Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 11 gru 2019, o 06:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 gru 2015, o 16:12 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
scyzor663 napisał(a):
I naprawdę te dwa kursy na godzinę jakoś wpłynęłyby na przepustowość przystanku?


Nie, szukam jakiegokolwiek wyjaśnienia dlaczego te autobusy omijają ten przystanek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 03:02 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2995
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
aislinnek napisał(a):
Czyli wszystkie na obszarze gminy Zielonki, pewnie wynikało to wprost z finansowania.

Co do Nowego Kleparza to jak najbardziej powinny obsługiwać ten przystanek. Sam nie jeden raz bym z tego skorzystał. Z punktu widzenia pasażera tych linii to z pewnościa spore ułatwienie. Może wątpliwości budzi przepustowość przystanku? W końcu staje tam sporo busów, dla wysiadających mają też przystanki dalekobieżne (z Zakopanego, zapewne też z Nowego Sacza czy Gorlic). Oczywiście można to ukrócić w dłuższym okresie czasu, ale to chyba jedyny logiczny powód?


ZIKiT nie chciał wywalić z tego przystanku wszystkiego, co nie jest niebiesko-białe i ma w kilku miejscach naklejki z dwoma literami i trzema cyframi?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 10:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1312
Sprawdziłem rozkłady z Sącza/Gorlic, tj. Voyager i Szwagropol + kilka innych przewoźników i żaden z nich nie ma w rozkładach przystanku obsługującego Nowy Kleparz, zatem w znacznej większości na pewno nie mogą się tam przewoźnicy prywatni zatrzymywać, jedynie może ci, których rozkład jazdy odbowiązuje od paru lat i go nie zmieniali, ale gdy przyjdą aktualizacje rozkładów to na pewno pozwolenia na zatrzymywanie przy Kleparzu nie dostaną, tak to wygląda z moich obserwacji.

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 10:05 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 11 lut 2015, o 18:41
Posty: 390
Szwagropol i Voyager nie, ale "Janusz-Bus" tak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 10:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1312
Janusze zazwyczaj jeżdżą busikami wielkości Vero zatem miejsca wiele by nie zajmowali (chociaż jest ich niezliczona ilość i potrafią tamować ruch co widać na przykładzie przystanków AGH, Cracovia, Jubilat w stronę Matecznego lub w drugą stronę na Centrum Kongresowym czy Jubilacie), no i oni jeśli się tam (Nowy Kleparz) zatrzymują to robią to nielegalnie w większości przypadków, bo zauważcie, że w nowych rozkładach przewoźników nigdzie nie ma przystanku Nowy Kleparz, mogą być jedynie w starych, jeszcze obowiązujących, od lat nie zmienianych, a rozkłady raczej większość firm zmienia chociaż raz w roku i dostosowuje do potrzeb jak i konkurencji.

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 10:39 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3691
Lokalizacja: Kraków
Uchwała Nr XIV/156/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 maja 2011 roku w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem bądź zarządzającym jest Gmina Miejska Kraków udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, a w zasadzie załącznik nr 1 do tej uchwały (do tekstu ujednoliconego) mówi o tym przystanku:
Cytuj:
Dla Operatora - dostępny
Dla Przewoźników nie będących Operatorami dostęp ograniczony z uwagi na wyczerpaną przepustowość. Organizator wydaje zgodę na korzystanie jedynie dla linii posiadających ważne zezwolenie (w dniu wejścia w życie niniejszej Uchwały) obejmujące ten przystanek, z zastrzeżeniem, iż z przystanku nie można zwiększać ilości kursów w dni powszednie w godz. 6:00 do 20:00. Przystanek niedostępny dla nowych linii.


Czyli z prawnego punktu widzenia MPK/Mobilis (ale tylko jako operatorzy PTZ) mogą się tam zatrzymywać, a Janusz-Busy – tylko jeśli mają zgodę, a ZIKiT wydaje zgodę tylko jeśli przewoźnik a) miał ją przed 11 maja 2011, b) wystąpił o tę zgodę; a sama zgoda jest wydawana tylko na warunkach określonych w ww. uchwale.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 10:46 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
flosan napisał(a):
Sprawdziłem rozkłady z Sącza/Gorlic, tj. Voyager i Szwagropol


Szwagropol ma. Voyager nie ma.

http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 13:44 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2995
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市
tomta1 napisał(a):
Uchwała Nr XIV/156/11 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 maja 2011 roku w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem bądź zarządzającym jest Gmina Miejska Kraków udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, a w zasadzie załącznik nr 1 do tej uchwały (do tekstu ujednoliconego) mówi o tym przystanku:
Cytuj:
Dla Operatora - dostępny
Dla Przewoźników nie będących Operatorami dostęp ograniczony z uwagi na wyczerpaną przepustowość. Organizator wydaje zgodę na korzystanie jedynie dla linii posiadających ważne zezwolenie (w dniu wejścia w życie niniejszej Uchwały) obejmujące ten przystanek, z zastrzeżeniem, iż z przystanku nie można zwiększać ilości kursów w dni powszednie w godz. 6:00 do 20:00. Przystanek niedostępny dla nowych linii.


Czyli z prawnego punktu widzenia MPK/Mobilis (ale tylko jako operatorzy PTZ) mogą się tam zatrzymywać, a Janusz-Busy – tylko jeśli mają zgodę, a ZIKiT wydaje zgodę tylko jeśli przewoźnik a) miał ją przed 11 maja 2011, b) wystąpił o tę zgodę; a sama zgoda jest wydawana tylko na warunkach określonych w ww. uchwale.


Ech, czyli nie można wszystkich Januszy busiarstwa wykopać? Swoją drogą, kto jest właściwym organem do kontroli pozwoleń?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 19:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1312
aislinnek napisał(a):
flosan napisał(a):
Sprawdziłem rozkłady z Sącza/Gorlic, tj. Voyager i Szwagropol


Szwagropol ma. Voyager nie ma.

http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19

Ma stare pojedyncze kursy, które nie uległy zmianie w rozkładach od dłuższego czasu (w nowych kursach już nie ma tego przystanku,- kiedyś jechałem z N.Sącza i poprosiłem o zatrzymanie na N.Kleparzu, ale kierowca niechętnie chciał się tam zatrzymać, twierdząc nawet, że nie ma możliwości bo się na Kleparzu oficjalnie nie zatrzymuje, co mnie wtedy zdziwiło, ale sprawdziłem rozkład później w domu i mimo wszystko ten jeden z nielicznych kursów miał w rozkładzie wpisany przystanek Nowy Kleparz), nie chce mi się ich liczyć, ale jest ich niewiele, kilka ;). Wszystko co trzeba zacytował tomta1 powyższym rozporządzeniem i widać tak jest, tego się powinni przewoźnicy trzymać.

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 19:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2016
Lokalizacja: Kreuzberg
Ma zezwolenie na tyle kursów ile miał przed 2011 czyt. same NS - KRK.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 19:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1312
Sgriffin napisał(a):
Ma zezwolenie na tyle kursów ile miał przed 2011 czyt. same NS - KRK.

Niekoniecznie, pierwszy lepszy zrzut z "pokaż szczegóły" z linku od aislinnka - http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19
Obrazek

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 20:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2601
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Interpalm bo Bielska też ze dwa lata temu poinformował, że nie obsługuje Nowego Kleparza, więc zapewne większość busiarni się tam zatrzymuje nielegalnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 20:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2012, o 19:03
Posty: 1312
z Interpalem to chyba była inna sprawa - faktycznie nie zatrzymuje się jadąc z dworca na Nowym Kleparzu i to ogłaszał oficjalnie, natomiast różnie to bywa z przystankiem Nowy Kleparz w stronę MDA, formalnie też nie powinien się tam zatrzymywać, ale ta firma to w ogóle inna bajka, jak brat bliźniak Janusza :D.

_________________
:flower: nestBANK - darmowe konto z najlepszym procentem zysku! Bez opłat za konto, kartę, bankomaty, przelewy, do tego oszczędności sięgające 4%. Bezwarunkowo. Niezmiennie od lat. Dlatego polecam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 21:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 2016
Lokalizacja: Kreuzberg
flosan napisał(a):
Sgriffin napisał(a):
Ma zezwolenie na tyle kursów ile miał przed 2011 czyt. same NS - KRK.

Niekoniecznie, pierwszy lepszy zrzut z "pokaż szczegóły" z linku od aislinnka - http://www.szwagropol.pl/pl/linie-autob ... Koncowy=19
Obrazek
Bo ten kurs jeździ od roku.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 gru 2015, o 21:36 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 24 lis 2014, o 00:30
Posty: 508
Sprawdziłem sobie.

Bodaj wszystkie Szwagropole na linii Nowy Sącz - Kraków mają przystanek Nowy Kleparz. Możliwe, że któryś kurs pominąłem, ale przeleciałem na szybko. Nie mają tego przystanku natomiast pozostałe Szwagropole na liniach z innych miast (Krynica itp.). Na linii Zakopane - Kraków przystanek Nowy Kleparz mają prawie wszystkie Szwagropole (pewnie najnowsze kursy już nie mają). Podobnie ma się sprawa z MajerBusem - to inny przewoźnik na linii Zakopane - Kraków. Żadne linie dalekobieżne nie mają przystanku NK w kierunku od Krakowa.

Natomiast nie wiem czy dobrze, że wszystkie wyżej wymienione mogą się zatrzymywać zarówno przy AGH jak i przy pl. Inwalidów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL