Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 13:41

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#16 Post autor: SuperMarioB » 23 cze 2016, o 23:50

Dwunastki raczej słabo bez pomocy osoby trzeciej, ale Vero by tam zawróciło raczej bez problemów.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#17 Post autor: Sgriffin » 24 cze 2016, o 07:03

Przecież trójkątowanie autobusem to normalna sprawa :O
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7517
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#18 Post autor: Locutus » 24 cze 2016, o 07:57

Primo - o ile dobrze pamiętam, w Podgrabiu do przejścia było 200 m a nie trzy i pół raza więcej.

Secundo - do trójkątowania można oddelegować na stałe jednego inspektora.

Tertio - skoro autobusy będą mogły wyjechać na linie, znaczy, że dałoby się wyznaczyć trasę objazdową.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#19 Post autor: scyzor663 » 24 cze 2016, o 08:42

Locutus pisze:Tertio - skoro autobusy będą mogły wyjechać na linie, znaczy, że dałoby się wyznaczyć trasę objazdową.
Która była by zupełnie bez sensu ze względu na długość i czas przejazdu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#20 Post autor: Kaszmir » 24 cze 2016, o 09:38

Locutus pisze:Tertio - skoro autobusy będą mogły wyjechać na linie, znaczy, że dałoby się wyznaczyć trasę objazdową.
Tak, przez Wzgórza Krzesławickie albo Młodziejowice. Niech przy okazji zrobią jeszcze kółko przez Warszawę i Gdańsk, po co się ograniczać!

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7517
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#21 Post autor: Locutus » 24 cze 2016, o 18:11

Nie, lepiej niech pasażerowie w środku podróży dymają na butach kilometr - czy to w upale czy w ulewnym deszczu. Naprawdę sądzisz, że po czymś takim ktokolwiek poza ludźmi skazanymi na zbiorkom z powodu braku prawa jazdy jeszcze ze zbiorkomu w tamtych rejonach będzie korzystał?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#22 Post autor: Kaszmir » 24 cze 2016, o 18:22

Locutus pisze:Nie, lepiej niech pasażerowie w środku podróży dymają na butach kilometr - czy to w upale czy w ulewnym deszczu. Naprawdę sądzisz, że po czymś takim ktokolwiek poza ludźmi skazanymi na zbiorkom z powodu braku prawa jazdy jeszcze ze zbiorkomu w tamtych rejonach będzie korzystał?
Nie, lepiej jechać 14,6 km (!) naokoło przez Prusy, Wzgórza Krzesławickie i Mistrzejowice. Wolę przejść pieszo 700 m (nie kilometr - bądź dokładny) niż jechać pół godziny naokoło przez Hutę.

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#23 Post autor: CzynDobro4Fun » 24 cze 2016, o 22:50

Kaszmir pisze:Wolę przejść pieszo 700 m (nie kilometr - bądź dokładny) niż jechać pół godziny naokoło przez Hutę.
Na pewno nie powiedziałaby tego starsza pani, która ledwo doszła na przystanek, matka z dzieckiem, czy osoba niepełnosprawna, a tacy ludzie stanowią na takich liniach duży odsetek pasażerów, bo reszta już dawno zrezygnowała z pesudo-komunikacji.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10942
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#24 Post autor: Cukier » 24 cze 2016, o 23:01

Sgriffin pisze:Przecież trójkątowanie autobusem to normalna sprawa
Trójkątowanie i tak będzie konieczne dla siedemsetki, która ma kończyć na przystanku Batowice Dłubnia, a tam nie ma warunków do zawrócenia bez cofania. Zapewne będzie trójkątowanie na skrzyżowaniu z boczną uliczką koło samego mostu.

A, i w Krakówku trójkątowanie to nie jest normalna sprawa, czego dobitnym przykładem jest linia "168" która niemoże trójkątować na Radzikowskiego i zapewnić mieszkańcom tej części osiedla autobusu dwukierunkowego.
Locutus pisze:Naprawdę sądzisz, że po czymś takim ktokolwiek poza ludźmi skazanymi na zbiorkom z powodu braku prawa jazdy jeszcze ze zbiorkomu w tamtych rejonach będzie korzystał?
Patrząc na rozkłady tych linii i ogrom możliwości przesiadkowych na Prądniku Czerwonym śmiem przypuszczać, że znakomitą większość pasażerów tych linii stanowią właśnie osoby "skazane na zbiorkom". Także - kto miał się przesiąść do samochodu to się przesiadł i choćby nie wiem jakie utrudnienia zgotował ZIKiT to więcej osób się już raczej nie wykruszy.

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 13:41

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#25 Post autor: SuperMarioB » 25 cze 2016, o 00:20

Z aglomeracyjnych i tak już sporo się wykruszyło na rzecz samochodów, patrząc na to co dzieje się na osiedlu Prądnik Czerwony na którym mieszkam. Spółdzielnia wprowadziła zakaz ruchu na osiedlu i identyfikatory dla mieszkańców, bo kierowcy zaczęli robić sobie z niego swoisty Park&Ride (na razie zakaz jest dla samego zakazu, bo egzekucji nie ma). Podejrzewam, że głównym powodem jest "stopiątka", która dojeżdża z Prądnika w obszar SPP. Ludzie zamiast tłuc się w liniach aglo przyjeżdżają samochodami na osiedle, parkują za darmo możliwie blisko pętli, po czym wsiadają do pustego autobusu i jadą do centrum.

Po tym co się dzieje teraz w pełni się zgadzam, że takich osób jeszcze przybędzie sporo, a po przywróceniu normalnego funkcjonowania linii aglo już raczej do nich nie wrócą. Zauważą że bardziej komfortowo wychodzi im dojazd autem + przesiadka na autobus, bo zamiast biletu na linię aglo+jedną miejską za 78zł kupią bilet za 46zł, lub zamiast biletu sieciowego za 140zł (miejska+aglo) kupią bilet na dwie linie miejskie za 64zł, w ostateczności miejską sieciówkę za 89zł. Zaoszczędzona kasa pokryje część, lub nawet całość wydatku na paliwo, o komforcie nie wspominając.

bielanek
Dyrektor
Posty: 1760
Rejestracja: 29 wrz 2009, o 15:57
Lokalizacja: Mistrzejowice
Kontakt:

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#26 Post autor: bielanek » 25 cze 2016, o 08:10

SuperMarioB pisze:Po tym co się dzieje teraz w pełni się zgadzam, że takich osób jeszcze przybędzie sporo, a po przywróceniu normalnego funkcjonowania linii aglo już raczej do nich nie wrócą. Zauważą że bardziej komfortowo wychodzi im dojazd autem + przesiadka na autobus, bo zamiast biletu na linię aglo+jedną miejską za 78zł kupią bilet za 46zł, lub zamiast biletu sieciowego za 140zł (miejska+aglo) kupią bilet na dwie linie miejskie za 64zł, w ostateczności miejską sieciówkę za 89zł. Zaoszczędzona kasa pokryje część, lub nawet całość wydatku na paliwo, o komforcie nie wspominając.
Z badań na warszawskich P+R wyszło, że jest niemała grupa osób, która niegdyś jechała spoza Warszawy pociągiem czy autobusem, a teraz woli podjechać samochodem, bo nie musi kupować biletu na II strefę.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#27 Post autor: Sgriffin » 25 cze 2016, o 10:15

Cukier pisze:
Sgriffin pisze:Przecież trójkątowanie autobusem to normalna sprawa
Trójkątowanie i tak będzie konieczne dla siedemsetki, która ma kończyć na przystanku Batowice Dłubnia, a tam nie ma warunków do zawrócenia bez cofania. Zapewne będzie trójkątowanie na skrzyżowaniu z boczną uliczką koło samego mostu.

A, i w Krakówku trójkątowanie to nie jest normalna sprawa, czego dobitnym przykładem jest linia "168" która niemoże trójkątować na Radzikowskiego i zapewnić mieszkańcom tej części osiedla autobusu dwukierunkowego.
.
Mowię ogólnie. Rzadko gdzie wszędzie na krancówce są pętle. A 168 ma trasę w sam raz. Jedyny problem był jak nie było przejazdu na Conrada.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7517
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#28 Post autor: Locutus » 25 cze 2016, o 10:53

Pozostaje mi się podpisać pod wypowiedziami CzyńDobro4Fun oraz SuperMarioB.

I tak. Myślę, że ludzie woleliby jechać pół godziny dłużej w autobusie wyposażonym w dach (nie pada!) i klimatyzację (chłodno jak jest skwar!) niż w samym środku podróży urządzać sobie dziesięciominutowy spacer niezależnie od warunków atmosferycznych. Choć pewnie dla osób starszych, które stanowią istotny odsetek pasażerów linii aglomeracyjnych, będzie to raczej dwudziestominutowy spacer. Jak się doliczy konieczność dojścia na dwóch pozostałych krańcach trasy, to tych spacerów robi się coś za dużo...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#29 Post autor: tomta1 » 25 cze 2016, o 11:56

Locutus pisze:Myślę, że ludzie woleliby jechać pół godziny dłużej w autobusie wyposażonym w dach (nie pada!) i klimatyzację (chłodno jak jest skwar!) niż w samym środku podróży urządzać sobie dziesięciominutowy spacer niezależnie od warunków atmosferycznych.
Na aglo klima to rzadkość.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

SuperMarioB
Specjalista
Posty: 269
Rejestracja: 17 maja 2014, o 13:41

Batowickie linie aglomeracyjne "2x0"

#30 Post autor: SuperMarioB » 25 cze 2016, o 14:58

bielanek pisze:Z badań na warszawskich P+R wyszło, że jest niemała grupa osób, która niegdyś jechała spoza Warszawy pociągiem czy autobusem, a teraz woli podjechać samochodem, bo nie musi kupować biletu na II strefę.
Otóż właśnie. Widziałem kiedyś zestawienie podróży wykonanych samochodami i komunikacją publiczną w Niemczech na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Z tego zestawienia wynikało, że zauważalnie zmniejszyła się ilość podróży autem po mieście (ograniczenia w ruchu) na rzecz KM, natomiast poza miastami lawinowo wzrosła ilość podróży samochodami, czego owocem była budowa licznych parkingów P+R. U nas ten proces też zaczyna mieć miejsce. Gdyby teraz na Prądniku Cz. zbudować taki parking, myślę że już w pierwszym tygodniu byłby pełen samochodów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”