Węgrzce, Michałowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Komunikacja aglomeracyjna

#16 Post autor: aislinnek » 23 gru 2015, o 16:12

scyzor663 pisze:I naprawdę te dwa kursy na godzinę jakoś wpłynęłyby na przepustowość przystanku?
Nie, szukam jakiegokolwiek wyjaśnienia dlaczego te autobusy omijają ten przystanek.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Komunikacja aglomeracyjna

#17 Post autor: Lw25 » 24 gru 2015, o 03:02

aislinnek pisze:Czyli wszystkie na obszarze gminy Zielonki, pewnie wynikało to wprost z finansowania.

Co do Nowego Kleparza to jak najbardziej powinny obsługiwać ten przystanek. Sam nie jeden raz bym z tego skorzystał. Z punktu widzenia pasażera tych linii to z pewnościa spore ułatwienie. Może wątpliwości budzi przepustowość przystanku? W końcu staje tam sporo busów, dla wysiadających mają też przystanki dalekobieżne (z Zakopanego, zapewne też z Nowego Sacza czy Gorlic). Oczywiście można to ukrócić w dłuższym okresie czasu, ale to chyba jedyny logiczny powód?
ZIKiT nie chciał wywalić z tego przystanku wszystkiego, co nie jest niebiesko-białe i ma w kilku miejscach naklejki z dwoma literami i trzema cyframi?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Komunikacja aglomeracyjna

#18 Post autor: flosan » 24 gru 2015, o 10:03

Sprawdziłem rozkłady z Sącza/Gorlic, tj. Voyager i Szwagropol + kilka innych przewoźników i żaden z nich nie ma w rozkładach przystanku obsługującego Nowy Kleparz, zatem w znacznej większości na pewno nie mogą się tam przewoźnicy prywatni zatrzymywać, jedynie może ci, których rozkład jazdy odbowiązuje od paru lat i go nie zmieniali, ale gdy przyjdą aktualizacje rozkładów to na pewno pozwolenia na zatrzymywanie przy Kleparzu nie dostaną, tak to wygląda z moich obserwacji.

floriders300
Inspektor
Posty: 390
Rejestracja: 11 lut 2015, o 18:41

Komunikacja aglomeracyjna

#19 Post autor: floriders300 » 24 gru 2015, o 10:05

Szwagropol i Voyager nie, ale "Janusz-Bus" tak :)

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Komunikacja aglomeracyjna

#20 Post autor: flosan » 24 gru 2015, o 10:13

Janusze zazwyczaj jeżdżą busikami wielkości Vero zatem miejsca wiele by nie zajmowali (chociaż jest ich niezliczona ilość i potrafią tamować ruch co widać na przykładzie przystanków AGH, Cracovia, Jubilat w stronę Matecznego lub w drugą stronę na Centrum Kongresowym czy Jubilacie), no i oni jeśli się tam (Nowy Kleparz) zatrzymują to robią to nielegalnie w większości przypadków, bo zauważcie, że w nowych rozkładach przewoźników nigdzie nie ma przystanku Nowy Kleparz, mogą być jedynie w starych, jeszcze obowiązujących, od lat nie zmienianych, a rozkłady raczej większość firm zmienia chociaż raz w roku i dostosowuje do potrzeb jak i konkurencji.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja aglomeracyjna

#21 Post autor: tomta1 » 24 gru 2015, o 10:39

Uchwała Nr XIV/156/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 maja 2011 roku w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem bądź zarządzającym jest Gmina Miejska Kraków udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, a w zasadzie załącznik nr 1 do tej uchwały (do tekstu ujednoliconego) mówi o tym przystanku:
Dla Operatora - dostępny
Dla Przewoźników nie będących Operatorami dostęp ograniczony z uwagi na wyczerpaną przepustowość. Organizator wydaje zgodę na korzystanie jedynie dla linii posiadających ważne zezwolenie (w dniu wejścia w życie niniejszej Uchwały) obejmujące ten przystanek, z zastrzeżeniem, iż z przystanku nie można zwiększać ilości kursów w dni powszednie w godz. 6:00 do 20:00. Przystanek niedostępny dla nowych linii.
Czyli z prawnego punktu widzenia MPK/Mobilis (ale tylko jako operatorzy PTZ) mogą się tam zatrzymywać, a Janusz-Busy – tylko jeśli mają zgodę, a ZIKiT wydaje zgodę tylko jeśli przewoźnik a) miał ją przed 11 maja 2011, b) wystąpił o tę zgodę; a sama zgoda jest wydawana tylko na warunkach określonych w ww. uchwale.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Komunikacja aglomeracyjna

#22 Post autor: aislinnek » 24 gru 2015, o 10:46

flosan pisze:Sprawdziłem rozkłady z Sącza/Gorlic, tj. Voyager i Szwagropol
Szwagropol ma. Voyager nie ma.

