Komunikacja miejska w 2017 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7016
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2017 roku

#1 Post autor: Krakowiak2013 » 1 sty 2017, o 10:35

Cytuję fragment z podsumowania roku 2016 ze strony Michała Wojtaszka, ale sprawa dotyczy nowego roku 2017. Macie pomysły, jak wzmocnić Mały Płaszów? I pytanie: o jakie osiedla może chodzić, gdzie wymagana jest poprawa oferty komunikacyjnej?
Spośród tras tramwajowych najpilniejszego wzmocnienia wymaga w tej chwili Mały Płaszów, gdzie już niedługo do użytku oddane zostaną kolejne bloki. W przypadku autobusów jest co najmniej kilka osiedli, którym wypadałoby poprawić ofertę komunikacji miejskiej.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -roku-2016
Ostatnio zmieniony 1 sty 2017, o 16:30 przez Krakowiak2013, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Komunikacja Miejska w 2017 roku

#2 Post autor: Sgriffin » 1 sty 2017, o 11:05

Lepsze pytanie, to które nie wymagają wzmocnień? ;)
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja Miejska w 2017 roku

#3 Post autor: tomta1 » 1 sty 2017, o 15:00

Choćby "104" ;P

BTW – "komunikacja miejska" piszemy małymi literami.


Poprawione - adm. K
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

komunikacja miejska w 2017 roku

#4 Post autor: yosujiro » 1 sty 2017, o 15:13

Ale skoro to tytuł, to "komunikacja" nie powinna być jednak z dużej?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

komunikacja miejska w 2017 roku

#5 Post autor: Mistrzejowiczanin » 1 sty 2017, o 15:31

Krakowiak2013 pisze:Cytuję fragment z podsumowania roku 2016 ze strony Michała Wojtaszka, ale sprawa dotyczy nowego roku 2017. Macie pomysły, jak wzmocnić Mały Płaszów? I pytanie: o jakie osiedla może chodzić, gdzie wymagana jest poprawa oferty komunikacyjnej?
,,Tramwaj buduje miasto" Oddano do użytku w 2010 roku linię tramwajową, która w większości prowadziła przez tereny słabo zurbanozowane, ale jak już powstała okazało się, że jest szybki i wygodny dojazd do centrum co nagoniło deweloperów w tamten rejon. Na ten moment powstaje tam bardzo dużo osiedli takich jak ,,Nowy Przewóz", ,,Mały Przewóz", ,,Bagry Park" itp. itd. Jest to oczywiście prawda, że linia ta potrzebuje natychmiast wzmocnienia, bo 20-stka, która pozostała w tym momencie jedyną linią stamtąd w stronę centrum, (kiedy to 11-stkę skierowano przez estakadę) jeździ cały czas zapchana. A jak wzmocnić ten rejon? Albo przekierować tam 6-stkę przez estakadę (częste 24 i 50 na Kurdwanowie zdecydowanie wystarczą, a i 24 można by trochę jeszcze wzmocnić), można uruchomić jakąś nową linię do centrum z Płaszowa, albo wzmocnić 20 do częstotliwości f~5 w szczycie (zupełnie jak 18-stkę). Ewentualności jest wiele. :hmm:
yosujiro pisze:Ale skoro to tytuł, to "komunikacja" nie powinna być jednak z dużej?
Powinna być. :yes:
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2017 roku

#6 Post autor: Kaszmir » 1 sty 2017, o 16:28

"Komunikacja miejska" nie jest żadną nazwą własną więc z małej. Koniec OT.

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

komunikacja miejska w 2017 roku

#7 Post autor: rogow153 » 1 sty 2017, o 16:40

Kaszmir pisze:"Komunikacja miejska" nie jest żadną nazwą własną więc z małej. Koniec OT.
Podpisuje się pod tym Wielicki Mistrz Ortografii 2016 :) Jednak w tytule wątku pierwszy wyraz powinien być zapisany od wielkiej litery, analogicznie do tytułów książek, artykułów itp., tak że (a nie także! - równie częsty błąd) Yosujiro ma rację.
Ostatnio zmieniony 1 sty 2017, o 17:20 przez rogow153, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2017 roku

#8 Post autor: Kaszmir » 1 sty 2017, o 16:53

rogow153 pisze:Podpisuje się pod tym Wielicki Mistrz Ortografii 2016 :) Jednak w tytule wątku pierwszy wyraz powinien być zapisany od wielkiej litery, analogicznie do tytułów, książek, artykułów itp., tak że (a nie także! - równie częsty błąd) Yosujiro ma rację.
Dokładnie. Tak to zawsze działało ze wszystkimi tematami, a poprzednie "Komunikacja miejska w 201x roku" zawsze były pisane małymi literami, nie licząc pierwszego wyrazu.

