Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 11 gru 2018, o 21:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 mar 2018, o 07:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 6455
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Jeśli galeria nie chce się dołożyć to trudno, nie ma jak jej zmusić.
Kiedyś już o tym dyskutowaliśmy... Nadal uważam, że nazwy przystanków powinny w jak najkrótszy sposób dawać jak najprecyzyjniejszą informację o ich lokalizacji, a ta chęć do wymuszania opłat za nazwy przystanków prowadzi tylko do absurdów. Choć nie mieszkam już w Krakowie, a Serdenada jest nowością, wiem, gdzie leży CH Serenada. Za to nie mam zielonego pojęcia, gdzie leży ulica Jurczaka.

Swoją drogą ciekawe czy Jubilat płaci za nazwę swojego przystanku... Albo Teatr Bagatela... A ciekawe czy PLL Lot płaciło jak jeszcze ich siedziba była na Basztowej...

...coś mi się tak wydaje, że są równi i równiejsi...

...co gorsza, za pieniądze ZIKiT łyknie wszystko – „Tauron Arena Kraków Aleja Pokoju” to już naprawdę zbyt wiele...

Naprawdę, gdybym kiedyś wygrał w totka, to chyba strollowałbym ZIKiT i wykupił zmianę nazwy jakiegoś przystanku na coś kompletnie absurdalnego... :-P :-P :-P

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 mar 2018, o 09:48 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 10 wrz 2012, o 23:20
Posty: 182
Lokalizacja: Wola Duchacka
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Gdzie ma swój przystanek CH Zakopianka? Solvay i Bonarka to określenia części miasta pochodzące od nazw dawnych zakładów, a nie od centrów handlowych o tych samych nazwach.


Przystanki Bonarka powstały z inicjatywy centrum handlowego, o ile pamiętam galeria dopłacała też do nich, przyjemniej na początku. Sama nazwa "Bonarka" wzięła się od tego co wcześniej się tam znajdowało: najpierw był potok Bonarka, później wieś Bonarka, następnie zakłady przemysłowe "Bonarka", w pobliżu jest jeszcze rezerwat przyrody nieożywionej "Bonarka".

Solvay oczywiście też nawiązuje do zakładów przemysłowych, ale też z przystanku o tej nazwie, jest dojście do parku miejskiego Solvay, a jak Solvay Park (galeria) nie chce dopłacić do zmiany nazwy Borek Fałęcki I, to po co ich uszczęśliwiać na siłę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 09:28 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5105
Lokalizacja: - KrK
Tyle się mówi o kosztach wyjazdu i zjazdów może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego EU8N z linii "17" w międzyszczycie nie korzystają z pętli Dąbie/Wieczysta, tylko zjeżdżają na 3,5h do oddalonej zajezdni Nowa-Huta?

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 10:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 16:35
Posty: 1863
Lokalizacja: Kraków
Może lepiej, że nie korzystają, bo jak coś tam jeździło, to nagminne były tramwaje widmo wyjeżdżające z pętli Dąbie. A wiązało się to z tym, że potrafiły tam stać i stać i stać i stać zarówno samochody jadące al. Pokoju, jak i tramwaje jadące al. Pokoju. Wszyscy czekali, aż tramwaj widmo wygramoli się z założoną prędkością 10 km/h z pętli na al. Pokoju... :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 12:18 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 307
brovar napisał(a):
Tyle się mówi o kosztach wyjazdu i zjazdów może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego EU8N z linii "17" w międzyszczycie nie korzystają z pętli Dąbie/Wieczysta, tylko zjeżdżają na 3,5h do oddalonej zajezdni Nowa-Huta?

Lepszym pomysłem byłoby przeczekanie w zajezdni Podgórze. No ale cóż, nie da się..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 20:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Na Wieczystej nie ma miejsca, poza tym wieczyście wręcz stoi tam jedna a czasem i dwie rezerwy. No i jednak jest to jedna z głównych pętli awaryjnych. Ale tak jak pisze Adrian, najsensowniej byłoby gdyby "17" zjeżdżały z Ruczaju na Brożka do zajezdni, ale skoro przewoźnika stać, to niech sobie robi zjazdy do Huty. Mnie to pasi, wyjazdy i zjazdy to "najlepsza linia w mieście" - nikt poza wybrańcami władającymi mobilnym TTSSem nie wie kiedy i którędy toto jeździ, więc miejsca leżące są gwarantowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 22:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
Adrian napisał(a):
Lepszym pomysłem byłoby przeczekanie w zajezdni Podgórze. No ale cóż, nie da się..
Cukier napisał(a):
Na Wieczystej nie ma miejsca, poza tym wieczyście wręcz stoi tam jedna a czasem i dwie rezerwy. No i jednak jest to jedna z głównych pętli awaryjnych. Ale tak jak pisze Adrian, najsensowniej byłoby gdyby "17" zjeżdżały z Ruczaju na Brożka do zajezdni, ale skoro przewoźnika stać, to niech sobie robi zjazdy do Huty.

Słuchajcie, ale pamiętajcie że te wozy prowadzą ludzie - motorniczowie, którzy pracują w Hucie. Jeśli każecie im zostawić wóz w Hucie, to potem np. niektórzy z nich musieliby wracać przez całe miasto do zajezdni w PH bo np. tam zostawili auto.

Wiem, że często są zmiany prowadzących na mieście, ale wg mnie to jednak trochę inna sytuacja gdy trzeba wracać z centrum, a inna gdy każemy motorniczemu przejeżdżać całe miasto z powrotem.

MPK jest dobre w takie klocki i umieją sensownie przyoszczędzić na zjazdach. Skoro tu tego nie zrobili, to znaczy że uznali iż naprawdę nie jest to dobre rozwiązanie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2018, o 23:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3565
Lokalizacja: Kraków
A przypadkiem w dni powszednie na pętli „Bieńczyce” nie zostawały onegdaj podgórskie brygady „52”?

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 06:33 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
tomta1 napisał(a):
A przypadkiem w dni powszednie na pętli „Bieńczyce” nie zostawały onegdaj podgórskie brygady „52”?
Oczywiście że zostawały. Motorniczy może sobie wrócić do zajezdni innym liniowym tramwajem - przecież i tak ma darmowe przejazdy. A z perspektywy przewoźnika i tak taniej jest zapłacić motorniczemu te powiedzmy 40 min więcej czasu pracy za ten przejazd niż specjalnie dla tego jednego motorniczemu przemieszczać przez całe miasto wagon.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 08:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21913
Użyliście czasu przeszłego. A z jakich powodów MPK zrezygnowało z tych postojów?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 08:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10440
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Właściwie to nie wiem czy zrezygnowało, bo parę tygodni temu znów przywrócono kursy skrócone tamże. Ale czy to huckie czy podgórskie brygady to nie wiem - domyślam się jedynie że huckich to by się im nie kalkulowało tam odstawiać bo zajezdnia jest zbyt blisko.

Poza tym, w parze z podgórskimi brygadami na Bieńczycach zawsze na drugim planie szły huckie brygady zjeżdżające z Ruczaju do PT na międzyszczyt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 09:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5105
Lokalizacja: - KrK
Cukier napisał(a):
Właściwie to nie wiem czy zrezygnowało, bo parę tygodni temu znów przywrócono kursy skrócone tamże. Ale czy to huckie czy podgórskie brygady to nie wiem - domyślam się jedynie że huckich to by się im nie kalkulowało tam odstawiać bo zajezdnia jest zbyt blisko.

Od dobrego roku stacjonują na Bieńczycach wyłącznie brygady z Huty.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 10:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1616
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
Kaszmir napisał(a):
Wiem, że często są zmiany prowadzących na mieście, ale wg mnie to jednak trochę inna sytuacja gdy trzeba wracać z centrum, a inna gdy każemy motorniczemu przejeżdżać całe miasto z powrotem.


W centrum teoretycznie odbiory nie występują, chyba że w przypadku "2", której rakowicka końcówka leży w jego umownych granicach. Natomiast na wielu brygadach łamanie zmian ustalone jest na pętlach odległych od macierzystej zajezdni, np. huckie "10" i "22" kończące zmianę A w Łagiewnikach/Borku, podgórskie "14" w Mistrzejowicach itd. Widać zatem, że zjazdy do innych niż zajezdnie punktów postojowych nie wyróżniają się szczególnie złym traktowaniem pracowników :) Oddawanie składu zmiennikowi w takich miejscach, jak choćby rondo Mogilskie czy Dworzec Główny, to tylko nieformalne, dopuszczone zwyczajem sytuacje.

_________________
Mistrz Polskiej Ortografii 2018


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 mar 2018, o 10:54 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 16:58
Posty: 307
rogow153 napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Wiem, że często są zmiany prowadzących na mieście, ale wg mnie to jednak trochę inna sytuacja gdy trzeba wracać z centrum, a inna gdy każemy motorniczemu przejeżdżać całe miasto z powrotem.


W centrum teoretycznie odbiory nie występują, chyba że w przypadku "2", której rakowicka końcówka leży w jego umownych granicach. Natomiast na wielu brygadach łamanie zmian ustalone jest na pętlach odległych od macierzystej zajezdni, np. huckie "10" i "22" kończące zmianę A w Łagiewnikach/Borku, podgórskie "14" w Mistrzejowicach itd. Widać zatem, że zjazdy do innych niż zajezdnie punktów postojowych nie wyróżniają się szczególnie złym traktowaniem pracowników :) Oddawanie składu zmiennikowi w takich miejscach, jak choćby rondo Mogilskie czy Dworzec Główny, to tylko nieformalne, dopuszczone zwyczajem sytuacje.

Oraz np Lipińskiego, brygad linii 18 czy 52 w stronę Czerwonych Maków:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 maja 2018, o 18:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6892
Lokalizacja: Kraków
Nie wiedziałem gdzie poruszyć ten temat, ale piszę tutaj. Chciałbym poruszyć kwestię komunikacji w trakcie obecnego długiego weekendu. Nie uważacie, że można było zmniejszyć częstotliwość kursowania na kilku liniach tramwajowych z f-7,5 do f-15 tak jak jest m.in "139", "502" czy "503"? Generalnie widać pustki na ulicy oraz w komunikacji to dlaczego bardziej nie ograniczyć? Skoro na transport brakuje środków to zaraz wyjdzie, że wzkm podczas długiego weekendu marnowały się... Liczę na to, że na początku czerwca jak będzie długi weekend to ograniczenia będą większe niż teraz.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Salwator i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL