Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 06:18

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sie 2017, o 23:55 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 105
Dziękuję za podany mi argument jak najbardziej go rozumiem. Jednak wydaje mi się że taki właśnie argument można zastosować do każdej linii aby ją wzmocnić. To co mamy wzmacniać w całym mieście słabe linie a osłabiać mocne? Mamy kontynuować politykę miasta którą zauważył pare postów wcześniej użytkownik kucyk? Zniszczono kiedyś jedną z najważniejszych linii w mieście "13" zastępując ją aktualną "24" która w międzyszczycie jeździ z żałosną częstotliwością. Jednak nie trzeba sięgać pamięcią aż do 2013. Wystarczy sobie przypomnieć że "20" była przez długi czas jedną z najważniejszych linii w mieście i miała dostać nawet f~5, jednak niestety wiemy jak sprawa się potoczyła. Nie podoba mi się polityka wygaszania popularnych potoków stąd moje propozycje. Niemniej jednak szanuje wszystkie zwracane mi uwagi i propozycje. Postaram się zaprezentować nowy układ który je będzie uwzględnieniał.
A oto i on:
1 jak obecnie f~12
2 Cmentarz Rakowicki- Dworzec Główny, Starowiślna, Wielicka- Kurdwanów f~12
3 Nowy Bieżanów- Wielicka, Korona, Stradom, Wawel- Cichy Kącik f~12
4 jak obenie f~12
5 jak obecnie f~12
6 Mały Płaszów- Estakada, Wielicka, Starowiślna, Dworzec Główny, Pawia- Krowodrza Górka f~12
7 Kurdwanów- Wielicka, Korona, Krakowska, Wawel, Dworzec Główny, Pawia- Dworzec Towarowy  f~12
8 jak obecnie f~6
9 jak obecnie f~12
10 (zmiana numeru z 52) f~6
13 Nowy Bieżanów- Wielicka, Starowiślna, Dworzec Główny, Teatr Bagatela- Bronowice f~6
14 Mistrzejowice- Al.Pokoju, Rondo Mogilskie, Dworzec Główny, Stary Kleparz- Dworzec Towarowy  f~12
15 Pleszów- Al.Jana Pawła II, Rondo Mogilskie, Dworzec Główny, Teatr Bagatela, Bronowice Małe  f~12
17 (zmiana numeru z 50) f~6
18 jak obecnie f~6
19 jak obecnie f~12
20 Mały Płaszów- Rondo Mogilskie, Dworzec Główny, Teatr Bagatela- Salwator f~6
21 jak obecnie f~12
22 jak obecnie f~12
23 jak obecnie f~12

Jedyne czego nie jestem pewnien to druga końcówka linii 7. Może być to zarówno Dworzec Towarowy jaki i Cichy Kącik lub Salwator. Jednak uznałem że najlepszym wyborem bedzie Towarowy, by zachować relacje Dworzec Główny-Wawel- Korona.

Na koniec jednak trochę samokrytyki:
1.Nadal zostawiłem nadpodaż na Bieżanowie gdyż której linii stamtąd nie wezmę to bedzie źle.
2.Posłuchałem argumentu że linia 1 z f~12 i taborem 32m wystarczy. Jednak należy pamiętać że trzeba ten tabor zabrać z innej linii a to już nie będzie takie proste.

PS mimo że jestem przeciwnikiem rozdzielania linii to zrobiłem to z "4". Jednak mam nadzieje że przy realizacji często wspominanego projektu NHP będzie można spowrotem połączyć te linie i skierować w to miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 10:00 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 166
obserwator napisał(a):
Dziękuję za podany mi argument jak najbardziej go rozumiem. Jednak wydaje mi się że taki właśnie argument można zastosować do każdej linii aby ją wzmocnić. To co mamy wzmacniać w całym mieście słabe linie a osłabiać mocne?

Chcąc nie chcąc kilka linii z f~20 dostanie f~12 przy remarszrutyzacji.
obserwator napisał(a):
Zniszczono kiedyś jedną z najważniejszych linii w mieście "13" zastępując ją aktualną "24" która w międzyszczycie jeździ z żałosną częstotliwością.

Fakt, kiedyś "3", "13" i "24" jechały przez Starowiślną i jakoś to funkcjonowało.
obserwator napisał(a):
Wystarczy sobie przypomnieć że "20" była przez długi czas jedną z najważniejszych linii w mieście i miała dostać nawet f~5, jednak niestety wiemy jak sprawa się potoczyła.

Zgadzam się, że "20" nadal powinna jeździć do Bronowic.
obserwator napisał(a):
PS mimo że jestem przeciwnikiem rozdzielania linii to zrobiłem to z "4". Jednak mam nadzieje że przy realizacji często wspominanego projektu NHP będzie można spowrotem połączyć te linie i skierować w to miejsce.

Też prawda, że "4" od zawsze docierała do serca Kombinatu, przez długie lata była na Walcowni i mam też szczerą nadzieję, że jak ruszy NHP to właśnie będzie niezbędna jedna "4" na trasie Bronowice Małe-Branice z f~6.
A teraz odnośnie samych modyfikacji- zmiany ogólnie jak najbardziej na plus tylko: czy dwie linie na Pawiej są potrzebne? Ponownie to napiszę: dociągnij tę "19" do Krowodrzy Górki, bo 3 linie kończące na Dworcu Towarowym to już przesada. "20" z f~6 bardzo mi się podoba. Nadal Kurdwanów nie ma ani dojazdu do Filharmonii ani do Bagateli. Rozbicie "4" i zachowanie obecnej "5"- jestem na tak. Odnośnie "21" to powinien się Cukier wypowiedzieć czy powinna docierać do Pleszowa przez cały dzień czy tylko w szczycie. Nie wiem czemu kusi mnie zamiana środka trasy "2" i "7": czyli "2" przez Koronę i Wawel a "7" przez Starowiślną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 12:24 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 105
Linia 7- jak najbardziej można przetrasować na Salwator i zmienić numer na 6. Oddajemy dla Kurdwanowa dojazd Filharmonii (aż tak on jest ważny?). Dodatkową zaletą byłby fakt że można zsynchronizować tą linie z "3" tworząc wypadkowo częstotliwość z f~6 na odcinku Bieżanowska- Filharmonia.
Linia 19- można wydłużyć do KG, jednak pytanie czy budżet na to pozwoli. Niewątpliwie to bardzo pozytywne rozwiązanie które zwiększyłoby liczbę pasażerów.
Linia 21- Tu zdam sie na Cukra. Jednak mam na uwadze że ta linia podobnie jak "15" długo nie będzie mogła docierać do Pleszowa, z powodu długiego remontu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 14:18 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 166
obserwator napisał(a):
Linia 7- jak najbardziej można przetrasować na Salwator i zmienić numer na 6. Oddajemy dla Kurdwanowa dojazd Filharmonii (aż tak on jest ważny?)

Jeżeli nie ma dojazdu do Bagateli dla Kurdwanowa to niech chociaż będzie do Filharmonii. Tylko nie wiem czy 20/h się pomieści na tej pętli i czy miałoby to jakiekolwiek uzasadnienie.
Jeszcze ponawiam pytanie: czy "22" może docierać w szczycie do Walcowni a w międzyszczycie do Kopca? Można oznaczyć na rozkładach jako A-kurs do Walcowni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 20:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9437
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja powiem tak:
- nazwij "szóstkę" "siódemką"
- "siódemkę" wyślij na Cichy Kącik
- "trójkę" skasuj, zniknie nadpodaż na Bieżanowie, na reszcie trasy zastąpi ją "7"

Kitek napisał(a):
Odnośnie "21" to powinien się Cukier wypowiedzieć czy powinna docierać do Pleszowa przez cały dzień czy tylko w szczycie.

Na pewno godziny szczytu to niezbędne minimum. Poza nimi już pal sześć, nie stać nas na całotygodniowe wożenie much co 6 minut Igołomską.

Kitek napisał(a):
Jeszcze ponawiam pytanie: czy "22" może docierać w szczycie do Walcowni a w międzyszczycie do Kopca? Można oznaczyć na rozkładach jako A-kurs do Walcowni.

Może, tylko to spowoduje zamieszanie i problemy niewspółmierne do potencjalnych zysków. Z Kombinatu do Walcowni są 2 km, na Kopiec 1,5 km. Skrócenie niewarte świeczki, a Walcownia nie możne ot tak po prostu zostać bez obsługi - wówczas w międzyszczycie trzeba by było wysłać tam jakiś autobus z Kombinatu, czyli z zaoszczędzonych 0,5 km tramwajowych sfinansować 2km autobusowe -> marny biznes.

No dobra, kolego obserwator, teraz ten układ wygląda całkiem okej. Więc weź teraz i policz przepustowość każdego z ciągów oraz koszty takiego układu. Bo coś czuję że będzie sporo 40/h i koszty że hoho.

Najprościej Ci to będzie zrobić używają programu mojego i tomta1: https://mega.nz/#!B0whCKhB!PDFhF248gGgF ... AYkVaExulA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 23:11 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 105
Patrząc "na szybko" to projekt po poprawieniu bardzo przypomina projekt brovara. Jedyna różnica to że u mnie istnieje linia "5" zamiast "16", która jak wiadomo jest dłuższa a więc koszty większe. A z tego co pamiętam to brovar robił swój układ w oparciu o aktuakny budżet.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL