Niepołomice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#361 Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2011, o 08:34

A zatem wieści się potwierdziły. Przy okazji, czy ktoś wie, przy których przystankach będzie się zatrzymywać "211" na nowym odcinku? Zgaduję, że Koksochemia (istnieje obecnie, dla linii "146"), co z pozostałymi?

Skracają linie autobusowe. Ale jest wyjątek
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798, ... atek_.html

Z artykułu:
To jedynie rozwiązanie tymczasowe, które zgodziliśmy się przyjąć do końca tego roku. W dodatku odcinek między Pleszowem a Kombinatem w całości opłaca gmina Niepołomice.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2011, o 08:38 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
krakowianka
Dyrektor
Posty: 1543
Rejestracja: 10 lip 2011, o 13:54
Lokalizacja: Kraków

#362 Post autor: krakowianka » 20 wrz 2011, o 10:13

"Obawiam się, że nie będzie trzeba długo czekać na głosy mieszkańców Prądnika Białego czy Bieżanowa, którzy zaczną domagać się połączeń autobusowych spod domu prosto do pracy czy na uczelnię. I już dziś można spokojnie przewidzieć, że wiele z przyszłorocznych protestów mieszkańców urzędnicy ściągnęli na siebie na własne życzenie. Mam nadzieję, że wówczas ZIKiT - jak zapowiada dyr. Niedziałkowska - pozostanie nieugięty."
fatalnie to dla nas brzmi :(

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#363 Post autor: pablo » 20 wrz 2011, o 13:10

Potwierdza się moje zdanie, że ZIKiT prędzej pójdzie na rękę pasażerom spoza miasta i wydłuży im linię, niż mieszkańcom Krakowa, których obowiązkiem wg tego urzędu jest się przesiadać.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#364 Post autor: Kaszmir » 20 wrz 2011, o 13:20

pablo pisze:Potwierdza się moje zdanie, że ZIKiT prędzej pójdzie na rękę pasażerom spoza miasta i wydłuży im linię, niż mieszkańcom Krakowa, których obowiązkiem wg tego urzędu jest się przesiadać.
Przecież napisano w artykule, że za wydłużenie trasy zapłacą w całości Niepołomice. A zyskają również wszyscy pasażerowie z części miejskiej "211".
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2011, o 13:20 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Dioniz
Znawca
Posty: 33
Rejestracja: 4 gru 2009, o 09:02
Lokalizacja: Kraków

#365 Post autor: Dioniz » 20 wrz 2011, o 13:47

pablo pisze:Potwierdza się moje zdanie, że ZIKiT prędzej pójdzie na rękę pasażerom spoza miasta i wydłuży im linię, niż mieszkańcom Krakowa, których obowiązkiem wg tego urzędu jest się przesiadać.
Nie jest tak jak mówisz, starania trwały ponad osiem miesięcy, zbieranie podpisów wśród mieszkańców, wizyty w różnych instytucjach itp, 3/4 kursów opłaca w całości gmina Niepołomice, więc nie pisz takich bzdur jak nie jesteś dokładnie poinformowany.

Carol
Inspektor
Posty: 373
Rejestracja: 21 sty 2011, o 11:35
Lokalizacja: Nowa-Huta Pleszów

#366 Post autor: Carol » 20 wrz 2011, o 16:23

Kaszmir pisze:Przy okazji, czy ktoś wie, przy których przystankach będzie się zatrzymywać "211" na nowym odcinku? Zgaduję, że Koksochemia (istnieje obecnie, dla linii "146"), co z pozostałymi?
Wydaje mi się, że na obecnie istniejących na tym odcinku czyli Brama Nr 5, Fort Mogiła i wspomniana już Koksochemia. Tego ostatniego nie byłbym pewien w 100 %, ale kto wie. Co prawda nieco z innej bajki, ale jak ostatnio na odcinku Pleszów - Kombinat kursowała linia 715 (jeśli mnie pamięć nie myli - wrzesień 2009 r., podczas remontu łuku pomiedzy przystankiem Brama Nr 4 - Jeżynowa) to zatrzymywała się właśnie tylko na tych trzech przystankach. Jej czas przejazdu według rozkładu wynosił wtedy 13 minut, czyli tyle samo co obecny czas jazdy linii 21 na tym odcinku. Jak były korki na odcinku Kopiec Wandy - Pleszów rozkład 715 to była totalna fikcja, nawet mimo tylko trzech przystanków.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, o 11:47 przez Carol, łącznie zmieniany 1 raz.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#367 Post autor: pablo » 20 wrz 2011, o 16:56

