Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 14 paź 2019, o 05:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 626 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27 sty 2010, o 19:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
Kraków a (pre)metro - znów nie najlepsze wieści:

Pociąg i tramwaj pod miastem
http://www.krakow4u.pl/informacje-Pocia ... 462-0.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sty 2010, o 08:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Aha… Nie tylko, że premetro poszło się bujać – co ostatecznie jestem w stanie zrozumieć ze względu na koszty, jakkolwiek uważam, że bardziej by się mieszkańcom przysłużyło niż rozbudowa trzeciej obwodnicy – ale również i kolej aglomeracyjna… No to to już jest wstyd i masakra… Kiedy Kraków dołączy pod tym względem do takich cywilizowanych polskich aglomeracji jak warszawska czy trójmiejska? Nigdy? Dżizas...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Ostatnio edytowano 28 sty 2010, o 09:00 przez Locutus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2010, o 13:16 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9958
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Za dwa lata Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Wieliczka - Balice
INWESTYCJE. Pociągi mają przejeżdżać przez Kraków szybciej od tramwajów, autobusów czy busów

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... alice.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sty 2010, o 14:43 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
I to bardzo źle wróży Miastu na przyszłość (nawet mimo pojedynczych pozytywnych akcentów > http://pkk.info.pl/topics9/490.htm#7834 ) .

Jest to tym bardziej dziwne, że SKA mogłaby naraz rozwiązać wiele problemów komunikacyjnych. Centrum Miasta jest zapchane i brakuje miejsca na kolejne linie, a tymczasem tuż obok stoi dworzec kolejowy, który aż prosi się o wykorzystanie. Busy zapychają miasto, nie ma pomysłu na konkurencję dla nich (a jak już zrobi się coś dobrego, to szybko pogarsza > przykład: "304"), a tymczasem SKA mogłaby podebrać im dużą część pasażerów. Wreszcie, poreperowałoby to budżet PKP, a i pasażerom skróciło czas dojazdu do miasta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sty 2010, o 16:45 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Ten artykuł jest ciekawy tylko brak w nim konkretów, przede wszystkim jaki jest stopień realności tych projektów. Kiedy by cokolwiek mogło zostać zrealizowane. Linia Wieliczka - Złocień - Hala Targowa - Dw. Główny - dw. Towarowy - Mydlniki - lotnisko trochę odciąży KST :P choć szybsze połączenie z Balicami i Wieliczką jest ważne (Zikit z radością zlikwiduje "304"). Lepiej by chyba zacząć od trasy północ-południe bo na tym kierunku dawno nic nie robiono.

Ciekawe czy SKM oznacza też porządne częstotliwości?:>


Ostatnio edytowano 29 sty 2010, o 17:38 przez Flover, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sty 2010, o 18:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Ja nawet nie chcę czytać tych bzdur. Ile to już razy słyszałem o takich projektach w Krakowie - generalnie w trakcie rozpoczynających się kampanii wyborczych i w trakcie jakiś rozpoczętych ważnych inwestycji w mieście. I co z tego mamy? Guzik a na dodatek tam gdzie się już zdecydowano to się zwija infrastrukturę kolejową. Jeszcze jedno zawsze na projektach się niestety kończy gdyż życie weryfikuje plany i okazuje się że potrzeba wieeeele kasy a nikt tych pieniędzy nie chce wyłożyć (szczególnie biedne i monopolistyczne PKP).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sty 2010, o 19:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Zgadzam się w stu procentach z Rafaello. Nie uwierzę w ten projekt, dopóki na własne oczy nie zobaczę w Krakowie zintegrowanej taryfowo z tramwajami i autobusami szybkiej kolei miejskiej z prawdziwego zdarzenia. Włodarze bredzą o tym projekcie już od co najmniej dziesięciu lat (wcześniej w modzie był tramwaj dwusystemowy, który niestety z mody wyszedł) i jak się na to patrzy, to pozostaje tylko zacytować jedną z piosenek Elektrycznych Gitar:

Już każdy powiedział to co wiedział
Trzy razy wysłuchał dobrze mnie
Wszyscy zgadzają się ze sobą
A będzie nadal tak jak jest


Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sty 2010, o 19:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
SKA nie zastąpi komunikacji miejskiej, bo linie kolejowe przebiegają zazwyczaj w sporej odległości od wielkich osiedli – o tym nie masz co nawet marzyć. Natomiast fakt, że mogłaby mocno ulepszyć komunikację podmiejską (w szczególności z lotniskiem, Wieliczką czy Skawiną), wypierając doszczętnie busy (pod warunkiem godnej SKM częstotliwości i pełnej integracji taryfowej rzecz jasna)...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sty 2010, o 23:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
Locutus napisał(a):
SKA nie zastąpi komunikacji miejskiej, bo linie kolejowe przebiegają zazwyczaj w sporej odległości od wielkich osiedli – o tym nie masz co nawet marzyć.

Nigdzie nie napisałem, że ma zastąpić ;) Ale jako dobre uzupełnienie, a może i filar w niektórych rejonach - czemu nie. Kto wie, czy mieszkańcy odległych rejonów (w szczególności aglomeracji) nie byliby skłonni do systemu feederbusów dowożących do najbliższej stacji SKA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2010, o 09:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7082
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Nigdzie nie napisałem, że ma zastąpić ;)

Tak odebrałem to Twoje narzekanie na zapchane centrum miasta, gdzie nie da się upchnąć już nic więcej, podczas gdy obok stoi dworzec kolejowy aż się proszący o wykorzystanie. ;-)
Kaszmir napisał(a):
Ale jako dobre uzupełnienie, a może i filar w niektórych rejonach - czemu nie.

Gdzie niby? Podebrałoby pasażerów „143”, którzy wreszcie mogliby dojechać w pobliże centrum bez przesiadek, owszem, zabrałoby ludzi ze Złocienia (pod warunkiem wybudowania przystanku), może ktoś z Zabłocia by tam wsiadł, pewnym powodzeniem zapewne cieszyłby się przystanek na Łobzowie i to w zasadzie tyle, jeśli chodzi o granice miasta Krakowa. W sumie: bardzo niewiele ludzi byłoby tym obsłużonych.

Przy innych liniach kolejowych nie byłoby wiele lepiej.
Kaszmir napisał(a):
Kto wie, czy mieszkańcy odległych rejonów (w szczególności aglomeracji) nie byliby skłonni do systemu feederbusów dowożących do najbliższej stacji SKA.

Myślę, że to jest możliwe – tak właśnie jest w aglomeracji paryskiej. :-) Tylko SKM musi naprawdę często i regularnie kursować.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2010, o 14:34 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
Locutus napisał(a):
Gdzie niby? Podebrałoby pasażerów „143”, którzy wreszcie mogliby dojechać w pobliże centrum bez przesiadek, owszem, zabrałoby ludzi ze Złocienia (pod warunkiem wybudowania przystanku), może ktoś z Zabłocia by tam wsiadł, pewnym powodzeniem zapewne cieszyłby się przystanek na Łobzowie i to w zasadzie tyle, jeśli chodzi o granice miasta Krakowa. W sumie: bardzo niewiele ludzi byłoby tym obsłużonych.

Ziarnko do ziarnka ;)
Na przykładzie "143"/"243" - mogłoby się wtedy okazać, że pasażerowie chętnie używaliby go właśnie jako feederbusa, by dojeżdżać do stacji kolejowej - ale tak jak piszesz, wymagałoby to dobrej ~f pociągów.
Podobnie z Wieliczką czy Skawiną - sprytny system linii dowozowych + wysoka częstotliwość linii PKP + krótszy czas dojazdu mogłyby zaowocować masowym odwróceniem się od busów/prywatnych samochodów.

Planuje się również budowę dodatkowych stacji, w tym w centrum, choćby przy Hali Targowej. To również powinno zwiększyć "przystępność" SKA.


Ostatnio edytowano 30 sty 2010, o 14:36 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2010, o 15:32 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 18:52
Posty: 367
Lokalizacja: aglo
Poza tym "Swoszowice", "Bonarka", "Powstańców Wielkopolskich", "Sanktuarium w Łagiewnikach". Jest trochę tych miejsc, które SKM dobrze obsłuży.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2010, o 15:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Flover napisał(a):
Poza tym "Swoszowice", "Bonarka", "Powstańców Wielkopolskich", "Sanktuarium w Łagiewnikach". Jest trochę tych miejsc, które SKM dobrze obsłuży.

1)Przy zrobieniu feederbusów (tak jak w Warszawie) mogłoby się okazać, że będzie to bardzo popularne. Gdy pomyślałem jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że jeżeli dobrze rozegrać trasę do Skawiny, planowane feederbusy (gminy Skawina) do autobusu do Krakowa mogłyby w przyszłości zamienić się na "dostawczaki" do SKA, ale znając obecne tempo myślenia ZIKiT wspólny bilet (z wyjątkiem miesięcznego) nie zaistnieje.
2) Sanktuarium obsługują też tramwaje
3) Bonarka przy zrobieniu dogodnego dojścia i owszem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2010, o 17:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
LK napisał(a):
1)Przy zrobieniu feederbusów (tak jak w Warszawie) mogłoby się okazać, że będzie to bardzo popularne.

Dokładnie - skoro system SKM/metro+feederbusy sprawdza się w Warszawie, to czemu analogiczny tylko z SKA nie miałby i u nas ;)

LK napisał(a):
Gdy pomyślałem jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że jeżeli dobrze rozegrać trasę do Skawiny, planowane feederbusy (gminy Skawina) do autobusu do Krakowa mogłyby w przyszłości zamienić się na "dostawczaki" do SKA

"planowane feederbusy (gminy Skawina) do autobusu do Krakowa"? Co to za plany?

LK napisał(a):
2) Sanktuarium obsługują też tramwaje

Tramwaje też trzeba odciążać. A przystanek jest ulokowany bliżej i Sanktuarium, i większości domów w tej okolicy - przede wszystkim nie trzeba pokonywać przejścia podziemnego.


Ostatnio edytowano 30 sty 2010, o 17:43 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2010, o 17:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22615
Estakada kolejowa do Płaszowa
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... szowa.html

Wszystko pięknie, ale koszty takiej estakady będą olbrzymie.


Ostatnio edytowano 30 sty 2010, o 17:59 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 626 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL