Rozkłady wakacyjne 2018
Moderator: Moderatorzy
Rozkłady wakacyjne 2018
http://www.dziennikpolski24.pl/region/w ... ,13263215/
Biadolicie od dwóch dni. Tymczasem jeśli porównamy przydział taboru w ubiegłe wakacje okaże się, że taboru będzie więcej. szczególnie w szczycie.
http://www.kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2017_07_04p.pdf
Biadolicie od dwóch dni. Tymczasem jeśli porównamy przydział taboru w ubiegłe wakacje okaże się, że taboru będzie więcej. szczególnie w szczycie.
http://www.kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2017_07_04p.pdf
Rozkłady wakacyjne 2018
Artykuł bardzo tendencyjny. Jest źle, ale pisanie czegoś takiego:
raczej by sugerowało że czego ten zły ZIKiT nie zrobi, że nawet ma czelność zrobić remont i to jeszcze taki, że tramwaje nie mogą jechać.Zmniejszenie częstotliwości kursowania wielu linii tramwajowych to jednak nie jedyne zmiany, które czekają pasażerów. Dokładnie w tym samym dniu, w którym wejdą w życie wakacyjne rozkłady jazdy, rozpocznie się... przebudowa pętli tramwajowej w Kurdwanowie. Przez trzy dni, czyli do 25 czerwca, tramwaje numer 6, 24 i 50 pojadą nie tylko rzadziej, ale... również innymi trasami. Dojadą (od strony Podgórza) bez zmian tylko do przystanku „Bieżanowska”, następnie ul. Wielicką i zakończą trasę w Prokocimiu. Uruchomione zostaną zastępcze autobusy numer 750.
Nie ma sensu porównywanie liczby brygad z tego roku i z ubiegłego, bo w ubiegłym roku było za dużo remontów naraz (Mistrzejowice/Os. Piastów — Rondo Kocmyrzowskie — Rondo Czyżyńskie, skrzyżowanie Basztowa/Lubicz/Pawia/Westerplatte oraz odcinek Rondo Grzegórzeckie — Hala Targowa — Starowiślna) przez co mała liczba brygad wynikała głównie z przyczyn przepustowości sieci tramwajowej (jedyne możliwości połączenia wschodu i zachodu były przez Długą/tunel oraz estakadę), a samych linii kursujących bez zmiany trasy było tylko pięć („6”, „8”, „13”, „18”, „50”), z czego tylko cztery kursowały w swoich standardowych wakacyjnych częstotliwościach (wcześniej wymienione bez „18”, którą ścięto do f-20 po zamknięciu Grzegórzeckiej). Dużo bardziej miarodajne jest porównanie roku obecnego i 2016.Impuls pisze:Biadolicie od dwóch dni. Tymczasem jeśli porównamy przydział taboru w ubiegłe wakacje okaże się, że taboru będzie więcej. szczególnie w szczycie.
http://www.kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2017_07_04p.pdf
Ewentualnie dolicz do tego brygady linii zastępczych do Mistrzejowic i Os. Piastów („716” i „721”/„752” czy jakoś tak). I wtedy porównywać z tegorocznymi brygadami (tylko w tym roku trzeba by dodać brygady „710”), choć to i tak będzie w dalszym ciągu porównanie obarczone błędem.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
-
- Dyrektor
- Posty: 7016
- Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
- Lokalizacja: Kraków
Rozkłady wakacyjne 2018
W kwestii wakacyjnych rozkładów przeraża mnie najbardziej 4, która kursować będzie co 20 minut poza szczytem. Przecież "4" nie jeździ pusta, to będzie dramat. I kolejna sprawa dlaczego nie można było na początku roku zrobić 4 co 7,5 cały dzień z co drugim kursem do Kombinatu. Skoro z "3" się tak dało, a czemu tego z "4" nie zrobiono?
Rozkłady wakacyjne 2018
Powtarzam i będę powtarzał: to czym jest obecnie linia "44" to powinny być wariantowe kursy "4" do przystanku Zajezdnia Nowa Huta, które powinny zawracać i mieć przerwę na terenie zajezdni. Są to kursy szczytowe, a w godzinach szczytu zajezdnia właściwie świeci pustkami bo prawie cały tabor jest wysyłany na miasto, więc jest mnóstwo miejsca, z którego wydzielenie JEDNEGO toru nie jest żadnym problemem. A takie rozwiązanie to same korzyści:Krakowiak2013 pisze:I kolejna sprawa dlaczego nie można było na początku roku zrobić 4 co 7,5 cały dzień z co drugim kursem do Kombinatu. Skoro z "3" się tak dało, a czemu tego z "4" nie zrobiono?
