Węgrzce, Michałowice

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Węgrzce, Michałowice

#1 Post autor: Kaszmir » 22 gru 2015, o 18:02

Przy okazji niedawnego zamieszania z komunikatem o "257" i "277": czy są tu pasażerowie tych linii (zwłaszcza z aglomeracji)? Jak uważacie, czy warto byłoby dodać ten przystanek, tzn. "Nowy Kleparz" dla "257" i "277" na al. Słowackiego, w kierunku Naramy / Iwanowic (razem ze "139", "503" itd.)? Ostatnio spotkałem się z takim głosem lecz chciałbym usłyszeć opinię większej ilości osób :)

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3240
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Komunikacja aglomeracyjna

#2 Post autor: tomek_m » 22 gru 2015, o 18:26

Kaszmir pisze:Przy okazji niedawnego zamieszania z komunikatem o "257" i "277": czy są tu pasażerowie tych linii (zwłaszcza z aglomeracji)?
No ja jestem jednym z nich ;) Jestem jak najbardziej za. Myślę że gdyby te linie tam miały przystanek, to sporo osób by właśnie z niego korzystało, zwłaszcza wszyscy ci co wysiedli wcześniej z autobusów(od strony alei) i tramwajów(od strony Długiej). Odpadłby dość uciążliwy spacer przez skrzyżowanie, dodatkowy plus to to, że byłaby możliwość "złapania" jeszcze tych autobusów, gdyby się nie zdążyło na odjazd z pętli(mnie się często zdarza).

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Komunikacja aglomeracyjna

#3 Post autor: rogow153 » 22 gru 2015, o 18:36

Ja tego nigdy nie rozumiałem, dlaczego one się tam nie zatrzymują. Weźmy np. Czerwone Maki, gdzie autobusy stają dosłownie parę metrów za pętlą na kolejnym przystanku, a tutaj mówimy przecież o całkiem sporej odległości do pokonania od głównych przystanków na węźle, w dodatku przez tak nieprzyjazne pieszemu miejsce, jakim jest układ drogowy przy NK. Korki na Długiej na pewno wielokrotnie przyczyniają się do kłopotów dla pasażerów dojeżdżających na przesiadkę, a w takiej sytuacji każda minuta i każdy jeden metr do pokonania może mieć znaczenie.

Krakowiak2013
Dyrektor
Posty: 7015
Rejestracja: 1 sie 2013, o 08:24
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja aglomeracyjna

#4 Post autor: Krakowiak2013 » 22 gru 2015, o 18:43

Skoro poruszamy temat linii "257" oraz "277". Wyjaśni mi ktoś dodatkowy paradoks, czemu wspomniane linie nie zatrzymują się na przystanku Cm.Rakowicki Zachód? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3240
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Komunikacja aglomeracyjna

#5 Post autor: tomek_m » 22 gru 2015, o 18:53

Odkąd sięgam pamięcią, to nigdy te linie się tam nie zatrzymywały, pewnie z racji tego że mało pasażerów tych linii by korzystało z tego przystanku, do przesiadki służy im przystanek 'Biskupa Prandoty"
Dodam jeszcze ciekawostkę, linia 277 w latach 2000-2005 była linią przyspieszoną, i to znacznie bardziej niż np: 301 :)

rogow153
Dyrektor
Posty: 1647
Rejestracja: 14 paź 2012, o 10:29

Komunikacja aglomeracyjna

#6 Post autor: rogow153 » 22 gru 2015, o 19:34

Krakowiak2013 pisze:Skoro poruszamy temat linii "257" oraz "277". Wyjaśni mi ktoś dodatkowy paradoks, czemu wspomniane linie nie zatrzymują się na przystanku Cm.Rakowicki Zachód?
Przystanek przy cmentarzu obsługuje właściwie wyłącznie cmentarz, który jest typowo krakowskim grzebowiskiem i nie sądzę, by mógł być celem pasażerów aglomeracyjnych.
tomek_m pisze:Dodam jeszcze ciekawostkę, linia 277 w latach 2000-2005 była linią przyspieszoną, i to znacznie bardziej niż np: 301
Czy to przyśpieszenie dotyczyło tylko obszaru Krakowa, czy dalej także?

Awatar użytkownika
kamlt
Miłośnik
Posty: 78
Rejestracja: 27 kwie 2014, o 09:32

Komunikacja aglomeracyjna

#7 Post autor: kamlt » 22 gru 2015, o 19:52

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że omijał przystanki w gminie Michałowice, bo nie współfinansowała ona tej linii

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja aglomeracyjna

#8 Post autor: tomta1 » 22 gru 2015, o 19:59

Też coś takiego mi się kojarzy, ale nie mogę 100-procentowo potwierdzić.
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3240
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Komunikacja aglomeracyjna

#9 Post autor: tomek_m » 22 gru 2015, o 20:00

rogow153 pisze:
Czy to przyśpieszenie dotyczyło tylko obszaru Krakowa, czy dalej także?
Na obszarze Krakowa pomijała przystanki: Cm.Rakowicki Zachód oraz Uniwersytet Rolniczy(nadal omija te przystanki) Natomiast poza Krakowem omijała przystanki: Belwederczyków, Trzecia góra, Węgrzce Starostwo Powiatowe, Węgrzce i Bibice(ten przy BP). Tylko nie miała numeru jak wszystkie obecnie Aglomeracyjne 3xx, tylko normalny 277.

aislinnek
Dyspozytor
Posty: 508
Rejestracja: 24 lis 2014, o 00:30

Komunikacja aglomeracyjna

#10 Post autor: aislinnek » 22 gru 2015, o 20:26

Czyli wszystkie na obszarze gminy Zielonki, pewnie wynikało to wprost z finansowania.

Co do Nowego Kleparza to jak najbardziej powinny obsługiwać ten przystanek. Sam nie jeden raz bym z tego skorzystał. Z punktu widzenia pasażera tych linii to z pewnościa spore ułatwienie. Może wątpliwości budzi przepustowość przystanku? W końcu staje tam sporo busów, dla wysiadających mają też przystanki dalekobieżne (z Zakopanego, zapewne też z Nowego Sacza czy Gorlic). Oczywiście można to ukrócić w dłuższym okresie czasu, ale to chyba jedyny logiczny powód?

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Komunikacja aglomeracyjna

#11 Post autor: scyzor663 » 22 gru 2015, o 20:31

I naprawdę te dwa kursy na godzinę jakoś wpłynęłyby na przepustowość przystanku?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#12 Post autor: Kaszmir » 22 gru 2015, o 22:16

Krakowiak2013 pisze:Wyjaśni mi ktoś dodatkowy paradoks, czemu wspomniane linie nie zatrzymują się na przystanku Cm.Rakowicki Zachód?
rogow153 pisze:Przystanek przy cmentarzu obsługuje właściwie wyłącznie cmentarz, który jest typowo krakowskim grzebowiskiem i nie sądzę, by mógł być celem pasażerów aglomeracyjnych.
Nie zatrzymują się również na UR. Jak dla mnie jest to naleciałość historyczna - kiedyś nawet linie miejskie omijały część przystanków ("139"). Po prostu tak to zostało przez lata i nikt nie ruszał.
rogow153 pisze:Ja tego nigdy nie rozumiałem, dlaczego one się tam nie zatrzymują. Weźmy np. Czerwone Maki, gdzie autobusy stają dosłownie parę metrów za pętlą na kolejnym przystanku, a tutaj mówimy przecież o całkiem sporej odległości do pokonania od głównych przystanków na węźle, w dodatku przez tak nieprzyjazne pieszemu miejsce, jakim jest układ drogowy przy NK.
Tak samo - jak dla mnie jest to naleciałość historyczna. Czerwone Maki otworzono parę lat temu. Gdyby trasy "257" czy "277" uruchomiono niedawno, pewnie by się zatrzymywały - i na NK, i na Cm. Rakowickim, i na UR.
scyzor663 pisze:I naprawdę te dwa kursy na godzinę jakoś wpłynęłyby na przepustowość przystanku?
A średnio nawet mniej. "277" odjeżdża raz na 2-3 godziny, "257" ma takt godzinny, lecz też z dziurami.

bomsiarz
Dyspozytor
Posty: 578
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:17
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Komunikacja aglomeracyjna

#13 Post autor: bomsiarz » 22 gru 2015, o 23:20

Ja uważam że autobusy powinny się zatrzymywać z kilku powodów.
Mamy autobusy jadące z centrum miasta, zapewne większość pasażerów chce mieć ten przystanek pod nosem więc to chyba żaden problem by coś się tam zatrzymywało, oczywiście można jechać na Biskupa Prandoty tylko większość autobusów skręca w stronę dworca ( "179" itp.) i pozostaje kilka lini do dyspozycji na Biskupa Prandoty, no i jeszcze przystanek jest blisko tramwaju więc to kolejny argument by był obsługiwany. Dodatkowo mamy podwózkę z Kleparza pod Biskupa Pandory na przesiadki na autobusy jadące od dworca, choć wiadomo że w najlepszym momencie będą to 2 kursy na godzinę ale zawsze to coś. :)
Krakowiak2013 pisze:Wyjaśni mi ktoś dodatkowy paradoks, czemu wspomniane linie nie zatrzymują się na przystanku Cm.Rakowicki Zachód? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mnie się wydaje że chodzi o uniknięcie by ten przystanek nie stał się "przesiadkowym" dla ludzi podjeżdżających od dworca np "129", bo wtedy możemy zrezygnować w tym miejscu z NŻ z powodu potoku pasażerów na tym przystanku. A takto dalej mamy przystanek Biskupa Prandoty gdzie można się przesiąść.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja aglomeracyjna

#14 Post autor: Kaszmir » 22 gru 2015, o 23:24

bomsiarz pisze:Mnie się wydaje że chodzi o uniknięcie by ten przystanek nie stał się "przesiadkowym" dla ludzi podjeżdżających od dworca np "129", bo wtedy możemy zrezygnować w tym miejscu z NŻ z powodu potoku pasażerów na tym przystanku.
Czemu nie stają na CRZ wyjaśniłem powyżej. Co do teorii "przesiadkowej" to nie ma sensu, bo jakoś pasażerowie innych liniu nie przesiadają się tam na Cmentarzu, tylko podjeżdżają do Biskupa Prandoty.

bomsiarz
Dyspozytor
Posty: 578
Rejestracja: 12 wrz 2015, o 19:17
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Komunikacja aglomeracyjna

#15 Post autor: bomsiarz » 22 gru 2015, o 23:50

Od czasu do czasu jeżdżę "129" i z moich obserwacji wynika że niewielka ale jednak grupka pasażerów się tam przesiada. Stoją i czekają więc chyba na autobus. Dodatkowo czasem się zdarzało że jakiś autobus jadący od Kleparza przede mną wywalił na CRZ ludzi i ci się do mnie dosiedli. Przez najbliższe dni postaram się dokładniej poobserwować "przesiadkowość" na tych przystankach, wcześniej się nad tym po prostu nie zastanawiałem i jakoś nie zwracałem większej uwagi na owe kaprysy przesiadkowe pasażerów. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”