Dioniz pisze:
pablo pisze:Potwierdza się moje zdanie, że ZIKiT prędzej pójdzie na rękę pasażerom spoza miasta i wydłuży im linię, niż mieszkańcom Krakowa, których obowiązkiem wg tego urzędu jest się przesiadać.
Nie jest tak jak mówisz, starania trwały ponad osiem miesięcy, zbieranie podpisów wśród mieszkańców, wizyty w różnych instytucjach itp, 3/4 kursów opłaca w całości gmina Niepołomice, więc nie pisz takich bzdur jak nie jesteś dokładnie poinformowany.
A gdzie tu widzisz bzdury? Identyczna sytuacja w przypadku linii miejskiej zakończyłaby się niepowodzeniem choćby zebrano i osiemnaście tysięcy podpisów. ZIKiT ma gdzieś mieszkańców miasta. Nowobudowane osiedla na obrzeżach miasta (choćby Kliny Borkowskie czy Kuźnica Kołłątajowska) mają linie dowozowe do najbliższego punktu przesiadkowego. Złocień z wielkim trudem utrzymał 125 (też były zakusy zrobienia dowozówki do MP).

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#368 Post autor: EU8N » 20 wrz 2011, o 17:41

A gdzie tu widzisz bzdury? Identyczna sytuacja w przypadku linii miejskiej zakończyłaby się niepowodzeniem choćby zebrano i osiemnaście tysięcy podpisów. ZIKiT ma gdzieś mieszkańców miasta. Nowobudowane osiedla na obrzeżach miasta (choćby Kliny Borkowskie czy Kuźnica Kołłątajowska) mają linie dowozowe do najbliższego punktu przesiadkowego. Złocień z wielkim trudem utrzymał 125 (też były zakusy zrobienia dowozówki do MP).
Ale za wydłużenie trasy zapłaci w całości gmina Niepołomice a nie Kraków. Czujesz tę subtelną różnicę?

W tym przypadku akurat rozumiem, że ta zmiana ma jakiś sens (ze względu na stan torowiska do Pleszowa i ofertą tramwajową stamtąd) choć boję się, że zaraz odezwą się głosy z innych miejscowości, że oni też chcą dowozówkę dalej niż do punktu przesiadkowego. Jednak w przypadku linii aglomeracyjnych bronowickich i krowoderskich zgoda na coś takiego absolutnie nie może mieć miejsca.
pablo pisze:Nowobudowane osiedla na obrzeżach miasta (choćby Kliny Borkowskie czy Kuźnica Kołłątajowska) mają linie dowozowe do najbliższego punktu przesiadkowego.
W przypadku Klinów oferta jest rzeczywiście kiepska ale Kuźnica ma dowozówkę o bardzo wysokiej częstotliwości (choć w weekend jednak wymaga poprawy).
pablo pisze:Złocień z wielkim trudem utrzymał 125 (też były zakusy zrobienia dowozówki do MP).
Jakby zaproponowano sensowną częstotliwość tej dowozówki to byłaby ona zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Zresztą, zupełnie pomijasz fakt, że część mieszkańców Złocienia godziło się na takie rozwiązanie, jedynie uważali, że proponowana częstotliwość "193" jest niska. A teraz mają "125" co godzinę w weekend. :twisted:
Wreszcie na odpowiedniej linii...

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#369 Post autor: pablo » 21 wrz 2011, o 13:56

EU8N pisze:Ale za wydłużenie trasy zapłaci w całości gmina Niepołomice a nie Kraków. Czujesz tę subtelną różnicę?
Jeszcze tego by brakowało, zeby miał za to płacić Kraków.
EU8N pisze:W przypadku Klinów oferta jest rzeczywiście kiepska ale Kuźnica ma dowozówkę o bardzo wysokiej częstotliwości (choć w weekend jednak wymaga poprawy).
Ta dowozówka i tak jeździ niepunktualnie, bo rozkład jest tak napięty, że szkoda gadać.
EU8N pisze:A teraz mają "125" co godzinę w weekend.
I dowozówkę 183 również co godzinę w weekend. Czyli mieliby zapewne 193 do MP również co godzinę. A tak to przynajmniej mają 125 do centrum.

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#370 Post autor: EU8N » 21 wrz 2011, o 16:04

I dowozówkę 183 również co godzinę w weekend. Czyli mieliby zapewne 193 do MP również co godzinę. A tak to przynajmniej mają 125 do centrum.
No nie, jeśli mieliby zabrać Złocieniowi "125" i dać to "193" to weekend musiałby jeździć przynajmniej z f-30.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7837
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#371 Post autor: Locutus » 21 wrz 2011, o 19:17

Mialem to i owo napisać, ale zamiast tego po prostu podpiszę się pod wypowiedziami Pablo.

Pozdrawiam !
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#372 Post autor: sienioo » 21 wrz 2011, o 20:05

Niepołomice mają kasę, płacą za kursy, wiedzą co to komunikacja zbiorowa to mają autobus do Placu Centralnego, a nie do upadającego i zaniedbanego przez ZIKiT Pleszowa. Kraków nie ma kasy, nie wie że trzeba łożyć na KM i zintegrowany transport to i nie ma komunikacji...
Jedynym problemem dla tej linii będą korki...

A i jeszcze:
Władza w Niepołomicach podjęła słuszną i racjonalną decyzję, więc komentarze, że przetrasowanie tej linii jest złe są bezpodstawne. Mieszkańcy chcieli do Placu to mają. Nie dziwię im się - stój sobie w zimie na Pleszowie i czekaj na tramwaj widmo... No i prezydent Ptak może stwierdził, że nie wiadomo jak długo tramwaje do Pleszowa będą jeździć, jak Kraków tnie wszystko jak leci... (ja się nie zdziwię, że jak będzie nowa siatka KM to ubędzie z Pleszowa z 1/4 kursów).
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, o 11:52 przez sienioo, łącznie zmieniany 1 raz.

NowaHutaWschód
Dyspozytor
Posty: 599
Rejestracja: 27 gru 2010, o 20:02
Lokalizacja: Nowa Huta

#373 Post autor: NowaHutaWschód » 22 wrz 2011, o 06:45

Carol pisze:
Kaszmir pisze:Przy okazji, czy ktoś wie, przy których przystankach będzie się zatrzymywać "211" na nowym odcinku? Zgaduję, że Koksochemia (istnieje obecnie, dla linii "146"), co z pozostałymi?
Wydaje mi się, że na obecnie istniejących na tym odcinku czyli Brama Nr 5, Fort Mogiła i wspomniana już Koksochemia. Tego ostatniego nie byłbym pewien w 100 %, ale kto wie. Co prawda nieco z innej bajki, ale jak ostatnio na odcinku Pleszów - Kombinat kursowała linia 715 (jeśli mnie pamięć nie myli - wrzesień 2009 r., podczas remontu łuku pomiedzy przystankiem Brama Nr 4 - Jeżynowa) to zatrzymywała się właśnie tylko na tych trzech przystankach. Jej czas przejazdu według rozkładu wynosił wtedy 13 minut, czyli tyle samo co obecny czas jazdy linii 21 na tym odcinku. Jak były korki na odcinku Kopiec Wandy - Pleszów rozkład 715 to była totalna fikcja, nawet mimo tylko trzech przystanków.
Pośmialiśmy się wszyscy ale teraz poważnie, 715 zatrzymywała się na przystankach tymczasowych takich samych jak dla 15 i 21 z tym że na ul. Igołomskiej a nie przy torowisku.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, o 11:53 przez NowaHutaWschód, łącznie zmieniany 1 raz.
Polska Kibolska

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

#374 Post autor: pablo » 22 wrz 2011, o 09:24

sienioo pisze:Niepołomice mają kasę, płacą za kursy, wiedzą co to komunikacja zbiorowa to mają autobus do Placu Centralnego, a nie do upadającego i zaniedbanego przez ZIKiT Pleszowa.
Chyba do Kombinatu, a nie Placu Centralnego :)

sienioo
Kierownik
Posty: 893
Rejestracja: 15 kwie 2010, o 18:05
Lokalizacja: Kraków

#375 Post autor: sienioo » 22 wrz 2011, o 11:27

pablo pisze:
sienioo pisze:Niepołomice mają kasę, płacą za kursy, wiedzą co to komunikacja zbiorowa to mają autobus do Placu Centralnego, a nie do upadającego i zaniedbanego przez ZIKiT Pleszowa.
Chyba do Kombinatu, a nie Placu Centralnego :)
Nie wiem co mi ten Plac Centralny napatoczył się:P

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”