Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

miloszkasperczyk
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 2 lis 2017, o 17:33
Lokalizacja: Cianowice

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#601 Post autor: miloszkasperczyk » 3 cze 2019, o 15:37

Co myślicie o stworzeniu linii kolejowej łączącej Kraków - Zielonki - Skała - Trzyciąż - Wolbrom? Myślę, że zmniejszyłaby ilość samochodów dojeżdżających do Krakowa oraz zmniejszyłaby tłok w busach.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7899
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#602 Post autor: Locutus » 3 cze 2019, o 19:16

Zgadzam się z zastrzeżeniami Kaszmira. Ktoś, kto ma tramwaj co 7,5 minuty (albo i częściej, bo w zależności od tego gdzie jedzie częstotliwości kilku linii mogą się sumować), raczej nie wybierze pociągu co pół godziny... No i co z unifikacją taryfową? Bez tego też będzie ch**nia z grzybnią...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#603 Post autor: Afterbirds » 3 cze 2019, o 20:34

Do Wieliczki co pół godziny, do Tarnowa co pół godziny - i z Prokocimia masz pociąg do centrum średnio co 15 minut...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

marcin1410
Dyspozytor
Posty: 675
Rejestracja: 16 cze 2012, o 12:56
Lokalizacja: Z-cie/Kraków

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#604 Post autor: marcin1410 » 3 cze 2019, o 21:24

Wszystko fajnie, tylko nie widzę możliwości podprowadzenia autobusu do kolei. A z Bieżanowskiej jest jakieś 500m - trochę dużo jak na przesiadkę. Wydaje mi się, że ewentualnie przy puszczeniu czegoś rozmiaru Sprintera byłaby możliwość wjazdu Karpacką i powrotu Morawiańskiego, przy czym konieczny byłby remont tej dróżki idącej wzdłuż torów (zapewne w zarządzie PLK) + zrobienie tych ulic jednokierunkowymi.

Podobnie stacja Kraków-Bieżanów, kiepska możliwość doprowadzenia komunikacji, a na dodatek pociągi z Wieliczki i Tarnowa zatrzymują się na nieco oddalonych od siebie peronach.

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#605 Post autor: brovar » 3 cze 2019, o 21:31

Kaszmir pisze:Tu chyba chodzi o to, że tamte pociągi jednak stoją na Dworcu znacznie dłużej. SKA przyjedzie, obsłuży pasażerów i pojedzie. A dalekobieżny stoi wiele minut.
Przy czym to jest tylko moje rozumienie tematu. Mogę być w błędzie. Mogło też być tak, że informacja od urzędników była nieprawdziwa.
Coś może być na rzeczy, bo niejeden raz zdarzyło się stać przed wjazdem na Dworzec Główny od strony Batowic z powodu zajętych dwóch ostatnich peronów.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7899
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#606 Post autor: Locutus » 4 cze 2019, o 07:47

Afterbirds pisze:Do Wieliczki co pół godziny, do Tarnowa co pół godziny - i z Prokocimia masz pociąg do centrum średnio co 15 minut...
Jasne - ale jesteś pewien, że dojazd do stacji, spacerowanie do przesiadki, czekanie na przesiadkę i potem to samo z drugiej strony celu podróży wyjdzie szybciej niż po prostu wsadzenie zadu w tramwaj? Ja nie jestem. No i taryfa pozostaje nierozwiązanym problemem... O ile w aglomeracji ludzie tak czy siak muszą dopłacić albo za bilet na linię przebiegającą przez II strefę albo za pociąg - i mogą wybrać pociąg - o tyle wewnątrz miasta gdy ktoś ma sieciówkę, to raczej do pociągu specjalnie dopłacać nie będzie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#607 Post autor: kot_feliks » 4 cze 2019, o 08:50

Locutus, to, że z okolic jednego przystanku kolejowego w Bieżanowie lepiej jest pojechać do centrum tramwajem, niż SKA, nie oznacza, że SKA nie może być alternatywą dla KMK w innych rejonach miasta... :wall:

A przecież będzie wiele rejonów i relacji, gdzie podróż SKA zajmie (nawet z czekaniem 15 min) o wiele krócej, niż KMK. I wszystko zależy również od relacji w jakiej jedziesz itd.

kucyk
Dyrektor
Posty: 3247
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#608 Post autor: kucyk » 4 cze 2019, o 09:16

Locutus pisze:
Afterbirds pisze:Do Wieliczki co pół godziny, do Tarnowa co pół godziny - i z Prokocimia masz pociąg do centrum średnio co 15 minut...
Jasne - ale jesteś pewien, że dojazd do stacji, spacerowanie do przesiadki, czekanie na przesiadkę i potem to samo z drugiej strony celu podróży wyjdzie szybciej niż po prostu wsadzenie zadu w tramwaj? Ja nie jestem. No i taryfa pozostaje nierozwiązanym problemem... O ile w aglomeracji ludzie tak czy siak muszą dopłacić albo za bilet na linię przebiegającą przez II strefę albo za pociąg - i mogą wybrać pociąg - o tyle wewnątrz miasta gdy ktoś ma sieciówkę, to raczej do pociągu specjalnie dopłacać nie będzie...

Pozdrawiam!
LOKI
Wszystko się zgadza. Co do Bieżanowa to pamiętam, że w pobliżu miał powstać duży parking P+R (obecne tereny szkółki ogrodniczej) a i tramwaj z Nowego Bieżanowa mieli podciągnąć. ;)
Wszystko upadło? :hmm:
Zresztą kasy w budżecie brakuje, są w pierwszej kolejności inne inwestycje tramwajowe w planach (realizowana Trasa Łagiewnicka z tramwajem, Górka Narodowa, Azory, łącznik do Mistrzejowic), pojawiają się kolejne plany inwestycji w sieć tramwajową: łącznik obok Wawelu, odnoga bieżanowska do Rżąki. Wiec zapewne plany podciągania tramwajów do przystanków SKA zeszły na dalszy plan (zapewne wieczny). :hihi:

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7899
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#609 Post autor: Locutus » 5 cze 2019, o 07:41

@ Kot Feliks - mieliśmy tu kiedyś dłuższą dyskusję o tym na ile SKA przyda się w mieście... Wszyscy zgadzamy się, że mogłaby się przydać w Bronowicach, na Azorach czy na Prądniku Czerwonym, zaś dla Złocienia byłaby prawdziwym wybawieniem. Jeśli chodzi o resztę miasta Krakowa - osobiście powątpiewam, żeby przyciągnęła większe rzesze pasażerów. Ale tak czy siak bez integracji taryfowej nie przyda się w zasadzie nikomu (zaznaczam, że ciągle mówię o mieście Krakowie, nie o aglomeracji). A tej ostatniej nie ma i nic nie wskazuje na to, żeby miała być (jeśli nie udało się dogadać miastu z województwem za czasów gdy oba były rządzone przez tę samą opcję polityczną i gdy z jednej strony mieliśmy Franka a z drugiej Saponia jako interlokutorów, to nie uda się tym bardziej teraz, gdy władzę w województwie przejął PiS, niezbyt przyjazny jakimkolwiek nowoczesnym rozwiązaniom na europejskim poziomie)...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#610 Post autor: pjetrek » 5 cze 2019, o 21:42

SKA jeszcze może się przydać dla mieszkańców Piastowa, Wzgórz Krzesławickich, Lubocza, Kościelnik ;)
Zresztą osobiście znam ludzi, którzy na kawę na Rynek z Kościelnik jadą - autem do Szarowa a potem pociągiem na dworzec główny w Krakowie...

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Administrator Techniczny
Posty: 1676
Rejestracja: 8 sie 2017, o 12:19

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#611 Post autor: pasazer_mobilisu » 6 cze 2019, o 07:38

Co do "Piastowa" to pętla miała być przeniesiona bliżej torów:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/56,444 ... ow,,5.html
aczkolwiek pomysł chyba upadł, ktoś coś wie?
Czytałem też kiedyś o przeniesieniu kolejowego przystanku bliżej skrzyżowania ulic Powstańców i Piasta Kołodzieja, obecna lokalizacja jest dość daleko od bloków mieszkalnych.
Aktualnie "52" Os. Piastów -> Teatr Słowackiego to 31 minut, natomiast "POLREGIO/KM" Kraków Batowice -> Kraków Główny 6 minut. Różnica jest ogromna i nawet tracąc 10 minut na dłuższe dojście, wciąż zysk jest wart zabawy - a może jednak przeniosą przystanek? a może będzie dowozówka? a może elektryczne hulajnogi upowszechnią się i 15 minutowy spacer na przystanek skróci się do 5 minut jazdy? Co ciekawe bilet na tej trasie kosztuje 3,50zł, jest więc tańszy niż KMK na tym odcinku.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7899
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#612 Post autor: Locutus » 6 cze 2019, o 08:17

Tylko jak do dojścia dorzucimy czekanie, to już nieco mniej różowo się robi... Ale fakt, ewentualnie jeszcze w tamtych rejonach SKA mogłaby spełnić rolę komunikacji miejskiej - POD WARUNKIEM INTEGRACJI TARYFOWEJ...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#613 Post autor: Kaszmir » 6 cze 2019, o 10:17

Locutus, dość już o tej integracji, piszesz o tym w każdym poście. Poza tym dyr. Franek mówił, że chcą wraz z przywróceniem pełnej funkcjonalności SKA (po zakończeniu prac torowych) dać integrację. Czy się uda czy nie - nie wiemy, pozostaje czekać na nowe informacje.
pasazer_mobilisu pisze:Co do "Piastowa" to pętla miała być przeniesiona bliżej torów:
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/56,444 ... ow,,5.html
aczkolwiek pomysł chyba upadł, ktoś coś wie?
Czytałem też kiedyś o przeniesieniu kolejowego przystanku bliżej skrzyżowania ulic Powstańców i Piasta Kołodzieja, obecna lokalizacja jest dość daleko od bloków mieszkalnych.
Sprawa jest aktualna, tramwaj ma kończyć przy stacji kolejowej. Aczkolwiek kojarzę dwa warianty i nie pamiętam, który jest aktualny - jeden zakładał po prostu przedłużenie wzdłuż Piasta Kołodzieja, tak jak podlinkowałeś. Widziałem też gdzieś, kiedyś drugi który prowadził linię tramwajową od pętli "Piastów" w kier. północno-zachodnim. Możliwe jednak, że ten wariant jest nieaktualny.
Locutus pisze:Tylko jak do dojścia dorzucimy czekanie, to już nieco mniej różowo się robi...
Akurat w przypadku Batowic mówiło się o podciągnięciu wariantu linii SKA-2 który kończyłby właśnie w Batowicach, dając łącznie ~f=15 na wspólnym odcinku. Czy tak będzie - cóż, przekonamy się w ciągu dwóch lat.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7899
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#614 Post autor: Locutus » 6 cze 2019, o 11:09

Kaszmir pisze:Locutus, dość już o tej integracji, piszesz o tym w każdym poście.
Bo wszyscy roztaczają tu wizje niemalże niebiańskich rozkoszy o tym jak to wspaniale będzie, jak SKA będzie działać pełną parą, zapominając zupełnie, że wedle wszelkiego prawdopodobieństwa zabraknie najważniejszego elementu, który by te wspaniałości umożliwił.
Kaszmir pisze: Poza tym dyr. Franek mówił, że chcą wraz z przywróceniem pełnej funkcjonalności SKA (po zakończeniu prac torowych) dać integrację. Czy się uda czy nie - nie wiemy, pozostaje czekać na nowe informacje.
Niestety, jak dobrze wiesz, nie zależy to tylko od dyrektora Franka. A przesłanki, o których wspominałem w poprzednich postach, sprawiają, że mój pesymizm wydaje mi się być bardzo mocno uzasadniony.
Kaszmir pisze: Akurat w przypadku Batowic mówiło się o podciągnięciu wariantu linii SKA-2 który kończyłby właśnie w Batowicach, dając łącznie ~f=15 na wspólnym odcinku. Czy tak będzie - cóż, przekonamy się w ciągu dwóch lat.
15 minut dojścia + 7,5 minut czekania (średnio) + 5 minut jazdy vs 5 minut dojścia + 2,5 minuty czekania + 30 minut jazdy (a i to tylko zanim trasę przez Meissnera wybudują, potem będzie krócej)... Rożnica nie jest ogromna... A jeśli założymy, że z drugiego końca również spacer się wydłuży przy wyborze kolei, to być może jest nawet żadna...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA

#615 Post autor: Kaszmir » 6 cze 2019, o 11:45

Locutus pisze:Poza tym dyr. Franek mówił, że chcą wraz z przywróceniem pełnej funkcjonalności SKA (po zakończeniu prac torowych) dać integrację. Czy się uda czy nie - nie wiemy, pozostaje czekać na nowe informacje.
Jasne, rozumiem, ale wystarczy o tym napisać raz.
Locutus pisze:15 minut dojścia + 7,5 minut czekania (średnio) + 5 minut jazdy vs 5 minut dojścia + 2,5 minuty czekania + 30 minut jazdy (a i to tylko zanim trasę przez Meissnera wybudują, potem będzie krócej)... Rożnica nie jest ogromna... A jeśli założymy, że z drugiego końca również spacer się wydłuży przy wyborze kolei, to być może jest nawet żadna...
10 minut (27,5 vs 37,5) to jest mała różnica?
BTW przyjęliście tu kilka założeń które niekoniecznie są prawdziwe, a też pogarszają statystyki dla pociągu. Przykład? Czas dojścia. Z obecnej pętli tramwajowej do stacji SKA jest 6 minut piechotą (wg google), Wy przyjęliście że dojście będzie zajmować 10 minut dłużej niż do tramwaju. Tak samo średnie czekanie - przecież rano nie wychodzi się "w ciemno" tylko w takim przypadku pod konkretny kurs, tak by być (np.) 3 minuty wcześniej na przystanku. Oczywiście tyczy się to tylko podróży rano, z domu, lecz to też powinniście uwzględnić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”