Nowa marszrutyzacja 2018

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Nowa marszrutyzacja 2018

#1141 Post autor: Łukasz » 10 gru 2017, o 18:02

@Cukier @Impulsowi chyba chodziło o rozkładowy czas przejazdu?

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowa marszrutyzacja 2018

#1142 Post autor: Cukier » 10 gru 2017, o 18:13

Łukasz pisze:@Cukier @Impulsowi chyba chodziło o rozkładowy czas przejazdu?
Wiem. A mi chodziło o pokazanie jaką głupotą jest branie pod uwagę czasu rozkładowego w przypadku autobusów jadących Kamieńskiego.
volferssj pisze:
Cukier pisze:ale jest to czas realny i pewny.
Napisać coś takiego o linii, która jeździ po trasie wehikułów o nazwie 2014N?
Naprawdę bardzo zabawne.
Whatever. Mogilską jeżdżę prawie codziennie, na dzień pieszego pasażera jeszcze tam nie trafiłem. A statystycznie znacznie więcej takich dni jest tam nie przez PESY a przez samochody na przełączkach przy Cystersów bądź o zgrozo Francesco Nullo wpadających pod tramwaje no i niekwestionowanym liderze takich zdarzeń - węźle Rayskiego, którego centralna wyspa ostatnio naprawdę upodobała się wielu kieroffcom jako parking. Chyba naprawdę się muszę zgodzić z Kaszmirem, że może i PESY są awaryjnym badziewiem, ale częstotliwość tych awarii jest sporo wyolbrzymiona. Jeszcze nigdy PESY mnie nie doprowadziły do sytuacji, żebym unikał w ogóle korytarzy którymi jeżdżą, bo na pewno się rozkracza i nigdzie nie dojadę. Jak na razie w moim osobistym przypadku mają 100% bezawaryjności, a nawet jeśli się zepsują parę razy to w przeliczeniu na wszystkie kursy w jakich się nie zepsują i tak wypadają nieźle.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1524
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Nowa marszrutyzacja 2018

#1143 Post autor: Impuls » 10 gru 2017, o 18:26

Cukier pisze:
Łukasz pisze:@Cukier @Impulsowi chyba chodziło o rozkładowy czas przejazdu?
Wiem. A mi chodziło o pokazanie jaką głupotą jest branie pod uwagę czasu rozkładowego w przypadku autobusów jadących Kamieńskiego.

23 też przystaje na Limanowskiego i Kalwaryjskiej bo trochę separatorów zdjęto. A Kamińskiego jeżdżę codziennie i obecnie autobusy z reguły jadą planowo. Jest bus pas. Jadą w korku tylko kilkaset metrów pomiędzy wiaduktem kolejowym i Matecznym tylko w określonych godzinach.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowa marszrutyzacja 2018

#1144 Post autor: Cukier » 10 gru 2017, o 18:39

Impuls pisze:A Kamińskiego jeżdżę codziennie i obecnie autobusy z reguły jadą planowo. Jest bus pas. Jadą w korku tylko kilkaset metrów pomiędzy wiaduktem kolejowym i Matecznym tylko w określonych godzinach.
Nie przypominam sobie żeby w jakikolwiek sposób został rozwiązany problem zjazdu na dół pod Bonarkę i wyjazdu stamtąd w stronę wiaduktu kolejowego. Tam nie ma buspasa i nie będzie bo nie ma miejsca, za to jest pełno kierowców którzy omijają korek na estakadzie albo dołem albo górą koło stacji LPG.

Impuls
Dyrektor
Posty: 1524
Rejestracja: 23 wrz 2009, o 19:09
Lokalizacja: Kraków

Nowa marszrutyzacja 2018

#1145 Post autor: Impuls » 10 gru 2017, o 19:20

Cukier pisze:
Impuls pisze:A Kamińskiego jeżdżę codziennie i obecnie autobusy z reguły jadą planowo. Jest bus pas. Jadą w korku tylko kilkaset metrów pomiędzy wiaduktem kolejowym i Matecznym tylko w określonych godzinach.
Nie przypominam sobie żeby w jakikolwiek sposób został rozwiązany problem zjazdu na dół pod Bonarkę i wyjazdu stamtąd w stronę wiaduktu kolejowego. Tam nie ma buspasa i nie będzie bo nie ma miejsca, za to jest pełno kierowców którzy omijają korek na estakadzie albo dołem albo górą koło stacji LPG.
Na pozostałych 3 km. Kamińskiego autobusy mają bus pas podobnie ja na Wielickiej. I na pewno już nie robią na kilkuset metrach 40 minutowych opóźnień. ;)

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowa marszrutyzacja 2018

#1146 Post autor: Cukier » 10 gru 2017, o 20:02

40-minutowych może nie, ale w momencie gdy powołujesz się na 9 minut zysku rozkładowego, to ja naprawdę bym wątpił że autobusy nie są w stanie stracić na tym odcinku więcej niż 9 minut więcej niż "23" na Kalwaryjskiej. A jeśli do tego doliczyć konieczność przesiadki i czas na nią stracony...

Festence
Dyspozytor
Posty: 590
Rejestracja: 8 maja 2012, o 16:42
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Nowa marszrutyzacja 2018

#1147 Post autor: Festence » 10 gru 2017, o 21:48

W tym tygodniu, któregoś ranka odcinek Bonarka->R. Matecznego przejechałem w 26 minut. Oczywiście, jako regularny pasażer tej trasy, muszę przyznać, że ostatnio (po zakończeniu prac na Powstańców Wlkp.) jest zdecydowanie lepiej, wcześniej niejednokrotnie samo włączenie się do ruchu z wyjazdu z dołu Bonarki trwało około 20 minut.

Jeśli dojeżdżałbym z Bieżanowa na Kampus, to lepszą opcją wydaje się jednak "23". Przede wszystkim pewniejszy dojazd, na plus działa także brak konieczności przesiadki.

Adrian
Inspektor
Posty: 361
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:58

Nowa marszrutyzacja 2018

#1148 Post autor: Adrian » 10 gru 2017, o 21:53

W tym wątku dyskutujemy o nowej marszrutyzacji, a nie o przewadze tramwaju nad autobusem lub odwrotnie.

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 917
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 19:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

Nowa marszrutyzacja 2018

#1149 Post autor: Krzysiek3 » 10 gru 2017, o 21:56

fysztof pisze:Można podejrzewać, że 15 miała jeździć jako wzmocnienie 50 (bo 50 pierwotnie miała też spaść do f=7,5).
Dokładnie, a miało być f15.

Kitek
Inspektor
Posty: 469
Rejestracja: 13 cze 2017, o 19:50

Nowa marszrutyzacja 2018

#1150 Post autor: Kitek » 10 gru 2017, o 22:05

Krzysiek3 pisze:
fysztof pisze:Można podejrzewać, że 15 miała jeździć jako wzmocnienie 50 (bo 50 pierwotnie miała też spaść do f=7,5).
Dokładnie, a miało być f15.
Ciekawe czy w takim układzie "6" pozostałaby na Kurdwanowie czy byłyby tam aż 4 linie?

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Nowa marszrutyzacja 2018

#1151 Post autor: tomta1 » 10 gru 2017, o 22:46

Locutus pisze:nie podoba im się fakt, że reforma to w praktyce dla nich cięcie w szczycie o 5%,
fysztof pisze:
Tomta1 pisze: Na Bieżanowie wzmacnia się w godzinach szczytu dwie najbardziej obciążone linie tramwajowe, a liczba kursów tramwajowych na godzinę pozostaje praktycznie bez zmian (zmiana 1/h wynika z faktu przyjęcia innego interwału, w związku z tym liczba kursów na godzinę musi być podzielnikiem 4, a nie 3, pisałem o tym wyżej).
Oczywiście, musi być podzielnikiem - ale gdzie jest powiedziane, że przybliżone z opcją w dól? Tak dla pokazania skrajności, 40 też jest podzielnikiem 4, podobnie jak 12. I co z tego? Równie dobrze, skoro to "maksymalizacja", to powinno z 21 zrobić co najmniej 24 - a to już miejsce dla linii 23.

Minimum, co powinno się zrobić na tę chwilę, to skorygować trasę linii 17, aby przebiegała Czerwone Maki - Brożka - Kalwaryjska - Starowiślna - Rondo Grzegórzeckie - Dw. Towarowy. W obecnym kształcie ta linia i tak "zginie" wśród 18 i 52, a w proponowanym powyżej będzie stanowić faktyczne zastępstwo za zabranie 23.
Czyli powinno być 24/h na Bieżanowie i 24/h na Kurdwanowie, żeby nie zaokrąglać w dół? 48/h na Kablu :clap: I piąta linia na Makach? :clap:
Locutus pisze:cięcie poza szczytem o 11%
To akurat mi się nie podoba i pisałem o tym już dwa razy...
Locutus pisze:oraz zabranie popularnego połączenia przy jednoczesnym utrudnieniu przemierzania tej samej trasy z przesiadkami
...podobnie jak o tym.

Skoro tak narzekacie, to zaproponujcie inny układ z założonym interwałem co 7,5 minuty oraz co 15 minut dla Bieżanowa do 20 kursów na godzinę. Albo do 24/h, tylko wtedy Kurdwanowowi trzeba wziąć 4/h.

Nie twierdzę że wszystko jest w tej siatce ok. Ogólnie jest ok, choć są niedoróbki. I też uważam że w tym samym budżecie mogłoby być lepiej. Ale litości, kolejna dyskusja pt. „jak to jest źle Bieżanowowi” już mi bokiem wychodzi. I pewnie nie tylko mi. Bo jest parę miejsc w sieci, gdzie ta siatka faktycznie nie prezentuje się najlepiej lub jej ocena nie jest tak oczywista (Bronowice, Mistrzejowice, Cichy Kącik, szeroko pojęta Nowa Huta), a jakoś nikt poza bieżanowianami nie krzyczy że ta zmiana to bubel, nie powinna w ogóle wejść i w ogóle.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Nowa marszrutyzacja 2018

#1152 Post autor: Cukier » 10 gru 2017, o 22:52

tomta1 pisze:Czyli powinno być 24/h na Bieżanowie i 24/h na Kurdwanowie, żeby nie zaokrąglać w dół? 48/h na Kablu
Śmieszki śmieszkami, ale Kabel oprócz tego że powinien mieć odpowiednio szerokie perony, to powinien być przystankiem podwójnym o długości nawet 90m (dwa Krakowiaki) i przyjmować nawet i 60/h. Przy czym oczywiście koniecznie trzeba zbudować również osobny tor do prawoskrętu na Kurdwanów.

pablo
Dyrektor
Posty: 4403
Rejestracja: 25 lis 2010, o 18:18
Lokalizacja: Kraków

Nowa marszrutyzacja 2018

#1153 Post autor: pablo » 10 gru 2017, o 23:09

tomta1 pisze:Ale litości, kolejna dyskusja pt. „jak to jest źle Bieżanowowi” już mi bokiem wychodzi.
Problem nie tkwi w tym, że narzekanie nad krzywdą Bieżanowa jest nudne, lecz w tym, że Ci co narzekają mają rację. Nie ma drugiej końcówki tramwajowej, która straciłaby zarówno w szczycie jak i poza szczytem.
tomta1 pisze:Bo jest parę miejsc w sieci, gdzie ta siatka faktycznie nie prezentuje się najlepiej lub jej ocena nie jest tak oczywista (Bronowice, Mistrzejowice, Cichy Kącik, szeroko pojęta Nowa Huta)
Bronowice? Ta trasa (Bronowice + BM) zyskała masę kursów w szczycie i poza szczytem. Z 27/h w szczycie podskoczyło do 32/h. Ktoś dostał więcej?
Mistrzejowice poza szczytem sporo zyskały, więc na minusie raczej nie będą.
Cichy Kącik zamiast 6 kursów będzie miał w godzinie 8. No dobra - w tę stronę co to podobno gorsza, ale wzrost ca o 33% kursów to zmiana korzystna.
Nowa Huta? Utrzymano zarówno 21 jak i 16, obie wzmacniając. Nie wiemy jak będzie naprawdę wyglądał rozkład obu linii, ale na obecną chwilę wygląda na to, że jest lepiej. W Nowej Hucie nie ma końcówki, która by straciła kursy. Pleszów, Kopiec, Wzgórza, Walcownia, Piastów, Mistrzejowice - wszędzie jest bez strat.
A w przypadku szeroko pojętego Podgórza i dwóch wewnątrzdzielnicowych linii 11 i 23, jedna została zlikwidowana.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Nowa marszrutyzacja 2018

#1154 Post autor: Lw25 » 10 gru 2017, o 23:17

Cukier pisze:
Lw25 pisze:Też się o to obawiam, ale w sumie "11" i "23" i tak są obsadzone dwukierunkami, więc można im końcówkę zrobić jak w Budapeszcie.
Tylko słabo z miejscem na tor do wjazdu na to żebro, bo tam jest budynek, bodajże podstacji. Bo jeśli ma to być wjazd przez jeden z dwóch torów i cofanie, to to żaden interes.
Jest trochę miejsca między jezdnią a pętlą jakby co. No i w sumie wystarczy chyba dorzucić jeden rozjazd. Konieczność przejechania małego kawałka po torze niewłaściwym chyba nie miałaby gigantycznego wpływu na przepustowość pętli. No i peron można wtedy zrobić od wewnątrz.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Krzysiek3
Kierownik
Posty: 917
Rejestracja: 3 kwie 2014, o 19:37
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka

Nowa marszrutyzacja 2018

#1155 Post autor: Krzysiek3 » 10 gru 2017, o 23:52

Kitek pisze:
Krzysiek3 pisze:
fysztof pisze:Można podejrzewać, że 15 miała jeździć jako wzmocnienie 50 (bo 50 pierwotnie miała też spaść do f=7,5).
Dokładnie, a miało być f15.
Ciekawe czy w takim układzie "6" pozostałaby na Kurdwanowie czy byłoby tam aż 4 linie?
Pozostałaby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”