazdem przez północną bramę. A gdy przyjdzie czas remontu rozjazdów tamże, to skierować czasowo na objazd do Kopca i po remoncie przywrócić na stałą trasę do zajezdni.
Zresztą tak jak mówiłem - to jest kwintesencja podejścia MPK do wszystkiego. Na każdym kroku jakiś problem i niedasię. Parafrazując słynne "jest człowiek to i paragraf się znajdzie", mamy tutaj "jest potrzeba to i wymówka się znajdzie".
Uważam, że "44" powinno od zaraz zawracać na terenie zajezdni, niech będzie że z wjazdem przez północną bramę. A gdy przyjdzie czas remontu rozjazdów tamże, to skierować czasowo na objazd do Kopca i po remoncie przywrócić na stałą trasę do zajezdni.
Rozkłady wakacyjne 2018
A kto płacił, gdy tramwaje omijały remontowane skrzyżowanie w Łagiewnikach, jadąc przez Zajezdnię Podgórze?Impuls pisze:Jeszcze kto płaci za utrzymanie infrastruktury na terenie zajezdni. Czyli wszelkie remonty torów, energię itd. Jeśli MPK to w przypadku puszczenia liniowego 44 jak to rozliczyć.
Nie popadajmy w paranoję. Raz, że takie sytuacje już się zdarzały tymczasowo. Dwa, że czytając ten wątek dyskusja brzmi jakbyśmy próbowali dogadać ze sobą dwa wrogie mocarstwa. Ja rozumiem, że między MPK a ZIKiT iskrzy, ale kurczę, mimo wszystko obie są jednostkami miejskimi, utrzymywanymi jednak z miejskich pieniędzy i my, jako mieszkańcy, mamy prawo wymagać by z tego względu umiały się dogadywać.
Po trzecie, pomijając już korzyści dla pasażerów ze skierowania "44" do zajezdni, to MPK powinno być tym zainteresowane również ze względu na własne korzyści. Tak jak wspominano, choćby tańsze wyjazdy z i zjazdy do zajezdni. Czy lepszy dojazd dla motorniczych i innych pracowników do tejże. I wreszcie łatwiejsze do opanowania sytuacje kadrowe / wagonowe gdy zdarzy się coś nagłego.
Natomiast tak naprawdę nie wiemy, czy ZIKiT w ogóle zapytał MPK o taką możliwość dla "44". Nie przyjmowałbym tego jako pewnik.
Rozkłady wakacyjne 2018
No nie jest w stanie. Większość zjazdów od strony Kombinatu i wszystkie od strony wiaduktów zjeżdżają bramą południową, awarie i inne zjazdy w ciągu dnia również zjazd przez południową bramę, jedynie dwurazówki korzystają z północnej bramy. Czasami jak się przy zjazdach zapycha południowa brama to parę składów kierują na tor w kierunku Elektromontażu pomiędzy bramą południową a północną i te wagony wjeżdżają pewnie przez północną bramę (tego nie jestem pewien, bo motorniczowie je tam zostawiają i idą na nogach na teren zajezdni). Obserwuję to co jakiś czas, jak pracuję na nocki i tak jest zawsze, no czasem w weekend widzę, że zjazdy wszystkie odbywają się przez południową bramę.Cukier pisze:No i jak ta biedna brama północna jest w stanie przyjmować codziennie późnym wieczorem 120 zjazdowych tramwajów plus w ciągu dnia jeszcze kilkanaście zjazdów dwurazówek na międzyszczyt / runek technicznych wokół zajezdni prowadzonych przez techników?
Rozkłady wakacyjne 2018
Czyli z tymi rozjazdami musi być bardzo źle, że aż MPK zaprzestało wycieczek ze Wzgórz przez Andersa i kieruje wszystkie zjazdy przez Halę, dezorganizując tym samym pracę całej zajezdni. W sensie, jeśli wagony późnym wieczorem mają zjeżdżać na myjnię i potem z myjni na tory odstawcze, to muszą dwa razy przejechać przez halę, podczas gdy wjazd przez północną bramę pozwalał na wjazd od razu na myjnię.Carol pisze:Większość zjazdów od strony Kombinatu i wszystkie od strony wiaduktów zjeżdżają bramą południową, awarie i inne zjazdy w ciągu dnia również zjazd przez południową bramę, jedynie dwurazówki korzystają z północnej bramy. Czasami jak się przy zjazdach zapycha południowa brama to parę składów kierują na tor w kierunku Elektromontażu pomiędzy bramą południową a północną i te wagony wjeżdżają pewnie przez północną bramę
Choć w sumie tłumaczyłoby to też, dlaczego mimo super bajeranckiej myjni huckie tramwaje dalej jeżdżą z brudnymi, pełnymi zacieków szybami. Pewnie w celu optymalizacji ruchu nocą po prostu rezygnuje się z mycia części wagonów.
No to w takim razie czekamy na przebudowę północnej bramy.
Rozkłady wakacyjne 2018
Zjazdy są przez bramę południową ponieważ nowa myjnia nie jest przystosowana do obsługi przez motorowych. Tzn. na starej myjni po prostu się przejeżdżało, teraz przy nowej trzeba uruchamiać mycie dla każdego wagonu, składać pantografy. W celu zaoszczędzenia czasu wagon odstawia się na hali, a potem piloci przejeżdżają przez myjnię.
Rozkłady wakacyjne 2018
O ile faktycznie sprawa linii 4 jest cokolwiek dziwna, to i całokształt zmian proponowanych przez urzędników na najbliższe 2-3 miesiące jest katastrofalny. Dopiero co słyszeliśmy od nich słowa brzmiące mniej więcej tak, że "częstotliwość odjazdów co 7,5 min jest tą graniczną odbieraną przez pasażerów jako na tyle częstą, że nie muszą oni patrzeć na rozkład i mogą wyjść dowolnie na tramwaj". W związku z tym, żeby tym pasażerom szybko przypomnieć, w jakich okolicznościach funkcjonują i z jakiej KM korzystają, na wakacje:
- zarówno w szczycie jak i poza szczytem nie będzie ani jednej linii kursującej z częstotliwością f=7,5 lub większą
- z 23 funkcjonujących w Krakowie linii tramwajowych, zaledwie jedna zostanie zawieszona
- w szczycie będzie 8 linii z f=10 i 14 z f=20 (czyli znacząca większość to linie kursujące bardzo rzadko)
- poza szczytem będzie 5 linii z f=10 (w tym jedna połowicznie na skróconej trasie) oraz 16 linii z f-20
16 linii z f=20 (na 21 w ogóle funkcjonujących) - to według naszych urzędników jest kręgosłup komunikacji miejskiej 800-900 tysięcznego miasta, przy tym jednego z najpopularniejszych turystycznie w Polsce... Dokładając do tego porywające częstotliwości linii autobusowych poza szczytem, np. f=24(!) na magistralnych liniach typu 144, 164, 173, 179, 194, 503 - powodzenia w poruszaniu się po mieście czymś innym, niż rowerem...
- zarówno w szczycie jak i poza szczytem nie będzie ani jednej linii kursującej z częstotliwością f=7,5 lub większą
- z 23 funkcjonujących w Krakowie linii tramwajowych, zaledwie jedna zostanie zawieszona
- w szczycie będzie 8 linii z f=10 i 14 z f=20 (czyli znacząca większość to linie kursujące bardzo rzadko)
- poza szczytem będzie 5 linii z f=10 (w tym jedna połowicznie na skróconej trasie) oraz 16 linii z f-20
16 linii z f=20 (na 21 w ogóle funkcjonujących) - to według naszych urzędników jest kręgosłup komunikacji miejskiej 800-900 tysięcznego miasta, przy tym jednego z najpopularniejszych turystycznie w Polsce... Dokładając do tego porywające częstotliwości linii autobusowych poza szczytem, np. f=24(!) na magistralnych liniach typu 144, 164, 173, 179, 194, 503 - powodzenia w poruszaniu się po mieście czymś innym, niż rowerem...
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Rozkłady wakacyjne 2018
W moim odczuciu skandaliczne jest, że linie na Alejach są obcinane do częstotliwości f-24... Dlaczego nie można było zrobić f-20 poza szczytem? Wiem tak było w poprzednich latach, ale była reforma i powinno się zostawić taką częstotliwość, aby to miało ręce i nogi. Szczególnie mam obawy o weekendowe rozkłady. W głębi serca wierzę, że jeszcze wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji na wakacje i Prezydent będzie interweniował.fysztof pisze: Dokładając do tego porywające częstotliwości linii autobusowych (zwłaszcza poza szczytem, np. f=24(!) na 144, 164, 173, 179, 194, 503) - powodzenia w poruszaniu się po mieście czymś innym, niż rowerem...
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Szkoda tylko, że 21 pojedzie na Pleszów co 40 minut, co jest imho idiotyzmem do kwadratu i robieniem kolejnej linii widmo.
Ok, rozumiem co drugi kurs na Pleszów w przypadku bazowego układu f7,5/15, ale NIE ROZUMIEM zupełnie co drugiego kursu na Pleszów, w przypadku f10/20.
Przy f7,5/15 mamy:
- '10' co 15 min -> łącznie 4 kursy/h;
- '21' co 30 min -> łącznie 2 kursy/h + łatwy do zapamiętania rozkład.
Razem: 6 kursów/h.
Przy f10/20 mamy:
- '10' co 20 min -> łącznie 3 kursy/h;
- '21' co 40 min -> teoretycznie 1,5 kursu/h + rozkład totalnie z d.....
Razem: 4,5 kursów/h.
Przed "maksymalizacją" było 6 poc/h, prawda?
Imho w wakacje do Pleszowa powinna jeździć i '10' i '21' co 20 min każda, natomiast po wakacjach '10' w całości i co drugi kurs '21', ale wycięcie co drugiego kursu '21' byłoby zrekompensowane zarówno zwiększeniem f na '10', jak i zwiększeniem f na '21' i łatwym do zapamiętania taktem...
Ok, rozumiem co drugi kurs na Pleszów w przypadku bazowego układu f7,5/15, ale NIE ROZUMIEM zupełnie co drugiego kursu na Pleszów, w przypadku f10/20.
Przy f7,5/15 mamy:
- '10' co 15 min -> łącznie 4 kursy/h;
- '21' co 30 min -> łącznie 2 kursy/h + łatwy do zapamiętania rozkład.
Razem: 6 kursów/h.
Przy f10/20 mamy:
- '10' co 20 min -> łącznie 3 kursy/h;
- '21' co 40 min -> teoretycznie 1,5 kursu/h + rozkład totalnie z d.....
Razem: 4,5 kursów/h.
Przed "maksymalizacją" było 6 poc/h, prawda?
Imho w wakacje do Pleszowa powinna jeździć i '10' i '21' co 20 min każda, natomiast po wakacjach '10' w całości i co drugi kurs '21', ale wycięcie co drugiego kursu '21' byłoby zrekompensowane zarówno zwiększeniem f na '10', jak i zwiększeniem f na '21' i łatwym do zapamiętania taktem...
Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
No cięcia, cięcia i jeszcze raz cięcia..kot_feliks pisze:Szkoda tylko, że 21 pojedzie na Pleszów co 40 minut, co jest imho idiotyzmem do kwadratu i robieniem kolejnej linii widmo.
Ok, rozumiem co drugi kurs na Pleszów w przypadku bazowego układu f7,5/15, ale NIE ROZUMIEM zupełnie co drugiego kursu na Pleszów, w przypadku f10/20.
Przy f7,5/15 mamy:
- '10' co 15 min -> łącznie 4 kursy/h;
- '21' co 30 min -> łącznie 2 kursy/h + łatwy do zapamiętania rozkład.
Razem: 6 kursów/h.
Przy f10/20 mamy:
- '10' co 20 min -> łącznie 3 kursy/h;
- '21' co 40 min -> teoretycznie 1,5 kursu/h + rozkład totalnie z d.....
Razem: 4,5 kursów/h.
Przed "maksymalizacją" było 6 poc/h, prawda?
Imho w wakacje do Pleszowa powinna jeździć i '10' i '21' co 20 min każda, natomiast po wakacjach '10' w całości i co drugi kurs '21', ale wycięcie co drugiego kursu '21' byłoby zrekompensowane zarówno zwiększeniem f na '10', jak i zwiększeniem f na '21' i łatwym do zapamiętania taktem...
OT: W zasadzie nie ten wątek, bardzo proszę o przeniesienie.
Przeniesione - adm. K
Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Kierowanie na "52" NGT8 w momencie gdy nie ma co zrobić z Krakowiakami to słaby pomysł. Na NGT8 się i tak znajdzie mnóstwo kandydatów. Choćby "14", "1", "3" a może i nawet ta "9".
Co do Pleszowa to tam naprawdę dużą składową stanowi potok szkolny więc nie uważam cięć wakacyjnych za koniec świata - zwłaszcza że względem cięć remontowych będą to i tak wzmocnienia. Jedyne co uważam za kluczowe to synchronizację autobusów z tramwajami, zwłaszcza żeby każdy kurs autobusów był sparowany z "21".
Co do Pleszowa to tam naprawdę dużą składową stanowi potok szkolny więc nie uważam cięć wakacyjnych za koniec świata - zwłaszcza że względem cięć remontowych będą to i tak wzmocnienia. Jedyne co uważam za kluczowe to synchronizację autobusów z tramwajami, zwłaszcza żeby każdy kurs autobusów był sparowany z "21".
Rozkłady wakacyjne 2018
Oczywiście ;-)Krakowiak2013 pisze:W głębi serca wierzę, że jeszcze wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji na wakacje i Prezydent będzie interweniował.
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"
Więc o co ci chodzi?"
Rozkłady wakacyjne 2018
Tu akurat sprawa może być niełatwa, zastanawiam się czy byli inni kandydaci do zawieszenia?fysztof pisze:- z 23 funkcjonujących w Krakowie linii tramwajowych, zaledwie jedna zostanie zawieszona
Pierwsza myśl to "16" - w końcu jest mocno zdublowana przez "21", "123" a od kilku lat również "139". Tylko wtedy zostawiamy os. na Skarpie itd. z tylko jedną linią tramwajową z ~f=15 (gdyby takt ~f=7,5/15 był utrzymany), w weekendy ~f-20. Niby jest jeszcze "174" w kier. placu Centralnego i "123/163/193" w kier. al. Solidarności i ogólnie Huty, jednak nie zmienia to faktu że odcinamy ten odcinek choćby od Tomexu czy urzędów na os. Zgody. Można by tymczasowo wydłużyć w zamian np. "502" do Szpitala Żeromskiego jednak takie czasowe grzebanie w stałych trasach linii zwykle jest złym pomysłem.
Druga myśl - może "6"? W końcu na Kurdwanowie jest najmniej ważnym tramwajem, do tego zdublowana przez "13". Tak, lecz z drugiej strony - jest to jedyne połączenie Kurdwanowa z Koroną, Krakowską czy Wawelem. Do tego wobec braku "6", na cały ciągu Wielicka - Korona - Wawel zostałaby tylko "13" która ma ~f=15 poza szczytem i ~f=20 w weekendy. Mało. No i obrywa też Salwator, zwłaszcza w weekendy.
To może "5"? Wtedy można by zostawić "1" i "4" na Wzgórzach bez zmian na wakacje. Jednak i tu rodzi się ten sam problem, w weekendy zostałoby 6 zamiast 9 kursów/h, nie wspominając o Kocmyrzowskiej gdzie byłoby 3 zamiast 6/h. Do tego "5" jest najszybszym połączeniem Wzgórz z centrum Krakowa, plus jedynym z ciągu do Krowodrzy Górki w kier. Huty ("138" nie liczę, bo spotyka się z "5" tylko na dwóch-trzech przystankach).
Nie chcę negować, bo pewnie można by niektóre linie zawiesić, chciałem jedynie zobrazować że to nigdy nie jest łatwa decyzja i niektóre ciągi mogą przez to mocno oberwać.
Rozkłady wakacyjne 2018
I jakoś podejrzanie komunikat milczy o częstotliwościach w weekendy. Czyżby w ramach maksymalizacji znów ujrzymy magistralne linie autobusowe (np. 179, 503) kursujące w weekendy co pół godziny? O ile w bezpośrednich połączeniach jakoś można na ten rozkład wychodzić, tak przy przesiadkach i konieczności oczekiwania kilkunastu minut podróż się robi bardzo długa i kompletnie nieatrakcyjna pod każdym względem. Nawet finansowym, ponieważ w weekend przy przesiadkach pewnie bilet 40 min nie będzie wystarczał... Przy komunikacji miejskiej zostaną już tylko Ci co MUSZĄ, czyli bez samochodu i bez ochoty / możliwości na rower czy długie spacery. Smutne...
Rozkłady wakacyjne 2018
Rozkłady weekendowe będą praktycznie takie same jak rok temu. W szczególności, linie alejowe wraz z nową "114" pojadą z ~f=24 w soboty i ~f=30 w niedzielefkolasa pisze:I jakoś podejrzanie komunikat milczy o częstotliwościach w weekendy. Czyżby w ramach maksymalizacji znów ujrzymy magistralne linie autobusowe (np. 179, 503) kursujące w weekendy co pół godziny? O ile w bezpośrednich połączeniach jakoś można na ten rozkład wychodzić, tak przy przesiadkach i konieczności oczekiwania kilkunastu minut podróż się robi bardzo długa i kompletnie nieatrakcyjna pod każdym względem. Nawet finansowym, ponieważ w weekend przy przesiadkach pewnie bilet 40 min nie będzie wystarczał... Przy komunikacji miejskiej zostaną już tylko Ci co MUSZĄ, czyli bez samochodu i bez ochoty / możliwości na rower czy długie spacery. Smutne...
Niestety taki jest efekt rozbijania linii. Przy reformie z 2011 były np. plany "164" co 6 minut, obecnie zamiast tego mamy tę linię rozbitą na trzy: "164", "169" i "469", łącznie mających tyle samo kursów jednak na różnych trasach.
Swoją drogą też mnie zastanawia czemu w komunikatach wakacyjnych ZIKiT nigdy nie wspomina o częstotliwościach weekendowych, nawet dla tych linii na których one się zmienią.