http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Węgrzce, Michałowice

#23 Post autor: Lw25 » 24 gru 2015, o 13:44

tomta1 pisze:Uchwała Nr XIV/156/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 maja 2011 roku w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem bądź zarządzającym jest Gmina Miejska Kraków udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, a w zasadzie załącznik nr 1 do tej uchwały (do tekstu ujednoliconego) mówi o tym przystanku:
Dla Operatora - dostępny
Dla Przewoźników nie będących Operatorami dostęp ograniczony z uwagi na wyczerpaną przepustowość. Organizator wydaje zgodę na korzystanie jedynie dla linii posiadających ważne zezwolenie (w dniu wejścia w życie niniejszej Uchwały) obejmujące ten przystanek, z zastrzeżeniem, iż z przystanku nie można zwiększać ilości kursów w dni powszednie w godz. 6:00 do 20:00. Przystanek niedostępny dla nowych linii.
Czyli z prawnego punktu widzenia MPK/Mobilis (ale tylko jako operatorzy PTZ) mogą się tam zatrzymywać, a Janusz-Busy – tylko jeśli mają zgodę, a ZIKiT wydaje zgodę tylko jeśli przewoźnik a) miał ją przed 11 maja 2011, b) wystąpił o tę zgodę; a sama zgoda jest wydawana tylko na warunkach określonych w ww. uchwale.
Ech, czyli nie można wszystkich Januszy busiarstwa wykopać? Swoją drogą, kto jest właściwym organem do kontroli pozwoleń?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Węgrzce, Michałowice

#24 Post autor: flosan » 24 gru 2015, o 19:28

aislinnek pisze:
flosan pisze:Sprawdziłem rozkłady z Sącza/Gorlic, tj. Voyager i Szwagropol
Szwagropol ma. Voyager nie ma.

http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19
Ma stare pojedyncze kursy, które nie uległy zmianie w rozkładach od dłuższego czasu (w nowych kursach już nie ma tego przystanku,- kiedyś jechałem z N.Sącza i poprosiłem o zatrzymanie na N.Kleparzu, ale kierowca niechętnie chciał się tam zatrzymać, twierdząc nawet, że nie ma możliwości bo się na Kleparzu oficjalnie nie zatrzymuje, co mnie wtedy zdziwiło, ale sprawdziłem rozkład później w domu i mimo wszystko ten jeden z nielicznych kursów miał w rozkładzie wpisany przystanek Nowy Kleparz), nie chce mi się ich liczyć, ale jest ich niewiele, kilka ;). Wszystko co trzeba zacytował tomta1 powyższym rozporządzeniem i widać tak jest, tego się powinni przewoźnicy trzymać.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Węgrzce, Michałowice

#25 Post autor: Sgriffin » 24 gru 2015, o 19:46

Ma zezwolenie na tyle kursów ile miał przed 2011 czyt. same NS - KRK.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Węgrzce, Michałowice

#26 Post autor: flosan » 24 gru 2015, o 19:58

Sgriffin pisze:Ma zezwolenie na tyle kursów ile miał przed 2011 czyt. same NS - KRK.
Niekoniecznie, pierwszy lepszy zrzut z "pokaż szczegóły" z linku od aislinnka - http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19
Obrazek

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Węgrzce, Michałowice

#27 Post autor: scyzor663 » 24 gru 2015, o 20:08

Interpalm bo Bielska też ze dwa lata temu poinformował, że nie obsługuje Nowego Kleparza, więc zapewne większość busiarni się tam zatrzymuje nielegalnie.

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1317
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Węgrzce, Michałowice

#28 Post autor: flosan » 24 gru 2015, o 20:22

z Interpalem to chyba była inna sprawa - faktycznie nie zatrzymuje się jadąc z dworca na Nowym Kleparzu i to ogłaszał oficjalnie, natomiast różnie to bywa z przystankiem Nowy Kleparz w stronę MDA, formalnie też nie powinien się tam zatrzymywać, ale ta firma to w ogóle inna bajka, jak brat bliźniak Janusza :D.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2037
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Węgrzce, Michałowice

#29 Post autor: Sgriffin » 24 gru 2015, o 21:18

flosan pisze:
Sgriffin pisze:Ma zezwolenie na tyle kursów ile miał przed 2011 czyt. same NS - KRK.
Niekoniecznie, pierwszy lepszy zrzut z "pokaż szczegóły" z linku od aislinnka - http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19
Obrazek
Bo ten kurs jeździ od roku.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Węgrzce, Michałowice

#30 Post autor: aislinnek » 24 gru 2015, o 21:36

Sprawdziłem sobie.

Bodaj wszystkie Szwagropole na linii Nowy Sącz - Kraków mają przystanek Nowy Kleparz. Możliwe, że któryś kurs pominąłem, ale przeleciałem na szybko. Nie mają tego przystanku natomiast pozostałe Szwagropole na liniach z innych miast (Krynica itp.). Na linii Zakopane - Kraków przystanek Nowy Kleparz mają prawie wszystkie Szwagropole (pewnie najnowsze kursy już nie mają). Podobnie ma się sprawa z MajerBusem - to inny przewoźnik na linii Zakopane - Kraków. Żadne linie dalekobieżne nie mają przystanku NK w kierunku od Krakowa.

Natomiast nie wiem czy dobrze, że wszystkie wyżej wymienione mogą się zatrzymywać zarówno przy AGH jak i przy pl. Inwalidów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”