Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#1 Post autor: Kaszmir » 9 cze 2017, o 10:17

Wciąż czekamy na pełne informacje, jednak w komunikacie dot. wymiany szyn na Zakopiańskiej mamy zdradzony pierwszy szczegół odnośnie do remontu pod Dworcem Głównym: od soboty 17.06.2017 linia "19" będzie skierowana do Cmentarza Rakowickiego:
viewtopic.php?p=192944#p192944

Krakowiaczek50
Dyspozytor
Posty: 660
Rejestracja: 9 gru 2013, o 20:32
Lokalizacja: Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#2 Post autor: Krakowiaczek50 » 9 cze 2017, o 11:37

Na szybko spisane z konferencji:
2, 5, 7, 12 - zawieszone;
4, 14 - tunel, Długa;
3 - Grzegórzeckie, Mogilskie, Tunel;
10 - Dietla, Grzegórzecka, al. Powstania Warszawskiego;
19 - do cmentarza Rakowickiego;
20 - Grzegórzecka, Starowiślna;
24 - Podwale, pl. Wszystkich Świętych;
70 - zlikwidowana;
72, 75 - linie zastępcze.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#3 Post autor: Cukier » 9 cze 2017, o 11:41


Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#4 Post autor: Kaszmir » 9 cze 2017, o 11:56

Ogólnie objazdy poprowadzone całkiem fajnie :) Z tramwajów martwi trochę słabe połączenie ciągu wzdłuż Starowiślnej z I obwodnicą ("24" co 20 minut), no ale z przystanku "Starowiślna" nie jest tak daleko, można podejść. No i rozdzielenie zlotów nocnych autobusów (Starowiślna) i tramwajów (Poczta Gł./Św. Gertrudy) - jak to będzie działało w praktyce? Ludzie będą musieli przechodzić pieszo ten przystanek przy przesiadce?

Co do autobusów - ok, lecz miałem cichą nadzieję, że np. "502" zostanie skierowane do Dworca Głównego Zachód albo ogólnie w rejony placu Matejki. A tak nie będzie żadnej linii do I obwodnicy.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#5 Post autor: Cukier » 9 cze 2017, o 12:04

Kaszmir pisze:Ludzie będą musieli przechodzić pieszo ten przystanek przy przesiadce?
Franek wspominał, że zloty autobusowy i tramwajowy mają być rozsunięte w czasie o 15 minut celem umożliwienia pieszej pielgrzymki dzielącego je odcinka międzyprzystankowego. Nie wiem jak to w praktyce ma działać, zwłaszcza w przypadkach gdy wszystkie linie kursują co godzinę.
Kaszmir pisze:Co do autobusów - ok, lecz miałem cichą nadzieję, że np. "502" zostanie skierowane do Dworca Głównego Zachód albo ogólnie w rejony placu Matejki. A tak nie będzie żadnej linii do I obwodnicy.
Co do Placu Matejki to wspomniał, że ma być możliwość nawrócenia na jego końcu, z pominięciem ul. Basztowej - tak jakby ma się skrócić tenże plac.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#6 Post autor: Kaszmir » 9 cze 2017, o 12:14

Cukier pisze:Co do Placu Matejki to wspomniał, że ma być możliwość nawrócenia na jego końcu, z pominięciem ul. Basztowej - tak jakby ma się skrócić tenże plac.
Wg mnie "502" przez Aleje do Cracovii trochę traci sens. Zadaniem tej linii jest dowóz do I obwodnicy, autobusy się wyludniają na Dworcu Głównym i T. Bagatela. Rozumiem, że Dworzec Główny Zachód jest zapchany, lecz idą wakacje, sporo linii tam kończących będzie pociętych, "429" zawieszone, to można było w zamian puścić tam tymczasowo właśnie "502".

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#7 Post autor: tomta1 » 9 cze 2017, o 12:23

Ogólnie objazdy poprowadzone dosyć sensownie, fajne połączenie "52" i "5" w celu zastąpienia połączenia "52" z dworcem od strony huckiej, zaś od strony podgórskiej w dojeździe do centrum pomoże "18". Moje obawy dotyczą głównie:
1) trasy "502" do Cracovii – przecież powszechnie wiadomo, że "502" jeździ do Cracovii tylko dlatego, że nie ma miejsca do zawracania pod Bagatelą. Więc ta linia faktycznie mogłaby kończyć na Dworcu Głównym Zachód albo na Nowym Kleparzu. A dojazd spod Cracovii do Huty jest zapewniony, mamy "152" i "192", które przez 30(!) przystanków mają wspólną trasę. Co prawda ich wynikowe f-10 nie jest szałowe, jednak w takim modelu dojazd spod Cracovii nawet na Nowy Kleparz nie będzie problemem, a tam byłaby możliwa przesiadka na "502". No chyba że ze względu na wyrzucenie tam busiarzy nie ma miejsca dla "502"... w każdym razie objazd "502" do Cracovii to będzie na wyrost, pochłonie masę wzkm i nie będzie wcale takie potrzebne;
2) zatrzymywanie się "124"/"424" oraz "152" na przystanku Dworzec Główny Wschód – po co, traci się tylko czas, a i tak te linie jadą tam objazdem...
3) dwóch nocnych zlotów – jak poznamy trasy nocnych to zobaczymy czy można by to tak ułożyć, żeby był jeden zlot, ale też nie wydaje mi się by dwa zloty były jakimś zarąbistym pomysłem... choć zawsze jakieś rozwiązanie problemu to jest.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#8 Post autor: brovar » 9 cze 2017, o 12:41

Na Ruczaju i Mogilskiej -6/h kursów.
linia "18" do wakacji zostaje z f~5.
"52" przycięte do f~10, do tego linia "75" co 20 minut w taborze 26m.
Ostatnio zmieniony 9 cze 2017, o 12:45 przez brovar, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#9 Post autor: Kaszmir » 9 cze 2017, o 12:41

tomta1 pisze:1) trasy "502" do Cracovii – przecież powszechnie wiadomo, że "502" jeździ do Cracovii tylko dlatego, że nie ma miejsca do zawracania pod Bagatelą. Więc ta linia faktycznie mogłaby kończyć na Dworcu Głównym Zachód albo na Nowym Kleparzu. A dojazd spod Cracovii do Huty jest zapewniony, mamy "152" i "192", które przez 30(!) przystanków mają wspólną trasę. Co prawda ich wynikowe f-10 nie jest szałowe, jednak w takim modelu dojazd spod Cracovii nawet na Nowy Kleparz nie będzie problemem, a tam byłaby możliwa przesiadka na "502". No chyba że ze względu na wyrzucenie tam busiarzy nie ma miejsca dla "502"... w każdym razie objazd "502" do Cracovii to będzie na wyrost, pochłonie masę wzkm i nie będzie wcale takie potrzebne;
"502" do Nowego Kleparza byłoby jeszcze gorsze niż do Cracovii. Dalej nie spełniałoby swojego zadania dowozu do I obwodnicy, a do tego korki przy wyjeździe z pętli rozwalałyby rozkład. Gadałem niedawno z kierowcą Mobilis o właśnie starych objazdach "502" i mówił, że wyjazd z Nowego Kleparza to był dramat, nieraz można było 10 minut się męczyć.
tomta1 pisze:2) zatrzymywanie się "124"/"424" oraz "152" na przystanku Dworzec Główny Wschód – po co, traci się tylko czas, a i tak te linie jadą tam objazdem...
Ułatwienie dojazdu do I obwodnicy - "Dworzec Główny Wschód" będzie najbliższym przystankiem do tejże na wschodnim odcinku "152" i "124/424".

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#10 Post autor: tomta1 » 9 cze 2017, o 12:42

Remont Basztowej wyłączy najważniejsze skrzyżowanie. Mnóstwo zmian w rozkładach [INFORMATOR]
To będą ciężkie miesiące dla pasażerów komunikacji miejskiej. W sobotę 17 czerwca rozpoczyna się remont ulicy Basztowej. Przynajmniej do końca września całkowicie zamknięte będzie skrzyżowanie z ulicami Pawią, Lubicz i Westerplatte. Z tego powodu bardzo wiele linii będzie musiało zmienić swoje trasy. Utrudnienia odczują też kierowcy.
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/remont ... 20651.html
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#11 Post autor: yosujiro » 9 cze 2017, o 12:45

Na Długiej to bez SM przez cały dzień i lawety w pobliżu, może być trochę słabo...

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#12 Post autor: Lw25 » 9 cze 2017, o 13:24

Na FPW pojawiały się sugestie, że najlepsze wyjście na Długą to:
a) zakaz wjazdu, nie dotyczy mieszkańców i dostaw.
b) wyznaczenie kopert do dostaw i zakaz parkowania poza nimi.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#13 Post autor: volferssj » 9 cze 2017, o 13:40

yosujiro pisze:Na Długiej to bez SM przez cały dzień i lawety w pobliżu, może być trochę słabo...
Popieram całkowicie, to jest najlepsze podejście. Zawilidrogi/zawalitory dostaną po plerach, a budżet miasta coś może na tym zyskać.

kucyk
Dyrektor
Posty: 2862
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#14 Post autor: kucyk » 9 cze 2017, o 14:19

Przy okazji nie obejdzie się bez zmian taborowych. Przykładowo na takiej "3" znikną na 3 miesiące składy wiedeńskie E1-C3. :thumbup:

suchy
Dyrektor
Posty: 2430
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Remont skrzyżowania pod Dworcem Głównym oraz Basztowej

#15 Post autor: suchy » 9 cze 2017, o 14:58

kucyk pisze:Przy okazji nie obejdzie się bez zmian taborowych. Przykładowo na takiej "3" znikną na 3 miesiące składy wiedeńskie E1-C3. :thumbup:
I tak by pewnie znikły z uwagi na ograniczenia rozkładów w wakacje :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”