Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 26 sty 2020, o 15:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 cze 2016, o 22:50 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Dwunastki raczej słabo bez pomocy osoby trzeciej, ale Vero by tam zawróciło raczej bez problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 06:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2026
Lokalizacja: Kreuzberg
Przecież trójkątowanie autobusem to normalna sprawa :O

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 06:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7303
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Primo - o ile dobrze pamiętam, w Podgrabiu do przejścia było 200 m a nie trzy i pół raza więcej.

Secundo - do trójkątowania można oddelegować na stałe jednego inspektora.

Tertio - skoro autobusy będą mogły wyjechać na linie, znaczy, że dałoby się wyznaczyć trasę objazdową.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 07:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2602
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Locutus napisał(a):
Tertio - skoro autobusy będą mogły wyjechać na linie, znaczy, że dałoby się wyznaczyć trasę objazdową.

Która była by zupełnie bez sensu ze względu na długość i czas przejazdu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 08:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22814
Locutus napisał(a):
Tertio - skoro autobusy będą mogły wyjechać na linie, znaczy, że dałoby się wyznaczyć trasę objazdową.

Tak, przez Wzgórza Krzesławickie albo Młodziejowice. Niech przy okazji zrobią jeszcze kółko przez Warszawę i Gdańsk, po co się ograniczać!

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 17:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7303
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Nie, lepiej niech pasażerowie w środku podróży dymają na butach kilometr - czy to w upale czy w ulewnym deszczu. Naprawdę sądzisz, że po czymś takim ktokolwiek poza ludźmi skazanymi na zbiorkom z powodu braku prawa jazdy jeszcze ze zbiorkomu w tamtych rejonach będzie korzystał?

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 17:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 22814
Locutus napisał(a):
Nie, lepiej niech pasażerowie w środku podróży dymają na butach kilometr - czy to w upale czy w ulewnym deszczu. Naprawdę sądzisz, że po czymś takim ktokolwiek poza ludźmi skazanymi na zbiorkom z powodu braku prawa jazdy jeszcze ze zbiorkomu w tamtych rejonach będzie korzystał?

Nie, lepiej jechać 14,6 km (!) naokoło przez Prusy, Wzgórza Krzesławickie i Mistrzejowice. Wolę przejść pieszo 700 m (nie kilometr - bądź dokładny) niż jechać pół godziny naokoło przez Hutę.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 21:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 22:00
Posty: 1098
Kaszmir napisał(a):
Wolę przejść pieszo 700 m (nie kilometr - bądź dokładny) niż jechać pół godziny naokoło przez Hutę.
Na pewno nie powiedziałaby tego starsza pani, która ledwo doszła na przystanek, matka z dzieckiem, czy osoba niepełnosprawna, a tacy ludzie stanowią na takich liniach duży odsetek pasażerów, bo reszta już dawno zrezygnowała z pesudo-komunikacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 22:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 10851
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Sgriffin napisał(a):
Przecież trójkątowanie autobusem to normalna sprawa

Trójkątowanie i tak będzie konieczne dla siedemsetki, która ma kończyć na przystanku Batowice Dłubnia, a tam nie ma warunków do zawrócenia bez cofania. Zapewne będzie trójkątowanie na skrzyżowaniu z boczną uliczką koło samego mostu.

A, i w Krakówku trójkątowanie to nie jest normalna sprawa, czego dobitnym przykładem jest linia "168" która niemoże trójkątować na Radzikowskiego i zapewnić mieszkańcom tej części osiedla autobusu dwukierunkowego.

Locutus napisał(a):
Naprawdę sądzisz, że po czymś takim ktokolwiek poza ludźmi skazanymi na zbiorkom z powodu braku prawa jazdy jeszcze ze zbiorkomu w tamtych rejonach będzie korzystał?

Patrząc na rozkłady tych linii i ogrom możliwości przesiadkowych na Prądniku Czerwonym śmiem przypuszczać, że znakomitą większość pasażerów tych linii stanowią właśnie osoby "skazane na zbiorkom". Także - kto miał się przesiąść do samochodu to się przesiadł i choćby nie wiem jakie utrudnienia zgotował ZIKiT to więcej osób się już raczej nie wykruszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2016, o 23:20 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
Z aglomeracyjnych i tak już sporo się wykruszyło na rzecz samochodów, patrząc na to co dzieje się na osiedlu Prądnik Czerwony na którym mieszkam. Spółdzielnia wprowadziła zakaz ruchu na osiedlu i identyfikatory dla mieszkańców, bo kierowcy zaczęli robić sobie z niego swoisty Park&Ride (na razie zakaz jest dla samego zakazu, bo egzekucji nie ma). Podejrzewam, że głównym powodem jest "stopiątka", która dojeżdża z Prądnika w obszar SPP. Ludzie zamiast tłuc się w liniach aglo przyjeżdżają samochodami na osiedle, parkują za darmo możliwie blisko pętli, po czym wsiadają do pustego autobusu i jadą do centrum.

Po tym co się dzieje teraz w pełni się zgadzam, że takich osób jeszcze przybędzie sporo, a po przywróceniu normalnego funkcjonowania linii aglo już raczej do nich nie wrócą. Zauważą że bardziej komfortowo wychodzi im dojazd autem + przesiadka na autobus, bo zamiast biletu na linię aglo+jedną miejską za 78zł kupią bilet za 46zł, lub zamiast biletu sieciowego za 140zł (miejska+aglo) kupią bilet na dwie linie miejskie za 64zł, w ostateczności miejską sieciówkę za 89zł. Zaoszczędzona kasa pokryje część, lub nawet całość wydatku na paliwo, o komforcie nie wspominając.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2016, o 07:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:57
Posty: 1760
Lokalizacja: Mistrzejowice
SuperMarioB napisał(a):
Po tym co się dzieje teraz w pełni się zgadzam, że takich osób jeszcze przybędzie sporo, a po przywróceniu normalnego funkcjonowania linii aglo już raczej do nich nie wrócą. Zauważą że bardziej komfortowo wychodzi im dojazd autem + przesiadka na autobus, bo zamiast biletu na linię aglo+jedną miejską za 78zł kupią bilet za 46zł, lub zamiast biletu sieciowego za 140zł (miejska+aglo) kupią bilet na dwie linie miejskie za 64zł, w ostateczności miejską sieciówkę za 89zł. Zaoszczędzona kasa pokryje część, lub nawet całość wydatku na paliwo, o komforcie nie wspominając.


Z badań na warszawskich P+R wyszło, że jest niemała grupa osób, która niegdyś jechała spoza Warszawy pociągiem czy autobusem, a teraz woli podjechać samochodem, bo nie musi kupować biletu na II strefę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2016, o 09:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2026
Lokalizacja: Kreuzberg
Cukier napisał(a):
Sgriffin napisał(a):
Przecież trójkątowanie autobusem to normalna sprawa

Trójkątowanie i tak będzie konieczne dla siedemsetki, która ma kończyć na przystanku Batowice Dłubnia, a tam nie ma warunków do zawrócenia bez cofania. Zapewne będzie trójkątowanie na skrzyżowaniu z boczną uliczką koło samego mostu.

A, i w Krakówku trójkątowanie to nie jest normalna sprawa, czego dobitnym przykładem jest linia "168" która niemoże trójkątować na Radzikowskiego i zapewnić mieszkańcom tej części osiedla autobusu dwukierunkowego.
.
Mowię ogólnie. Rzadko gdzie wszędzie na krancówce są pętle. A 168 ma trasę w sam raz. Jedyny problem był jak nie było przejazdu na Conrada.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2016, o 09:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 7303
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Pozostaje mi się podpisać pod wypowiedziami CzyńDobro4Fun oraz SuperMarioB.

I tak. Myślę, że ludzie woleliby jechać pół godziny dłużej w autobusie wyposażonym w dach (nie pada!) i klimatyzację (chłodno jak jest skwar!) niż w samym środku podróży urządzać sobie dziesięciominutowy spacer niezależnie od warunków atmosferycznych. Choć pewnie dla osób starszych, które stanowią istotny odsetek pasażerów linii aglomeracyjnych, będzie to raczej dwudziestominutowy spacer. Jak się doliczy konieczność dojścia na dwóch pozostałych krańcach trasy, to tych spacerów robi się coś za dużo...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2016, o 10:56 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3705
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Myślę, że ludzie woleliby jechać pół godziny dłużej w autobusie wyposażonym w dach (nie pada!) i klimatyzację (chłodno jak jest skwar!) niż w samym środku podróży urządzać sobie dziesięciominutowy spacer niezależnie od warunków atmosferycznych.
Na aglo klima to rzadkość.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 cze 2016, o 13:58 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 17 maja 2014, o 12:41
Posty: 269
bielanek napisał(a):
Z badań na warszawskich P+R wyszło, że jest niemała grupa osób, która niegdyś jechała spoza Warszawy pociągiem czy autobusem, a teraz woli podjechać samochodem, bo nie musi kupować biletu na II strefę.

Otóż właśnie. Widziałem kiedyś zestawienie podróży wykonanych samochodami i komunikacją publiczną w Niemczech na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat. Z tego zestawienia wynikało, że zauważalnie zmniejszyła się ilość podróży autem po mieście (ograniczenia w ruchu) na rzecz KM, natomiast poza miastami lawinowo wzrosła ilość podróży samochodami, czego owocem była budowa licznych parkingów P+R. U nas ten proces też zaczyna mieć miejsce. Gdyby teraz na Prądniku Cz. zbudować taki parking, myślę że już w pierwszym tygodniu byłby pełen samochodów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 110 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL