Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 lis 2018, o 05:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 576 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 lut 2018, o 17:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21863
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Czyżby się może ewentualnie szykowało S1/S2/S3 i więcej linii z f~15 lub chociaż f~20, czy to więcej pociągów to ma być powrót do częstotliwości sprzed tych remontów f~30?

Tak, na spotkaniach mówiono np. o tym, że SKA2 ma dostać uzupełnienie w postaci kursów z Piastów/Batowic dzięki czemu w Krakowie w szczycie będzie chyba nawet ~f=15 :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3775
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Tak, na spotkaniach mówiono np. o tym, że SKA2 ma dostać uzupełnienie w postaci kursów z Piastów/Batowic dzięki czemu w Krakowie w szczycie będzie chyba nawet ~f=15 :)

No i bardzo dobrze, o ile się ziści, chociaż z Batowic to trochę wylewanie dziecka z kąpielą, bo dodatkowe kursy ominą przystanek Kraków Os. Piastów, który na pewno będzie wielkim generatorem potoków, a z kolei tam nie będzie można zakończyć kursów, bo nie będzie to stacja, więc lepiej te wzmocnienia zakończyć w Zastowie - najbliższej stacji. Bardzo się to przyda, bo na trasie S2 jest/będzie wiele przystanków takich w ważnych i zaludnionych miejscach jak Os. Piastów, Prądnik Czerwony, Podgórze, Łagiewniki, Opatkowice i w końcu Skawina.

W gruncie rzeczy na S1 również powinny być takie wzmocnienia do f~15, bo to zresztą jest maksimum częstotliwości na linii do Wieliczki, też na trasie podobnie jak S2 jest/będzie dużo przystanków w miejscach zaludnionych i ważnych punktach, więc wzmocnienia się przydadzą tym bardziej ze względu również na Lotnisko i Wieliczkę, widzieliśmy zapełnienia przed remontem. Z S3 natomiast można różnie postąpić, bo z jednej strony na terenie miasta jest w dużym stopniu zdublowana przez S1, no ale - Złocień.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:14 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2811
Lokalizacja: Krowodrza Górka
A gdyby czoło zmieniać na stacji Kraków Nowa Huta?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3775
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Po pierwsze: Do Zastowa bliżej.
Po drugie: Na linii 95 nawet jeszcze nie ma przystanków i nie zanosi się na ich budowę.
Po trzecie: Czy aby te wzmocnienia czyli częstotliwość f~30 to nie za miało jak na ten rejon? Chociaż z drugiej strony teraz to nic tam nie ma, ale z taką częstotliwością kolej na Wzgórzach przegra z tramwajem.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lut 2018, o 22:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21863
Mistrzejowiczanin napisał(a):
No i bardzo dobrze, o ile się ziści, chociaż z Batowic to trochę wylewanie dziecka z kąpielą, bo dodatkowe kursy ominą przystanek Kraków Os. Piastów, który na pewno będzie wielkim generatorem potoków, a z kolei tam nie będzie można zakończyć kursów, bo nie będzie to stacja, więc lepiej te wzmocnienia zakończyć w Zastowie - najbliższej stacji.

Bardzo możliwe, było mówione gdzie ta linia ma kończyć lecz przyznam, że po prostu nie zapamiętałem i dlatego napisałem "Piastów/Batowice". Być może ktoś bardziej siedzący w temacie uzupełni te informacje?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 21:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3775
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Tak będzie wyglądał przystanek PKP Bronowice [WIZUALIZACJA]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... zacja.html

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 13:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21863
PRZYSTANEK KOLEJOWY KRAKÓW SWOSZOWICE ZA ROK ZMIENI SIĘ W WĘZEŁ PRZESIADKOWY
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... esiadkowy/
Cytuj:
Jak mówi zastępca prezydenta Krakowa do spraw transportu Tadeusz Trzmiel, to nie jedyne plany wobec przebudowy krakowskich przystanków kolejowych. "To jest cały szereg innych parkingów. Budujemy na przykład parking przy stacji Złocień. Przy wszystkich stacjach kolejowych na terenie Krakowa - takie jest założenie w strategii miasta - będą budowane przez miasto parkingi park&ride" - dodaje.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 14:17 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 13:19
Posty: 395
Jak myślicie, czy zostanie tam skierowana jakaś linia autobusowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 20:01 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 20:40
Posty: 185
Lokalizacja tego dworca jest głupia - znajduje się ponad 400 metrów od Kąpielowej i ponad 500 od najbliższego przystanku autobusowego.
Nie wiem czy w ogóle jest jakiś sens utrzymywania tego zrujnowanego budynku stacji i czy nie lepiej byłoby przesunąć dworzec o te kilkaset metrów i wybudować całkowicie nową infrastrukturę przy przejeździe kolejowym z Kąpielową. Wtedy na pewno przesiadka autobus-pociąg byłaby wygodniejsza niż zasuwanie z buta kilkuset metrów przez ciasną uliczkę Kolejarzy, na której nie ma nawet chodników.

obserwator napisał(a):
Jak myślicie, czy zostanie tam skierowana jakaś linia autobusowa?

Po Kolejarzy chyba tylko Vero będzie w stanie przejechać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 20:24 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 222
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Oczywiście że byłoby lepiej, natomiast kolej nie jest skłonna do takiej refleksji. Mam cichą nadzieję, że poległ gdzieś po drodze plan modernizacji za ciężkie miliony budynku dworca. Przykład Wieliczki uczy, że coś takiego jak poczekalnia nie jest potrzebne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 paź 2018, o 21:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10403
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mr. Passenger napisał(a):
Nie wiem czy w ogóle jest jakiś sens utrzymywania tego zrujnowanego budynku stacji i czy nie lepiej byłoby przesunąć dworzec o te kilkaset metrów i wybudować całkowicie nową infrastrukturę przy przejeździe kolejowym z Kąpielową.

Nowa infra i tak będzie bo Kraków poszedł na deal z PLK, że na PLK za swoje zbuduje na Kąpielowej rozwiązanie bezkolizyjne (droga górą?), w zamian za zgodę na likwidację przejazdów kolizyjnych na Faustyny i Fredry. Gdyby ktoś miał w tym mieście mózg, to zrobiłby centralnie nad/pod jezdnią Kąpielowej peron, a pod/nad torami przystanki z zatokami, celem najprostszej i najwygodniejszej przesiadki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2018, o 10:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21863
Wybory 2018. Kolejowe metro od Łukasza Gibały. Wraz z rozkładami jazdy
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... adami.html
Cytuj:
Dodatkowo w rejonie al. 29 Listopada proponujemy węzeł przesiadkowy, gdzie mieszkańcy będą mogli się przesiąść na inny pociąg lub autobus. Tak jak to ma miejsce dziś na rondzie Mogilskim – wyjaśnia Jakub Łoginow.
Cytuj:
Według jego wyliczeń budowa systemu (a także jego dalsze funkcjonowanie przez trzy lata, czyli do końca przyszłej kadencji) kosztowałaby prawie pół [miliarda] złotych. – To 20-krotnie mniej niż jedna linia metra – dodaje Gibała, zaznaczając, że jest też za podziemnymi tunelami dla szybkiego tramwaju.
Obrazek
To jest projekt nowych linii. Istniejące kursy, w tym te z Wieliczki przed Dworzec na Lotnisko, zostają bez zmian. Niestety z kilku różnych źródeł, w tym od samych urzędników, pojawiają się informacje że Kraków Główny będzie niebawem na granicy przepustowości, a właściwie nawet ją przekroczy. Jeśli chcemy by te linie jeździły w miarę regularnie (a nie raz na 40-60 minut) to część kursów musi pojechać przez małą obwodnicę.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2018, o 10:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 sie 2017, o 11:19
Posty: 299
@Kaszmir, w zacytowanym przez Ciebie fragmencie pada kwota pół miliona a chodzi raczej o pół miliarda - tak jak na początku artykułu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2018, o 10:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 21863
pasazer_mobilisu napisał(a):
@Kaszmir, w zacytowanym przez Ciebie fragmencie pada kwota pół miliona a chodzi raczej o pół miliarda - tak jak na początku artykułu.

Dzięki, poprawiłem w cytowaniu. Niestety kaczka dziennikarska, poprawna jest oczywiście kwota z początku artykułu.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 paź 2018, o 11:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:03
Posty: 1399
Lokalizacja: WDZ
Odcinek od Łęgu (prawie) do Pilotów to jednotor bez mijanek AFAIR, więc takty na tej trasie na kolana nie rzucą...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 576 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL