Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7814
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Aha… Nie tylko, że premetro poszło się bujać – co ostatecznie jestem w stanie zrozumieć ze względu na koszty, jakkolwiek uważam, że bardziej by się mieszkańcom przysłużyło niż rozbudowa trzeciej obwodnicy – ale również i kolej aglomeracyjna… No to to już jest wstyd i masakra… Kiedy Kraków dołączy pod tym względem do takich cywilizowanych polskich aglomeracji jak warszawska czy trójmiejska? Nigdy? Dżizas...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, o 09:00 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Szybka Kolej Aglomeracyjna - SKA
Za dwa lata Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Wieliczka - Balice
INWESTYCJE. Pociągi mają przejeżdżać przez Kraków szybciej od tramwajów, autobusów czy busów
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... alice.html
INWESTYCJE. Pociągi mają przejeżdżać przez Kraków szybciej od tramwajów, autobusów czy busów
http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... alice.html
I to bardzo źle wróży Miastu na przyszłość (nawet mimo pojedynczych pozytywnych akcentów > http://pkk.info.pl/topics9/490.htm#7834 ) .
Jest to tym bardziej dziwne, że SKA mogłaby naraz rozwiązać wiele problemów komunikacyjnych. Centrum Miasta jest zapchane i brakuje miejsca na kolejne linie, a tymczasem tuż obok stoi dworzec kolejowy, który aż prosi się o wykorzystanie. Busy zapychają miasto, nie ma pomysłu na konkurencję dla nich (a jak już zrobi się coś dobrego, to szybko pogarsza > przykład: "304"), a tymczasem SKA mogłaby podebrać im dużą część pasażerów. Wreszcie, poreperowałoby to budżet PKP, a i pasażerom skróciło czas dojazdu do miasta.
Jest to tym bardziej dziwne, że SKA mogłaby naraz rozwiązać wiele problemów komunikacyjnych. Centrum Miasta jest zapchane i brakuje miejsca na kolejne linie, a tymczasem tuż obok stoi dworzec kolejowy, który aż prosi się o wykorzystanie. Busy zapychają miasto, nie ma pomysłu na konkurencję dla nich (a jak już zrobi się coś dobrego, to szybko pogarsza > przykład: "304"), a tymczasem SKA mogłaby podebrać im dużą część pasażerów. Wreszcie, poreperowałoby to budżet PKP, a i pasażerom skróciło czas dojazdu do miasta.
Ten artykuł jest ciekawy tylko brak w nim konkretów, przede wszystkim jaki jest stopień realności tych projektów. Kiedy by cokolwiek mogło zostać zrealizowane. Linia Wieliczka - Złocień - Hala Targowa - Dw. Główny - dw. Towarowy - Mydlniki - lotnisko trochę odciąży KST
choć szybsze połączenie z Balicami i Wieliczką jest ważne (Zikit z radością zlikwiduje "304"). Lepiej by chyba zacząć od trasy północ-południe bo na tym kierunku dawno nic nie robiono.
Ciekawe czy SKM oznacza też porządne częstotliwości?:>

Ciekawe czy SKM oznacza też porządne częstotliwości?:>
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, o 17:38 przez Flover, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja nawet nie chcę czytać tych bzdur. Ile to już razy słyszałem o takich projektach w Krakowie - generalnie w trakcie rozpoczynających się kampanii wyborczych i w trakcie jakiś rozpoczętych ważnych inwestycji w mieście. I co z tego mamy? Guzik a na dodatek tam gdzie się już zdecydowano to się zwija infrastrukturę kolejową. Jeszcze jedno zawsze na projektach się niestety kończy gdyż życie weryfikuje plany i okazuje się że potrzeba wieeeele kasy a nikt tych pieniędzy nie chce wyłożyć (szczególnie biedne i monopolistyczne PKP).
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7814
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Zgadzam się w stu procentach z Rafaello. Nie uwierzę w ten projekt, dopóki na własne oczy nie zobaczę w Krakowie zintegrowanej taryfowo z tramwajami i autobusami szybkiej kolei miejskiej z prawdziwego zdarzenia. Włodarze bredzą o tym projekcie już od co najmniej dziesięciu lat (wcześniej w modzie był tramwaj dwusystemowy, który niestety z mody wyszedł) i jak się na to patrzy, to pozostaje tylko zacytować jedną z piosenek Elektrycznych Gitar:
Już każdy powiedział to co wiedział
Trzy razy wysłuchał dobrze mnie
Wszyscy zgadzają się ze sobą
A będzie nadal tak jak jest
Pozdrawiam!
LOKI
Już każdy powiedział to co wiedział
Trzy razy wysłuchał dobrze mnie
Wszyscy zgadzają się ze sobą
A będzie nadal tak jak jest
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7814
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
SKA nie zastąpi komunikacji miejskiej, bo linie kolejowe przebiegają zazwyczaj w sporej odległości od wielkich osiedli – o tym nie masz co nawet marzyć. Natomiast fakt, że mogłaby mocno ulepszyć komunikację podmiejską (w szczególności z lotniskiem, Wieliczką czy Skawiną), wypierając doszczętnie busy (pod warunkiem godnej SKM częstotliwości i pełnej integracji taryfowej rzecz jasna)...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Nigdzie nie napisałem, że ma zastąpićLocutus pisze:SKA nie zastąpi komunikacji miejskiej, bo linie kolejowe przebiegają zazwyczaj w sporej odległości od wielkich osiedli – o tym nie masz co nawet marzyć.

- Locutus
- Moderator
- Posty: 7814
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Tak odebrałem to Twoje narzekanie na zapchane centrum miasta, gdzie nie da się upchnąć już nic więcej, podczas gdy obok stoi dworzec kolejowy aż się proszący o wykorzystanie. ;-)Kaszmir pisze:Nigdzie nie napisałem, że ma zastąpić![]()
Gdzie niby? Podebrałoby pasażerów „143”, którzy wreszcie mogliby dojechać w pobliże centrum bez przesiadek, owszem, zabrałoby ludzi ze Złocienia (pod warunkiem wybudowania przystanku), może ktoś z Zabłocia by tam wsiadł, pewnym powodzeniem zapewne cieszyłby się przystanek na Łobzowie i to w zasadzie tyle, jeśli chodzi o granice miasta Krakowa. W sumie: bardzo niewiele ludzi byłoby tym obsłużonych.Kaszmir pisze: Ale jako dobre uzupełnienie, a może i filar w niektórych rejonach - czemu nie.
Przy innych liniach kolejowych nie byłoby wiele lepiej.
Myślę, że to jest możliwe – tak właśnie jest w aglomeracji paryskiej. :-) Tylko SKM musi naprawdę często i regularnie kursować.Kaszmir pisze: Kto wie, czy mieszkańcy odległych rejonów (w szczególności aglomeracji) nie byliby skłonni do systemu feederbusów dowożących do najbliższej stacji SKA.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Ziarnko do ziarnkaLocutus pisze:Gdzie niby? Podebrałoby pasażerów „143”, którzy wreszcie mogliby dojechać w pobliże centrum bez przesiadek, owszem, zabrałoby ludzi ze Złocienia (pod warunkiem wybudowania przystanku), może ktoś z Zabłocia by tam wsiadł, pewnym powodzeniem zapewne cieszyłby się przystanek na Łobzowie i to w zasadzie tyle, jeśli chodzi o granice miasta Krakowa. W sumie: bardzo niewiele ludzi byłoby tym obsłużonych.

Na przykładzie "143"/"243" - mogłoby się wtedy okazać, że pasażerowie chętnie używaliby go właśnie jako feederbusa, by dojeżdżać do stacji kolejowej - ale tak jak piszesz, wymagałoby to dobrej ~f pociągów.
Podobnie z Wieliczką czy Skawiną - sprytny system linii dowozowych + wysoka częstotliwość linii PKP + krótszy czas dojazdu mogłyby zaowocować masowym odwróceniem się od busów/prywatnych samochodów.
Planuje się również budowę dodatkowych stacji, w tym w centrum, choćby przy Hali Targowej. To również powinno zwiększyć "przystępność" SKA.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, o 14:36 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
1)Przy zrobieniu feederbusów (tak jak w Warszawie) mogłoby się okazać, że będzie to bardzo popularne. Gdy pomyślałem jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że jeżeli dobrze rozegrać trasę do Skawiny, planowane feederbusy (gminy Skawina) do autobusu do Krakowa mogłyby w przyszłości zamienić się na "dostawczaki" do SKA, ale znając obecne tempo myślenia ZIKiT wspólny bilet (z wyjątkiem miesięcznego) nie zaistnieje.Flover pisze:Poza tym "Swoszowice", "Bonarka", "Powstańców Wielkopolskich", "Sanktuarium w Łagiewnikach". Jest trochę tych miejsc, które SKM dobrze obsłuży.
2) Sanktuarium obsługują też tramwaje
3) Bonarka przy zrobieniu dogodnego dojścia i owszem.
Dokładnie - skoro system SKM/metro+feederbusy sprawdza się w Warszawie, to czemu analogiczny tylko z SKA nie miałby i u nasLK pisze:1)Przy zrobieniu feederbusów (tak jak w Warszawie) mogłoby się okazać, że będzie to bardzo popularne.

"planowane feederbusy (gminy Skawina) do autobusu do Krakowa"? Co to za plany?LK pisze:Gdy pomyślałem jakiś czas temu doszedłem do wniosku, że jeżeli dobrze rozegrać trasę do Skawiny, planowane feederbusy (gminy Skawina) do autobusu do Krakowa mogłyby w przyszłości zamienić się na "dostawczaki" do SKA
Tramwaje też trzeba odciążać. A przystanek jest ulokowany bliżej i Sanktuarium, i większości domów w tej okolicy - przede wszystkim nie trzeba pokonywać przejścia podziemnego.LK pisze:2) Sanktuarium obsługują też tramwaje
Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, o 17:43 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
Estakada kolejowa do Płaszowa
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... szowa.html
Wszystko pięknie, ale koszty takiej estakady będą olbrzymie.
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/region ... szowa.html
Wszystko pięknie, ale koszty takiej estakady będą olbrzymie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2010, o 17:59 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.