- pasażerowie mają pełną liczbę kursów (f~7.5 czy tam f~10 w wakacje) na całej trasie od Bronowic do Zajezdni Nowa Huta w obu kierunkach (obecnie mają de facto Bronowice -> Kombinat, ale Struga -> Bronowice przez RÓŻNE perony na Kombinacie i fakt, że "44" prawie połową kursów nie startuje od strony Kopca, lecz jako wyjazd z zajezdni z tego peronu co "4", lecz BEZ INFO W ROZKŁADZIE)
- pasażerowie mają jedną linię, więc jeden rozkład do przekopania
- motorniczowie mają najlepsze możliwe zaplecze socjalne na zajezdni
- koszt wyjazdów i zjazdów szczytówek jest zerowy, bo zaczynają i kończą na zajezdni
- koszt marszrut jest mniejszy, bo zawracanie na zajezdni vs. na Kopcu Wandy pozwala zaoszczędzić oidp 1 kilometr na kółko
Słowo daję, tą sprawę powinno się medialnie nagłośnić...
Rozkłady wakacyjne 2018
Pewnie problemem jest to, że linia "4" kojarzy się z krakowiakami. Gdyby na "4" w szczycie kursowały wiedeńczyki skrócone do Kombinatu/Zajezdni N.Huta to byłyby głosy w media "MPK oszukuje i wysyła wysoko-podłogowy tabor na linie 4". A tak na linii 44 kursują wiedeńczyki, a na 4 krakowiaki. PR musi się zgadzać.Cukier pisze:Powtarzam i będę powtarzał: to czym jest obecnie linia "44" to powinny być wariantowe kursy "4" do przystanku Zajezdnia Nowa Huta, które powinny zawracać i mieć przerwę na terenie zajezdni. Są to kursy szczytowe, a w godzinach szczytu zajezdnia właściwie świeci pustkami bo prawie cały tabor jest wysyłany na miasto, więc jest mnóstwo miejsca, z którego wydzielenie JEDNEGO toru nie jest żadnym problemem. A takie rozwiązanie to same korzyści:Krakowiak2013 pisze:I kolejna sprawa dlaczego nie można było na początku roku zrobić 4 co 7,5 cały dzień z co drugim kursem do Kombinatu. Skoro z "3" się tak dało, a czemu tego z "4" nie zrobiono?
- pasażerowie mają pełną liczbę kursów (f~7.5 czy tam f~10 w wakacje) na całej trasie od Bronowic do Zajezdni Nowa Huta w obu kierunkach (obecnie mają de facto Bronowice -> Kombinat, ale Struga -> Bronowice przez RÓŻNE perony na Kombinacie i fakt, że "44" prawie połową kursów nie startuje od strony Kopca, lecz jako wyjazd z zajezdni z tego peronu co "4", lecz BEZ INFO W ROZKŁADZIE)
- pasażerowie mają jedną linię, więc jeden rozkład do przekopania
- motorniczowie mają najlepsze możliwe zaplecze socjalne na zajezdni
- koszt wyjazdów i zjazdów szczytówek jest zerowy, bo zaczynają i kończą na zajezdni
- koszt marszrut jest mniejszy, bo zawracanie na zajezdni vs. na Kopcu Wandy pozwala zaoszczędzić oidp 1 kilometr na kółko
Słowo daję, tą sprawę powinno się medialnie nagłośnić...
Rozkłady wakacyjne 2018
No to dobra, niech zostaną pod numerem "44". Ale wszystkie inne postulaty podtrzymuję.
-
- Dyspozytor
- Posty: 566
- Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19
Rozkłady wakacyjne 2018
Zgadzam się w 100%. Dodatkowo byłyby oszczędności, które by można było przeznaczyć np na uruchomienie nocnego do ulicy Sołtysowskiej.Cukier pisze:Powtarzam i będę powtarzał: to czym jest obecnie linia "44" to powinny być wariantowe kursy "4" do przystanku Zajezdnia Nowa Huta, które powinny zawracać i mieć przerwę na terenie zajezdni. Są to kursy szczytowe, a w godzinach szczytu zajezdnia właściwie świeci pustkami bo prawie cały tabor jest wysyłany na miasto, więc jest mnóstwo miejsca, z którego wydzielenie JEDNEGO toru nie jest żadnym problemem. A takie rozwiązanie to same korzyści:Krakowiak2013 pisze:I kolejna sprawa dlaczego nie można było na początku roku zrobić 4 co 7,5 cały dzień z co drugim kursem do Kombinatu. Skoro z "3" się tak dało, a czemu tego z "4" nie zrobiono?
- pasażerowie mają pełną liczbę kursów (f~7.5 czy tam f~10 w wakacje) na całej trasie od Bronowic do Zajezdni Nowa Huta w obu kierunkach (obecnie mają de facto Bronowice -> Kombinat, ale Struga -> Bronowice przez RÓŻNE perony na Kombinacie i fakt, że "44" prawie połową kursów nie startuje od strony Kopca, lecz jako wyjazd z zajezdni z tego peronu co "4", lecz BEZ INFO W ROZKŁADZIE)
- pasażerowie mają jedną linię, więc jeden rozkład do przekopania
- motorniczowie mają najlepsze możliwe zaplecze socjalne na zajezdni
- koszt wyjazdów i zjazdów szczytówek jest zerowy, bo zaczynają i kończą na zajezdni
- koszt marszrut jest mniejszy, bo zawracanie na zajezdni vs. na Kopcu Wandy pozwala zaoszczędzić oidp 1 kilometr na kółko
Słowo daję, tą sprawę powinno się medialnie nagłośnić...
Rozkłady wakacyjne 2018
MPK niechętnie i tylko warunkowo na krótki czas pozwala robić końcówki z Zajezdni. Torowiska w trakcie szczytu komunikacyjnego gdy na terenie zajezdni jest największy spokój. dość często są konserwowane. Zwłaszcza rozjazdy i krzyżaki są napawane, szlifowane a nawet krótkie fragmenty torów wymieniane. Ponadto Zajezdnia w Hucie jest w trakcie przebudowy. Trwały prace przygotowawcze wycinka drzew, porządkowanie terenu do rozbudowy.
Rozkłady wakacyjne 2018
Wiem i do tego właśnie się odnoszę. Czas najwyższy to zmienić.Impuls pisze:MPK niechętnie i tylko warunkowo na krótki czas pozwala robić końcówki z Zajezdni.
Oczywiście codziennie i na wszystkich z trzynastu torów.Impuls pisze:Torowiska w trakcie szczytu komunikacyjnego gdy na terenie zajezdni jest największy spokój. dość często są konserwowane. Zwłaszcza rozjazdy i krzyżaki są napawane, szlifowane a nawet krótkie fragmenty torów wymieniane.
To może dla bezpieczeństwa w ogóle ją wyłączyć z ruchu i nocować tramwaje na pętlach?Impuls pisze:Ponadto Zajezdnia w Hucie jest w trakcie przebudowy.
Rozkłady wakacyjne 2018
Jeszcze jakiś czas temu nocowały, ale w ŁagiewnikachCukier pisze:To może dla bezpieczeństwa w ogóle ją wyłączyć z ruchu i nocować tramwaje na pętlach?
Rozkłady wakacyjne 2018
Nocują cały czas.Adrian pisze:Jeszcze jakiś czas temu nocowały, ale w Łagiewnikach
Rozkłady wakacyjne 2018
Specyfika zajezdni. Jeśli liniowy tramwaj wjeżdżałby bramą południową to musiałby jechać przez Halę. Jeden tor z pięciotorowej hali naprawczo- przeglądowej musiałby być przeznaczony na ruch liniowy. To duże utrudnienie ograniczenie o jeden tor przy codziennej obsłudze 150 pociągów. Jeśli wjazd odbywałby się bramą północną to ruch liniowy mógłby odbywać bez wjazdu do Hali. Ale stan iglicy bramy północnej jest w agonalnym stanie i ma być w niedalekiej przyszłości przebudowywany. Ponadto wjazd i wyjazd bramy północnej prowadzony jest jednym torem, a także pod prąd na ul. Ujastek. Iglica północna jest wykorzystywana do przetaczania wagonów na ślepe tory w pobliżu Hali szlifierki podtorowej. Ponoć (nie widziałem planów) po przebudowie brama północna ma mieć podobne rozjazdy jak południowa. Wtedy będzie większa szansa aby zajezdnia stała się również pętlą jak np. Będzinie.Cukier pisze:Wiem i do tego właśnie się odnoszę. Czas najwyższy to zmienić.Impuls pisze:MPK niechętnie i tylko warunkowo na krótki czas pozwala robić końcówki z Zajezdni.
Oczywiście codziennie i na wszystkich z trzynastu torów.Impuls pisze:Torowiska w trakcie szczytu komunikacyjnego gdy na terenie zajezdni jest największy spokój. dość często są konserwowane. Zwłaszcza rozjazdy i krzyżaki są napawane, szlifowane a nawet krótkie fragmenty torów wymieniane.
To może dla bezpieczeństwa w ogóle ją wyłączyć z ruchu i nocować tramwaje na pętlach?Impuls pisze:Ponadto Zajezdnia w Hucie jest w trakcie przebudowy.
Rozkłady wakacyjne 2018
Przypominam że w godzinach szczytu około 120 z tych 150 pociągów jeździ po mieście.Impuls pisze:Jeden tor z pięciotorowej hali naprawczo- przeglądowej musiałby być przeznaczony na ruch liniowy. To duże utrudnienie ograniczenie o jeden tor przy codziennej obsłudze 150 pociągów.
No i jak ta biedna brama północna jest w stanie przyjmować codziennie późnym wieczorem 120 zjazdowych tramwajów plus w ciągu dnia jeszcze kilkanaście zjazdów dwurazówek na międzyszczyt / runek technicznych wokół zajezdni prowadzonych przez techników? 32 zjazdy dziennie więcej już zrobi drastyczną różnicę i rozjazdy się rozlecą w 2 dni?Impuls pisze:Ale stan iglicy bramy północnej jest w agonalnym stanie
Czas najwyższy. Za te pieniądze zmarnowane na zjazdy ze Wzgórz przez Andersa już dekadę temu by to przebudowali i jeszcze by wyszli na plusie.Impuls pisze:ma być w niedalekiej przyszłości przebudowywany [...] Ponoć (nie widziałem planów) po przebudowie brama północna ma mieć podobne rozjazdy jak południowa.
Rozkłady wakacyjne 2018
Cukier pisze:Przypominam że w godzinach szczytu około 120 z tych 150 pociągów jeździ po mieście.Impuls pisze:Jeden tor z pięciotorowej hali naprawczo- przeglądowej musiałby być przeznaczony na ruch liniowy. To duże utrudnienie ograniczenie o jeden tor przy codziennej obsłudze 150 pociągów.
Z tych pozostałych 30 jak jest połowa w Hali to już jest pełna. I tak zwykle bywa. Dlatego zjazdy nawet międzyszczytowe są zwykle północną
No i jak ta biedna brama północna jest w stanie przyjmować codziennie późnym wieczorem 120 zjazdowych tramwajów plus w ciągu dnia jeszcze kilkanaście zjazdów dwurazówek na międzyszczyt / runek technicznych wokół zajezdni prowadzonych przez techników? 32 zjazdy dziennie więcej już zrobi drastyczną różnicę i rozjazdy się rozlecą w 2 dni?Impuls pisze:Ale stan iglicy bramy północnej jest w agonalnym stanie
Dlatego często rano odcinek ten muszą reanimować.
Dodam jeszcze do tego kasę. Jeśli 44 przez zajezdnię to wtedy chyba bez wozokilometrów.
Rozkłady wakacyjne 2018
Z tego co mi wiadomo to w relacji ZIKiT <-> MPK nie ma czegoś takiego jak płacenie od przejechanego wozokilometra. MPK sobie jeździ jak mu się podoba, a na koniec roku ZIKiT dostaje fakturę za całokształt jeżdżenia i informację ile wzkm zostało wyjeżdżone i dopiero na podstawie tego ZIKiT sobie szacuje ile mu średnio wychodzi za wzkm.Impuls pisze:Dodam jeszcze do tego kasę. Jeśli 44 przez zajezdnię to wtedy chyba bez wozokilometrów.
Wiele razy było mówione, że koszty niejawne czyli wszelkich wyjazdów, zjazdów i przejazdów technicznych MPK i tak sobie w taki czy inny sposób pokryje środkami ZIKiTu, poprzez to umowne podniesienie stawki za wzkm. Przy czym tak jak mówię - ta stawka za wzkm jest tak bardzo realnym czymś, jak kierunek przepływu prądu z plusa do minusa czy wynalezienie żarówki przez Edisona.