Hajciu
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Komunikacja miejska w 2017 roku

#9 Post autor: Hajciu » 1 sty 2017, o 22:24

Najłatwiejsze rozwiązania są najlepsze - myślę, że 20tka to kolejna linia, która zasługuje na f=5. Choć tłok w 20tce bierze się w dużej mierze z tego, że jeżdżą krótkie tramwaje. Gdyby jeździły bombardiery lub krakowiaki - nie byłoby problemu z wejściem do tramwaju, co obecnie nagminnie się zdarza zwłaszcza ok. godziny 17:00. Nie ma co zabierać Kurdwanowowi 6tki.

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2017 roku

#10 Post autor: Festence » 2 sty 2017, o 00:01

Ostatnio zastanawiałem się, jaka linia mogłaby jeździć wzdłuż autostrady Łagiewnickiej - jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to właśnie szóstka. Drugim wyjściem mogłaby być linia "23", ale brak rozjazdów przy Bieżanowskiej wyklucza jej przekierowanie. Im dłużej człowiek myśli (jako zwolennik budowania wszelkich tras tramwajowych) o możliwości puszczenia czegokolwiek wzdłuż TŁ, tym bardziej dochodzi się do wniosku jak poronionym pomysłem jest budowa autostrady wraz z tramwajem, czyli inwestycji, która jest całkowicie niepotrzebna...

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Komunikacja miejska w 2017 roku

#11 Post autor: brovar » 2 sty 2017, o 06:17

Hajciu pisze:Najłatwiejsze rozwiązania są najlepsze - myślę, że 20tka to kolejna linia, która zasługuje na f=5. Choć tłok w 20tce bierze się w dużej mierze z tego, że jeżdżą krótkie tramwaje. Gdyby jeździły bombardiery lub krakowiaki - nie byłoby problemu z wejściem do tramwaju, co obecnie nagminnie się zdarza zwłaszcza ok. godziny 17:00. Nie ma co zabierać Kurdwanowowi 6tki
Przeliczyłeś ile będzie tramwajów na ciągach? Według mnie od Lubicz przez Plac WŚ do Filharmonii bez modyfikacji innych linii nie da rady.
Dłuższego taboru nie ma skąd zabrać. Najprostszym rozwiązaniem to ruszyć trzy linie "2", "6" i "20"
"2" - CR - Basztowa - Bronowice f~20
"6" - Kurdwanów - Plac WŚ - CK f~20
"20" - Mały Płaszów - Lubicz - Basztowa - Salwator f~5
Ostatnio zmieniony 2 sty 2017, o 14:13 przez brovar, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2017 roku

#12 Post autor: Locutus » 2 sty 2017, o 09:44

@ Festence – Z ust mi to wyjąłeś.

@ Brovar – Dwójka już dzisiaj jest pustakiem. Na trasie, którą Ty proponujesz to 105Na solo byłoby nadmiarem dobrobytu...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

bilon
Znawca
Posty: 35
Rejestracja: 23 gru 2013, o 23:10
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2017 roku

#13 Post autor: bilon » 2 sty 2017, o 16:03

Ja bym pomyślał czy nie można wzmocnić 11. Jako trasa dojazdowa spełnia ona zadanie - wsiadam na MP i przesiadam się w dowolną linię na Wielickiej, pod Koroną czy na Matecznym. Niestety w drodze powrotnej z pracy zawsze celuję w 20. Jakakolwiek przesiadka z linii jadącej Alejami w stronę Matecznego czy linii tramwajowych jadących na Wielicką jest obarczona zbyt dużym ryzykiem przy 11 jeżdżącej z f=20. Jak się nie zdąży to zostaje czekanie nawet 20 min na kolejny tramwaj - brak alternatywy.

Ps. Zostawcie 20 przez PWŚ;)

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

Komunikacja miejska w 2017 roku

#14 Post autor: brovar » 2 sty 2017, o 18:35

bilon pisze:Ja bym pomyślał czy nie można wzmocnić 11
Jasne, że można wzmocnić do f~10 z małą adnotacją "x" - co drugi kurs skrócony do Łagiewnik.

Awatar użytkownika
kaktus32
Dyrektor
Posty: 1146
Rejestracja: 13 mar 2014, o 21:52
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2017 roku

#15 Post autor: kaktus32 » 2 sty 2017, o 18:46

bilon pisze:Ps. Zostawcie 20 przez PWŚ;)
Żeby dalej się marnowała?

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”