Nowa marszrutyzacja 2018

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Nowa marszrutyzacja 2018

#1 Post autor: rogow153 » 21 lip 2016, o 13:03

ZIKiT ujawnia plan kolejnej rewolucji transportowej w Krakowie, mającej wejść w życie od 1.01.2017

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/od-201 ... 15805.html

Miejmy nadzieję, że — jeśli do tego dojdzie — będzie to reforma z prawdziwego zdarzenia, a nie kolejna szmatrutyzacja.

Awatar użytkownika
DAMIAN
Dyrektor
Posty: 2048
Rejestracja: 3 cze 2011, o 18:15
Lokalizacja: Kraków Prądnik Biały

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#2 Post autor: DAMIAN » 21 lip 2016, o 13:11

Dwa tramwaje na Ruczaj co 5 minut? A co z Pleszowem, Walcownia? Tam też tramwaj co 10 minut?

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#3 Post autor: kot_feliks » 21 lip 2016, o 13:29

Na Walcownię może być akurat f-20, jak będzie pętla pod kombinatem, to co drugi kurs jakiejś linii może kończyć tam :) I tak samo co drugi kurs 54 (wtedy na odcinku Wzgórza - Kombinat) byłaby linia z f-10.

bomsiarz
Dyspozytor
Posty: 578
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:17
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#4 Post autor: bomsiarz » 21 lip 2016, o 13:57

W zasadzie to brzmi jak jakiś kosmos. Co z tego że będziemy mieli kilka lini co z f~5 i jeszcze więcej z f~10, jak mamy w wielu miejscach tragiczny wręcz priorytet komunikacji miejskiej. Np takie rondo Mogilskie z włączoną sygnalizacją tramwajową się zakorkuję, no i ciąg bronowicki. Już chyba 3 raz widzę jak tramwaj na skrzyżowaniu z Alejami zatrzymuję się na środku, w zasadzie nic się nie dzieje jak to NGT6, ale jak wjedzie Uffok albo Krakowiak to jeden kierunek Alei stoi. Najpierw ustawmy lepiej sygnalizację świetlną i wydzielmy torowiska separatorami, a potem bawmy się w jakieś linie co kilka minut.

Zresztą Pan Trzmiel nie raz obiecywał gruszki na wierzbie, a wychodziło jak zwykle. :) Ciekaw też jestem co z autobusami, wiele regionów nadal musi z nich korzystać. Mam nadzieję że zrobią coś ze "139".

kucyk
Dyrektor
Posty: 2775
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#5 Post autor: kucyk » 21 lip 2016, o 14:49

DAMIAN pisze:Dwa tramwaje na Ruczaj co 5 minut? A co z Pleszowem, Walcownia? Tam tez tramwaj co 10 minut?
Mnie martwi fakt upchania kolejnej linii kursującej co 5 minut na Kurdwanów oczywiście kosztem Bieżanowa bo odwrotnej opcji oczywiście nie widzę (no gdyby jakaś ważna osoba mieszkała w dzielnicy 12 to może....). :/

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#6 Post autor: scyzor663 » 21 lip 2016, o 15:02

Proszę o danie sobie spokoju na razie z wszelakimi spekulacjami na tematy pt: Bieżanów i Huta dostanie po du*ie, Kurdwanów uprzywilejowany itd. Jeśli się tak stanie to będziemy dyskutować. Jak na razie takiej informacji nie ma więc proszę nie wzbudzać niepotrzebnie znowu tej wojenki.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6400
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#7 Post autor: Coffee » 21 lip 2016, o 15:54

A mnie to wygląda na kolejną bidaremarszrutyzację. Zrobią "53", "54", "58", większość linii z f~20 wytną w pień i dla propagandy z którejś linii z f~10/20 lub najmniej potrzebnej linii z f~20 (Np. "11") zrobią stałą z f~10 i tyle.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#8 Post autor: Mistrzejowiczanin » 21 lip 2016, o 16:34

A niech się udławią z takimi pomysłami remarszrutyzacji. Są linie które są potrzebne, ale f~10 to dla nich za dużo, i co z takimi zrobią. Nazywanie linii z f~5 jest głębokim nieporozumieniem. Już mamy najdziwniejsze w Europie numery boczne dla wagonów tramwajowych, to byłby to kabaret, nie sieć tramwajowa, gdybyśmy mieli jeszcze najdziwniejszą numerację linii. Podobnie też głębokim nieporozumieniem jest dawanie 18-stki co 5 minut. To jasne, może się sprawdzić, ale po zbudowaniu tramwaju na Górkę Narodową, gdzie prawdopodobnie 18 będzie wydłużona. Teraz taki tramwaj co 5 minut by był marnotrawstwem funduszy. Ogółem niech już ten ZIKiT powstrzyma się od raczenia nas następnymi coraz to dziwniejszymi planami remarszrutyzacji, bo co jeden - to głupszy.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7552
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#9 Post autor: Locutus » 21 lip 2016, o 22:34

Pełna zgoda z Kucykiem, Mistrzejowiczaninem, czy Coffee'em. Przerażenie mnie ogarnia. Nic nie słyszałem o drastycznym zwiększeniu nakładów na komunikację od 2017., więc wszelkie plany remarszrutyzacji będą oznaczać tylko tyle, że większość dostanie komunikacyjnego kopa w zadek, składając się na uprzywilejowaną mniejszość.

A tak się cieszyłem jak Sapoń odszedł, a jego bezpośredni następca obiecał, że żadnej remarszrutyzacji nie będzie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2353
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#10 Post autor: DaroKRK » 21 lip 2016, o 23:38

A może pieniążki się wyczarują. Trzeba jakoś kontratakować przeciwko referendum, zatem komunikacja od 2017 i akurat zapowiedź większej ilości informacji na wrzesień może być swoistą kontrą, a jeżeli już tak ma być to niech to będzie kontra z prawidzwego zdarzenia i tyle. Jak ma "kupić" odpowiedzi "NIE" to niech taką porządną będzie.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#11 Post autor: bielanek » 22 lip 2016, o 00:59

Myślę, że warto poczekać na konkretne propozycje, bo póki co to wróżenie z fusów jest.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#12 Post autor: Afterbirds » 22 lip 2016, o 06:12

Ma chodzić od nowego roku czyli od nowego budżetu... Problem w tym, że MPK raczej nie ma większych rezerw taborowych, więc i pracy przewozowej skokowo zwiększyć nie może. A od ogłoszenia przetargu do dostawy nowych pojazdów może minąć i rok...
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

kucyk
Dyrektor
Posty: 2775
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#13 Post autor: kucyk » 22 lip 2016, o 08:12

Afterbirds pisze:Problem w tym, że MPK raczej nie ma większych rezerw taborowych, więc i pracy przewozowej skokowo zwiększyć nie może. A od ogłoszenia przetargu do dostawy nowych pojazdów może minąć i rok...
Jestem tego samego zdania co Ty. Jakoś nie widzę tych linii kursującyh co 5 minut (zapewne tylko w godzinach szczytu a więc będą mega cięcia kosztem likwidacji wszystkich linii kursujacych co 20 minut). Poza tym jak obsadzą taborem te linie? Taka "54" to miks Krakowiak / N8S? A tramwaje "58" NGT6 / GT8S? :hmm:

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#14 Post autor: kot_feliks » 22 lip 2016, o 08:16

Afterbirds pisze:[...]Problem w tym, że MPK raczej nie ma większych rezerw taborowych, więc i pracy przewozowej skokowo zwiększyć nie może. A od ogłoszenia przetargu do dostawy nowych pojazdów może minąć i rok...
W tym momencie nie ma żadnych rezerw? Naprawdę...? :D

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1483
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

Reforma komunikacyjna w Krakowie

#15 Post autor: Afterbirds » 22 lip 2016, o 08:39

Jeśli pijesz do stopiątek i gniotów to nie wydaje się możliwa ich eksploatacja jeszcze przez dobre półtora roku.
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”